Vihaan vanhempiani

Kyllästynyt heihin

Olen kyllästynyt molempiin vanhempiini. Pienestä pitäen he ovat puuttuneet asioihini eikä muutosta vieläkään ole näkyvissä vaikka olen ollut aikuinen jo ties kuinka kauan. En voi esim. päättää missä itse haluan viettää kesälomani vaan minun täytyy aina mennä auttamaan heitä omissa ongelmissaan. Kesämökillekin minun pitää mennä sillä toinen heistä on huonokuntoinen eikä pärjäisi siellä yksinään kun paikka on ihan korvessa.

Jos on mene mukaan ruvetaan syyllistämään etten ajattele muita kuin itseäni. Lisäksi vanhempani ovat eronneet ja olen pienestä asti joutunut toimimaan heidän "tukihenkilönä" ja sovittelijana riidoissa! Itse en ole koskaan edes pystynyt seurustelemaan kun isäni on haukkunut naiset lyttyyn ja äitini taas miehet. He ovat iskostaneet päähäni asian niin hyvin ettei sitä meinaa saada pois!

Haluaisin joskus edes lomilla tehdä sitä mitä itse haluan. Pidän kyllä mökillä olosta, mutta haluan joskus mennä sinne yksinäni pelkstään kavereideni kanssa ilman että vanhemmat sekaantuvat asioihini. Korkeakoulussakaan en voinut opiskella muuta kuin sitä mitä vanhemmat olivat päättäneet vaikka en pitänyt edes koko alasta. Nyt kypsyn töissä kun joudun tekemään niitä asioita joita inhoan.

Kerran vanhempani kysyivät miksen koskaan käy ulkona tai tee mitään. No, tein sitten kerran niin että kävin ulkona heille mitään ilmoittamatta etukäteen. Sitten kun tulin kello kahdelta yöllä kotiin olivat vanhempani edelleen valvomassa ja ihmettelivät missä olin ollut ja alkoi kauheat kuulustelut! Jumalauta että vihaan heitä kun he eivät koskaan ole voineet antaa minun elää omaa elämääni!

38

5726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kuule

      Olen 45 ja juuri tänään päätin, etten lähdekään raskaalle reissulle Suomeen äitini takia. Minulle ei niistä matkoista ennenkään ole ollut mitään iloa ja niistä on tullut työleirejä eikä lomia meille. Kyllä mekin lomaa tarvitsemme, ei ole helppoa meilläkään.

      Mutta kiittämätön äitini tietenkin syyllistää ja ihmettelee, miksi emme halua. Ei hän yhtään huomaa, että onhan meillä omatkin tekemisemme ja kaikki kai haluaa että loma olisi rentoutumista ja antaisi voimia. Hän tarvitsisi vähintään yhden rengin, piian ja - orjan.

      Kokemuksesta siis tiedän, mitä koko ruljanssi merkitsisi: hirveää rahanmenoa, vaivaa ja pahaa mieltä.

      En jaksa taas panna koko energiaani moiseen ikävään juttuun, vaan matka saa jäädä hamaan tulevaisuuteen, tai sitten emme ehkä enää ikinä matkusta Suomeen. En tiedä. Emme ainakaan ennen kuin se sopii MEILLE.

      Nauratti tuo kun kerroit siitä myöhään viipymisestä. Mulla oli nuorena sama juttu: ensin hirveä nipotus kun en mukamas käynyt missään. Sitten kun menin, niin vielä hirveämpi nipotus, kun en tuonut kavereita meille (hänen silmiensä alle).

      Mitä siinä olis pitänyt oikein tehdä, kun kumpikin vaihtoehto oli hänen mielestään huono? Eihän enkelikään olisi pystynyt saamaan äitiä tyytyväiseksi.

      Kaverini olivat myös kuulemma lähestulkoon vaarallisia ja minun olisi pitänyt "unohtaa" heidät. Joopa.

      Kaikenlaista muutakin vois kertoa muttei kai viitsi kovin syvällisiin henkilökohtaisuuksiin mennä näin nettipalstalla.

      • opiksiotettu

        Nuorena en voinut viedä ketään ystäviäni kotiini, koska he olivat kaikki huonosti kasvatettuja.
        Ne puhuivat epäselvästi, hiljaa, kovaa, töykeästi, lespasivat, eivät puhuneet, eivät osanneet olla kohteliaita, eivät sitä eivätkä edes tätä.
        He olivat pukeutuneet aina väärin.

        Sitten olin hampaissa sen vuoksi, että en mennyt koskaan mihinkään, nuori ihminen. Aina kotona nyhjöttämässä eikä kavereita.

        Omien lapsieni kohdalla en ikinä sanonut mistään mitään, ennen kuin jouduin korjaamaan lattialta sohvan alta kavereitten tupakantumppeja ja väistelemään heitä, kun he kävelivät niin kohti, että olin jäädä jalkoihin.
        Silloin sanoin, että minä asun täällä ja maksan vuokran tästä kämpästä. Jollei tuon parempia kavereita ole, olkaa ilman.


      • mutta kuule
        opiksiotettu kirjoitti:

        Nuorena en voinut viedä ketään ystäviäni kotiini, koska he olivat kaikki huonosti kasvatettuja.
        Ne puhuivat epäselvästi, hiljaa, kovaa, töykeästi, lespasivat, eivät puhuneet, eivät osanneet olla kohteliaita, eivät sitä eivätkä edes tätä.
        He olivat pukeutuneet aina väärin.

        Sitten olin hampaissa sen vuoksi, että en mennyt koskaan mihinkään, nuori ihminen. Aina kotona nyhjöttämässä eikä kavereita.

        Omien lapsieni kohdalla en ikinä sanonut mistään mitään, ennen kuin jouduin korjaamaan lattialta sohvan alta kavereitten tupakantumppeja ja väistelemään heitä, kun he kävelivät niin kohti, että olin jäädä jalkoihin.
        Silloin sanoin, että minä asun täällä ja maksan vuokran tästä kämpästä. Jollei tuon parempia kavereita ole, olkaa ilman.

        Kavereissani ei tosiaankaan ollut mitään vikaa, vaan äidissäni, jolle mikään ei ole koskaan kelvannut eikä tule kelpaamaankaan. Ei hän itse mikään kummoinenkaan ihminen ole, mutta kuiteskin jollain ihmeen tavalla paaaaaaaaljon parempi kuin kukaan muu...


      • aiheen
        opiksiotettu kirjoitti:

        Nuorena en voinut viedä ketään ystäviäni kotiini, koska he olivat kaikki huonosti kasvatettuja.
        Ne puhuivat epäselvästi, hiljaa, kovaa, töykeästi, lespasivat, eivät puhuneet, eivät osanneet olla kohteliaita, eivät sitä eivätkä edes tätä.
        He olivat pukeutuneet aina väärin.

        Sitten olin hampaissa sen vuoksi, että en mennyt koskaan mihinkään, nuori ihminen. Aina kotona nyhjöttämässä eikä kavereita.

        Omien lapsieni kohdalla en ikinä sanonut mistään mitään, ennen kuin jouduin korjaamaan lattialta sohvan alta kavereitten tupakantumppeja ja väistelemään heitä, kun he kävelivät niin kohti, että olin jäädä jalkoihin.
        Silloin sanoin, että minä asun täällä ja maksan vuokran tästä kämpästä. Jollei tuon parempia kavereita ole, olkaa ilman.

        vierestä, haluaisin tietää, mitä ihmettä tarkoittaa lespaus? laiskottelua?


      • Silent Star
        aiheen kirjoitti:

        vierestä, haluaisin tietää, mitä ihmettä tarkoittaa lespaus? laiskottelua?

        Eikös se ole tietty tapa puhua? En tiedä tarkemmin, että onko kyseessä ihan jokin puhehäiriö tms., mutta muistelisin sen olevan jotain sinnepäin..??


      • tulee tässä
        Silent Star kirjoitti:

        Eikös se ole tietty tapa puhua? En tiedä tarkemmin, että onko kyseessä ihan jokin puhehäiriö tms., mutta muistelisin sen olevan jotain sinnepäin..??

        Jasper Pääkkönen.


      • kuulostaa tutulta

        No kuulostaapa tutulta. olen samanikäinen ja asun noin 100 km päässä vanhemmistani. Nuorena en saanut käudä missään kaikki mitä tein oli väärin aina epäonnitunut typerys. nyt pitäisi käydä kotona, mutta aina jää paha mieli käynnistä. Viime kesälomalla en käynyt kotona, ja jo kesäällä äiti pyysi, että tuuthan pikkutytön kanssa käymään kun et viime kesälomallakaan käynyt. No kävin, vaikka aavistin mitä tuleman pitää; ja aavistukset toteutui, tottakai.


      • Anonyymi
        kuulostaa tutulta kirjoitti:

        No kuulostaapa tutulta. olen samanikäinen ja asun noin 100 km päässä vanhemmistani. Nuorena en saanut käudä missään kaikki mitä tein oli väärin aina epäonnitunut typerys. nyt pitäisi käydä kotona, mutta aina jää paha mieli käynnistä. Viime kesälomalla en käynyt kotona, ja jo kesäällä äiti pyysi, että tuuthan pikkutytön kanssa käymään kun et viime kesälomallakaan käynyt. No kävin, vaikka aavistin mitä tuleman pitää; ja aavistukset toteutui, tottakai.

        Sama juttu kaikki mitä teen on väärin jos teen jotain oikein ei edes kehu tai kiitä ja aina kun olen saanut jonkun hyvän jutun arkeeni rupeavat rutkuttamaan toisesta asiasta siis ei hetkenkään rauhaa


    • naikkonen 31vee

      Vähän ihmettelen mikset ole muuttanut pois ja kunnolla itsenäistynyt? Niin kauan kuin asut kotona olet vanhempien talutusnuorassa. Hommaa oma asunto ja sassiin!

      • SukuONpahintaaaa

        Huoh ja minä olen ainut sisaruksista joka asuu vanhempieni lähellä.
        Äiti kyttää elämääni tai yrittää kytätä,mutta kun ei saa udeltua kaikkea,on tosi
        vittumainen ja katkera sitten.
        Lapseni ja minä kärsimme. Miesvalintani on äitini haukkunut lyttyyn.
        Pirullista tosiaan elämä.
        Isäni on sentään järkevä.


      • Anonyymi
        SukuONpahintaaaa kirjoitti:

        Huoh ja minä olen ainut sisaruksista joka asuu vanhempieni lähellä.
        Äiti kyttää elämääni tai yrittää kytätä,mutta kun ei saa udeltua kaikkea,on tosi
        vittumainen ja katkera sitten.
        Lapseni ja minä kärsimme. Miesvalintani on äitini haukkunut lyttyyn.
        Pirullista tosiaan elämä.
        Isäni on sentään järkevä.

        Minun äitini syyttää minun elämääni mies valinnoista tai valinnasta. Mutta ei muita sisaruksiani itseä mukaan lukien. Kaikki lähes ovat eronneita tai vähintään karanneita, ja äidilläni itselläkin on ollut todella huono avioliitto. Sitten ei osaa sanoa mitään kun näistä mainitsen. Minä en ole edes eronnut kun en ole edes mennyt naimisiin, tietyistä syistä, eikä ole ollut mitään huonojakaan kavereita. Mutta yksi syntipukki on löydyttävä aina, oli asia mikä tahansa. Ja sitä virkaa olen minä hoitanut.


    • ihmettelevä

      "Olen ollut aikuinen jo ties kuinka kauan"

      No mitä helvettiä sä vielä niiden vanhempies luona asut? Hus pois omaan kotiin siitä! Tunnen liian monta nuorta aikuista, jotka asuvat vielä kotona ja joilla ei ole toivoakaan omasta elämästä, ennen kun pääsevät eri talouteen vanhempiensa kanssa.

      • -tytär-

        Olen asunut yli 40 vuotta pois kotoa ja kasvattanut kolme lasta aikuisiksi. Siitä huolimatta luonnehäiriöinen isäni yrittää sotkeutua koko ajan asioihini.

        Kävin auttamassa häntä äitini hautausasioissa aikoinaan. Ja kun illalla olin lähdössä tapaamaan lapsuusaikaista ystävätärtä. Ja kysyin isältäni avainta, että pääsen sisään häntä herättämättä. Hän ilmoitti minulle, että hän ei anna minulle entisen kotini avainta. Ja jos en ole tullut kotiin yhdeksään mennessä. Saan kuulemma nukkua yöni ulkona. Eli, ei ne vanhemmat muuta tapojaan, vaikka asuisikin muualla.

        Ainoa apu on se, että vähentää tapaamiset minimiin. Ja jos vanhemmat syyttävät aikuista lasta itsekkääksi, kun hän laittaa omat tarpeet vanhempien vaatimusten edelle. Niin kannattaa muistuttaa vanhempia siitä. Kuinka itsekkäitä he itse ovat, kun kuvittelevat, että lapsi elää ainoastaan heitä varten ja heidän ehdoilla.


    • hihku

      niinpä niin vanhemmat sekaantuivat kaikkiin minun asioihina kun olin vielä kotona. Nyt he ovat kiinnostuneet lapsieni tekemisestä ja asioista kovasti. Yrittävät sekaantua kaikkiin heidän asioihin. Seurusteluasiat ovat heidän lempiherkkuaan. Lapseni ovat aivan ihmeissään miksi heidän asioihin koko ajan puututaan isovanhempien taholta. olen sanonut vanhemmilleni, ettei lapsieni asiat kuulu heille ja heillä on omat vanhemmat, mutta ei tunnu auttavan. Tulen kohta sekopäiseksi asian kanssa.
      Onko muita samanlaisten ongelmien kanssa painivia?

      • SINULLE hihku sanoisin näin :)) Jos vanhempasi " kärttyvät" tietoa lastesi menoista /seurusteluista/koulun käynnistä - Mielestäni helpoin asia on KEHUA lapsia isovanhempien kuullen Vaikka totta ei aina olisikaan . MUISTA !! Isovanhemmat ovat myös positiivisessa mielessä KIINNOSTUNEITA lastesi asioista
        Minäkin kyselen AINA miten koulussa menee / oliko tarhassa kivaa /ovatko olleet
        terveitä ja se tärkeä asia myös ONKO heillä kavereita :)) Olen aidosti kiinnostunut
        RAKKAISTA lapselapsistani 9v vanhin 5v seur. sitten kaksi tyttöä jotka ovat 2v


    • mk

      Hommaappa salinen puhelin numero ja kun seuraavan kerran muutat niin osoite slaiseksi ja rupea pitään puolesi ja sanot suoraan että haluan elää omaa elämääni ja täysi-ikäisenä päätät itse mitä teet ja missä niin sillä se selviää. Silloin kun itse -70 luvulla täytin 18v niin ilmoitin äidilleni että nyt teen mitä hyvittää ja siihen loppu vahtiminen ja vallankäyttö. Älä ilmoita vanhemmillesi milloin lomat pidät ja teet niinkuin itse haluat etkä mene mökille kuin kavereiden kanssa ja jos se ei käy niin älä mene ollenkaan. Se oma tila pitää ottaa ja täysi-ikäisenä et ole tilivelvollinen enää vanhemmillesi ja ne voivat ihmetellä asiaa mutta sanot että haluat elää omaa elämää ilman kenenkään rajoittamatta sitä.

    • sdsddsds

      En itsekään tykkää tuoda kavereita kotiini siksi, koska äitini arvostelee jatkuvasti. "Kylläpäs ne kiroilee paljon", "Miks ne puhuu noin kovaa", "Eikö ne osaa tehdä muuta kuin istua tietokoneella" jne. Siksi lähdenkin aina itse kavereitteni tykö.

    • KIRJOITAN ÄITINÄ :)) En itse ole halunnut muuta kuin LAPSENI onnistuisivat Kasvamisessa tähän "kovaan/kylmään" maailmaan terveinä (mieleltään ) ja löytävät näin omat paikkansa . Sanon sen myöskin ÄITINÄ ..on nääs hiton vaikee pesti tää kasvatustyö
      Nyt voin huokaista helpotuksesta ..Lapset ovat aikuisia vanhin 32v ja hänellä on aviomies 4lasta . Toinen avoliitossa onnellisesti. Poikani valmistuu keväällä insinööriksi JA työpaikkakin jo tiedossa heillä on 2v tytär .
      Sekin on PAKKO myöntää : Kerron miel. piteeni jos tekevät mielestäni jonkin homman väärin . SIITÄ tulee miel. pahaa ja riita . MUTTA se onkin sitten eriasia
      KUIN KAUAN riidellään /Kumpi osapuoli tekee sen aloitteen riidan poistamiseksi
      ...ja löytyykö "sopuratkaisua" ;)) KYLLÄ löytyy . Kun riita on valmiina --ei siis heti
      ruveta ratkomaan sitä VAAN kumpikin tahollaan miettii ja kun asia lievenee mielessä on se sitten helpompi keskustella .
      Meillä on myös tapana kertoa toisillemme ILOT /SURUT ja keskustella vaikka muuten vaan
      ....ELI sanon vaan JUTELKAA ..ei puhumattomuus johda mihinkään miel. pahan jälkeen .
      Ja.... RAVISTELKAA...vanhempianne avaamalla suunne ja kertomalla miltä teistä tuntuu / mikä aiheuttaa pahaa mieltä
      MEKIN vanhemmat tarvimme joskus "pientä potkua" että tajuamme ettemme aina ole oikeassa

      • ap.n kohtalotoveri

        Onpa tuotakin kokeiltu, useitakin kertoja, mutta vastauksena mökötystä, hiljaisuutta tai raivokohtaus. Keskustele siinä sitten.

        Olisi kiva kuulla, miten ketjun aloittajalla menee, kun aloitus oli kirjoitettu 2006 ja aikaa siis on kulunut.


      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä oikeasti. Joitakin vanhempia ei voi ravistella puhumaan ja keskustelemaan kipeistä asioista, toinen on alkoholisti ja täysin pihalla. Toiselle (äidilleni) on kaikki tabua ja alkaa kyynelehtimään jos jotain tapahtuu, sanoo vain, että miksi hänelle kerrotte. Että miten sitten mitään yrität keskustella.


      • Anonyymi

        Miten juttelet kun molemmat vanhemmat puhuvat vat toisella suupielellä, mutta juuri ja juuri niin selvästi, että kuuluu. Esim. Meitä on kolme tyttöä, ja jos joku tulee myöhään rehveiltä, niin äitini suihkaittaa suupielestään h... a. Ravistele siinä sitten tai keskustele mitään. Eikä se muuksi muutu.


    • JK

      VAI NIIN

      • ei helppoa

        Kyllä joskus on toisinkin päin. Minun poika ei kerro juuri mitään tekemisistään. En kehtaa enää kyselläkään kun saattaa pillastua. Enkä uskalla edes soittaa, kun siitäkin saattaa hermostua. Tekstareihin ei vastaa kovinkaan usein, vaikka olisi ihan selkeä kysymys. Olen antanut olla melko rauhassa. Kun haluaa tulla kylään niin ottaa itse yhteyttä ja ehdottaa sitä.


    • sukuonpahintodellaki

      Mun äitini on ruma ja sairaalloisen ylipainoinen mutta kova arvostelemaan muita ihmisiä.
      Mieheni on haukkunut ties kuinka monet kerrat.
      Ja ystäväni.
      Juoruaa ja puhuu pahaa kaikista ihmisistä kenen asioita vaan saa tietoonsa.
      Puuttuu joka perkeleen asiaan.
      AIVAN KAUHEA IHMINEN !

    • Paha kiertää takaisi

      No sitten kun itse olet vanha ja omat lapsesi vihaavat sinua, niin onkin mukavaa olla ihan itsekseen. Vanhempasi ovat kuolleet jo silloin ja lapset eivät tietysti halua ikäviä vanhempiaan tavata. Nauti sitten siitä mukavasta ajasta, kun ei ole enää ilkeitä ja komentelevia vanhempia riesanasi. Kyllä sekin aika koittaa, kun jaksat ootella.

      • Anonyymi

        Ei se ole varmaa, että omista lapsista tulee samanlaisia vanhempia. Voivat olla ihan erilaisia tai monet ei halua edes jälkikasvua jos on itsellä huonot kokemukset. Millään pahan kiertämisellä ei ole mitään perusteita. Jokaisen vain on mietittävä ajallaan, mikä lapselle olisi parasta, vaikka ei olisi siihen annettu taitoja.


      • Anonyymi

        Täytyy kohdella lapsia hyvin, niin eivät vihaa. Sanoisin, että välinpitämättömyys on pahinta, ja mistä jää syvät haavat ja arvet. Mistään ei meillä huolehdittu vaikka se olisi ollut taloudellisesti mahdollista. Just just sai ruokaa, siitäkin oli sanomista jos liikaa söi. Hampaita ei hoidatettu, ei sittenkään vaikka kivut olivat valtavat. Hammasharjoja ei ollut, urheiluvälineet olivat niin huonoja, että hävetti viedä niitä kouluun urheilutunnille, yksi rämä polkupyörä oli, sillä 6 kakaraa ajoi vuoron perään.
        Kotoa oltiin ajamassa maailmalle heti peruskoulun jälkeen ettei tule enää vanhemmille kuluja.
        Isäni oli kova ja itsekäs, äitini myötäili, ei ollut kummastakaan minkään kasvattajaksi, vaikka niin monta lasta tehtiin.
        Kerrankin nuorena olin kovassa kuumeessa 39-40* välillä. Äitini pakotti minut lähtemään junaan ja kotiini, ettei ole heille riesaksi jos pitää hoitaa. Se oli karmea pitkä matka. Kaaduin taksin takapenkille. Pääsin jotenkin taksimiehen avustuksella kotiini ja suoraa päätä sänkyyn, olin jo melkein tajuton. Eikä minua lohduta, että monella mulla on vastaavanlaisia kokemuksia. Itse en ainakaan tuntenut koulukavereiden perheissä tälläistä välinpitämättömyyttä. Häpeän vanhempiani ja anteeksianto on vaikeaa. Todella vaikeaa.


    • Anonyymi

      Sinullahan on asiat hyvin kun vanhemmat välittävät ja saat pitää jalkojasi heidän ruokapöydän alla, vaikka sanoit jo olevan kauan aikuinen.
      Meitä on kuule oikeasti sellaisia, joista ei välitetä tai ikinä ole välitetty. Melkein alaikäisenä ajettu maailmalle tienaamaan omaa leipää. Opiskelukin on tapahtunut myöhemmin omasta tahdosta, ei vanhempien kannustamana. Onneksi on ollut omaa tahtoa, että on saanut ammatin, jopa kaksi.
      Mutta tietenkään ei se helppo tie ole ollut työn ohessa opiskella, osittain kokopäiväisesti, mutta näin on päässyt elämässä eteenpäin. Ihan omin avuin. Sinuna en valittaisi.

    • Anonyymi

      Oletko koskaan miettinyt tätä asiaa siltä kantilta, että jos vanhempiasi ei olisi, et sinäkään palstailisi täällä???

      • Anonyymi

        Olihan tuokin kommentti. Eipähän silloin tietäisi yhtikäs mitään kun ei olisi syntynyt. Ei se mikään onni ja autuus ole monellekaan.


      • Anonyymi

        Minä olisin mieluummin ollut syntymättä, ettei olisi tarvinnut kärsiä. Miksi pitäisi siitä olla vanhemmille kiitollinen.
        Siskoni on ollut katkera syntymästään, ja hirveän elämän hän on kokenut vanhempien taholta, kun joutui pakosti olemaan heidän kanssaan. Nyt on ollut vuosia masentunut ja lääkkeiden varassa.


    • Anonyymi

      Esimerkilliset vanhemmat hyvää yötä

    • Anonyymi

      Minä en koskaan vihannut vanhempiani.
      Mutta olen aina ajatellut miksi minä olin se joka aina teki työt vanhemmilleni kymmeniä vuosia .
      Ei tullu mitään järjestelyitä.

    • Anonyymi

      Parempi sekin, että puuttuvat/välittävät kun täydellinen välinpitämättömyys kaikessa.
      Ei kannustusta mihinkään, mutta iso perhe pitää perustaa. Vain uhkailua ja välinpitämättömyyttä. Tälläiset vanhemmat eivät tarvitse lapsia, ei yhtäkään. En vain pysty kunnioittamaan kumpaakaan. Se ei ole mikään puolustus, mitä kuulee tai lukee, että heilläkin on painolastinsa menneisyydestä, mutta silloin pitää ymmärtää ettei perusta isoa perhettä kärsimään. Saan paniikkikohtauksia ja olo on todella turvaton ja kärsin pahasta masennuksesta. Aina kun paniikkikohtaus tekee tuloaan, lapsuus ja nuoruus vilisee silmissä,ja kaikki se välinpitämättömyys.Häpeä.
      Isäni oli alkoholisti, itsekäs ja kova ihminen. Äitini myötäili häntä lasten kustannuksella.

    • Anonyymi

      Se on niin, että niin kauan kuin elää vanhempien katon alla ja syö samasta jääkaapista, vanhemmilla on oikeus teettää mitä tahansa laillista vastapalvelua. Vaikka se olisi heidän pillinsä mukaan elämistä.
      Mikäli taas maksaa omat asumiskulunsa/laskunsa ja ruokansa myös jne. niin sitten voi isille ja äidille sanoa: olen aikuinen, elän omaa elämääni.
      Riippumatta siitä, asutko vanhempien kanssa vai omillasi.

      Vanhemmat toivovat normaalitapauksessa että lapsi itsenäistyy. Käy koulut. Lähtee työelämään, omaan kotiinsa asumaan. Hankkii ehkä kaverin jonka kanssa elää elämää. Jos näin ei käykään, vaan äiteen ja iskän jääkaapilla ravaa aikuinen, ja käyttää iskän autoa, äitin lakanoita likaa, ja hankituttaa vielä vaatteensakin aikuiselle, niin silloin on jotain vialla.
      Ehkäpä vanhempasai näkevät, että täytyy olla vähän kiero saadakseen sinut pois lapsuudenkodistasi.

      • Anonyymi

        Kyllähän kasvatus on mennyt täysin pieleen, jos aikuinen lapsi käy vanhempien jääkaapilla, eikä yritäkkään itsenäistyä. Eli on paspottu eikä vaadittu mitään.


    • Anonyymi

      Ikävästipä vanhemmistasi ajattelet 😳

    • Anonyymi

      Peräkammarista luulis yliopistoa käyneen pääsevän pois. 20 vuoden tauko näkemisessä tekee hyvää. Oman mökinkin voi työssäkäyvä ostaa tai vuokrata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe