kevyitä kaaliohjeita

............

Löytyykö joltain kaali ohjeita,siis kevyenä.KIITOS!

12

1662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvää

Silppua kaali ja syö!

Onko tarpeeksi kevyt!

• äsi

Tuo äsken tullut olikyllä kevyt mutta vähän tylsä. Vois kysyä, montako kaalia kirjoitaja itse tuone reseptin mukaan eilen söi?

Tässä mun versiot:
      tarvitset siis ison kattilan ja kunnon veitsen joka on oltava terässä. Jos on salaatintekoon sopiva leikkurikone, se auttaa paljon.
      Vettä muutam alitra siis kattilaan ja kuumenemaan. Sitten silppuat sen kalin, niin paljon kuin kattila vetää. Kansi päälle. Liemikuutio perään jos on.
      SItten paistelet sipulin tai pari kevyessä vähässä rasvassa. Mulla se on Becel juoksevaa, jota lievä ruiskahdus pannuun.
      Sipulit kuullotetuna tai paistettuna kaalin sekaan. Sitten paistelen paketin jauhelihaa, paistista tai sikanautaa tai lammasta tai yhdistelän. 290 g paketti riittää, puoli kiloa yleensä laitan per iso kaali. Sitten se paistuneena kattilaan, jos mahtuu. Jos ei mahdu, odota hetki, kaalilaskeutuu jonkin verran.
      Sitten vielä ohrasuurimoita, rikotuja, pika, siis esikypsytettyjä (esim Myllyn Paras). Näitä pari desiä, riippuen veden määrästä.
      Mun muhitat tunnin kaksi hellalla, saat kaalipataa. Kun kippaat sen vuokaan silloin kun olet ehtinyt lihat paistaa, ja pidät uunissa tunnin kaksi, saat kaalilaatikkoa. (välillä kannattaa silmitellä, ettei pinta pala pahasti, ja sekoitella vaikka)
      Jos jätät ohrasuurimot pois, saat kaalikeittoa. Jos jätät lihan pois saat kasviskeittoa, ja mauksivoisit silloin laittaa vaikka paprikaa ja sipulikeittoa. Kun lisäät tähän tomaattia ja selleriä,olet jo lähellä "Sairaalakaalikeittoa".

Ai niin, kaikkiin kaaliruokiin laitan suolaa ja maustepippuria tietty.

Makuja voit vaihdella paistamalla tai ei raaka- aineita, käyttämällä erilaisia lihoja tai kasviksia, tai soijaa (en ole kokeillut) jne. Mielikuvitus asettaa kokille rajat, jos sekään.

Jos keität kaalin kokonaisena , teet sipuli- jalihapaistot erikseen, silppuat sinne kaalinlehtiä ja sekoitat koko homman (opatisi kokonaisen kaalin), sinulla onainekset kaalikäryleisiin. Voit tietty irrottaa ja keittää käärinlehdet erikseenkin, keittämättä koko kaalia. Astian pienuuden takia näin minä teen.
      Laita sisusta kaalinlehdille ja kääri. Laita ne tiukkaan uunivuoalle, niin kestävät kasassa. Paistele kauniiseen väriin uunissa. - Voit tietty kaataa siirappia niden päälle jos siltä tuntuu.
      Jos sisään laitoit jauhelihaa tai muuta eläintä, saat lihakaalikääryleitä. Jos oli paljon paprikaa tai soijaa, tai jotakinmuuta tavaraa, saat aina uuden makuista ja nimistäö paalikäärylettä. eikä loppujen lopuksi ole kovin suuritöinen, kun annokseen kuuluu syödessä vain kaksi. Se uunivuoallinen riittää moneen ateriaan.
      Oliko tässä kyllin? Vielä yksi: Röstikaali.
      -tee kuin röstiperuna: suikaloi ja silppua kaalia. Sekoita muita makuja jos tahdot, ja kananmunaa.
      Tee pieniä pallukoita kuin lihapullia ruokalúsikalla. laita keskikuumaan pannuun vähään ras´vaan ja paistele tummaksi, älä silti polta.
      Tarjoile perunan tilalle esim paistetun maksan tai lampaankyljysten kanssa, kaksi per annos ja saa ottaa lisää. Mukana tietysti puolukkasurvosta ja maksan kanssa paistttua sipulia.
      Jos ei ole maksaa eikälihaa, syön niitä sellaisenaan, sipulin ja puolukan kanssa.
      Namnam.

• yksi helppo:
      • on tämä:

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/kaalilasagne.aspx
        Tein viimeksi viikko sitten ja perheen teinitkin tykkäs vaikka laitoin melko vähän juustoa ja jätin jauhot yms. pois.

• Kiril

Naudan keittolihaa ja luita kiehumaan juureksien kanssa ja keitä ensin liemi. Jäähdytä liemi ja poista pinnalle noussut rasva. Ota liha pois ja lisää keitinliemeen voissa pannulla kuullotettua silputtua, kaalia, porkkanaa, lanttua jne mitä haluat juureksia ja mausteita. Lisää paloiteltu liha ja tomaattipyrettä väriä antamaan ja keitto on valmis kun kaali on kypsää. Lisää lautaselle lusikallinen smetanaa ja se on siinä kevyttä ja herkullista.

Vie kyllä aikaa, mutta on sen vaivan arvoista. Lihaa täytyy keittää niin kauan, että sen saa sormilla paloiteltua ja maku on varmasti liemessä. Lihan laadusta riippuen 3-4 tuntia.

• vielä hiukan

Kiril, mihin se rasva sitten laitetaan?

• Kiril
        vielä hiukan kirjoitti:

Kiril, mihin se rasva sitten laitetaan?

noussut rasva heitetään pois. Ei sitä käytetä.

• taaskaan
        Kiril kirjoitti:

noussut rasva heitetään pois. Ei sitä käytetä.

Miksi ihmeessä? Etkö sinä joka paikassa mainosta, että rasva on terveellistä ja luonnollista ravintoa.

Eli miksi heittää hukkaan luomurasva?

• Kiril
        taaskaan kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Etkö sinä joka paikassa mainosta, että rasva on terveellistä ja luonnollista ravintoa.

Eli miksi heittää hukkaan luomurasva?

mutta ei sitä tungeta joka paikkaan. Kulinaristit tajuaa sen, että keitinliemestä poistetaan se pintarasva koska kaalisilppu kuullotetaan voissa ja lopuksi lisätään smetanaa. Ei kukaan pelkkää rasvaa syö.

• äsi

reseptejä näkyy tulevan, nappasin sieltä noi Pirkat talteen minäkin.
      Olen vaihtanut se riisin kaikissa kaaliruoissa ohraan, koska mielestäni se on maukkaampaa ja nykyään ohraa saa esikypsytettynä, eikä tarvitse liottaa tai keittää sitä etukäteen niin kuin ennen.
      LIsää kaalireseptejä, toivoo myös
      äsi

• kannattaa vaihtaa

riisi ohraan niin monessa ruokalajissa kuin mahdollista!

• löytyy googlella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5150
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2329
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1564
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe