Mikä on sinkun määritelmä?

??????

- yli 25v
- ei ole ollut naimisissa

Eli minäkin olen sinkku niin kauan kunnes, joku minut vihille vie.

En tunne itseäni sinkuksi,ei ole yhtään epätoivoinen olo.

Miksi alle 25 v kutsuvat itseaan sinkuiksi?

33

2948

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei seurustele

      Miksi jotkut kolmekymppiset kutsuvat itseään sinkuiksi?!

      Sinkku on ihminen, joka ei seurustele. Kun ikää tulee lisää, häntä aletaan kutsua vanhapiiaksi.

      Minä olen sinkku, vaikka miehiä on. Saan säännöllisesti seksiä ja tapailen erästä miestä, mutta sinkkku olen niin kauan kun emme seurustele "virallisesti".

      • Kela

        Huorahan sinä oot!


      • Naisasialooser11

        Tuskin huora saa enää ja nyt hän on se vanhapiika käytettyine huoranvittuineen. Tuo viesti oli vuodelta 2006 ja hänestä tuntuu kun hän olisi kirjoittanut sen eilen.


      • 767678676
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        Tuskin huora saa enää ja nyt hän on se vanhapiika käytettyine huoranvittuineen. Tuo viesti oli vuodelta 2006 ja hänestä tuntuu kun hän olisi kirjoittanut sen eilen.

        Sellasten ihmisten mielestä vuosi 2006 ei ollut kuin se olisi ollut eilen, joilla on elämä. Elämässä erilaiset tapahtumat tuovat siihen sisältöä, muttä vässykkä niin kuin sinä, sulla menee vuodet kuin pikajunan ikkunasta kattelis.
        Meinasin sanoa, että on se sääli, kun ei sulla elämää ole nyt eikä tulevaisuudessa, mutta ei se mikään sääli ole. Täällä ihmiset saavat mitä ansaitsevat, ihan niin kuin sinäkin.


    • Sinkkuäiti

      Miten niin sinkku tarkoittaa, että ei ole ollut
      naimisissa. Keksitkö tuon omasta päästäsi?
      Hain viime viikolla kirjastosta kirjan " Sinkkuäidin juoksuaika ". Kirja kertoo juuri eronneen yh-äidin elämästä. Ainakin kirjallisuuspiireissä
      siis sinkku tarkoittaa yksin elävää, eronneet mukaanlukien. Sinkkuäiti sitten yksin lapsensa/ lastensa kanssa elävää. Yh-isä on sitten kai sinkkuisä.
      Yks sinkkuäiti

      • ??????

        -eronneita

        Niin minäkin tapailen ja saan seksiä, jos haluan.


      • Sinkkuäiti
        ?????? kirjoitti:

        -eronneita

        Niin minäkin tapailen ja saan seksiä, jos haluan.

        En saa sun vastauksista oikein selvää !!!
        " niin minäkin tapailen ja saan seksiä jos haluan" En mä ole seksistä enkä mistään tapailemisista mitään kirjoittanut.

        Kirjoitin vaan että eronneet on myös sinkkuja.
        Sinkku sana tulee englannin kielestä " single person " - yksinäinen, yksin elävä ihminen.
        Siis myös eronnut.


      • poikamies
        Sinkkuäiti kirjoitti:

        En saa sun vastauksista oikein selvää !!!
        " niin minäkin tapailen ja saan seksiä jos haluan" En mä ole seksistä enkä mistään tapailemisista mitään kirjoittanut.

        Kirjoitin vaan että eronneet on myös sinkkuja.
        Sinkku sana tulee englannin kielestä " single person " - yksinäinen, yksin elävä ihminen.
        Siis myös eronnut.

        Eronnut on eronnut, yh on edelleen yh ja sitä rataa. Hyvin yksinkertaista. Ai niin, nykyisin on "in" puhua asioista ei-niiden-oikeilla-nimillä. Musta on valkoista, ...

        PS: ei kannata yh:n vetää hernettä nenään, jos seuranhakuilmoituksessa mainitsee olevansa sinkku, mutta vastapuoli hakee elämänkumppania ja mahdollisesti tuleville lapsille äitiä. Mieti miksi ?


      • yhmies
        poikamies kirjoitti:

        Eronnut on eronnut, yh on edelleen yh ja sitä rataa. Hyvin yksinkertaista. Ai niin, nykyisin on "in" puhua asioista ei-niiden-oikeilla-nimillä. Musta on valkoista, ...

        PS: ei kannata yh:n vetää hernettä nenään, jos seuranhakuilmoituksessa mainitsee olevansa sinkku, mutta vastapuoli hakee elämänkumppania ja mahdollisesti tuleville lapsille äitiä. Mieti miksi ?

        elämänkumppani jos on yh? Mä ainakin olen ihan elämänkumppania etsimässä vaikka mulla onkin lapsi. Eikä yksi lapsi estä tekemästä niitä lisää!


    • kutsun..

      itseäni sinkuksi. Asun lapseni kanssa kahden ja ikää on 35. Tuo sinkku-käsite on aika laaja. Yleensä sillä tarkoitetaan ilman kumppania asuvaa ihmistä.

      Miksi sinkulla pitäisi olla epätoivoinen olo? Ei minulla ainakaan ole! Olen tyytyväinen tämänhetkiseen tilanteeseeni.

      Vältän kätyttämästä termiä "yksinhuoltaja", sillä olen yhteishuoltaja.

      • ?????

        On fiksua sanoa olevansa yhteishuoltaja, jos kerran vanhemmuus on jaettu.

        Minä taas sanon olevani yksinhuoltaja, koska olen totaalinen sellainen.


      • sinkkuäiti

        Jos tuo sana sua itseäs vaan miellyttää. Tervetuloa meidän sinkkuäitien joukkoon.
        Mä en voi olla yksinhuoltaja enkä yhteishuoltaja
        koska mun ainokainen , jonka kanssa asun , on
        tullut juuri täysikäiseksi.
        Mullakaan ei ole yhtään epätoivoinen olo, päinvastoin. Olen helpottunut kun pitkä ja vaikea
        avioliitto on ohi. Tää sinkkuelämä on muuten ihan mukavaa. Ei ole kukaan mustasukkaisena kontroloimassa mun menemisiä. Nautin vapaudestani.


    • Nainen tässä

      Minusta SINKKU on kuka tahansa VAPAA. Hän voi olla minkä tahansa ikäinen, naimaton eronnut tai leski. Hänellä voi myös olla lapsia.

      SINKKUUS kertoo, että tyyppi on oikeasti vapaa eikä suhteessa elävä henkilö. Varatut miehet tai asumuserossa elävät eivät ole sinukkuja, vaikka usein tätä muille uskottelevat.

    • Pepsa

      No eikös sana sinkku ole tullut vieraalta maalta. Enkuksi "single" joka meinaa yksittäistä. Sellasta ihmistä joka ei ole naimisissa tai jolla ei ole suhdetta kenenkään kanssa. Tosiaan, ainakin englanninkielisissä lomakkeissa kun kysytään siviilisäätyä niin vaihtoehtoina on sekä single että divorced, joten sen mukaan jos olet eronnut niin et voi olla sinkku...

      Ehkä se nyt vaan menee niin että alle 25v. on nykypäivänä sinkku mutta 25v.--> onkin sitten jo historiasta kummuten vanhapiika/poikamies. Nykyään musta kyllä voisi heittää tollasen ikäjaon kankkulan kaivoon kun onhan sitä muissakin asioissa hypätty kehityksessä eteenpäin. :) Musta sinkku on kuka tahansa yksin eläjä.

      • vanhapiika vai sinkku?

        sanakirjassa suomennos tähän asiayhteyteen
        single = naimaton, perheetön

        suomennoksena myös= yksi ainoa, yksittäinen, esim. every single man = joka ainoa mies (ei: jokainen yksinäinen mies....)

        En kyllä ymmärrä tuota määrittelyä, että seuraa/parisuhdetta etsivä olisi sinkku ja yksinelävä sitten se ei etsivä.


      • Eronnut sinkku

        Samalla tavalla suomessa kaavakkeissa on vaihtoehtona eronnut, "sinkku", avoliitossa jne... Mutta rasteja saa laittaa sen mukaan mikä on tilanne. Voihan vaikka eronnut nainen/mies asua avoliitossa -tai sitten olla sinkku. Eli rasteja voi laittaa enemmän kuin yhden. Vaikka olisi eronnut, leski ja avoliitossa!

        T:Eronnut sinkku


    • niin se vaan on

      =yksinäinen

    • sinkku on

      minkätahansa ikäinen mies tai nainen, joka hakee jonkinlaista parisuhdetta. Yksineläjä tms. on sitten henkilö, joka ei aktiivisesti hae ihmissuhteita.

    • Nainen78

      Aivan. Sinkku sanahan juontuu "vanhasta piiasta" alunperin. Ikäjaosta en tiedä mutta vanha piika ei ole koskaan ollut naimisissa eli on yksinäinen. Siviilisääty naimaton.

      Toki yhteiskunta on muuttunut ja vanhat piiat on nyt sinkkuja. Myös merkitys on muuttunut. On hyväksyttävää olla yksinäinen.

    • vapaa

      Sinkku on semmonen joka ei seurustele. Mikäs siinä on niin vaikea ymmärtää?

    • Hemmo

      Sinkku on yksin asuva mies tai nainen, jolla ei ole lapsia, eikä hän ole koskaan ollut naimisissa ihan iästä riipumatta. Tässä määritelmässä sinkkukin voi seurustella, kun ei asu kumppaninsa kanssa yhdessä!

      Nykyään sinkulla monet kuitenkin ymmärtää, että kysessä olisi ei seurusteleva henkilö, olkoon sitten vanhempiensa kanssa asuva täysi-ikäinen lapsi tai yksin asuva leski, jolla on esim. paljonkin lapsen lapsia. Varsinkaan jälkimmäistä en voi mieltää miksikään sinkuksi

      • Sinkkuäiti

        " Sinkku on yksin asuva mies tai nainen, jolla ei
        ole lapsia, eikä hän ole koskaan ollut naimisissa " -
        Vastaappas Hemmo, mihin tämä sun väite perustuu?


      • yksi single
        Sinkkuäiti kirjoitti:

        " Sinkku on yksin asuva mies tai nainen, jolla ei
        ole lapsia, eikä hän ole koskaan ollut naimisissa " -
        Vastaappas Hemmo, mihin tämä sun väite perustuu?

        Sinkkuäiti on mielestäni aika outo käsite. Tarkoittanee kuitenkin eronnutta? Ei kymmenen vuotta sitten puhuttu "sinkkuäideistä" saatikka -isistä. Anteeksi vanhanaikaisuuteni, mutta sinkku ja äiti eivät voi olla yksi ja sama ihminen. That's it.


      • Sinkkuäiti
        yksi single kirjoitti:

        Sinkkuäiti on mielestäni aika outo käsite. Tarkoittanee kuitenkin eronnutta? Ei kymmenen vuotta sitten puhuttu "sinkkuäideistä" saatikka -isistä. Anteeksi vanhanaikaisuuteni, mutta sinkku ja äiti eivät voi olla yksi ja sama ihminen. That's it.

        En ole itse tuota sanaa keksinyt . Meneppä vaikka kirjastoon , niin sieltä löytyy kirja " Sinkkuäidin juoksuaika "
        Ja mitä väliä sillä nyt on, että tuota sanaa ei ollut 10v sitten, so what ??? Maailma muuttuu
        ystäväiseni. Tervetuloa tälle vuosituhannelle.
        Mä olen elävä todiste siitä, että sinkku ja äiti
        voi olla yksi ja sama ihminen. Miksei vois ?


      • Nainen39vee
        yksi single kirjoitti:

        Sinkkuäiti on mielestäni aika outo käsite. Tarkoittanee kuitenkin eronnutta? Ei kymmenen vuotta sitten puhuttu "sinkkuäideistä" saatikka -isistä. Anteeksi vanhanaikaisuuteni, mutta sinkku ja äiti eivät voi olla yksi ja sama ihminen. That's it.

        "Sinkkuäiti on mielestäni aika outo käsite. Tarkoittanee kuitenkin eronnutta? Ei kymmenen vuotta sitten puhuttu "sinkkuäideistä" saatikka -isistä. Anteeksi vanhanaikaisuuteni, mutta sinkku ja äiti eivät voi olla yksi ja sama ihminen. That's it. "

        Niin ja sata vuotta sitten ei ollut avoliittoa, joten ei voida varmaan nykyisinkään käyttää sitä sanaa, niinkö?

        Mutta itse asiassa ohjelma Sinkkuäidille sulhanen on wikipedian mukaan pyörinyt kuvaruudussa vuosina 2007 ja 2008 eli juurikin kymmenen vuotta sitten ;)

        Eikä sinkkuäiti välttämättä ole eronnut.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        "Sinkkuäiti on mielestäni aika outo käsite. Tarkoittanee kuitenkin eronnutta? Ei kymmenen vuotta sitten puhuttu "sinkkuäideistä" saatikka -isistä. Anteeksi vanhanaikaisuuteni, mutta sinkku ja äiti eivät voi olla yksi ja sama ihminen. That's it. "

        Niin ja sata vuotta sitten ei ollut avoliittoa, joten ei voida varmaan nykyisinkään käyttää sitä sanaa, niinkö?

        Mutta itse asiassa ohjelma Sinkkuäidille sulhanen on wikipedian mukaan pyörinyt kuvaruudussa vuosina 2007 ja 2008 eli juurikin kymmenen vuotta sitten ;)

        Eikä sinkkuäiti välttämättä ole eronnut.

        Sinkkuäiti on sinkku jos ei seurustele ja sen lapset ovat muuttaneet kotoa pois.


    • 54mies63

      Yksin asuva mies tai nainen on määrite sinkulle.
      Itse eronnut lähemmäs kolme vuotta sitten pitkästä avioliitosta ja asun yksin. Lapsi aikuinen eikä yhteishuoltajuutta. Käytän nimikettä eronnut, kun olen ollut naimisiss

    • Naisasialooser11

      Nainen, joka on minkäännäköisessä seksuaalisessa suhteessa yhdenkään miehen kanssa ei ole sinkku vaikka ei seurustelisikaan, sen sijaan hän on huora.

      • UpAndGo

        Ja sinä olet sairas, vaikka öljyssä keittäisi.


      • 899890898

        Kyllä sua ottaa päähän se, että muut nai ja sinä vaan haaveilet siitä ja ston-diksesta. Huora muuten ottaa korvauksen palveluksistaan. Oliko dor-ka epäselvää?


      • Puumis12

        Oletko jotenkin katkera,kun et saa niitä haaveilemasia 20v naisia? Muut elää täällä elämäänsä,mutta sinun elämä menee ,kun katkerana arvostelet täällä naisia..vieläpä vuosikausia..Sinkku nainen voi nauttia.seksistä olematta horo. Eilenkin nuori kolli pani niin,että vieläkin paikat kipeänä..


      • oletnaurettavatapaus
        Puumis12 kirjoitti:

        Oletko jotenkin katkera,kun et saa niitä haaveilemasia 20v naisia? Muut elää täällä elämäänsä,mutta sinun elämä menee ,kun katkerana arvostelet täällä naisia..vieläpä vuosikausia..Sinkku nainen voi nauttia.seksistä olematta horo. Eilenkin nuori kolli pani niin,että vieläkin paikat kipeänä..

        Ei horo ole lorttoa millään tavoin ainakaan huonompi ihminen.


    • .. Virallinen määritelmä on varmaan, että sellainen joka ei ole parisuhteessa.. ;P

      .. "PariSuhteen" määritelmään en ota kantaa, kun se voi olla NykyPäivänä ihan mitä vain.. Riippuu ihan määrittelijästä.. Se mikä on jonkun mielestä PariSuhde ja PariSuhdeKäytöstä jne. voi olla jonkun muun mielestä ihan jotain muuta.. ;P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe