Palkka

ehkä tuleva ohjaaja...

Mist voi kattoo mikä on kunto ohjaajan palkka taulukko?

23

22298

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pastori

      kunto-ohjaajan?

      -liikunnanohjaajan? vaihtelee työtehtävien mukaan
      -kuntosaliohjaajan? vaihtelee rajusti salien ja paikkakuntien välillä
      -personal trainerin? miten paljon vain kehtaa pyytää
      -ryhmäliikuntaohjaajan? liian vähän työn kovuuteen nähden

      Alalla ei ole työehtosopimusta, ja palkkaus onkin yleensä sen mukainen. Kyse on ns. kutsumusammatista. Esim. itse en voisi kuvitella olevani millään muulla alalla.

      • a pöh

        Pöh. Itse olen ryhmäliikunnan ohjaaja, ja palkka on HYVÄ! Työn kovuuteen nähden.. nojaa. Pakkoko sitä on joka tunti täysillä mennä.
        Ja nämäkin vaihtelevat sali/paikkakuntakohtaisesti..


      • fitness-alalle
        a pöh kirjoitti:

        Pöh. Itse olen ryhmäliikunnan ohjaaja, ja palkka on HYVÄ! Työn kovuuteen nähden.. nojaa. Pakkoko sitä on joka tunti täysillä mennä.
        Ja nämäkin vaihtelevat sali/paikkakuntakohtaisesti..

        Ensimmäinen yrityskohtainen työehtosopimus fitness-alalle

        http://www.erto.fi/?x11591=5022


      • Tuleva..

        Onko ees selaista sunnilleen olevaa palkkatietoa kuntosali ohjaajasta, ja minkä verran kannattaa ottaa asiakkaita? meinaan et siis yhdelle tunnille..


      • JEEEEP
        a pöh kirjoitti:

        Pöh. Itse olen ryhmäliikunnan ohjaaja, ja palkka on HYVÄ! Työn kovuuteen nähden.. nojaa. Pakkoko sitä on joka tunti täysillä mennä.
        Ja nämäkin vaihtelevat sali/paikkakuntakohtaisesti..

        Kuinka paljon ?
        45€/h vai 85€/h?
        Ei voi sanoo et hyvät tulot jos ei kerro paljonko!

        ps. Mullakin toosi hyvät tulo, mut en kerro paljonko.


    • juuuuuuuuuuu

      Paljonko teille makseaan zumbasta, pumpista, etc?
      Mulle maksetaan 40 €/h (pk-seurtu).
      En tiedä yhtään mitä muille meksetaan!
      Oon utelias.

      PS. Voitko kertoa myös paikkakuntasi?

    • (=

      Kunto-ohjaajan palkkataulukon sijaan suosittelisin perehtymään suomen kielen perusteisiin ja oikeinkirjoitukseen.

    • ei hyvä palkka

      maksimi palkka monella salilla 28 euro tunti. Mikä tarkoittaa, että todelliseen työmäärään tuntipalkka on 14 euroa tunti. Kovin montaa tuntia päivässä ei jaksa, joten kuukausipalkka jää pieneksi. Paremmin kannattaa konttorityöt.

    • 12 vuotta alalla

      turussa elixia maksaa kuulemma 42 egee tunnista, muut ehkä hieman enemmän

    • tietoaon

      Eräässä paikassa pk-seudulla ryhmäliikuntaohjaaja saa palkkaa 29€/tunti

    • Osa-aikatyö?

      Ongelmana taitaa olla että tunteja tulee viikossa vähän ja ne on "hajasijoitettu" iltoihin...

      • OIjoijoi...

        Niin, jos käteen jää tunnista alle 20€, kuka lähtee pitämään yhtä tai kahta tuntia?

        Ja lisäksi omat valmistelut ilmatteeksi alle..hullun hommaa. No, opiskelijalle sopii lisätienestiksi.


    • Satsin työntekijä

      Sats maksaa personal trainereille ja ryhmäliikuntaohjaajille 22 euroa tunti (asiakas maksaa 64euroa/tunti). korotuksia voi saada jos on todella pitkä työkokemus tms. Korotukset noin 50 sentin-2 euron luokkaa/tunti. Käsittääkseni muissa keskuksissa maksetaan paremmin, noin 30 euroa/tunti. Suunnittelusta ja myynnistä ei käytännössä makseta mitään, muutamia tunteja saa tehdä myyntiä viikossa 9 euron tuntipalkalla. Itse maksoin koulutuksesta 4000 euroa ja laskeskelin että noin 10 kuukauden työn jälkeen saan tuon maksettua ns. Työllä. Asiakkaat pitää hankkia itse eikä yritys tue työtä mitenkään, toisaalta, ei myöskään vahdi. Työ ei siis todellakaan ole rahallisesti kannattavaa jos on työläisenä isossa keskuksessa, mutta kivaa se on. Itse aion lähteä satsilta pois välittömästi kun saan oman firmani pyörimään. Palkasta pitäisi keskustella avoimesti jottei ihmiset turhaan kouluttaudu alalle kun luulevat palkan olevan jotain muuta. Huomioitavaa on myös se että PT:n työtä ei voi tehdä 160h/kk koska suunnittelu ja itse tyo on sen verran raskasta, siis myös henkisesti. Sopiva ohjausmäärä täysipäiväisellä ja itsekkin treenaavalla Pt:llä on noin 100 pt vetoa/kk. Toivottavasti tämä auttoi kysyjää!

    • Elixia87

      Myös alalla. Onko kukaan törmännyt kohtuuttomiin kilpailukielto lausekkeisiin työsopimuksessaan. Itse en alalle enään päässyt ilman että laittoi nimeä alle tuollaiseen paperiin. Ja eikö PAM ole juuri oikea liitto tälle alalle ja missä noita työsopimuksia voisi käydä arvioittamassa esim lakimiehellä?

      • Villiä on meno

        Valitettavasti alalle hakautuu paljon nuoria naisia pelkän ammatin imagon (kuvitteellisen) perässä. Into on kova, eikä lueta kunnolla millaiseen sopimukseen laitetaan nimi alle. Järjestäytyneemmillä aloilla olisi käytännössä mahdotonta saada vastaavia sopimuksia läpi.

        On tosiaan olemassa myös ilmaista lakineuvontaa, jota kautta voi pyytää mielipidettä sopimuksesta. Valitettavasti alalle on kuitenkin sen verran tunkua, että vaikeaksi heittäytyvän (siis oikeuksistaan huolen pitävän) tilalle löytyy aina uusi ehdokas.


    • check2

      Liikunta-alalla ja kuntosaleille työskentelevien palkkasuositus löytyy täältä (sivun oikeassa reunassa alhaalla pdf-lista):
      http://www.erto.fi/palvelut/palkkasuositukset

      Kilpailukieltosopimuksista löytyy tetoa täältä: http://www.erto.fi/tyosuhdeopas/tyosopimus/kilpailukieltosopimus

      Kannattaa aina tsekata (tai tsekkauttaa asiantuntijoilla), että millaiseen sopimukseen nimensä laittaa.

    • Jumppaohjaaja

      Ryhmäliikuntaohjaajan työ pääkaupunkiseudulla: pari ohjausta viikossa verokotilla 24,-/h. Täällä päätin lopettaa. Aivan liian huono palkka jää käteen verojen jälkeen. Kun vielä tulee matkat, suunnitteluun kuluva aika jne.
      Nyt en suostu enää ohjaamaan alta 35,-/h. Yhdessä paikassa olen aloittamassa keväällä ja saan 40,-/ohjaustunti.
      Ei tällä tosiaan rikastu, mutta kivaa on!

    • jr901

      Itse olen miettinyt vähän kuntosaliohjaajan koulutusta ja töitä. Mahis olisi saada kaverin slailta duunia, tässä on vähän keskustelut siitä vähän kesken. Palkkaa sieltä saisi varmaan 1800€/kk (- verot.). Onhan tuo hyvä kun työ on kevyttä kuitenkin, tähän ei siis kuulu zumba ym ohjaukset.


      http://iherb-vitamiinit.blogspot.fi/

      • näin näkisin

        Eli törkeän huono palkka jos miettii, että minkälaiset työvuorot on. Varsinkin jos työvuorot ovat aamusta iltaan. Älkää tuijotelko pelkkää kuukausipalkkaa vaan miettikää monta tuntia viikossa joudutte tuolla palkalla tekemään. Suunnittelusta ei makseta yhtään mitään.Tietysti onhan tuo jotain sellaiselle, jolla ei ole oikein mitään koulutusta tai pelkkä peruskoulu, kouluttautuneen ei kannata tuolle alalle mennä.. Tietysti myös sellaiselle ihan ok, joka on alalle täysin rinnoin valmistautunut ja on valmis työskentelemään aamusta iltaan tai sitten vähän aamulla, päivällä vapaata (milloin ei kuitenkaan ehdi mitään muuta tekemään) ja illalla taas töihin ja jos ei ole niin väliä, että sitä muuta elämää siinä välissä ei sitten olekaan.


    • Kylläh..

      Joo, näillä kouluttatuneilla se on aina paras työ:D Pask... marjat. Suurin osa työttömiä ja kaivelee nenää kotona. Ja ei minkäänlaista maalaisjärkeä sellaisilla yli kolutuksella tule, yrittävät tehdä kaiken kirjan mukaan. Se että on kuntosaliohjaaja ei tee huonompaa ihmistä tai aliarvoisempaa kuin esim lakimies. Ja koulua ei tavitse jotta voi menestyä ja rikastua. Se ollaan todistettu moneen kertaan. Katotaan näitä suomen lääkäreitäkin, hyvä koulutus ja jos menet kertomaan vaivoja niin ainut mitä suusta tulee on että syö buranaa. Jokainen osaa sanoa toiselle että vedä buranaa ilman 8v koulutusta.

      • Anonyymi

        burana forever, just joo! 👍🤣 kyllä, olen ihan sama mieltä ( olen Ukrainasta)


    • Anonyymi

      No siis itse olen alalla ja palkka on joku 33-35e/h. En pidä sitä huonona palkkana. Mitä enemmän kokemusta ja osaamista kertyy, sitä enemmän voi myös kierrättää tuntisuunnitelmia tai ottaa jo valmiita pohjia ja muokata niitä. Tällöin myös suunnitteluaika vähenee ja voi ottaa myös enemmän ohjaustunteja.

    • Anonyymi

      Ohjaan monenlaisia liikuntaryhmiä, pääsääntöisesti osallistuvien ikä on noin 50-80v. Palkkioni riippuu paljolti tahosta, joka sitä maksaa ja myös kuinka paljon porukkaa saadaan mukaan. Palkkioni vaihtelee 60-80€/tunti.
      Suurimmat ryhmäkoot menee etäryhmissä, joissa mukana helposti yli 60 henkilöä/tunti.
      Olen vetänyt ryhmiä jo yli 30 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe