"Ihanat" keski-ikäiset naiset.

no huh huh

Ai että kun te keski-ikäiset naiset sitten olette ihania. Työpaikalla aina niin pirteitä ja iloisia!

Olen vähän aikaa ollut uudessä työpaikassa, sellaisessa jossa en ole koskaan ennen ollut joten minulla ei myöskään ole mitään kokemusta kyseiseltä alalta. Kyllä varmaan ottaakin päähän jos on työskennellyt 20 vuotta jossain viheliäisessä tehtaassan, mutta onko se meidän uusien työntekijöiden vika?

Aamulla minun piti aloittaa työtehtävieni tekeminen erään ison koneen äärellä enkä osannut laittaa sitä päälle. Eräs nainen käski valmistaa koneen työkuntoon ja laittamaan sen päälle ja häipyi. Kun menin sanomaan etten ole koskaan laittanut sitä, niin ämmä raahautuu kiukkuisen näköisenä, voivotellen takaisin. "Olisit sä nyt voinut vähän auttaa" ämmä sitten tiuskaisi lopuksi. Juttu nyt vaan on niin, että joskus kun lähtee itsenäisesti jotain tekemään ja auttamaan niin tiuskaistaan, "odota! ei vielä!" tai jotain muuta. Jos sitten ei tee mitään niin on uusavuton .

Eräänä toisena päivänä eräs toinen samanlainen menopaussista kärsivä hormonihoitoihinsa pettynyt vanha ämmä rupesi tiuskimaan kun en osannut käsitellä erästä toista laitetta. Anteeksi nyt vaan, kukaan ei ole koskaan näyttänyt miten se toimii. Ämmä huudahti vihaisena: "No vedä se nyt tuosta kiinni onko se nyt noin helvetin vaikeeta vai?"



Mikä teitä ämmiä oikein vaivaa? Äitini kertoi, että hänen työpaikallaan keski-ikäisillä ämmillä on myös ongelmia neuvoa tai auttaa kohteliaasti uusia työntekijöitä. Mikseivät miehet ole tuollaisia kuin te? Onko se meidän muiden vika että vaihdevuodet kiusaa ettekä saa enää miestä? Että te ämmät ällötätte minua. Jos teitä stressaa oma työnne ja on kiire, niin en todellakaan voi sille mitään eikä se ole minun syyni. En ihan oikeasti ole työskennellyt siinä paskaisessa tehtaassa 20 vuotta, pitäisikö osata yhtäkkiä kaikki täysin ilman neuvontaa?

Kiukkuisia vanhoja ämmiä, yök.

20

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SaNainen

      Toivottavasti et ole menossa sinne vakituiseksi!
      Ei meidän työpaikalla kukaan ("ämmät", nuoret eikä vanhat) käyttäydy noin. Kyllä sen verran peruskohteliaisuutta pitää olla, että voi tulla toimeen muiden työntekijöiden (uusienkin) kanssa.
      Jos se työpaikka onkin niin kamala, että se tekee ihmisistä katkeria? Se voi olla vielä tarttuvaakin! Koita jaksaa!

      • Anonyymi

        Itse syyllistyt nyt aivan samaan kuin nämä työkaverisi myös. Et ole heitä yhtään parempi kun halveksit heitä ja solvaat ämmiksi. Voi puhua toisista myös arvostavasti vaikka olisikin loukkaantunut, silloin ei polje samassa mudassa toisten kanssa .
        Kyllä mulle on kiukutelleet niin keski-ikäiset kuin parikymppisetkin . Kyse on luonteesta , oletko katkeroitunut ja kauniainen , kateellinen, arvosteleva, tuomitseva.

        Itse haluaisin kasvaa aina vaan lempeämmäksi.. olen kuitenkin aika temperamenttinen, mutta arvostan lempeyttä ja toisten kunnioittamista. Sellainen yritän olla, minäkin keski-ikäinen nainen .


    • helpolla pääset.

      Toi kiukuttelu alkaa nimittäin miehillä jo 30 ikävuoden jälkeen. Tosi kiva olla sitten noiden ukottuneiden "ämmien" kanssa samassa työpaikassa. Noi sun juttusi olivat aika kesyjä, sori vaan...

      Terveisin: hyvin kouluttautunut, kaunis ja nuori nainen

    • Shariana

      Olipa ihanan yleistävä viesti! :(
      Kyllä meitä on tosiaan hyväntuulisiakin keski-ikäisiä (juuri sille ikätasolle kohonneena tässä puolustelen) naisia, jotka ei irvistele uusille työkavereille ja auttaa kaiken parhaan tietonsa mukaan, se kun sattuu olemaan vielä osa toimenkuvaakin..

      Päinvastoin: vitsailu, huumori ja nauru on ainoat, jolla meikäläinenkin kovan kilpailun alalla pärjää ja jaksaa.

      Ikävää, että sulle on osunut tuollaiset työkaverit, mutta ei me kaikki keski-ikään yltäneet sentään noin pahoja olla. Eikä toivottavasti sellaiseksi tullakaan... :)

      Ehkä nämä kyseessä olevat emännät tuntevat sut uhkaksi nuorempana työntekijänä ja kiukuttelevat siksi, vaikka ei sekään mikään hyväksyttävä syy ole. Mutta selitys voi olla, mene ja tiedä.

    • lilylioneye

      vaikka olenkin nainen, en missään nimessä halua naisvaltaiseen työpaikkaan, juuri samanlaisten kokemusten takia.

      Jos joku vanhempi emäntä joutuu neuvomaan hommassa, jota ei ole ikinä tehnyt, voi sitä huokailua ja moneen kertaan pitää tähdentää ettei tämä kuulu työtehtäviini (niihin kuuluu salaa tupakilla käynti ja lehden lukeminen).

      Ja kun erehdyin värjäämään hiukseni vaaleiksi, talon minua ennen ainoa blondi ei voinut moneen päivään edes tervehtiä. Kävi meinaan niin kateeks kun työpaikan miehet kehuskelivat ja kiinnittivät huomiota minuunkin.

      • - Piiamariia -

        ..eukkoja sun työkavereinasi on ap. Otan osaa.

        Mä olen sitä mieltä, että ihmisen ( niin miehen, kuin naisen )todellinen luonto on juuri se, mikä paljastuu esimerkiksi kiireessä tai muuten henkilön epämiellyttäviksi kokemissa tilanteissa. Sellainen ihminen on epämiellyttävä, joka ikäänkuin jatkuvasti rivien välistä kysyy, että "mitäs mä tästä itse hyödyn?", ts. jolle ylipäätäänkin on vastenmielistä tehdä mitään jonkun toisen, kuin itsensä hyväksi.

        En nyt tosiaankaan halua yleistää, mutta kyllä jotkut naiset osaavat olla kamalia kotkia toisille naisille. Totta se nyt vaan on. Niin keski- ikäiset, kuin muutkin... Monen työpaikan ilmapiirin myrkyttäjiä nro. 1 ovat ehdottomasti juuri senkaltaiset ihmiset, joille koko elämä on vain sitä omaa narsismin sävyttämää kilpailua. Nämä ihmiset kun eivät vain osaa jatkuvasti & aina olla varmistelematta omaa selustaansa tai vertailematta itseään muihin...Em. toiminta johtaa sitten ennen pitkää kateellisuuden ja kyttäyksen ilmapiiriin, jossa kukaan ei enää voi hyvin.

        Tsemiä ap! Ehkä ne työkaverisi vielä tuosta sulavat, kun tottuvat suhun talon uutena työntekijänä.;) Yritä olla provosoitumatta niille eukoille. Ymmärrän tosin, että usein helpommin sanottu, kuin tehty. Jos itse noudattaa normaaleja käytöstapoja, mutta saa vastineeksi vain epäasiallista käytöstä, joutuu hampaitaan kiristelemään joskus ihan tosissaan.


    • sivistys

      Sivistyksestä ja käytöstavoista tuossa on kyse.

      Meillä lääkefirmassa ei ole tuota ongelmaa oli ikä ja sukupuoli mikä hyvänsä.

      • SaNainen

        Mä en vain kehdannut kirjoittaa tuota...


      • lilylioneye

        edellinen oli kertomus pörssiyhtiöstä...


      • SaNainen
        lilylioneye kirjoitti:

        edellinen oli kertomus pörssiyhtiöstä...

        sivistystason :D


      • - Piiamariia -

        Totta, nimim. "sivistys". Pohjimmiltaan ( ts. perustavan laatuisena kysymyksenä) ihmisen huono käyttäytyminen ei aina suinkaan ole vain ikään sidottu juttu. Ihmisen sivistyneisyyden taso & (jo lapsesta alkaen) opitut käytöstavat merkkaavat kyllä myös.

        Kuitenkaan en näkisi niin kovin ihmeellisenä sitä, että ap. otti jutussaan esille työkavereidensa iän. Kyllä kait nyt viimeistään keski- ikäisiltä voinee jo olettaa enemmän asiallista käytöstä.;) Itse ainakin ( vaikka oon jo lähempänä kolmea kybää iältäni itsekin) yhä vieläkin hämmästyn aina tuplasti silloin, kun näen/ kohtaan huonosti käyttäytyviä keski- ikäisiä tai sitä vanhempia ihmisiä...

        Kai se on se illuusio iän (muka?) mukanaan tuovasta viisaudesta sitten, mikä joutuu ristiriitaan huonotapaisiin vanhempiin ihmisiin törmätessä.;)


      • SaNainen
        - Piiamariia - kirjoitti:

        Totta, nimim. "sivistys". Pohjimmiltaan ( ts. perustavan laatuisena kysymyksenä) ihmisen huono käyttäytyminen ei aina suinkaan ole vain ikään sidottu juttu. Ihmisen sivistyneisyyden taso & (jo lapsesta alkaen) opitut käytöstavat merkkaavat kyllä myös.

        Kuitenkaan en näkisi niin kovin ihmeellisenä sitä, että ap. otti jutussaan esille työkavereidensa iän. Kyllä kait nyt viimeistään keski- ikäisiltä voinee jo olettaa enemmän asiallista käytöstä.;) Itse ainakin ( vaikka oon jo lähempänä kolmea kybää iältäni itsekin) yhä vieläkin hämmästyn aina tuplasti silloin, kun näen/ kohtaan huonosti käyttäytyviä keski- ikäisiä tai sitä vanhempia ihmisiä...

        Kai se on se illuusio iän (muka?) mukanaan tuovasta viisaudesta sitten, mikä joutuu ristiriitaan huonotapaisiin vanhempiin ihmisiin törmätessä.;)

        sitä enemmän voi hämmästellä kuinka paljon kateutta, katkeruutta ja pahansuopaisuutta ihmisistä löytyy. Osa ominaisuuksista vain pahenee iän ja ikävien kokemusten myötä.
        Onneksi kuitenkin paljon on toisenlaisiakin ihmisiä ja vapaa-ajan kaverinsa voi valita, työkaverit ja naapurit pitää vain sietää.
        Kaikkien luonne ei jalostu koettelemuksista. Osittain se on mielestäni oma valinta, mutta kaikilla ei ole silti kapasiteettia sen valinnan tekemiseen..


    • todella yleistävää

      te nuoret sitten ällötätte minua! Aina vaan ryyppäämäässä ja puskissa bylsimässä!
      No ei sentään, mutta kirjotuksesi on tosi yleistävä. Minusta tämän maan suola ovat keski-ikäiset lempeät naiset, joita on pilvin pimein. Ja voit olla varma, että miehet osaa olla yhtä karseita. Tuollaisessa kauhutyöpaikassa varmaan jokainen kyrpiintyy jo ennen keski-ikää. Se on myös sinun kohtalosi, jos jäät sinne. Sitten kun olet keski-ikäinen, voit miettiä oletko. Luultavasti et kuitenkaan tajua, että olet itse yhtä hirveä, jos elämä on potkinut. Häivy sieltä.

      • SaNainen

        oikein erityisen kohtelias ja ystävällinen kaikille siellä!
        Saisit ne ystävälliset ja kivat ihmiset sieltä puolellesi ja ne ilkeät kadehtisivat ja vihaisivat sinua. Se ei sinänsä paljon muuttaisi, koska he varmaan vihaavat joka tapauksessa kaikkia uusia, erilaisia, nuoria, nättejä, ahkeria ja laiskoja...


      • no huh huh
        SaNainen kirjoitti:

        oikein erityisen kohtelias ja ystävällinen kaikille siellä!
        Saisit ne ystävälliset ja kivat ihmiset sieltä puolellesi ja ne ilkeät kadehtisivat ja vihaisivat sinua. Se ei sinänsä paljon muuttaisi, koska he varmaan vihaavat joka tapauksessa kaikkia uusia, erilaisia, nuoria, nättejä, ahkeria ja laiskoja...

        Minä olen aina ystävällinen kaikille. On siellä mukaviakin, mutta ne joilta yleensä täytyy kysyä apua ovat kummallista porukkaa. Tosiaan mikään aikomus ei ole jäädä sinne, nytkään en tiedä koska tämä työ loppuu. Tämä on vain väliaikaista (onneksi!).


      • SaNainen
        no huh huh kirjoitti:

        Minä olen aina ystävällinen kaikille. On siellä mukaviakin, mutta ne joilta yleensä täytyy kysyä apua ovat kummallista porukkaa. Tosiaan mikään aikomus ei ole jäädä sinne, nytkään en tiedä koska tämä työ loppuu. Tämä on vain väliaikaista (onneksi!).

        voimia ystävällisyyteen!


    • juniori

      Eihän ne kaikki samanlaisia ole.

      Myös omalla työpaikallani suurin osa työntekijöistä on viisikymppisiä naisia, joista moni on tehnyt samaa hommaa jo useamman vuosikymmenen. Kun menin nuorena ja kokemattomana taloon, sain todella ystävällisen vastaanoton ja minut perehdytettiin töihin juurta jaksaen. Apua sekä kokemukseen perustuvia neuvoja on tarjolla aina, ei tarvitse kuin kysyä (tai näyttää mietteliäältä ;). Koskaan ei ole ollut sellaista fiilistä aamulla, ettei huvittaisi mennä töihin, ei ainakaan työilmapiirin vuoksi. Joskus tietysti väsyttää muuten vaan...

      Nyt kun olen itse jo työssä "vanha konkari", yritän pistää omat hyvät kokemukseni kiertoon kun taloon tulee uusia ihmisiä. Paljon on varmaankin kiinni juuri työpaikan kulttuurista. Jos on itse aikoinaan saanut v-mäisen kohtelun ja työtehtäviin perehdyttäminen on kuitattu "kysy joltain" -kommentilla, niin sillä sitten mennään jatkossakin.

      Huono työtehtäviin perehdyttäminen (esim. se, ettei opeteta työssä tarvittavien koneiden käyttöä kunnolla) määritellään muuten jossain työpaikkakiusaamiseksi. Siitä voi antaa työyhteisössä kohteliasta palautetta...

    • hevonkuukuataas

      vastata, että monet teistä nuorista tulijoista omaatte yllättävän huonon käytöksen vanhempaa naiskollegaa kohtaan. Sellainen ei olisi tullut kuuloonkaan aikoinaan, kun minäkin aloitin työnteon. Yritetään vaan päästä mahdollisimman helpolla joka asiassa ja otetaan nokkiinsa pienestäkin sanomisesta. En silti yleistä, ei kaikki nuoret ole sellaisia, mutta niitäkin on.

    • mitä tekstiä

      Onpa sinulla asenteet! Vaihdevuodet ovat ainakin minulla parasta aikaa elämässäni...oikeasti. Ihmisen onnea kun ei aina suinkaan tuo MIES, niinkuin sinä tunnut ajattelevan. Elämä on tärkeintä..ja kyky osata elää onnellista elämää!

      On aivan liian helppoa syyttää MUITA siitä, ettei vuorovaikutus onnistu. Tuolla sinun ASENTEELLASI voi todellakin olla vaikeaa tulla keski-ikäisten naisten kanssa toimeen.

    • Anonyymi

      Johtuu varmaan siitä, että ovat kyllästyneet jatkuvasti neuvomaan ja korjailemaan miespuolisten toheloiden jälkiä. Nimenomaan miehissä on tosi paljon niitä toheltajia ja sählääjiä, joiden jäljiltä pitää olla korjailemassa asioita (tekninen ala vieläpä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe