Värjäsin viikko sitten, sunnuntaina 2.4.2006 hiukseni Garnier Nutrisse Cream kestovärillä (nro. 76, Red copper). Väri oli aluksi ihan hyvä, ehkä odotettua tummemman punainen ja värjääjästä johtuen hieman laikukas, mutta olin kuitenkin ihan tyytyväinen, laikkuja lukuunottamatta (mutta nämä laikut olivat omaa syytäni, enkä niistä niin älyttömästi välittänyt).
Perjantaina yllättäen huomasin, että väri oli lähes kokonaan haalistunut pois muualta paitsi noin 10cm matkalta juuresta lähtien.
(Eli siis hiukseni näyttävät tällä hetkellä siltä, kuin olisin ottanut tummanpunaisiin hiuksiin vaaleahkon ruskean värin, ja nyt minulla olisi 10cm juurikasvua. Puoliselkään ulottuvat hiukseni ovat nyt siis ensimmäisen 10cm matkalta punaiset, ja loput ovat vaaleanruskeaa, jotka ehkä auringossa hieman vivahtavat punaiseen.)
Jokaisen pesun yhteydessä myös juuriosan väri haalistuu näkyvästi, eli eron huomaa kun vertaa väriä "ennen suihkua" ja "suihkun jälkeen". Ja tämän piti olla kestoväri.
Haluaisin asiasta tehdä reklamaation jonnekin, mutta en onnistunut internetistä löytämään yhtään suomenkielistä paikkaa, jonne reklamaatio lähettää. Itse asiassa en löytänyt yhtään paikkaa, johon voisi sähköpostitse reklamaation laittaa, Britannian sivustollakin annettiin vain puhelinnumero ja postiosoite yhteydenottoja varten. Ja tuonnehan tietysti pitäisi englanniksi kirjoittaa, ja mieluiten reklamaation suomeksi tekisin.
Onkohan siinä väripaketissa jotain osoitetietoja, joihin yhteyttä voisi Suomessa ottaa? Itse heitin luonnollisesti paketin pois värjäyksen jälkeen, enkä kehtaisi uutta pakettia ihan tämän takia vain ostaa.
Osaisiko joku minua täällä auttaa?
-Tessa
Minne tehdä reklamaatio?
12
4088
Vastaukset
- kauppaan
ota yhteyttä liikkeeseen,mistä ostin tuotteen.siellä pitäisi apua saada. Tee reklamaatio kyseiseen firmaan ja säilytä kuitti, jos sulla on se vielä.Itse jouduin täyttää kyselykaavakkeen ja laittaa hiusnäytteen mukaan, mutta korvauksen sain.Vain hoitoaineen, en muuta :-(
itse valitin Lorealin tuotteesta - niin.......
Tämä on taas tälläinen tapaus, kun periatteessahan noissa kaupan väreissä olet itse vastuussa hiuksiesi lopputuloksesta, ja et voi oikeastaan valittaa kuin itsellesi...
Tietty jos väri on ihan selvästi ollut esim. jotenkin viallinen tms. niin silloinhan tietysti pitää ottaa yhteyttä vaikka maahantuojaan, jos ei muuta paikkaa löydy..Kauppa josta ostit värin, tietää kyllä varmasti maahantuojan yhteystiedot.. Että tämänkin takia kampaajalla käynti on minusta itsestäni mukavampaa, ei tarvi ottaa turhaa stressiä, kun tietää ainakin kelle mennä valittamaan, jos lopputulos ei olekaan jostain syystä toivotunlainen.. - vaan mutta
punainen väri on tosi huono pysymään hiuksissa.Ite oon värjännyt punaisilla saävyillä itse ja kampaajalla ja tyynyliinat,pyyhkeet ja paidan kaulukset ovat aikansa aivan punaisia.Väri on napannu sun hiusten parempi kuntoiseen osaan eri tavalla kuin kuivempaa latvaan??!
Etsi kuluttaja-asiamiehen yhteystiedot.Sieltä ainakin saa neuvoja.- onkin
Kampaajat ovat sitä varten, että he osaavat ottaa huomioon hiuksen kunnon, edelliset käsittelyt yms. Kun ostat kaupan värin, veikkaan ettet ajatellut sen enempää, vaan laitoit värin hiuksiin. Mutta kun se ei mene niin. Kampaajatkin joutuvat opettelemaan väreistä jatkuvasti ja täydelliseksi värjääjäksi on vaikea tulla. Sinuna säästäisin reklamaatiot johonkin toiseen kertaan, ellet halua aiheuttaa makoisia nauruja...
- popcicle
Mee semmosille sivuille ku www.kuluttajavirasto.fi
ja sieltä vasemmalta klikkaat kohtaa valituksen tekeminen. Ja sillee...
Sen tukkas kans sun varmaan kannattaa ihan
suosiolla mennä vaan parturiin. - l'oreal -konsernin
Garnier kuuluu L'Oreal -konserniin eli suomalainen palaute-spostiosoite:
[email protected]
Välittävät sitten tarvittaessa oikealle ihmiselle.
Punavärien kesto on hiuslaadusta kiinni, ei välttämättä värin laatuvirheestä. Kestovärikin nappaa kiinni huokoisempaan latvaan ja liukuu pois hyväkuntoisemmasta tyvestä.- päin
"Kestovärikin nappaa kiinni huokoisempaan latvaan ja liukuu pois hyväkuntoisemmasta tyvestä."
Ei siis näin vaan kestoväri liukuu pois HUONOKUNTOISESTA hiuksesta!!! Ja varsinkin punaväreille käy näin, koska punaiset väripigmentit ovat kaikista pienikokoisimpia, joten ne pääsevät helposti huuhtoutumaan pois hiuksesta.
Eli tässä tapauksessa kestoväri on toiminut juuri niin kuin on odotettavissakin. Hoitavalla värivaahdolla eli suoravärillä latvaan voi saada tarttumaan myös väriä.
Mutta ainahan kannattaa valittaa, jos ne vaikka lähettäisi jotain kivaa sieltä lorealilta lievittääkseen pettymystä.
- luonollinen
Saattaa olla, että hiuksiesi koostumus on sellainen, että väri ei ottanut niihin kunnolla ja kului pois, pohjalla oli väri joka hylki uutta väriä tai et pitänyt väriä tarpeeksi kauan aikaa.
Itse käytän aina Garnieria, lopputulos on ollut joka kerta hyvä, ja väriä pidän päässäni aina vähintään tunnin, koska hiusteni laatu on paksu ja karhea, joihin ei kunnolla väri ota.
Joten vika ei välttämättä ole värissä, vaan hiuksissasi tai värjäysmenetelmässä. - muhhahahhah
noni nyt lähe käräjäoikeuteen, uhkaa niitä britannialaisia rikosilmotuksel ni ne antaa sulle vuoden värit ku ne ei tiiä suomen laeista mitään siel britanniassa paljoa ja sitte jotai sano että veljes on tuomari ja siltee...
- 19 11
Ensisijaisesti reklamaatio tietysti toimitetaan valmistajalle. Jos valmistajan tiedot ovat hankalasti saatavilla, niitä kannattaa kysyä tuotteen myyneestä liikkeestä. Tuotteen myynyt liike ei tietenkään ole asiasta vastuussa, mutta tarvittaessa toimittaa reklamaation eteenpäin valmistajalle.
Hiusvärien kanssa nyt vaan on niin, että lopputulos riippuu aina pitkälle hiusten lähtötilanteesta, onko vanhaa väriä, auringossa haalistunutta latvaa, vanhaa permistä ym. ym. Paketissa olevassa pitkässä selostuksessa on varmasti myös se "pienellä oleva" teksti, jossa on kerrottu ennalta haalistuneiden hiusten vaativan esipigmentointia. Pitkien hiusten pituuden vaativan eri käsittelyä, kuin hyväkuntoisen tyviosan... Valmistajat osaavat myös vetää siitä narusta, etteivät voi taata tuotteensa toimivuutta, jos hiukset on aikaisemmin värjätty jonkun muun valmistajan tuotteella. Valmistaja ei ole vastuussa, jos hiukset värjäyksen jälkeen pestään ja hoidetaan vääränlaisilla tuotteilla... lista on loputon.
Ammattilaisena voin myös kertoa, että punavärit vaativat useinkin erikoistoimia, ollakseen tasaisen punaisia, ja vähän kestävämpiä. Joissakin hiuslaaduissa punavärit ei vaan yksinkertaisesti pysy, teki esikäsittelyt kuinka tahansa, ja vaativat sekä värihiuksille tarkoitetut pesu- ja hoitotuotteet, sekä kotona jatkuvaa värin "kyllästämistä" esim. vaahtosävytteillä.
No, oikeasta syystä on syytäkin reklamoida. Yrittänyttä ei laiteta. - 1+12
Senkun reklamoit.
Markettivätien värjäystulos on sovitunlainen neitsythiuksessa. Kuten paketissa lukee.
Jos hiuksissasi on joku värikäsittely (vaikkapa kolme vuotta sitten laitettu kevytväri) tai ihan mikä tahansa muu niin hiuksesi eivät ole käsittelemättömät ja siinä tilanteessa olet itse vastuussa värin lopputuloksesta.
Onnea.
Kotivärjääjät oppivat ennemmin tai myöhemmin miten oman värihistorian hiukset reagoivat värjäyksiin. Ellet halua oppia niin värjää kampaajalla. - Anonyymi
jioj
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648