mummelit

antaa nameja?

Ovatko teidän mummonne ystävällisiä; antavatko he karkkeja, pullia yms. ja laittavatko he teidät tekemään jonkinsorttisia kotitöitä?

Minun mummoni on hyvin kiltti

5

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kyllä

      hyvin antelias ruuan suhteen. Leipoo ja paistaa paljon sekä tekee mielellään kunnon kotiruokaa. Sitä kyllä tuli aikoinaan vaihto-oppilaana ollessa ikävä ;)Vieläkin mummo vahtii ja kommentoi ruokavaliotani, mutta kyllä hän on paljon hyvää opettanutkin ja ennen kaikkea syömään terveellisesti.

      Karkkia tai makeaa hän ei koskaan ostanut meille lapsille, kun olimme pieniä. Ainoastaan joulu- ja syntymäpäivälahjoiksi. Siinä hän kyllä teki ihan oikein, sillä hän on aina korostanut monipuolisen aterioinnin merkitystä. Joskus lapsena siitä tuli kyllä kiukuteltua, mutta mummo on meidän perheessä ollut aina lempeä auktoriteetti. Nyt hän on samanlainen omille lapsilleni ja se tuntuu todella mukavalta. Tosin hän on kyllä pehmentynyt ihmisenä, ja huomaa selvästi, että hän kohtelee omia lapsiani lempeämmin kuin meitä ollessamme pieniä.

      Kotitöitä olen joutunut aina tekemään.

    • pääsiäisnoita

      Lypsävät ensin lehmän ja tuovat sitten maitotuvan takaa tuoretta mämmiä.

    • -emily-

      ihan mukavahan hän on, ei ainakaan tarvitse olla nälissään kun n. puolen tunnin välein syödään kaikkea terveellistä (esim. jäätelö, letut, vohvelit, suklaa karkit.) käyn mummollani kyllä aika harvoin :)

    • miemiemiemie

      Meijä mummi on rento :) Sen kanssa jutellaan pitkään kaikesta mitä mieleen tulee, ruokaa ja kahvia saa koko ajan. :) Joko mie valitan omia asioitani mummille, tai mummi kertoo asioitaan mulle. Meillä on läheiset välit, mikä on mun mielestä aivan ihanaa.

    • *Maiju*

      ...edesmennyttä mummuani suurella rakkaudella.Hän oli maailman paras mummu Oli hellä ja huolehtivainen ja kutoi aina meille lastenlapsille sukkia ja lapasia.Muistan että hänellä oli lähestulkoon aina jokin kudin käsissään.Ja hän leipoi ihanaa pullaa yms.Toinen mummi oli kuollut jo silloin kun äitini oli nuori,joten minulla oli vain tämä yksi ihana mummu.Ei mummu pakottanut koskaan tekemään kotitöitä,mutta mummu osasi saada meidät lapset halutessaan auttamaan ihan ilman pyytämättä. Oli mukava tehdä mummun kanssa hommiakin aina välillä.Minulla oli viisas mummu.Koskaan ei pahaa sanaa sanonut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe