Tekoripset?

räps räps

Kenellä on kokemusta tekoripsien käytöstä? Olen huomannut tv:n meikkaustoimituksista, että niiden laittaminen on huomattavasti nopeampi toimitus, kuin ripsivärin monikerroksinen harjaus....mutta pysyvätkö ne vai tuleeko noloja tilanteita puoliksi irronneen ripsinauhan takia? Miten omat ripset kestävät niitä ajanmittaan ja voiko laittaa vielä vähän ripsiväriä tekoripsienkin päälle? Onko jokin merkki, esim liima, joka on parempi? Mihin muuten kannattaisi kiinnittää huomiota?

23

15561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirsi

      Minuakin kiinnostaisi tekoripset. Käytetäänkö niitä siis ihan jokapäiväisestikin vai vain juhlissa?

      Miten liima ei imeytyisi ihoon niin että sitä ei imeytyisi verenkiertoon?

      Entä tarkoittaa ripsarin monikerroksinen laittaminen sitä, että kerroksen annetaan kuivua aina ennen kuin seuraava laitetaan?

      • ....

        ... todellakaan imeydy verenkiertoon!! Suomessa kosmetiikkatuotteet jotka imeytyisi verenkiertoon on laittomia sillä ne olisivat silloin kuin lääkkeitä. Siis lääkärin pitäis tällöin niitä määrätä.


      • joku..

        Moi, minua kiinnostaisi, että onko tekoripset tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön vai vain juhliin yms illan mittaiseen käyttöön ? Ja jos joku on leikannut tekoripsiä lyhemmiksi, niin millä tavalla olet saanut niistä samanmittaiset ja muutenkin siistit..? =)


    • minulla

      Itse olen käyttänyt mm. baari-iltoina ihan marketista saatavia irtoripsiä, hinnaltaan 6-9€.
      Lopputulos on upea, teen ripsistä luonnollisemman näköiset lyhentämällä niitä.
      Kuitenkin laittaminen on tosi minulle vaikeaa, saan läträtä liiman kanssa pitkään, ja se tekee kalliista ripsistä kertakäyttöiset. En tiedä sitten kestääkö joku muu liima paremmin, mutta itse ainakin saan valella liimaa niin, että ripsiä ei voi enää uudelleen käyttää.

    • ....

      ovat parhaita. Muutama molempiin silmiin ulkonurkkaan, helpompi laittaa kuin tekoripsinauha ja kestääkin paremmmin. Luonnollinen tulos tulee ja tekee silmistä kissamaiset :) Oon itse käyttänyt Anttilasta saatavia, hinta noin 5 euroa ja ovat hyviä ja niitä on siellä paketissa eri pituisia. Kannattaa kokeilla. En oo arkena niitä käyttänyt, mutta viikonloppuisin jos lähden ulos..

      • räps räps

        Joo, näitä tupsuja olen joskus kokeillut ja saahan niillä näyttävämmät ripset....mutta telkkarissa olen nähnyt, että homma käy tosi nopeasti, kun laittaa nauharipset. Mielestäni yksittäisten tupsuripsien laitto on aika työlästä hommaa, sen jälkeen maskaraa myös omille ihan tavanomasesti..eli kestää meikata. Ne tupsuthan liimataan omaan ripseen, joten ne pysyy, mutta mitenkähän pysyy iholle liimattavat nauhat....?


      • ripsistä
        räps räps kirjoitti:

        Joo, näitä tupsuja olen joskus kokeillut ja saahan niillä näyttävämmät ripset....mutta telkkarissa olen nähnyt, että homma käy tosi nopeasti, kun laittaa nauharipset. Mielestäni yksittäisten tupsuripsien laitto on aika työlästä hommaa, sen jälkeen maskaraa myös omille ihan tavanomasesti..eli kestää meikata. Ne tupsuthan liimataan omaan ripseen, joten ne pysyy, mutta mitenkähän pysyy iholle liimattavat nauhat....?

        Minä olen joskus käyttänyt nauhoja paljonkin ja olin oikein tyytyväinen silloin kun kaikki meni kohdalleen. Eli kun sain ripset juuri oikeaan kohtaan vähällä säätämisellä. Ihanat!
        Useimmiten kuitenkin jäi repsottamaan jommasta kummasta reunasta tai toinen irti ripsistä enemmän kuin toinen. Harjoittelulla olisi varmasti oppinut saamaan useammin tuon täydellisen tuloksen mutta en jaksanut.
        Sen opin että H&M ripset ovat parhaita mutta niiden mukana tuleva liima surkeaa. Sokoksella mytävissä ripsissä on hyvä liima.


      • räps räps
        ripsistä kirjoitti:

        Minä olen joskus käyttänyt nauhoja paljonkin ja olin oikein tyytyväinen silloin kun kaikki meni kohdalleen. Eli kun sain ripset juuri oikeaan kohtaan vähällä säätämisellä. Ihanat!
        Useimmiten kuitenkin jäi repsottamaan jommasta kummasta reunasta tai toinen irti ripsistä enemmän kuin toinen. Harjoittelulla olisi varmasti oppinut saamaan useammin tuon täydellisen tuloksen mutta en jaksanut.
        Sen opin että H&M ripset ovat parhaita mutta niiden mukana tuleva liima surkeaa. Sokoksella mytävissä ripsissä on hyvä liima.

        Luulin jo, ettei kukaan omaa kummempia kokemuksia tekoripsistä. Kiitos vinkeistä! Miten sitten on, pysyivätkö ne "pomminkestävästi" koko päivän, jos onnistui laittamaan ne (Sokoksen liimalla) kunnolla? Entä voiko niitten päälle vielä laittaa maskaraa, vai meneekö metsään?


      • ripsistä...
        räps räps kirjoitti:

        Luulin jo, ettei kukaan omaa kummempia kokemuksia tekoripsistä. Kiitos vinkeistä! Miten sitten on, pysyivätkö ne "pomminkestävästi" koko päivän, jos onnistui laittamaan ne (Sokoksen liimalla) kunnolla? Entä voiko niitten päälle vielä laittaa maskaraa, vai meneekö metsään?

        Se pysyvyyskin vaihtelee. Joskus pysyy joskus ei. Usein alkaa jossain vaiheessa repsottaa jostain reunasta mutta jos on liima mukana niin saa aika hyvin korjattua. Ripsiväriä voi laittaa mutta en näe siihen mitään syytä koska ripset ovat hyvin tummat ja tuuheat. Myöskään rajausta ei tarvita kun käyttää ripsiä.


      • setsetsrs

        Miten irtoripsitupsut saa näyttämään luonnollisilta? Olen kerran kokeillut, ja päädyin ottamaan ne pois saman tien, kun ne tupsujen yhtymäkohdat jäivät näkyviin. Oikeat ripsethän ovat tasaisesti pitkin luomea eivätkä tupsuissa.

        Mutta ehkä pitäisi kokeilla vielä ihan yksittäisiä ripsiä ulkonurkkaan.


      • Aaah...
        setsetsrs kirjoitti:

        Miten irtoripsitupsut saa näyttämään luonnollisilta? Olen kerran kokeillut, ja päädyin ottamaan ne pois saman tien, kun ne tupsujen yhtymäkohdat jäivät näkyviin. Oikeat ripsethän ovat tasaisesti pitkin luomea eivätkä tupsuissa.

        Mutta ehkä pitäisi kokeilla vielä ihan yksittäisiä ripsiä ulkonurkkaan.

        http://karkkipaiva.indiedays.com/tag/grimas/

        Tuolta löytyy hirmu ihania meikkikuvia irtoripsistä!


      • ripsiinaddiktoitunut

        Vähän vanha keskustelu mutta vastailen silti jos tästä olis jollekkin hyötyä.. :) Ite käytän nykyään aina tekoripsiä kun teen meikin, koska kerran ku niitä kokeilin ni rakastuin ihan totaalisesti. Ripsiä on niin paljon erilaisia, että kaikille ja kaikkiin tilanteisiin löytyy sopivat! En suosittele pakettien mukana tulevia liimoja, mutta DUOn liima on tosi hyvä ja sen kanssa mulla ei oo ikinä tullut tilanteita päivän mittaan, että ripsinauha olis jostain kohtaa irti. DUOlla on siis mustaksi kuivuva liima sekä läpinäkyvä, jota ite oon käyttänyt. Käytän ite siis "kokonaisia" nauhassa olevia ripsiä. Mun mielestä ripset sopii arkikäyttöönkin tosi hyvin, kunhan ei valitse liian övereitä ripsiä. Laittaminenkaan ei lopulta oo niin vaikeaa ja sen oppii nopeesti! Tärkeää laittamisessa on se, että ei laita liikaa liimaa, mutta kumpaankin "päähän" (sisä- ja ulkonurkka) laittaa hieman ekstraa ja odottaa sen n. 30 sekuntia että liima menee "tahmeeks2 ennen kun alat laittamaan sitä kiinni.


    • ex tekoripsiholisti

      http://www.google.com/imgres?q=eylure naturalites glamour&um=1&hl=fi&client=safari&rls=en&biw=1251&bih=680&tbm=isch&tbnid=PUFU8tkAv_kOSM:&imgrefurl=http://shop.krystaldirect.co.uk/index.php?p=product&id=1222&parent=0&docid=4I_SyWIM4T6wdM&itg=1&imgurl=http://shop.krystaldirect.co.uk/images/products/eyl004.jpg&w=1268&h=1321&ei=CcSWTp7yKpKP4gSWqoioBA&zoom=1&iact=hc&vpx=598&vpy=339&dur=1478&hovh=229&hovw=220&tx=130&ty=186&sig=105915280035270182886&page=1&tbnh=154&tbnw=149&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,...

      ehdottomasti all time favourite tekoripset! vuos putkee kyseisen valmistajan kyseistä mallii tuli käytettyy, tosi luonnollisen näköne oikein laitettuna, sai tosiaa silmät tulee esille ja suuremmiks ja mikä parasta, tuli tosiaa semmoset tosi erotellun ja tähti silmien näköset. hintaa oli n. 11e ja liima oli loistavaa! aina ku sattu olee kyseine tuote loppu, nii olin iha pulas... ei vaa ollu missää muual mitää vastaavaa. sai stockalt, cittarista ja sokoksesta en ollu varma...

    • !(?(

      Minäkin halusin testata irtoripsitupsuja. Vaikeaa oli laittaa, en tiedä oliko liima huonoa, mutta ei meinannut pysyä. Kovalla tuulella lenteli pois. Olisi kiva laittaa juhliin yms. silmän ulkonurkkaan tupsut, mutta en vaan saa niitä nätisti. Harmi.

    • ripsirapu

      Nuo ripsitupsut on vielä työläämmät laittaa kun tuommoinen ripsinauha. Luonnollisen näköisiä tekoripsiähän voi tottakai käyttää joka päivä. Liimaksi suosittelen ehdottomasti semmoista maitoliimaa joka on valkoista mutta kuivuu värittömäksi. (esim. eylurella saatavilla semmoinen pönikkä, ostin sittarista, ei pidä hämääntyä kun purkissa luki muistaakseni että vain eylure ripsien käyttöön, ei mitään merkitystä!) Liiman pitää antaa kuivahtaa ripsessä parikymmentä sekuntia ennen kuin ripset laittaa että liima pysyy mahdollisimman hyvin.. Tuomitsen täysin sellaiset liimat joita tulee esim. h&m:n ripsien mukana, se kirkas tavara ei kyllä toimi eikä pysy sitten millään tavalla.
      mutta kannattaa siis erikseen ostaa liima vaikka liimaa tulisikin ripsien mukana..


      Ripsien laitto on alussa tosi vaikeaa eikä siitä minulla ainakaan meinannut tulla yhtään mitään. Nykyään siinä ei mene kun sekunti ja ripset ovat paikallaan. Alussa joskus kävi niin että jos ei ollut laittanut tarpeeksi liimaa niin ripset saattoivat irrota jostakin kohdasta, mutta kun harjaantuu ripsien käytössä niin tuskin sellaista enää tulee tapahtumaan! :)

      Omat ripset tuskin kuluvat kamalasti mutta ihan joka päivä ei ehkä ripsiä kannata käyttää.. Joskus saattaa omia ripsiä irrota ihan ykköskappaleita kun tekoripset ottaa pois mutta en ole huomannut mitään ohenemista tms, ja ripsethän ovat uusiutuva luonnonvara, niinkuin hiuksetkin!

    • ripsirapu

      niin ja ex tekoripsiholistille, nuo linkittämäsi ripset eivät mielestäni näytä kovinkaan luonnollisilta..

      jeans.fissä on useita tekoripsimalleja, esim tämä näyttää melko luonnolliselta

      http://www.jeans.fi/ardell-tekoripset-liima-p-9450.html

      tai sitten kannattaa mennä ihan kauppaan katsomaan itselle luonnolliset ripset..

    • makeupaddiction

      Monet käyttävät tekoripsiä päivittäin, eli niinkin voi toimia, itse tosin käytän vain juhlameikissä. Liimojen laadut vaihtelee todella paljon eri merkeillä, mutta itse olen luottanut DUO ripsi liimaan jo monta vuotta (saa ainakin helsingin stockmannilta) ja se kestää kyllä koko päivän, vaikka ihoni onkin aika helposti rasvoittuva. Kun ripsiä "asentaa" paikoilleen kannattaa liiman antaa kuivahtaa noin parikymmentä sekuntia ennen kuin ripset asettaa luomelle, näin ne tarttuvat parhaiten.

    • tekoripset<3

      mä käytän tekoripsiä iha joka päivä ja on näääääääääin rakastunu niihin:) paljon nopeampaa kui sutia monta kerrosta ripsiväriä,pysyy hyvin ihan aamusta iltaan ja jos menee vaikka baari-illan jälkeen yöksi johonkin,ripset ovat aamullakin vielä iha hyvin kiinni riippuen liimasta.Suosittelen lämpimästi!:)

    • vaneri

      Noniin tässä teille faktoja: Ensinnäkin irtoripsien väriaineissa on käytetty eläinkokeita, joten niille joilla on eläimet lähellä sydäntä,en suosittele. JOS LAITAT LIIKAA LIIMAA/ ET ANNA SEN KUIVUA TARPEEKSI (n. 15-30 sek. riippuen liimasta ja määrästä),LIIMA VALUU SILMIIN! Jos huomaat kirvelyä silmässä, huuhtee silmä ja ole ensi kerralla varovainen liiman kanssa. Jos tunnet kirvelyä/yms luomessa, ota pois, kokeile jotain hellävaraisempaa liimaa ja jos jotain vielä vakavampaa niin lääkärille. Kannattaa vähäsen puhallella siihen ripsinauhaan, että liima on varmasti kiinteähköä ja tarpeeksi kuivaa. (ei niin kiinteää että muuttuu värittömäksi, mutta ei aivan vetistä).

    • Hanna850

      Mulla on kokemuksia liimaripsistä (Yksittäisistä) sekä tekoripsistä ja kallistun kyllä tekoripsien puolelle, sillä liimaripset saattavat repiä paljonkin omia ripsiä irti... :/
      Ardellilta lötyy hyviä tekoripsiä edullisesti, joita voi laittaa aina esim uloslähtiessä yms kun tarvii. Ne on vähän kalliimpia ripsiä, mutta jos tilaat netistä esim beautyeurope.eu:n sivuilta niin ei montaa euroa maksa ja säästyy omat ripsetkin. :)

    • Anonyymi

      siis tekoripset ovat erittäin käytännöllisiä esim ulkomaan lentomatkoilla mikäli osta tarpeeksi tuuheat ripset

    • Anonyymi

      Itse käytän ihan säännöllisesti nykyään, koska tulee huomattavasti halvemmaksi ripsenpidennykset. Ei enää ole varaa (eikä kyllä oikein aikaakaan) käydä ripsihuollossa kolmen viikon välein.
      Tykkään myös siitä, että tekoripsien kanssa voi vaihdella tyyliä vaikka kesken päivän. Töihin jotkut luonnolliset, iltamenoihin voi sitten laittaa näyttävämpää. Ripsenpidennysten kanssa kun piti ottaa sellaiset, millä kehtaa töihinkin mennä.

      Ripset ei ala repsottaa muuta kuin parista syystä: 1. liian pitkä ripsinauha alkaa irtoilla nurkista. Eli ripsinauha pitää leikata ulkonurkasta sopivan mittaiseksi omaan silmään. 2. P*ska ripsiliima. Esim. ne kertakäyttöiset joita tulee monien ripsien mukana, on yleensä ihan surkeita. 3. Ripset on laitettu kun liima on vielä märkää. Sen pitää oikeasti antaa kuivahtaa aika paljonkin ennen kuin ripsen kiinnittää.

      Itse käytän nykyään eniten näitä Hillyn monipakkauksia, tulee edullisimmaksi. https://hillyfi.company.site/Heavy-User-c152227752

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe