tulospalkkiosta

Nimetön

Mitäs mieltä ootte tämmösestä. Olen aloittanut työt 16.5 -05 ja nyt kun viimevuoden tulospalkkio maksettiin firmassamme, niin itse en saanut mitään. Siis kuuluisiko minun saada joku osuus tuosta, vaikka en ole koko vuotta töissä ollutkaan? Kyse oli kohtalaisen suurista summista, ni nyt ärsyttää!

7

2021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdään näin

      pitää olla koko vuosi ellei siitä erikseen tehdä sopimusta, kuten minä tein ja sain bonuksen.

    • Jeeeeps

      Talokohtaisesti mennään, yleensä 12 kk edellytys tulospalkkiolle. Pitkät sairaslomat yms. vähentävät tulospalkkiosta siivuja. Löytyy toki taloja jotka maksavat tulospalkkion suhteessa tehtyihin työkuukausiin..

    • pip²

      Ainakin omalla työpaikalla pitää olla työsuhteessa vuoden ensinmäisenä päivänä, ja vielä maksun suorituspäivänä. Jokunen vuosi sitten eräs työntekijä oli aloittanut työt tammikuun ensinmäisinä päivinä, ja jäi ilman sen vuoden tulospalkkiota.

      Sinullahan jää vaille reilu kolmannes vuodesta, joten siinä mielessä ei ole mitään epäselvää tuossa maksamattomuudessa.

    • '''''

      Jokainen firma laatii itse tulospalkkiosääntönsä eikä niihin pysty millään lailla tai työehtosopimuksella vaikuttamaan.
      Joissakin pitää olla töissä koko vuoden että saa palkkion, toisissa taas jos on ollut 3/4 työssä. Alle puolen vuoden työssä olosta ei kukaan ole tietääkseni missään saanut tulospalkkioita.

      • palkkio

        pari vuotta sitten kun vaihdoin työ paikkaa menin pääsiäisen aikoihin töihin ja sain siltä vuodelta puolet tulospalkkiosta.


      • palkkio
        palkkio kirjoitti:

        pari vuotta sitten kun vaihdoin työ paikkaa menin pääsiäisen aikoihin töihin ja sain siltä vuodelta puolet tulospalkkiosta.

        Pyydä kopio/mail henkilöstöosastolta tulospalkkiosäännöistä, niin sieltä se firmakohtainen systeemi selviää.


    • Jukka1234

      Kyllä pääsääntöisesti tarvitaan se 12kk työaika ja että on ollut 1.1. töissä. Tietysti jos tajuaa sopia muusta niin hyvä silloin. Meillä (metalli yritys P-Karjalassa) pitää yllämainitut ehdot täyttyä että saa tulospalkkion joka on 6% säännöllisen työajan ansioista, eli sairaslomat ja ylityöt ja matkatunnit otetaan pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe