Mitäs mieltä ootte tämmösestä. Olen aloittanut työt 16.5 -05 ja nyt kun viimevuoden tulospalkkio maksettiin firmassamme, niin itse en saanut mitään. Siis kuuluisiko minun saada joku osuus tuosta, vaikka en ole koko vuotta töissä ollutkaan? Kyse oli kohtalaisen suurista summista, ni nyt ärsyttää!
tulospalkkiosta
7
2022
Vastaukset
- tehdään näin
pitää olla koko vuosi ellei siitä erikseen tehdä sopimusta, kuten minä tein ja sain bonuksen.
- Jeeeeps
Talokohtaisesti mennään, yleensä 12 kk edellytys tulospalkkiolle. Pitkät sairaslomat yms. vähentävät tulospalkkiosta siivuja. Löytyy toki taloja jotka maksavat tulospalkkion suhteessa tehtyihin työkuukausiin..
- pip²
Ainakin omalla työpaikalla pitää olla työsuhteessa vuoden ensinmäisenä päivänä, ja vielä maksun suorituspäivänä. Jokunen vuosi sitten eräs työntekijä oli aloittanut työt tammikuun ensinmäisinä päivinä, ja jäi ilman sen vuoden tulospalkkiota.
Sinullahan jää vaille reilu kolmannes vuodesta, joten siinä mielessä ei ole mitään epäselvää tuossa maksamattomuudessa. - '''''
Jokainen firma laatii itse tulospalkkiosääntönsä eikä niihin pysty millään lailla tai työehtosopimuksella vaikuttamaan.
Joissakin pitää olla töissä koko vuoden että saa palkkion, toisissa taas jos on ollut 3/4 työssä. Alle puolen vuoden työssä olosta ei kukaan ole tietääkseni missään saanut tulospalkkioita.- palkkio
pari vuotta sitten kun vaihdoin työ paikkaa menin pääsiäisen aikoihin töihin ja sain siltä vuodelta puolet tulospalkkiosta.
- palkkio
palkkio kirjoitti:
pari vuotta sitten kun vaihdoin työ paikkaa menin pääsiäisen aikoihin töihin ja sain siltä vuodelta puolet tulospalkkiosta.
Pyydä kopio/mail henkilöstöosastolta tulospalkkiosäännöistä, niin sieltä se firmakohtainen systeemi selviää.
- Jukka1234
Kyllä pääsääntöisesti tarvitaan se 12kk työaika ja että on ollut 1.1. töissä. Tietysti jos tajuaa sopia muusta niin hyvä silloin. Meillä (metalli yritys P-Karjalassa) pitää yllämainitut ehdot täyttyä että saa tulospalkkion joka on 6% säännöllisen työajan ansioista, eli sairaslomat ja ylityöt ja matkatunnit otetaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606354- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252616- 212228
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551798- 271736
- 251530
- 491422
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 321388