Painovoima?

Voima/vastavoima

Mitä on tarkalleen ottaen painovoima?
Joku viisas on sen varmaankin mitannut mutta miten?
Sehän on mielestäni näkymätöntä,joten mitekäs sen havaitsee/vertaa johonkin?
Mitä ei näe ei ole olemassa?
Tuntea voi.. mutta onko se painovoima jos kaikki kyseenalaistetaan?

10

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On vain painevoima
      • No on tämä teoria todellista savolaista viäräleukahuumorjia. En lukenut sitä vielä kokonaan, mutta tosi varmaa on, että ei se ainakaan tunnettujen fysiikan lakien kanssa oikein täsmää, vaikka siinä tietyn tyyppistä ajatusta onkin.


      • väärän kanssa?
        vihtori.pontto kirjoitti:

        No on tämä teoria todellista savolaista viäräleukahuumorjia. En lukenut sitä vielä kokonaan, mutta tosi varmaa on, että ei se ainakaan tunnettujen fysiikan lakien kanssa oikein täsmää, vaikka siinä tietyn tyyppistä ajatusta onkin.

        Ei oikea yksi yksinkertainen periaate voikaan täsmätä simsalapim fysiikkaan, joka perustuu neljään erilliseen voimaan ja vieläpä niin, että tila muka voisi laajentua ja kaareutua jotenkin ihmeellisesti, jota ihminen kuitenkaan voi ymmärtää.

        Vaan uskoa pitäisi, kun isot pojat niin sanoo.

        Minä ainakin uskon itseeni ja siihen mitä näen ja koen.

        Saan oman energiani käpertymään tiheämpään eli esim. sikiöasentoon ja avautumaan taas vähemmän tiheäksi eli suoraksi, tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

        Voiko nykyiset fyysikot todistaa toistettavalla kokeella tilan laajenemisen ja kaareutumisen?


        Savor

        :);):)


      • menee
        väärän kanssa? kirjoitti:

        Ei oikea yksi yksinkertainen periaate voikaan täsmätä simsalapim fysiikkaan, joka perustuu neljään erilliseen voimaan ja vieläpä niin, että tila muka voisi laajentua ja kaareutua jotenkin ihmeellisesti, jota ihminen kuitenkaan voi ymmärtää.

        Vaan uskoa pitäisi, kun isot pojat niin sanoo.

        Minä ainakin uskon itseeni ja siihen mitä näen ja koen.

        Saan oman energiani käpertymään tiheämpään eli esim. sikiöasentoon ja avautumaan taas vähemmän tiheäksi eli suoraksi, tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

        Voiko nykyiset fyysikot todistaa toistettavalla kokeella tilan laajenemisen ja kaareutumisen?


        Savor

        :);):)

        jumaliste ihan pelleilyks!!! Ei tänne viitti ketään mitään kirjottaa ku on eräillä vaan jukrikset ja yhdet yksinkertaiset periatteet mielessä. Aika heikosti menee ainakin omasta mielestäni... Ei se niin paha jos uusia topicceja alottaa mutta kun tarvii toisten asialliset aiheet pilata skeidalla!


      • mikä on asiallista
        menee kirjoitti:

        jumaliste ihan pelleilyks!!! Ei tänne viitti ketään mitään kirjottaa ku on eräillä vaan jukrikset ja yhdet yksinkertaiset periatteet mielessä. Aika heikosti menee ainakin omasta mielestäni... Ei se niin paha jos uusia topicceja alottaa mutta kun tarvii toisten asialliset aiheet pilata skeidalla!

        ja mikä ei?

        Jos ei oma ajattelukyky riitä niin ei tarvitse muita haukkumaan alkaa.


      • Savor
        mikä on asiallista kirjoitti:

        ja mikä ei?

        Jos ei oma ajattelukyky riitä niin ei tarvitse muita haukkumaan alkaa.

        Hyvä kommentti.

        Niin kauan kuin nykyinen fysiikka ei osaa selittää gravitaatiota, eikä sillä ole fysiikan kaiken teoriaa,

        pitää kaikkien saada kehittää uusia malleja.

        Olen kylläkin erittäin vakuuuttunut siitä, ettei ehkä kannata alkaa kehittämään enää mitään alusta lähtien, vaan pitäisi todellakin ensin lukea ajatuksella ajatukseni,

        jonka jälkeen voisi alkaa soveltamaan ajatustani ja kehittämään sitä edelleen kohti fysiikan kaiken teoriaa.

        Savor

        :);):)


      • väärän kanssa? kirjoitti:

        Ei oikea yksi yksinkertainen periaate voikaan täsmätä simsalapim fysiikkaan, joka perustuu neljään erilliseen voimaan ja vieläpä niin, että tila muka voisi laajentua ja kaareutua jotenkin ihmeellisesti, jota ihminen kuitenkaan voi ymmärtää.

        Vaan uskoa pitäisi, kun isot pojat niin sanoo.

        Minä ainakin uskon itseeni ja siihen mitä näen ja koen.

        Saan oman energiani käpertymään tiheämpään eli esim. sikiöasentoon ja avautumaan taas vähemmän tiheäksi eli suoraksi, tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

        Voiko nykyiset fyysikot todistaa toistettavalla kokeella tilan laajenemisen ja kaareutumisen?


        Savor

        :);):)

        Varaa vähän aikaa, pannu kahvia ja googleta sanaa suhteellisuus teoria. Ei tartte olla edes kovin iso poika ymmärtääkseen perusteet:)


      • olla
        mikä on asiallista kirjoitti:

        ja mikä ei?

        Jos ei oma ajattelukyky riitä niin ei tarvitse muita haukkumaan alkaa.

        ehkä ahdasmielinen tms. Mutta en jaksa uskoa että tuo yksi yksinkertainen periaate voisi olla niin mainio, että sillä voi vastata n. joka 3. viestiin. ja jos joku kysyy mitä painovoima on, niin USKON että han haluaa kuulla selityksen nykyisten fysiikan lakien mukaisena ja niinkuin se tällä yleisellä tietämyksellä voidaan selittää, eikä välttämättä jukriksen itsekehittämällä kyseenalaisella periatteella (josta minä ja veikkaisin ettei moni muukaan saa selkoa). Tämähän on vain minun mielipiteeni...


    • Jonsson.

      Painovoima johtuu atomeista. Se on se lopputulos jolla kokonainen möhkäle reagoi siihen kun kaikki atomit kiskovat mikä minnekkin.

      Periaatteessa siis painovoima on resultantti, joka johtuu siitä, että atomit reagoivat joukkona, kun ovat toisissaan kiinni vielä merkittävimmillä voimilla eivätkä pääse toisistaan eroon, mutta silti kaukaisetkin atomit houkuttavat.

      Kääntäen massaton valo jms. ilmiöt reagoivat eri tavalla, koska niitä ei sido samat lait kuin atomia. Mutta molemmissa on pohjalla samat tekijät.

      Molemmille on kuitenkin yhteistä se, että ne etenevät lähteestä kohteeseen suoraviivaisesti. Ja tämän suoran viivan saa kun piirtää jokaisesta atomista jokaiseen atomiin vaikutusviivan. (Niissä rajoissa kuin painovoima vaikuttaa etäisyytensä rajoissa)

      (Tämä on hauska kansanomainen selitys. Enkä kyllä tiedä parempaakaan.)

      • Voima/vastavoima

        No niin tulihan sieltä se mitä halusinkin.
        Kiitos että edes joku jaksaa vaivautua.
        Tästä on kiva jatkaa eteenpäin.
        Hyvät kesän jatkot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe