Minulle on tarjottu parempaa palkaa samanlaisesta työstä jota teen. Ilmoitanko työnantajalle että olen löytänyt parempi palkkaista työtä ja eroan suoraan? (vai pyydänkö lisää palkaa?)
En usko että nykyinen työnantaja suostuu maksamaan parempaa palkaa, koska hän saattaa ajatella että kiristän heitä.
Miten välttää kiristys?
4
2580
Vastaukset
- kuten asia on ja
pyytää enemmän liksaa.
Jos ei ole kertynyt lomaetuja tai muuten vaan pidä nykyistä työpaikkaasi parempana vaikka vähemmän maksavatkin, niin lähde.
Raha asioissa on turha nössöillä. - Elli123
Ilmeisesti palkka on sinulle ainoa asia joka merkkaa? Oletan että muutoin olisit edes jollain tapaa pohtinut muitakin seikkoja esim. työn ominaisuuksia, työviihtyvyyttä jne. Jos kerran on tarjottu parempaa palkkaa muualla niin lähde ihmeessä jos ei ole mitään syytä pysyä nykyisessä paikassa. Jos haluat jäädä nykyiseen paikkaan niin pyydät palkankorotusta ja perustelet työnantajallesi miksi sinulle pitäisi antaa palkankorotus. Älä mainitse työtarjousta vaan perustele asia esim. osaamisellasi, työsuhteesi pituudella jne. Jos palkankorotusta ei heru, voit mainita saamasi työtarjouksen mutta jos työnantaja tässä vaiheessa kieltäytyy antamasta palkankorotusta niin on mahdollisuus siihen että välisi työnantajaan kiristyvät, työnantajasi saattaa esim. epäillä että et ole erityisen motivoitunut työskentelemään nykyisessä tehtävässäsi.
Kiristystä palkankorotuksen pyytäminen ei tietenkään ole. - paavo
Työsopimus on vain sopimus, jota voidaan muuttaa tai irtisanoa koska vain työntekijän puolelta. Eli sanot vain saaneesi paremman tarjouksen. Jos työnantaja ei lähde taivuttelemaan (siis tarjoamaan parempaa tai ainakin samaa) niin nostat kytkintä.
TA:si on todennäköisesti vuodesta toiseen väittänyt, että ei ole varaa maksaa enempää. Kun teet irtisanomisilmoituksen, niin saat paremman tarjouksen jos hän todella haluaa pitää sinut.
Kiristyksestä ei ole kyse vaan aivan tavallisesta kaupankäynnistä. Nautihan nyt kapitalismin hyvästä kun kerran sitä tarjotaan.
--
Itse tekisin abc:n
a) Jos olet saanut työtarjouksen, niin pyydä vaikka työsopimus allekirjoitettavaksesi(tätä ei tietenkään tarvitse näyttää kellekään).
b) Näin varmistettuasi toisen työpaikan, ilmoita nykyiselle TA:llesi paremmasta tarjouksesta. Anna hänelle mahdollisuus korottaa omaa tarjoustaan mikäli haluat jatkaa ensimmäisessä paikassa.
c) Nyt sinulla pitäsi olla kädessäsi kaksi tarjousta. Voit kilpailuttaa työnantajia vielä lisää tai hyväksyä toisen tarjouksen.
Ota huomioon irtisanomisajat sopparia allekirjoittaessasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398