Kasvojen punoitus

Ronja

Tiedän että tästä aiheesta on miljoona keskustelua täällä, mutta halusin siltä kysyä teiltä tähän lisää apuja.
Elikkäs ongelmani on se että kasvoni ovat melkein koko ajan punaiset, koko poski on punainen, ei pelkästään joku pikku alue. Tämä on todella kiusallista, sillä ystävänikin ovat ruvenneet siitä jo huomauttelemaan(ja kenties myös naureksimaan).. Olen 17-vuotias tyttö, ja tällä hetkellä tämä punoitus on aika suuri ongelma itsetunnolleni, ja alan olla piakoin epätoivoinen ja masentunut. Kaikein pahinta on se että iltaa kohden punoitus vain syvenee. Illalla niitä saattaa ihan kuumottaa, ja posket ovatkin ihan tulipunaiset ja kuumat. Ilman meikkiä en voi lähteä mihinkään, eikä meikkikään tätä punaisuutta peitä.
Niinpä kysynkin teiltä että oletteko te löytäneet mitään apua tällaiseen punoitukseen?
Itse olen kokeillut arbutinia, ja minun kohdallani se ei auta.
Onko kukaan teistä kokeillut itseruskettavaa?
Antakaa hyvät ihmiset minulle vinkkejä,sillä alan kohta olemaan ihan epätoivon partaalla!

8

4584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      ..mulla ei kyllä koko kasvot punota mutta posket on pahimmat.Ja nenänpielet, ne punottaa ympäri vuorokauden ja sitten posket alkaa iltaa kohden ihan niinkun sullakin.Joskus oikeen kuumottaa sillee kauheesti, se on kauheeta kun sitä ei voi millään peittää,ei voi edes meikata vaan pitää aina odottaa että se menee pois.

      • Ronja

        joo se tunne on ihan kamala.. Varsikín jos on jonnekin lähössä niin sillon se kuumotus ihan varmasti nousee. Joo siis mulla on ne posket pahimmat, otsa, leuka ja nenä on sit ihan semmoset normaalin oloset.
        Mut eikö kenelläkään ole mitään apuja tähän ongelmaan?


      • hfij
        Ronja kirjoitti:

        joo se tunne on ihan kamala.. Varsikín jos on jonnekin lähössä niin sillon se kuumotus ihan varmasti nousee. Joo siis mulla on ne posket pahimmat, otsa, leuka ja nenä on sit ihan semmoset normaalin oloset.
        Mut eikö kenelläkään ole mitään apuja tähän ongelmaan?

        Uskoisin että teillä on vain ohut iho. niin se helposti punoittaa?


      • minä taas
        hfij kirjoitti:

        Uskoisin että teillä on vain ohut iho. niin se helposti punoittaa?

        Ja jos alkaa kuumottaa just ennen kun on lähdössä jonnekkin niin kun koittaa peittää sitä esim meikkivoiteella niin sitä ei saa laitettua kun se ei niinkun "imeydy" vaan jää siihen ihon pinnalle kauheet pakkelit.


      • täti
        minä taas kirjoitti:

        Ja jos alkaa kuumottaa just ennen kun on lähdössä jonnekkin niin kun koittaa peittää sitä esim meikkivoiteella niin sitä ei saa laitettua kun se ei niinkun "imeydy" vaan jää siihen ihon pinnalle kauheet pakkelit.

        Vaikea sanoa mistä johtuu, mutta arvelisin seuraavaa: Jos kasvot ovat päivällä olleet alttiina viimalle tai mulle kylmälle, verenkierron vilkastuttua illalla lämpimässä alkaa kasvot punottaa. Toinen syy on ruoka: mietippä oletko syönyt jotain maustettua tms. Kolmas syy on hormonitoiminta. Jos olette murrosikäisiä tai siinä kynnyksellä, hormoni toiminnan vilkastuttua kasvojen punotuskin lisääntyy. Tämä onneksi vähenee kun "ikää" tulee lisää. Paitsi sitten taas vaihdevuosien aikana.
        Käykääpäs kysymässä kosmetiikka osastolta tai kosmetologilta vihreitä voiteita tai puutereita. Ne vähentävät punoitusta.


    • aqua

      ootteko tytöt muistanu juoda joka päivä tarpeeksi vettä, nimittäin toisilla vedensaannin tarve on suurempi kuin toisilla ja jos ei sitä tarvitsevat saa, niin iho punoittaa koska elimistö ei ole saanut tarpeeksi vettä.

      • Nimetön

        No taidankin huomenna varata ajan kosmetologilta ja kysyä että mitä mieltä hän on asiasta. Tästä punoituksesta tosiaankin tullut minulle päänvaiva. Alan nimittäin punoittamaan iltapäivästä aina niin pahasti että nolottaa todella paljon. Kiitos hienoista vinkeistä.


    • punaposki113

      mulla on silleen et mun posket punottaa ja ne on kuumat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe