Helkama Aino vai Tunturi Elina???

Vaikea valinta..

11

20167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nääs

nuo kaikki hyviä pyöriä Helkamassa ois valot samaan hintaan, tosin Led lamppuja saa 20e hintaan. Koeaja nuo ja mikä parhaiten istuu vartaloon, niin se sitten.

• Lada 1200s

Vilkaseppa vasiten biltemasta vastaavia pyöriä. Viime vuotisissa tuntureissa ja helkamissa oli juuri samat osat ku bilteman pyörissäkin, hintaa vaan tuplaten.

• KPy

Joo ja ladan hinnalla saa mersun. Tämän keväinen TM:n testi oli taas aika karua luettavaa halpispyörien laadusta. YOSEMIT:sta todetiin, että sopii varoivaiseen ajoon tasaisellaasfaltilla - ja kyseessä oli maastopyörä. Jos kotimaisuus painaa yhtään, niin Helkama on viimeinentäällä kasattu pyörä.

• Lada 1200s
        KPy kirjoitti:

Joo ja ladan hinnalla saa mersun. Tämän keväinen TM:n testi oli taas aika karua luettavaa halpispyörien laadusta. YOSEMIT:sta todetiin, että sopii varoivaiseen ajoon tasaisellaasfaltilla - ja kyseessä oli maastopyörä. Jos kotimaisuus painaa yhtään, niin Helkama on viimeinentäällä kasattu pyörä.

Tässä kuitenkin oltiin ostamassa mummomallista pyörää, eikä maastopyörää?
        Maastopyöriä en minäkään suosittelis ostamaan biltemasta, paitsi jos ei ole tarkoitus ajaa maastossa.

• annukka

Minulla on ollut Helkaman Aino jo 4vuotta.Ostin sen käytettynä ja olen ollut todella tyytyväinen pyörääni,siinä on mahtavan leveät renkaat,hyvät myös talvipyöräilyssä,kylläkin minä laitatutan nastarenkaan eteen talveksi.Huollatutan pyörääni säännöllisesti,siispä se tomii aina.
      Kyllä Aino on pyörien Harrikka.

• tekovika

Ostin Tunturi Elinan elokuussa 2017. Muuten hyvä pyörä, mutta märällä "kurakelillä" ajaessa ajajan selkä likaantuu, koska takana oleva lokasuoja on yksinkertaisesti liian lyhyt. Pyykkiä on riittänyt lenkin jälkeen, pusero on aina pestävä, jos tie kostea. Tiedustelin ensin pyörän myyneestä liikkeestä ja sitten valmistajalta roiskesuojaa. Tunturin tehdas ei vaivautunut edes vastaamaan tiedusteluuni. Löysin sitten Puuilosta sopivan roiskesuojan, maksoi viisi euroa, pusero on pysynyt puhtaana.

• plikka

Silmämääräisesti aino näyttää malliltaan paremmalta. Tanko on korkeampi ja lähempänä vartaloa, jos haluaa istumaasennon olevan suora.

• kahtelija

Sattupa silmää ku halpahallissa kävin. Hilma 28" peruspyörä(naisten malli) 179Euroa. Ihan oli jämäkän oloinen, vuoden takuu osilla ja rungolla 5v.

• Anonyymi

Lähes 20 vuotta myöhemmin. Aika on näyttänyt eron, Helkama on ruostunut Tunturiin verrattuna huomattavan paljon enemmän. Mm. Helkaman ohjaustanko ja tarakka on ruosteessa, kun taas Tunturissa kromaus senkun kiiltää.

• Anonyymi

Uusia ohjaustankoja ja ohjainkannattimia saa onneksi aika edullisesti. Vanhat osat saattavat olla sisäpinnoiltaankin ruosteessa eli ajoturvallisuus vaarantunut.

• Anonyymi

Hyviä käyttöpyöriä liikkumisen tarpeeseen molemmat ja etenkin lumitalven aikana. Ei tarvii Raineria polkea saunassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe