LVI-asiaa

boy82

Jos täällä on LVI-alan miehiä/naisia niin voisitteko vastata tähän, kiitos :)

Olen mies ja ikää on kohta 24v. Olen käynyt peruskoulun ja ammattikoulun LVI-alan perustutkinnon 2vuotta (1998-2000) sain stipendin ja hyvät arvosanat. Sen jälkeen olen ollut töissä elektroniikka-alalla vuoden, jonka jälkeen menin armeijaan 180vrk:n mieheksi ja sitten taas töihin ja nykyisessä työpaikassani olen ollut heinäkuuhun mennessä 4vuotta. Välillä kävin myös kertausharjoituksissa jonka jälkeen ylennettiin korpraaliksi. Monesti on käynyt jo mielessä lähteä pois nykyisestä työpaikasta kun siellä saa huonoa palkkaa (n.1300euroa/kk nettona veroprosentin ollessa 15%) ja työntekijöitä ei kohdella oikeudenmukaisesti yms. Olen ajatellut alani hommia...eli LVI-asentaja, putkiasentaja tai jokin vastaava.

Siis:

Millaista palkkaa maksetaan LVI-asentajalle? esim. joka vasta on aloittanut hommat ja käytännöntyöt on vähäiset, mutta alan koulutuksen on kuitenkin käynyt.

Onko pekkasia tai lomia kuten elektroniikkateollisuudessa?

Onko jotain muuta mitä kannattaa tietää ennen kuin kyselee LVI-alan firmoista töitä?

Erittäin paljon kiitoksia vastanneille ja hyvää kesän odotusta! :)

7

3151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boy82

      Olen pohjois-pohjanmaalta...

    • töitä

      mutta jos saat palkkaa pari kolme sataa enemmän niin se valahtaa helposti suurempiin asumis- ym kuluihin.

      Ja alkuvuodet saat kantaa vamhemmpien asentajien työkaluja ja tehdä kaikki likaiset hommat.

      En tiedä kannattaako alan vaihto, katsele löytyykö paikkakunnan lvi-liikkeestä hommia.

    • ihmeessä lvi-hommiin

      Sillä tulevaisuudessa noita elektroniikka hommia ei suomessa ole,mutta esim:putkimiestä aina tarvitaan niitä töitä ei voida kiinaan siirtää.

    • boy82

      Lisää kommentteja kiitos.

      Palkoista, eduista yms.

      • suoraan

        putkifirmoihin. nyt todella putkimiehiä tarvitaan-huomaat kyllä kun soitat firmoihin. voit valita parhaan päältä. liksasta sen verran uskallan sanoa, että tuplaat alottelijana ton nykysen liksas. ruokarahat, matkarahat, päivärahat, pekkaset siihen päälle. soita.


    • täältä
    • Tre putkari

      Tes
      S-ryhma
      7.91

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe