LVI-asiaa

boy82

Jos täällä on LVI-alan miehiä/naisia niin voisitteko vastata tähän, kiitos :)

Olen mies ja ikää on kohta 24v. Olen käynyt peruskoulun ja ammattikoulun LVI-alan perustutkinnon 2vuotta (1998-2000) sain stipendin ja hyvät arvosanat. Sen jälkeen olen ollut töissä elektroniikka-alalla vuoden, jonka jälkeen menin armeijaan 180vrk:n mieheksi ja sitten taas töihin ja nykyisessä työpaikassani olen ollut heinäkuuhun mennessä 4vuotta. Välillä kävin myös kertausharjoituksissa jonka jälkeen ylennettiin korpraaliksi. Monesti on käynyt jo mielessä lähteä pois nykyisestä työpaikasta kun siellä saa huonoa palkkaa (n.1300euroa/kk nettona veroprosentin ollessa 15%) ja työntekijöitä ei kohdella oikeudenmukaisesti yms. Olen ajatellut alani hommia...eli LVI-asentaja, putkiasentaja tai jokin vastaava.

Siis:

Millaista palkkaa maksetaan LVI-asentajalle? esim. joka vasta on aloittanut hommat ja käytännöntyöt on vähäiset, mutta alan koulutuksen on kuitenkin käynyt.

Onko pekkasia tai lomia kuten elektroniikkateollisuudessa?

Onko jotain muuta mitä kannattaa tietää ennen kuin kyselee LVI-alan firmoista töitä?

Erittäin paljon kiitoksia vastanneille ja hyvää kesän odotusta! :)

7

3415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boy82

Olen pohjois-pohjanmaalta...

• töitä

mutta jos saat palkkaa pari kolme sataa enemmän niin se valahtaa helposti suurempiin asumis- ym kuluihin.

Ja alkuvuodet saat kantaa vamhemmpien asentajien työkaluja ja tehdä kaikki likaiset hommat.

En tiedä kannattaako alan vaihto, katsele löytyykö paikkakunnan lvi-liikkeestä hommia.

• ihmeessä lvi-hommiin

Sillä tulevaisuudessa noita elektroniikka hommia ei suomessa ole,mutta esim:putkimiestä aina tarvitaan niitä töitä ei voida kiinaan siirtää.

• boy82

Lisää kommentteja kiitos.

Palkoista, eduista yms.

• suoraan

putkifirmoihin. nyt todella putkimiehiä tarvitaan-huomaat kyllä kun soitat firmoihin. voit valita parhaan päältä. liksasta sen verran uskallan sanoa, että tuplaat alottelijana ton nykysen liksas. ruokarahat, matkarahat, päivärahat, pekkaset siihen päälle. soita.

• täältä
    • Tre putkari

Tes
      S-ryhma
      7.91

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1899
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      373
      1729
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1238
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1121
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1056
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      86
      1029
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1001
    Aihe