LVI-asiaa

boy82

Jos täällä on LVI-alan miehiä/naisia niin voisitteko vastata tähän, kiitos :)

Olen mies ja ikää on kohta 24v. Olen käynyt peruskoulun ja ammattikoulun LVI-alan perustutkinnon 2vuotta (1998-2000) sain stipendin ja hyvät arvosanat. Sen jälkeen olen ollut töissä elektroniikka-alalla vuoden, jonka jälkeen menin armeijaan 180vrk:n mieheksi ja sitten taas töihin ja nykyisessä työpaikassani olen ollut heinäkuuhun mennessä 4vuotta. Välillä kävin myös kertausharjoituksissa jonka jälkeen ylennettiin korpraaliksi. Monesti on käynyt jo mielessä lähteä pois nykyisestä työpaikasta kun siellä saa huonoa palkkaa (n.1300euroa/kk nettona veroprosentin ollessa 15%) ja työntekijöitä ei kohdella oikeudenmukaisesti yms. Olen ajatellut alani hommia...eli LVI-asentaja, putkiasentaja tai jokin vastaava.

Siis:

Millaista palkkaa maksetaan LVI-asentajalle? esim. joka vasta on aloittanut hommat ja käytännöntyöt on vähäiset, mutta alan koulutuksen on kuitenkin käynyt.

Onko pekkasia tai lomia kuten elektroniikkateollisuudessa?

Onko jotain muuta mitä kannattaa tietää ennen kuin kyselee LVI-alan firmoista töitä?

Erittäin paljon kiitoksia vastanneille ja hyvää kesän odotusta! :)

7

3359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boy82

Olen pohjois-pohjanmaalta...

• töitä

mutta jos saat palkkaa pari kolme sataa enemmän niin se valahtaa helposti suurempiin asumis- ym kuluihin.

Ja alkuvuodet saat kantaa vamhemmpien asentajien työkaluja ja tehdä kaikki likaiset hommat.

En tiedä kannattaako alan vaihto, katsele löytyykö paikkakunnan lvi-liikkeestä hommia.

• ihmeessä lvi-hommiin

Sillä tulevaisuudessa noita elektroniikka hommia ei suomessa ole,mutta esim:putkimiestä aina tarvitaan niitä töitä ei voida kiinaan siirtää.

• boy82

Lisää kommentteja kiitos.

Palkoista, eduista yms.

• suoraan

putkifirmoihin. nyt todella putkimiehiä tarvitaan-huomaat kyllä kun soitat firmoihin. voit valita parhaan päältä. liksasta sen verran uskallan sanoa, että tuplaat alottelijana ton nykysen liksas. ruokarahat, matkarahat, päivärahat, pekkaset siihen päälle. soita.

• täältä

http://www.rakennusliitto.fi/@Bin/40594/Talotekniikka 2005-2007.pdf

• Tre putkari

Tes
      S-ryhma
      7.91

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3334
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      549
      2060
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1950
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1927
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1578
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1508
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1297
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1200
    Aihe