Jos täällä on LVI-alan miehiä/naisia niin voisitteko vastata tähän, kiitos :)
Olen mies ja ikää on kohta 24v. Olen käynyt peruskoulun ja ammattikoulun LVI-alan perustutkinnon 2vuotta (1998-2000) sain stipendin ja hyvät arvosanat. Sen jälkeen olen ollut töissä elektroniikka-alalla vuoden, jonka jälkeen menin armeijaan 180vrk:n mieheksi ja sitten taas töihin ja nykyisessä työpaikassani olen ollut heinäkuuhun mennessä 4vuotta. Välillä kävin myös kertausharjoituksissa jonka jälkeen ylennettiin korpraaliksi. Monesti on käynyt jo mielessä lähteä pois nykyisestä työpaikasta kun siellä saa huonoa palkkaa (n.1300euroa/kk nettona veroprosentin ollessa 15%) ja työntekijöitä ei kohdella oikeudenmukaisesti yms. Olen ajatellut alani hommia...eli LVI-asentaja, putkiasentaja tai jokin vastaava.
Siis:
Millaista palkkaa maksetaan LVI-asentajalle? esim. joka vasta on aloittanut hommat ja käytännöntyöt on vähäiset, mutta alan koulutuksen on kuitenkin käynyt.
Onko pekkasia tai lomia kuten elektroniikkateollisuudessa?
Onko jotain muuta mitä kannattaa tietää ennen kuin kyselee LVI-alan firmoista töitä?
Erittäin paljon kiitoksia vastanneille ja hyvää kesän odotusta! :)
LVI-asiaa
7
3222
Vastaukset
- boy82
Olen pohjois-pohjanmaalta...
- töitä
mutta jos saat palkkaa pari kolme sataa enemmän niin se valahtaa helposti suurempiin asumis- ym kuluihin.
Ja alkuvuodet saat kantaa vamhemmpien asentajien työkaluja ja tehdä kaikki likaiset hommat.
En tiedä kannattaako alan vaihto, katsele löytyykö paikkakunnan lvi-liikkeestä hommia. - ihmeessä lvi-hommiin
Sillä tulevaisuudessa noita elektroniikka hommia ei suomessa ole,mutta esim:putkimiestä aina tarvitaan niitä töitä ei voida kiinaan siirtää.
- boy82
Lisää kommentteja kiitos.
Palkoista, eduista yms.- suoraan
putkifirmoihin. nyt todella putkimiehiä tarvitaan-huomaat kyllä kun soitat firmoihin. voit valita parhaan päältä. liksasta sen verran uskallan sanoa, että tuplaat alottelijana ton nykysen liksas. ruokarahat, matkarahat, päivärahat, pekkaset siihen päälle. soita.
- täältä
http://www.rakennusliitto.fi/@Bin/40594/Talotekniikka 2005-2007.pdf
- Tre putkari
Tes
S-ryhma
7.91
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283151Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän352874- 1502358
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261970Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3961778Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1101723- 3231630
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151492- 1351489