Toivoisin teiltä muilta vanhemmilta asiallisia kommentteja seuraavaan. En yleensä tällaisille palstoille kirjoittele.
Meillä on yksi lapsi, 6kk. Kaikki on näennäisesti täydellistä, mutta seksielämä on lähes loppunut.
Kaikki alkoi n. raskauden puolivälissä, jolloin vaimo rupesi jännittämään ja hieman pelkäämään seksiä mahan takia. Olin ymmärtäväinen, pitkäpinnainen ja uskollinen, vaikka järki meinasi välillä lähteä halun ja epätoivon takia.
Kaikki on taas hyvin, kun lapsi tulee, järkeilin. Vähänpä tiesin. Vaimoa ei edelleenkään innosta koko touhu. Vonkaamisen lopetin turhana jo aikoja sitten. Tässäkö se oli. Miestä ei enää tarvita. Sellainen on tosiaan tunne, vaikka totta kai järkitasolla ymmärrän, että vaimo on usein väsynyt pienen lapsen kanssa. Tajuan myös, että suhde ei ole pelkkää seksiä. Ja tiedän senkin, että pitkässä suhteessa välillä hässitään useammin ja välillä harvakseltaan. Silti vain pari seksikertaa viimeisen 10 kk:n aikana saa epätoivon partaalle. Tiedän, ettei kummallakaan ole toisia kumppaneita ja kaikki on välillämme muuten hyvin. Ei ole dokaaminen ongelma, en ole väkivaltainen, en mikään nössö, pidän kuntoa yllä ja vaimokin jumppaa. Molemmat ovat hyvännäköisiä ja kolmekymmppisiä. Emme riitele paljon. MIHIN SEKSI KATOAA?
Kertokaapa muutkin kokemuksianne. Jotenkin mulla on hiipinyt sellainen tunne puseroon, että suurin syy avioeroihin on, se ettei harrasteta enää seksiä. Suurin osa eroistahan tulee, kun lapsi on 1-2-vuotias. Olen todellakin ymmärtävinäni miksi.
Olen aina ollut uskollista sorttia. Ei ole tarvinnut hakea sitä mitä on jo kotona. Viime aikoina on uskollisuus ollut koetuksella.
Vanhemmuus ja seksi
30
7747
Vastaukset
- forrest g.
Forrest Gumpin äiti sanoi viisaasti pojalleen:"Elämä on kuin suklaa rasia,ei koskaan tiedä mitä saa!".
Kokemusta on:sitä voi saada hyvää tai pahaa mutta jos pahaa on mahdollista saada,niin sekin tulee kohdalle kunhan aikaa kuluu.
Valitettava tosiasia on,että asiat eivät jakaudu tasaisesti,joillekin elämä tarjoaa päävoittoisesti "paskaa" ja enemmän kuin pystyy sulattamaan.- lasta
ex-miehelleni ja koskaan se ei aiheuttanut seksittömyyttä liitossamme.Heti alettiin "hommiin" kun vain oli mahdollista.Olen tosin eronnut hänestä jo aikoja sitten muiden syiden vuoksi.MUTTA NYT; uusiosuhteessa viimeisen 10 kuukauden aikana ollaan harrastettu seksiä n.5 kertaa viimeksi marraskuussa.Äijä on täys nuija.Mittani alkaa olla täyttymässä,sallittakoon hänelle TV paikallani.Tunnit on täyttymässä ja hän saa vapauden kesän alkaessa.Itsestäni hyvin huolehtineena naisena voin olla jollekin voitto,hänelle risti niin ainakin oletan.Tälläistä henkistä kärsimystä ja sairastelua en enää jaksa,toivottavasti jaksan kesän alkuun ja pysyn terveenä.Hyvää kevättä kaikille samasta asiasta kärsiville,ette ole yksin....
a
- nainen85
joo kyllähän se niin on, et seksi ei ole tärkeintä suhteessa, mutta erittäin tärkeää se siltikin on.
itse olen sitä mieltä (omalla kohdallani), että jos ei olisi seksiä, ei olisi suhdettakaan. sehän on ainoa tapa (meillä) unohtaa murheet ja päästä kunnolla toista lähelle.
oletko sanonut vaimollesi, että kaipaat häntä ja itse tarvit muutakin kuin vain sitä "vauva elämää"?
en yhtään ihmettele jos lipsahdatkin vieraisiin, koska kyllä noin pitkässä tauossa, saa olla aika tiukka pinna et ei lipsahda.
yleensä äidit hurahtaa vähä liikaakin siihen vauvaan, kun se syntyy. toki voi johtua myös hormoneista, mutta kyllä itse tekisin asialle jotakin.
jos vaimoasi pelottaa, niin miksi hän ei mene lääkäriin? koska kyllä tuommoinen pelkääminen menee jo liiallisuuksiin.
en kyllä osaa muuta sanoa, kuin että juttele puolisosi kanssa, ja sanot vain kylmästi että et jaksa enään. vaikka perhe sinulle varmasti tärkein onkin, mutta herranen aika- kyllä miehillä, kuin meillä naisillakin on ne omat tarpeensa.
niin ja vielä, en tiedä olenko jotenkin luonnon oikku nainen, mutta ymmärrän jos sinulla lipsahdus tulee. ei kukaan jaksa loputtomiin.
sano tämä puolisollesi suoraan, tai toinen konsti näytä mitä olet tänne kirjoittanut, ja mitä sinulle on tänne vastattu. ehkä hän näin avaa silmänsä !
aurinkoa!- puutetila
Kiitos vaan vastauksestasi.
Seksi on vaimolle aihe, josta on hankala puhua. Olen koettanut kysellä silloin tällöin toiveita ja olisin itse valmis vaikka mihin kokeiluihin, mutta keskustelua eikä seksiäkään enää synny. Meikäläinen on aina ollut aloitteen tekevä osapuoli. Eipä rouvani ole koskaan ollut seksuaalisesti aktiivinen ihminen. Aiemmin olen ollut suht tyytyväinen välillä hieman rutiinimaiseenkin seksiimme. Ainakin se oli seksiä.
Vaimolle tuntuu nykyisin riittävän pelkkä sellainen söpö hellittely. Ei mullakaan mitään sitä vastaan ole, mutta se ei todellakaan riitä. Silloin kun olisi aikaa kuksia, vaimo on väsynyt jaksaa keskittyä korkeintaan TV:n katseluun. Meillä on kai erilaiset käsitykset siitä, mikä on parisuhteessa tärkeää.
Olen samaa mieltä kanssasi, että seksin loppuminen on suhteen loppumistasi. En halua erota, haluan naida edes silloin tällöin. Jotenkin koen näivettyväni pahasti tällä hetkellä ja se saa mut vilkuilemaan muiden mimmien perään. - ...
puutetila kirjoitti:
Kiitos vaan vastauksestasi.
Seksi on vaimolle aihe, josta on hankala puhua. Olen koettanut kysellä silloin tällöin toiveita ja olisin itse valmis vaikka mihin kokeiluihin, mutta keskustelua eikä seksiäkään enää synny. Meikäläinen on aina ollut aloitteen tekevä osapuoli. Eipä rouvani ole koskaan ollut seksuaalisesti aktiivinen ihminen. Aiemmin olen ollut suht tyytyväinen välillä hieman rutiinimaiseenkin seksiimme. Ainakin se oli seksiä.
Vaimolle tuntuu nykyisin riittävän pelkkä sellainen söpö hellittely. Ei mullakaan mitään sitä vastaan ole, mutta se ei todellakaan riitä. Silloin kun olisi aikaa kuksia, vaimo on väsynyt jaksaa keskittyä korkeintaan TV:n katseluun. Meillä on kai erilaiset käsitykset siitä, mikä on parisuhteessa tärkeää.
Olen samaa mieltä kanssasi, että seksin loppuminen on suhteen loppumistasi. En halua erota, haluan naida edes silloin tällöin. Jotenkin koen näivettyväni pahasti tällä hetkellä ja se saa mut vilkuilemaan muiden mimmien perään.Jos väsyttää niin laittakaa se telkkari kiinni ja menkää vaikka sänkyyn loikoilemaan. TV on todellinen seksintappaja! Sopiva mitääntekemättömyys ajaa kyllä seksiin.
- aivan sama
ongelma, paitsi vauva kylläkin vasta 2kk ja kirjoittaja nainen. Alkaa todella pinna olemaan kireällä...
- Nainen vuosimallia 73
Meillä on perheessä kohta 3 kuukautinen esikoinen. Parisuhteemme on kestänyt jo 8 vuotta. Seksielämämme on aina ollut ihan OK, mutta nyt raskausaikana se oli ihan mielettömän ihanaa ........ Rakastelimme ihan "loppumetreille" (rv -39) saakka ja hormooneista johtuen minä olisin rakastellut varmasti joka päivä ja moneasti. Mutta kyllä nyt täytyy sanoa että tilanne ei ole ollut helppo vauvan syntymän jälkeen ..... eli seksiä on harrastettu tasan kolme kertaa tähän mennessä. Jälkitarkastuksessa todettiin, että "paikat" ovat ihan ok, mutta kyllä se kipeältä vielä tuntuu ja vaikka täysimetän poikaani niin olen saanut jo vaivoikseni todella kipeät kuukautiset yms. Tämä kaikki kyllä aiheuttaa itsessä masennusta ..... kuukautiset, väsymys ja seksin muuttuminen. Vauvamme on tosin vasta 3 kuukautta ja mieheni on hyvin ymmärtäväinen, mutta itse toivon että tilanne tästä helpottuu.
- oooooooo
tunsin lapsen saatuani olevani vähän niinkuin vieraassa ruumiissa. Rinnat oli erillaiset, alapää erillainen jne. Olo oli vähän niinkuin murrosikäisellä, jonka kroppa on vuodessa muuttunut hurjasti.
Ehkä vaimollasi saattaa olla samanlainen olo.. Mielestäni voisit yrittää lähestyä ensin vaimoasi vaikka hieronnalla. Äläkä misssään nimessä yritä saada häntä ensimmäisellä kerralla seksiin, ettei hän ajattele että hierot häntä vain saadaksesi seksiä. Siitä voi tulla vain suorituspaineita. Anna vaimosi uinuvien halujen herätä pikkuhiljaa vaikka se vaatisikin sinulta paljon. Lopussa kiitos seisoo. - jessenäiti
hei! meillä ainakin auttoi se kun mieheni osallistui aktiivisesti vauvan hoitoon. en tuntenut itseäni enää niin väsyneeksi. jää välillä kaksin vauvan kanssa ja passita vaimo vaikka lenkille ja osoita muutenkin hellyyttä...eihän vain masennusta ole? kannattaisi keskustella asioista perinpohjaisesti! meillä minä-äiti keräsin kaikki ajatukseni sisälle ja minulla oli todella huono olo silloin kun poikani oli n.6kk. pahaolo purkautui sitten itkemällä. loppujen lopuksi keskustelin mieheni kanssa asioista ja jopa seksi rupesi taas maistumaan... tosin paljolti miehen ansiota... hän teki enemmän kotihommia, laitteli ruokaa ja oli vauvan kanssa. muutenkin aktiivisempi kotona. itse olin virkeämpi kun ei tarvinnut yksin tehdä kaikkea niin oli ihan mukavaakin sekstailla... tsemppiä teille
- puutetila
Vaihdan minäkin tytölle vaippoja ja jeesailen myös kotitöissä. Ei vaimoni masentunut ole. Nauraa jopa huonoille vitseille. Jotain tylsistymistä on havaittavissa ja olemme siitä puhuneetkin.
Ei tässä ihan tappiomieliala vielä ole, joskin pää on välillä kuin viulunkieli. Ehkä noi petihommat alkaa taas luistamaan ja maistumaan vaimollekin. Parempi olisi tai tulen kesällä hulluksi jo pelkistä hameista :)
- ehkäisyä?
Jospa vaimosi pelkää uutta raskautta? Jos ensimmäinen raskaus säikäytti, tai elämä lapsen kansa vaan tuntuu välillä ylivoimaiselta, niin mitäs jos hän miettii, että taivas, jos näitä ois kaksi! Eipä sitä kyllä voi toista neuvoa kun ei tiedä mitä päässä liikkuu. Istuta vaimosi penkkiin ja sano että pois ei tästä lähdetä ennen kuin asia on puhuttu selväksi. Voi olla, että on vaikea aloittaa, mutta kun vauhtiin pääsee niin yllätyksiäkin voi tulla puolin ja toisin. Tai pyydä häntä kirjoittamaan sinulle kirje, niin välttää senkin, että menis riitelyksi.
- ellumaria79
varmasti kamala tilanne, en tiedä kun en ole kokenut. onko vaimosi kenties sanonut, mistä hänen haluttomuutensa tarkalleen johtuu? voisitko ehkä kokeilla läheisyyttä muuten? siis silittelya ym ym, ja jos vaimo suuttuu niin voisitko ehkä sanoa että haluat kyllä rakastella mutta vain jos hän haluaa. muista myös vakuuttaa että rakastat häntä. vaimosi saattaa pelätä ettet pidä häntä enää haluttavana. voisit ehkä teoillasi osoittaa että näin ei ole. mutta painostaminen ei auta, ja viisaana miehenä tajuat sen, olet jo tajunnutkin. muista usein vakuuttaa vaimollesi rakkauttasi, jota ilmiselvästi tunnet. ja anna vaimollesi aikaa. sitä voi kulua paljon ennenkuin tilanne korjaantuu, mutta näin maalaistytön järjellä kannattaa mieluummin odottaa kuin pettää. voimia teille ystävät
- rv18+++
Uskomattomia vinkkejä tuossa alkupäässä..lapsennehan on vasta 6kk:tta..se on pitkä aika olla ilman seksiä(varsinkin kun elää suhteessa)mutta se sama aika on myös vaimollasi..itse lievän masennuksen kokeneena voin sanoa(kun joku tuossa puhui masennuksesta ja sinä kielsit)että kyllä sitä nauraa ja jaksaa välillä olla iloinen mutta sisällä on täys myrsky käynnissä...muiden kanssa sitä on normaalisti, mutta kun pääsee yksin, tulee kauhea olo ja pelkästään itkee ja itkee..ei vaan halua näyttää pahaa oloaan muille, koska ei tahdo näyttää omaa heikouttaan ja ei halua huolestuttaa toisia..toisaalta taas kaipaa muilta huomiota ja toivoisi että joku huomaisi pahan olon...mutta kyllä minun mielestä sinun kannattaa vaan jaksaa odottaa..seksi suhteessa on tärkeää ja uskon että eromietteet ja pettämiset velloo mielessä, mutta sinun on vain jaksettava odottaa, koska 6kk:tta on kuitenkin lyhyt aika...vielä saattaa olla paikatkin hellinä ja kuten joku sanoikin, on uusi kroppa, mihin pitää sopeutua..ja tosiaa, naisesi on saattanut uppoutua äidin rooliin niin täysin, että kuvittelee ettei seksi sovi...ei auta kuin jutella, odottaa, keskustella..jaksamisia teille molemmille!
- äippä
alussa naisen voi olla vaikea yhdistää kaikki,on paineet lapsen hoidosta ja kodista. oma kroppakin on muuttunut niin ettei tiedä kuinka siihen suhtautua...nainen voi kokea itsensä ei niin viehättäväksi ja siinä halut kyllä katoaa. Aina voi koittaa järjestää ihan yhteisen illan,vie hänet vaikka syömään tai johonkin mihin saa vähän laittautua ja pukea kauniit vaatteet sen jälkeen ilta ja yö kahdestaan ilman vauvaa voi saada hänet muistamaan myös parisuhteen ja sinun tarpeesi..mutta tsemppiä sulle,toivottavasti helpottaa pian ja toivottavasti et kuitenkaan ajaudu vieraisiin,siitä seuraa aina tuskaa kaikille.
- Loputon "ymmärtäminen...
Minä en sitten mielipiteessä yhdy tähän yritä ymmärtää, yritä kestää, yritä sitä tätä -kuoroon. Kyllä se niin on, että avioliitto loppuu siihen kun seksi loppuu. Ei se tosiasia loputtomalla ymmärtämisellä miksikään muutu. Ole mies eikä hiiri. Ei naiset pidä nynnyistä miehistä, selkärankaa pitää olla.
- äiti
En osaa auttaa sinua, mutta tämä kysymys on varmasti todella yleinen riidanaihe pienten lasten vanhemmilla. Ja erotkin voivat osaltaan johtua tästä kyseisestä asiasta. Mutta näitä kommentteja lukiessa herää kysymys, että kummalla osapuolella on oikeus pitää kiinni omasta kannastaan? Siis sillä, joka on halukkaampi seksiin vai sillä, joka on haluton. Seksissähän on aina kysymys molemminpuolisesta halusta toista ihmistä kohtaan. Ei siitäkään loppupeleissä mitään tule jos aina suostuu seksin vain toisen mieliksi.
Tuosta eroamisesta vielä.. Jos on sitä mieltä, että seksin loppuessa liittokin loppuu, niin kannattaa kuitenkin miettiä niitä muitakin asioita minkä takia aikoinaan ryhtyi kimppaan sen tietyn henkilön kanssa.
Hyvää keväänjatkoa teidän perheelle! Jospa ne ongelmat vielä selviävät :)- ilman seksiä
ei ole oikeasti parisuhde. Se on kaveruussuhde.
Alkuperäiselle toivon voimia. Joku jo ehdottikin,että pyytäisit vaimoasi kirjoittamaan kirjeen mieltään painavista asioista. Oikein hyvä idea. Meillä ainakin monet mieltä painavat asiat on alkanut ratketa kun niistä on ensin kirjoitettu esim.tekstiviestissä. Monesti on helpompi kirjoittaa kuin puhua silmäkkäin. Kun asia on "avattu" on helpompi jatkaa selvittämistä kasvokkain puhumallakin.
- sivusta seurannut
Sivusta seurasin yhden tuttavan elämää. Heillä seksielämän puute oli ongelma, tosin naiselle. He päätyivätkin lopulta eroon.
Itse en heti synnytettyäni halunnut seksiä. alapää ei ollut entisessä kunnossa. Liukuvoide olisi pelastanut paljon, mutta eihän sitä itse älynnyt missä vika.
Ei asiaa auta, jos vaimolle sanoo että seksiä tai haen vierailta. Se viimeinenkin halu lopahtaa. Onhan oma mahanahka venynyt ja roikkuu ja on olevinaan ylipainoinen...
Olisko tästä mitään apua: ostaisit hierontaöyjyä ja pistäisitte vauvan nukkumaan ja telvision kiinni ja hieroisit vaimon niskaa. Paitahan on tiellä, kun selkää hieroo... Solisluun alla (sen kurkun kohdalla luupatin alla) on yksi tosi kipeä kohta... joka kipeytyi ainakin minulla lasta hoitaessa. Samoin ristiselkä. Jos hierominen ja samalla kun mies vielä puhuu tyyliin: sinulla on tosi seksikäs (esim. niskakuoppa) ainakin meillä seksi on taattua!
Nainenhan on halukkain seksiin silloin kun tuntee olevansa seksikäs, kaunis, haluttu, rakastettu ja onnellinen. Ymmärrän että tilanteesi on hankala. Puhuminen voi auttaa, mutta pitää osata valita oikeat sanat. Kirje on kanssa aika hyvä. Siihen voi miettiä ja puntaroida asiat jotka painaa mieltä ja sen voi lukea rauhassa. Ilman että vauvan itku keskeyttää ajatuksen.- sulle
...höpön höpön sulle. Kyllä se halu sitten aikanaan tulee. Ensinnäkin...vauveli vie voimat, OIKEASTI. Yövalvomiset/syötöt/itkut/ jne. JOKAINEN sen tietää jolla on vauveli, ei mitkään "tuttavia seuraavat" voi neuvoa. Se on SITÄ ELÄMÄÄ, TODELLISTA ELÄMÄÄ, TÄSSÄ JA NYT. Kyllä se halu sieltä sitten aikanaan tulee, ilman mitään rasvoja ja voiteita...kyllä olis taas "kirveellä töitä" JOLLEKKIN...niin se menee. T:tietävä...5 lapsen äiti..ja halut tallella :) (ilman rasvoja tms, mikä ihmeen liukuvoide?? ) Katso peiliin. Ja nainen on AINA halukas...
- tuore äippä
sulle kirjoitti:
...höpön höpön sulle. Kyllä se halu sitten aikanaan tulee. Ensinnäkin...vauveli vie voimat, OIKEASTI. Yövalvomiset/syötöt/itkut/ jne. JOKAINEN sen tietää jolla on vauveli, ei mitkään "tuttavia seuraavat" voi neuvoa. Se on SITÄ ELÄMÄÄ, TODELLISTA ELÄMÄÄ, TÄSSÄ JA NYT. Kyllä se halu sieltä sitten aikanaan tulee, ilman mitään rasvoja ja voiteita...kyllä olis taas "kirveellä töitä" JOLLEKKIN...niin se menee. T:tietävä...5 lapsen äiti..ja halut tallella :) (ilman rasvoja tms, mikä ihmeen liukuvoide?? ) Katso peiliin. Ja nainen on AINA halukas...
Kyllä kai se riippuu vauvasta viekö voimat vai ei. Toisilla on ns. vaikea vauva esim.koliikki kun taas toisilla "helppo" kuten meidän pikku mies. Tosin poika on vielä niin pieni että voihan siitä tulla vaikka minkälainen kitisijä tulevaisuudessa...
Alkuperäiseen viestiin vastaten: Kyllä ne sun naisen halut vielä palaa,tuskin hän kuitenkaan loppuiäkseen halujaan on menettänyt.
Mun mieheni oli haluton koko raskaus ajan ja se otti pattiin ja pahasti! Pelkäsin että mun haluni häviää synnytyksen jälkeen mutta eipä mennyt kovin montaa päivää kun ekan kerran jo oli seksi mielessä. Nyt vaan odottelen jälkitarkastusta ja "lupaa" harrastukselle...toivon mukaan mieskin on halukas vaaka mamboon... - Puutetila
tuore äippä kirjoitti:
Kyllä kai se riippuu vauvasta viekö voimat vai ei. Toisilla on ns. vaikea vauva esim.koliikki kun taas toisilla "helppo" kuten meidän pikku mies. Tosin poika on vielä niin pieni että voihan siitä tulla vaikka minkälainen kitisijä tulevaisuudessa...
Alkuperäiseen viestiin vastaten: Kyllä ne sun naisen halut vielä palaa,tuskin hän kuitenkaan loppuiäkseen halujaan on menettänyt.
Mun mieheni oli haluton koko raskaus ajan ja se otti pattiin ja pahasti! Pelkäsin että mun haluni häviää synnytyksen jälkeen mutta eipä mennyt kovin montaa päivää kun ekan kerran jo oli seksi mielessä. Nyt vaan odottelen jälkitarkastusta ja "lupaa" harrastukselle...toivon mukaan mieskin on halukas vaaka mamboon...Teillä siis oli raskausaikana roolit päinvastoin kuin meillä. Mä taas olin ihan fiiliksissä muijani pömppömahasta.
Kiitoksia vaan kaikille erilaisista kommenteista. Mä koetan vielä kestää asenteella.
Meillä tuo haluttomuus on näkyy niin konkreettisesti, koska vaimo ei ole koskaan ollut mitenkään hanakka velvollisuuspyllistäjä tyyliin no-pane-nyt-sitten-äkkiä (sellaisiakin on), vaan kiska pysyy totaalisen kiinni, kun ei huvita. Sitä itseäänkin rassaa oma haluttomuutensa. Me puhuimme ja mä kerroin, että seksittömyys rassaa todella pahasti, vaikka aiheesta on vaimolle hankalaa puhua.
Varattiin just matka Prahaan toukokuussa. Kohta on muutaman päivän irtioton paikka. Vauva jää mummolle. Toivottavasti myös kuiva kausi jää Suomeen. - tuore äippä
Puutetila kirjoitti:
Teillä siis oli raskausaikana roolit päinvastoin kuin meillä. Mä taas olin ihan fiiliksissä muijani pömppömahasta.
Kiitoksia vaan kaikille erilaisista kommenteista. Mä koetan vielä kestää asenteella.
Meillä tuo haluttomuus on näkyy niin konkreettisesti, koska vaimo ei ole koskaan ollut mitenkään hanakka velvollisuuspyllistäjä tyyliin no-pane-nyt-sitten-äkkiä (sellaisiakin on), vaan kiska pysyy totaalisen kiinni, kun ei huvita. Sitä itseäänkin rassaa oma haluttomuutensa. Me puhuimme ja mä kerroin, että seksittömyys rassaa todella pahasti, vaikka aiheesta on vaimolle hankalaa puhua.
Varattiin just matka Prahaan toukokuussa. Kohta on muutaman päivän irtioton paikka. Vauva jää mummolle. Toivottavasti myös kuiva kausi jää Suomeen.Kyllä mun miestäni myös rasitti se ettei halunnut.Varsinkin mun pienet raivarit välillä tän asian takia sai miehen aika maihin. Muutenkin herkässä tilassa eikä edes saanut minkäänlaista tyydytystä niin otti tosi koville. Täytyy myöntää että pojun tulon jälkeen on mieskin tullut fyysisesti paljon lähemmäs kuin raskaus aikana. Jokainen vaan ottaa raskauden ja naisen ison masun niin eri tavoilla vastaan. Varmasti pienet "vapaat" vauvasta tekee teille hyvää.
- menee
tai sitten ei. tuttu juttu omalla kohdallani tuo teitin tarina. meillä oli myös ekan lapsen molemmin puolin kuollutta seksirintamalla eukon haluttomuudesta johtuen. kesti vuoden päivät. tunsin olevani kuin mikäkin runkkaava teinipoika silloin. lipsahdin joskus vieraisiin eikä kaduta tippaakaan. se on jäänyt. en suosittele syrjähyppyjä, mutta se voi olla ihan hyvä juttu miehen pääkopalle, jos se on vaan seksiä ilman romanssia. mie olin ainakin paremmalla tuulella kotona.
- isä -68 eronnut
Ei se pihtaaminen puhumalla mun exältä ainakaan loppunut, kun ei sillä ollut mitään ongelmaakaan. Pää oli kipeä, töissä oli taas sitä sun tätä, väsytti joka ilta aikaisin, ei huvittanut päivällä, ei aamulla, ei ikinä. Ihan perus akkameininkiä siis. Ei ollut kolmansia osapuolia meilläkään. Muijasta tuli 24/7 -äiti eikä siinä ollut eroottiselle parisuhteelle enää mitään sijaa. Se kuoli pois, vaikka olisin halunnut sen jatkuvan.
Kotiapulaisen ja kivan iskä-kaverin roolista sain tarpeekseni vuosi sitten ja tuli ero. Kun kerroin, että haluan eron, muija järkyttyi ja hyppi hysteerisenä ihan seinille, että miksi. Miettiköön sitä, kun ei paneminen kelvannut.
Käy lukemassa tuo ketju. Siellä on miestenkin mielipiteitä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000113&posting=22000000015528854
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000113&posting=22000000015733746- seksiä.-
Vaikea alkaa neuvoa alkuperäistä kirjoittajaa. Minun mielestäni olisi vain ruvettava puhumaan, vaikka se olisikin vaikeaa. Keskustelu on kuitenkin yksi parisuhteen tärkeä osa-alue ja molempien hyvinvoinnin ja parisuhteen hyvinvoinnin takia on tärkeä keskustella asioista.
Meille mieheni kanssa ei tullut odotusaikana eikä synnytyksen jälkeen ongelmia seksielämään, kun alusta asti keskustelimme tuntemuksistamme. Kun heti ei voinut yhdyntää synnytyksen jälkeen harrastaa, niin pidimme toisiamme muuten hyvänä ja olimme lähekkäin. Heti kun lopputarkastus oli tehty aloimme varovasti harrastaa seksiä.
Nykyisin harrastamme seksiä aivan yhtä paljon kuin ennen lastakin. Meille myös laatu on tärkeämpää kuin määrä, joten joskus ihan suosiolla jätämme väsyneenä seksin väliin ja odotamme päivää/hetkeä jolloin meno on sitten ihanaa ja tyydyttävää molemmille.
- samassa veneessä
Imettääkö vaimosi vielä? Saattaa olla ihan normaali hormooneista johtuva juttu ettei haluta. Sama on nimittäin mullakin ollu molemmissa raskauksissa. Vauva kohta 6kk eikä oo monta kertaa sänkyyn eksytty. Silloinkin oon pakottanu itteni siihen, kun on niin säälittäny mun oma kulta. Näin mulla kävi siis ensimmäisessäkin raskaudessa, ja kun lopetin imetyksen, niin palas ne himotkin :)
Mulla on ihana mies joka ymmärtää kyllä missä mennään ja sä kuulostat ihan samanlaiselta, vähän vielä kärsivällisyyttä.. Sulla on varmasti niin suloinen vauveli siinä että eikös sen vuoksi voi vähän kärsiäkin? (niin on tehny vaimosikin omalla tavallaan)
Jos kaikki on kerran muuten hyvin niin jatkat nyt vaan omin käsin, kyllä se mamma siitä vielä virkistyy kun kevätkin on tulossa.. :))- Puutetila
Kyllähän se tyttö vielä toisinaan tississä on kiinni, toisin kuin minä (heh). Pitäisiköhän se vierottaa, että pääsisin minäkin jo vaihteeksi mamman apajille (tupla-heh). Tuosta teidän tapauksesta päätellen on kyseessä näköjään suhteellisen yleistä äitien hormoonitoiminnasta johtuvaa väliaikaista pihtaruutta, jota ei mun miehiset aivot täysin voi käsittää. Ei vaan, kyllä mä ymmärrän, mutta saisi tosiaan tuoda kevät eri hormooneita taloon.
- T_____
...on meidän mammalla ollut kanssa aina suuri haluttomuuden aiheuttaja. Ja myös unenpuute. Näiden yhdistelmä onkin sitten hankalin mahdollinen. Monen lapsen kokemuksella voin sanoa että menee ohi mutta yhtä vaikeaa se on joka kerta.
Järkeillen voi aina ajatella ettei seksi nyt niin tärkeää ole ja että onhan suhteessa muutakin. Mutta kun nämä ei taida järkiasioita olla. Itseäni oikein ärsyttää kun tunne ja järki ei päässä kohtaa. Taitaa 80/20 sääntö pitää paikkansa tässä asiassa. Kun seksiä on se edustaa 20% hyvän suhteen kaikista tärkeistä osatekijöistä. Mutta kun sitä ei ole se edustaa 80% eli silloin käytännössä millään muulla ei ole mitään merkitystä. - Anonyymi
Kyllä mä suosittelisin kaikille suunniteltua sektiota. Joskus tietty voi olla että menis mönkään se suunnitelma mutta kyllä minä alusta asti huomioin miestä ja halusin itsekkin vaikka eihän sitä nuku samaan tyyliin. En halunnut että asiat muuttuu! Synnärilläkään en niitä kaapuja halunnut pitää.
Synnytys on vanha ja huono tapa ja imetys myös. Kaikki nämä hyvät puolet imetyksestä niin kokemuksella pulloruokinnalla hyvin vähän sairasteluja, heti oppi syömään tosi pienestä asti ”kunnon ruokaa”🤣 ei tippunu suusta piltit. Sain omaa aikaa eikä ollut riippuvainen minusta ruoka asiat plus painokäyrä oli täysin tasanen. Tyytyväinen lapsi ja vanhemmat. Yöllä pullo mikroon ja äkkiä vetäs naamariin ja uni jatku. Ikinä en kakkaa joutunu yöllä vaihtaan.
Imetys myös vieraannuttaa parisuhteesta jos jatkuu pitkään.
Jos niitä lapsia monta haluaa niin se on yhteinen päätös mitä kannattaa miettiä nimittäin parisuhde on tärkein. Lapsi voi hyvin kun vanhemmat rakastaa toisia.
Töitä pitää tehdä kumminkin päin parisuhteen eteen, unta ensin paljon niin ajatus kulkee.
Toimivan parisuhteen salaisuus on seksi ja jos se on alusta asti ihan vinksallaan on väärän kans - Anonyymi
Mene maksullisiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138