Tällainen suunnistamista uudelleen aloitteleva Jukolasta (jonain vuonna...) haaveilija kyselee...
Onko jonnekin Jukolaan aivan pakko hommata yöosuuksille joku sairaan kallis (150-200e) otsalamppu että yleensä on mitään jakoja löytää mitään vai tuleeko pienemmälläkin tuikulla toimeen?
Kiitos jo etukäteen.
Kimmo
Otsalampuista....
2
1057
Vastaukset
- venla
Ei minun mielestäni ole mitään järkeä hankkia itselle sellaista, varsinkaan jos sitä ei muuten tarvitse yhtään (ellet sitten ala harrastaa yösuunnistusta tai muuten tarvitse sitä paljoa).
Riippuu millä osuudella olisit, mutta kyllä ns. harrastelijoille yleensä kunnon lamppu on oiva apu, kun (kevyt) pimeys/hämärä laskeutuu. Siis osa huipuistahan käyttää vaan esim. lediä, kun tulevat mehtästä poiskin niin pian ;) Mutta kyllä ainakin tiheämmässä metsässä voi olla hankalaa, toki kartan ledillä näkee kun läheltä katsoo, mutta maastoa et sitten ympärillä paljoa näe. Suosittelen oikean otsalampun käyttöä, mutta ei sitä tosiaan itselle kannata ostaa. Kysele suunnistusseuroilta (tai vaikka järjestäjiltäkin) saisiko lainaan/vuokrata lamppua. - valtion virkamies
Itse juoksin kaksi yöosuutta tällaisella
http://en.petzl.com/petzl/LampesProduits?Produit=249 johon ostin erikseen halogeenipolttimon (muistaakseni 5W). Lamppu minulla tais olla aikoinaan 10 mk:n tienoilla, polttimo ehkäö 30-40mk. Akkuja (2500 mAh koko AA) minulla oli ennestään, yhdellä satsilla taisi palaa 2-3 tuntia. Vara-akut oli vyölaukussa.
Tuolla pärjäsi Jukolan aloitusosuudella ja kakkososuudella. Riippuu vähän joukkueesta tarviiko kakkososuudella edes vara-akkuja vai nouseeko aurinko ajoissa.
Lamppu ole yhtä tehokas kuin 200 euron 20W oikea otsalamppu, mutta hinta jäänee 20-30 euron tienoille. Ja vaati oman lisänauhan päälaen yli, sitä lampussa ei ollut vakiona (kangaskaupasta 0,5 m leveää kuminauhaa ja siihen 2 solkea, ehkä 2-3 euroa yhteensä.
Led-valoon en oikein usko (ainakaan alle 200 euron malleihin). Muutaman vuoden ikäisellä Peztlin Tikka -lampulla kyllä kävelee pimeällä, mutta maastossa juokseminen ei oikein suju,
Pete
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1572978
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541759Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461724Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571560- 761502
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3301366The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201238Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m761190- 1581062
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251025