niin paljon saa palkkaa jos tuuraa lehdenjakajaa kesällä? noin suurinpirtein edes? kk:ssa?
Lehden jaon palkka???
15
9493
Vastaukset
- ijdgf
Riippuu paljonko jaat ja monenako päivänä. se on semmoset 60e-230e
- iwwduunari
Siis noiden ilmaislehtien jakelu on sellaista taskurahapuuhaa. Sanomalehtien varhaisjakelussa voi tienata jotain oikeaa palkkaakin. Peruspalkka on n. 7 euroa/tunti 30% yötyölisä.
Tuo tuntipalkka ei kuitenkaan kauheasti kerro kun kyseessä on urakkaluonteinen työ, eli juoksemalla teet nopeammin, mutta palkan saat mitoitetun ajan mukaan. Sanomalehdenjakelussa on myös lisämainoskorvauksia yms. jotka voi antaa jotain pientä lisää.- jakajajajajaja
Käteen jää joku tonni kuussa.
Työhön päivässä (yössä) menee joku 2-3 tuntia, eli siten ihan hyvä liksa. Palkkani kuitenkin tulee arkisin neljästä tunnista ja viikonloppuna 5 tunnista.
Itse tykkään hommasta.
- Marshall
Moi
Meidän tytär aloitti jakamaan mainoksia Turussa. Jaoin itsekkin aikoinani mainoksia ja ilmaislehtiä. Siitä on aikaa jo n. 25 vuotta. Silloin maksettiin 7 penniä/mainos ja kevyt mainokset oli 3,5 penniä/kpl. Nyt maksetaan 1,25 centtiä/lehti (Turkulainen ja Aamuset) ja 0,33 centtiä/mainos riippumatta mainoksen koosta. Perhana jo silloin 25 vuotta sitten maksettiin enemmän kuin nyt. Onko muilla tietoa, että pajonko muualla maksetaa ko. työstä. Molemmat alueet oli kerrostaloalueita.- Häkkinen
Itse tulin huijatuksi, sillä jaoin lehtiä todella isolle alueelle surkeilla välineillä ja ohjeistuksella. Yhdestä jaosta sain 4 € ja alueella on siis 450 taloutta. :/
- höh
Häkkinen kirjoitti:
Itse tulin huijatuksi, sillä jaoin lehtiä todella isolle alueelle surkeilla välineillä ja ohjeistuksella. Yhdestä jaosta sain 4 € ja alueella on siis 450 taloutta. :/
Tuo oli kyllä käsittämätöntä vedätystä. Mistä firmasta on kyse? Vois olla hyvä jos kertoisit että muutkin osaavat välttää. Itse jaoin talvella Tampereella samansuuruista (400 taloutta) aluetta ja palkkaa sain yhdestä keikasta keskimäärin 20 euroa, mikä sekin tuntui työn määrään nähden liian pieneltä...
- Marsu
höh kirjoitti:
Tuo oli kyllä käsittämätöntä vedätystä. Mistä firmasta on kyse? Vois olla hyvä jos kertoisit että muutkin osaavat välttää. Itse jaoin talvella Tampereella samansuuruista (400 taloutta) aluetta ja palkkaa sain yhdestä keikasta keskimäärin 20 euroa, mikä sekin tuntui työn määrään nähden liian pieneltä...
Kyseessä on Turku-palvelu Oy. Tiedustelin asiaa työsuojelupiiristä, heidän mukaan työstä pitäisi jäädä palkaksi n. 6 €/tunti. Kirjoitin asiasta jakelupäällikölle mutta se ei ole ehtinyt vielä vastaamaan. Ehdotin jakeluhinnan korottamista kolminkertaiseksi. Kannattaa lukaista Työsopimuslaki 2.luku 7§ ja 10§ ja 10.luku 3§ ja 4§. löytyy osoitteesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2001/20010055
- Tumputi
Häkkinen kirjoitti:
Letterbox firma on aivan susi. siellä on työtä kerran kuukaudessa ja iso alue ja palkka alle 10 euroo. Menen nyt kavereitten suosittelemaan Turkupalvelu oy:seen. Siellä on 1-2 kertaa viikossa ja kerrasta saa 22 euroa eli kuukaudessa joku 150euroa.
- Lehdenjakaja
Kyllä siinäkin hyviä summia tienaa kun viitsii tehdä töitä .
Itse noin 1500 kuussa käteen .
Tehnyt melkein 2p vuotta.
- ööö
mistä tommost lehdenjakelutyötä voi hakea?
- jeps
postista tai sitten soitat paikalliset sanomalehdet läpi ja kyselet sieltä.
- jakaja
ite olen neljätoista ja alotin jakaa lehtiä 185 lehteä aika harvaan asutettulla seudulla aikaa kuluu 3,5 h palkka10,5 euroo kerta aika v..... vähän vois erota kun menin haastatteluun ne sanoi 15-20 euroa luulin saavani jotain 18 euroa aika v.... kusetusta voisi perustaa jonkun adressin palkan korottamiseksi onko halukkaita.
- Ex jakaja
Jaoin mainoksia 2,5 vuotta. Nyt verokarhu ja KELA vielä rankaisivat tästä pienestäkin palkasta. Asumistuki olisi viety kokonaan vaikka kuukauden palkka (7-8 piiriä päivässä) verojen jälkeen olisi ollut vain 250 euroa.
Mätkylaput olikin sitten se viimeinen pisara. Maksoin veroja neljänneksen tästä pikku palkastani ja silti työnteosta tuli rangaistus.
Nyt kun pillit ovat siististi pussissa, asumistuki jopa nousi eikä mätkyjäkään enää olla pistämässä maksuun. - 17eka kesätyö
Ex jakaja kirjoitti:
Jaoin mainoksia 2,5 vuotta. Nyt verokarhu ja KELA vielä rankaisivat tästä pienestäkin palkasta. Asumistuki olisi viety kokonaan vaikka kuukauden palkka (7-8 piiriä päivässä) verojen jälkeen olisi ollut vain 250 euroa.
Mätkylaput olikin sitten se viimeinen pisara. Maksoin veroja neljänneksen tästä pikku palkastani ja silti työnteosta tuli rangaistus.
Nyt kun pillit ovat siististi pussissa, asumistuki jopa nousi eikä mätkyjäkään enää olla pistämässä maksuun.Itse jaoin Tampereen ykkösjakeluilla viime kesän Tamperelaista ja mainoksia. Kahdelta kuukaudelta tuli palkkaa yhteensä noin 500e. Piiriini kuului noin 300 taloutta. Olin ihan tyytyväinen työhöni ja palkkaan. Varsinkin loppukesän alennusmyyntien vuoksi oli paljon lehtiä mikä nosti palkkaa. Ei tuolla nyt itseään elätä vakituisesti mutta nuorelle tosi hyvä kesätyö mistä saa kivasti taskurahaa/säästöjä, nautin todella ja suosittelen! :)
- 13v.poika
Itse harkitsen lehtien jakamista. kannattaako? Ajattelin hakea sieltä Turku palvelut oy:stä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272850Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän312473- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542229Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241850Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901686Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1031624- 3081539
- 1341438
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131436