Lehden jaon palkka???

tuleva jakaja?

niin paljon saa palkkaa jos tuuraa lehdenjakajaa kesällä? noin suurinpirtein edes? kk:ssa?

15

9424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijdgf

      Riippuu paljonko jaat ja monenako päivänä. se on semmoset 60e-230e

    • iwwduunari

      Siis noiden ilmaislehtien jakelu on sellaista taskurahapuuhaa. Sanomalehtien varhaisjakelussa voi tienata jotain oikeaa palkkaakin. Peruspalkka on n. 7 euroa/tunti 30% yötyölisä.

      Tuo tuntipalkka ei kuitenkaan kauheasti kerro kun kyseessä on urakkaluonteinen työ, eli juoksemalla teet nopeammin, mutta palkan saat mitoitetun ajan mukaan. Sanomalehdenjakelussa on myös lisämainoskorvauksia yms. jotka voi antaa jotain pientä lisää.

      • jakajajajajaja

        Käteen jää joku tonni kuussa.
        Työhön päivässä (yössä) menee joku 2-3 tuntia, eli siten ihan hyvä liksa. Palkkani kuitenkin tulee arkisin neljästä tunnista ja viikonloppuna 5 tunnista.

        Itse tykkään hommasta.


    • Marshall

      Moi
      Meidän tytär aloitti jakamaan mainoksia Turussa. Jaoin itsekkin aikoinani mainoksia ja ilmaislehtiä. Siitä on aikaa jo n. 25 vuotta. Silloin maksettiin 7 penniä/mainos ja kevyt mainokset oli 3,5 penniä/kpl. Nyt maksetaan 1,25 centtiä/lehti (Turkulainen ja Aamuset) ja 0,33 centtiä/mainos riippumatta mainoksen koosta. Perhana jo silloin 25 vuotta sitten maksettiin enemmän kuin nyt. Onko muilla tietoa, että pajonko muualla maksetaa ko. työstä. Molemmat alueet oli kerrostaloalueita.

      • Häkkinen

        Itse tulin huijatuksi, sillä jaoin lehtiä todella isolle alueelle surkeilla välineillä ja ohjeistuksella. Yhdestä jaosta sain 4 € ja alueella on siis 450 taloutta. :/


      • höh
        Häkkinen kirjoitti:

        Itse tulin huijatuksi, sillä jaoin lehtiä todella isolle alueelle surkeilla välineillä ja ohjeistuksella. Yhdestä jaosta sain 4 € ja alueella on siis 450 taloutta. :/

        Tuo oli kyllä käsittämätöntä vedätystä. Mistä firmasta on kyse? Vois olla hyvä jos kertoisit että muutkin osaavat välttää. Itse jaoin talvella Tampereella samansuuruista (400 taloutta) aluetta ja palkkaa sain yhdestä keikasta keskimäärin 20 euroa, mikä sekin tuntui työn määrään nähden liian pieneltä...


      • Marsu
        höh kirjoitti:

        Tuo oli kyllä käsittämätöntä vedätystä. Mistä firmasta on kyse? Vois olla hyvä jos kertoisit että muutkin osaavat välttää. Itse jaoin talvella Tampereella samansuuruista (400 taloutta) aluetta ja palkkaa sain yhdestä keikasta keskimäärin 20 euroa, mikä sekin tuntui työn määrään nähden liian pieneltä...

        Kyseessä on Turku-palvelu Oy. Tiedustelin asiaa työsuojelupiiristä, heidän mukaan työstä pitäisi jäädä palkaksi n. 6 €/tunti. Kirjoitin asiasta jakelupäällikölle mutta se ei ole ehtinyt vielä vastaamaan. Ehdotin jakeluhinnan korottamista kolminkertaiseksi. Kannattaa lukaista Työsopimuslaki 2.luku 7§ ja 10§ ja 10.luku 3§ ja 4§. löytyy osoitteesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2001/20010055


      • Tumputi
        Häkkinen kirjoitti:

        Itse tulin huijatuksi, sillä jaoin lehtiä todella isolle alueelle surkeilla välineillä ja ohjeistuksella. Yhdestä jaosta sain 4 € ja alueella on siis 450 taloutta. :/

        Letterbox firma on aivan susi. siellä on työtä kerran kuukaudessa ja iso alue ja palkka alle 10 euroo. Menen nyt kavereitten suosittelemaan Turkupalvelu oy:seen. Siellä on 1-2 kertaa viikossa ja kerrasta saa 22 euroa eli kuukaudessa joku 150euroa.


      • Lehdenjakaja

        Kyllä siinäkin hyviä summia tienaa kun viitsii tehdä töitä .
        Itse noin 1500 kuussa käteen .
        Tehnyt melkein 2p vuotta.


    • ööö

      mistä tommost lehdenjakelutyötä voi hakea?

      • jeps

        postista tai sitten soitat paikalliset sanomalehdet läpi ja kyselet sieltä.


    • jakaja

      ite olen neljätoista ja alotin jakaa lehtiä 185 lehteä aika harvaan asutettulla seudulla aikaa kuluu 3,5 h palkka10,5 euroo kerta aika v..... vähän vois erota kun menin haastatteluun ne sanoi 15-20 euroa luulin saavani jotain 18 euroa aika v.... kusetusta voisi perustaa jonkun adressin palkan korottamiseksi onko halukkaita.

      • Ex jakaja

        Jaoin mainoksia 2,5 vuotta. Nyt verokarhu ja KELA vielä rankaisivat tästä pienestäkin palkasta. Asumistuki olisi viety kokonaan vaikka kuukauden palkka (7-8 piiriä päivässä) verojen jälkeen olisi ollut vain 250 euroa.

        Mätkylaput olikin sitten se viimeinen pisara. Maksoin veroja neljänneksen tästä pikku palkastani ja silti työnteosta tuli rangaistus.

        Nyt kun pillit ovat siististi pussissa, asumistuki jopa nousi eikä mätkyjäkään enää olla pistämässä maksuun.


      • 17eka kesätyö
        Ex jakaja kirjoitti:

        Jaoin mainoksia 2,5 vuotta. Nyt verokarhu ja KELA vielä rankaisivat tästä pienestäkin palkasta. Asumistuki olisi viety kokonaan vaikka kuukauden palkka (7-8 piiriä päivässä) verojen jälkeen olisi ollut vain 250 euroa.

        Mätkylaput olikin sitten se viimeinen pisara. Maksoin veroja neljänneksen tästä pikku palkastani ja silti työnteosta tuli rangaistus.

        Nyt kun pillit ovat siististi pussissa, asumistuki jopa nousi eikä mätkyjäkään enää olla pistämässä maksuun.

        Itse jaoin Tampereen ykkösjakeluilla viime kesän Tamperelaista ja mainoksia. Kahdelta kuukaudelta tuli palkkaa yhteensä noin 500e. Piiriini kuului noin 300 taloutta. Olin ihan tyytyväinen työhöni ja palkkaan. Varsinkin loppukesän alennusmyyntien vuoksi oli paljon lehtiä mikä nosti palkkaa. Ei tuolla nyt itseään elätä vakituisesti mutta nuorelle tosi hyvä kesätyö mistä saa kivasti taskurahaa/säästöjä, nautin todella ja suosittelen! :)


    • 13v.poika

      Itse harkitsen lehtien jakamista. kannattaako? Ajattelin hakea sieltä Turku palvelut oy:stä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe