Onko kukaan ollu mäkillä kesätöissä?Mimmonen palkka oli?Oliko rankaa?Kertokaa kokeneet kokemuksianne kiitos.
McDonalds-kokemuksia?
16
15458
Vastaukset
- AnnastiinaHki
Kivaa on, eikä ole lainkaan rankkaa. Palkka 8,32 euroa mahdolliset lisät. Tervetuloa joukkoon!
- josta kuitenkin pääsee eroon
Hei,
Riippuu tietty minkä ikänen oot. Mä olin muinoin 16 v ja alkupalkka kesälle oli 5,27 euroa eli hävettävän vähän. Onneksi olen onnistunut vaihtamaan kesätyöpaikkaa ja kolmen vuoden jlk palkkani jo 13 euroa tunnissa. Saat olla aivan varma, että oikeuksiasi poljetaan jos kusipäisen pomon saat. Niillä on aina tarpeeksi hakijoita sisään, joten pomoa ei haittaa vaikka lähdetkin vetää. Kyllä se hamppari-maailma Amerikasta on huumaavaa. Meillä oli suositeltavaa et syötiin vaan mäkkäriruokaa tauolla ja jopa puoleen hintaan. Koko kesän oli ilmastointi rikki ja lämpötilan nousi yli 30:nen asteen mutta mistään lakisääteisestä tauosta ei tietoakaan. Ja se haju ei lähde sitten millään. Vanhemmat työntekijät oli katkeroituneet ja vittuili jos ei oppinut ihan heti olemaan mäkkinopea. Niillä kun tulevaisuus oli ehkä vuorovastaavana muutaman vuoden jlk. Yks hyvä puoli oli se, että sen muutaman kuukauden ku sitä jakso, ni kasvoi todellakin sietämään jos jonkinlaista stressiä, ja asiakkaiden valitusta, sekä oikeutesi polkemista. Pieni kuriositetti: Pomo, vanha alkoholisti, nukkui/nukkuu yläkerran salin viereisessä toimistossa päivien ollessa pitkiä ja oli epähygieenisyyden huippu. Ei ihme ettei mitään salmonellatodistusta tullut koskaan sieltä vaadittua. On muuten samasessa paikassa vandalisoitu myös asiakkaiden ruokia mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Iloista kesäa Mäkkärissä!!! - tuntui
minulle jäi vaan paha mieli... työt olisi pitänyt oppia muutamassa päivässä. hampurilaisten teko ja kassalla oleminen.. ainut asia josta osasivat antaa oli negatiivinen palaute jos et osannut heti hommia oltiin katsomassa kieroon. minusta jokaisessa työssä pitäisi antaa mahdollisuus jokaiselle yksilöllisesti oppia töihin. jokainen oppii eri tavalla mutta tuolla olis pitänyt osata tehdä kaikki heti.. virheitä jokainen tekee mutta ne pitäisi hyväksyä.. apua tarvittaessa vaan katsottiin kieroon jos kysyit sitä. ovesta laitettiin pihalle ja vähennettiin vuoroja mutta ei voitu tulla keskustelemaan asioista joista olisi voinut oppia. mutta toiset voivat sopeutua työhön mutta minulle ei ollut sopiva. ole oma-aloittenen, nopea oppimaan voit pärjätä töissä.. =)
- ei kiitos
tuntui kirjoitti:
minulle jäi vaan paha mieli... työt olisi pitänyt oppia muutamassa päivässä. hampurilaisten teko ja kassalla oleminen.. ainut asia josta osasivat antaa oli negatiivinen palaute jos et osannut heti hommia oltiin katsomassa kieroon. minusta jokaisessa työssä pitäisi antaa mahdollisuus jokaiselle yksilöllisesti oppia töihin. jokainen oppii eri tavalla mutta tuolla olis pitänyt osata tehdä kaikki heti.. virheitä jokainen tekee mutta ne pitäisi hyväksyä.. apua tarvittaessa vaan katsottiin kieroon jos kysyit sitä. ovesta laitettiin pihalle ja vähennettiin vuoroja mutta ei voitu tulla keskustelemaan asioista joista olisi voinut oppia. mutta toiset voivat sopeutua työhön mutta minulle ei ollut sopiva. ole oma-aloittenen, nopea oppimaan voit pärjätä töissä.. =)
olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa. olin pari kesää sitten töissä mäkissä. palkka 5,30. vuoropäälliköt oli ihan perseestä, ne vaan pompotteli työntekijöitä, samalla ku ne ite seiso päivät pitkät röökillä, juoruili ja itki poikaystäviensä perään..
- Mac
tuntui kirjoitti:
Moro
Ite oon abc:llä töissä ja tuossa kun luin kirjotustasi niin tuli ihan mieleen oma työpaikkani Abc. Siellä on aivan samanlainen meininki. Lisäksi muu henkilökunta vittuilee ja tiuskii kokoajan. - veeraa-
josta kuitenkin pääsee eroon kirjoitti:
Hei,
Riippuu tietty minkä ikänen oot. Mä olin muinoin 16 v ja alkupalkka kesälle oli 5,27 euroa eli hävettävän vähän. Onneksi olen onnistunut vaihtamaan kesätyöpaikkaa ja kolmen vuoden jlk palkkani jo 13 euroa tunnissa. Saat olla aivan varma, että oikeuksiasi poljetaan jos kusipäisen pomon saat. Niillä on aina tarpeeksi hakijoita sisään, joten pomoa ei haittaa vaikka lähdetkin vetää. Kyllä se hamppari-maailma Amerikasta on huumaavaa. Meillä oli suositeltavaa et syötiin vaan mäkkäriruokaa tauolla ja jopa puoleen hintaan. Koko kesän oli ilmastointi rikki ja lämpötilan nousi yli 30:nen asteen mutta mistään lakisääteisestä tauosta ei tietoakaan. Ja se haju ei lähde sitten millään. Vanhemmat työntekijät oli katkeroituneet ja vittuili jos ei oppinut ihan heti olemaan mäkkinopea. Niillä kun tulevaisuus oli ehkä vuorovastaavana muutaman vuoden jlk. Yks hyvä puoli oli se, että sen muutaman kuukauden ku sitä jakso, ni kasvoi todellakin sietämään jos jonkinlaista stressiä, ja asiakkaiden valitusta, sekä oikeutesi polkemista. Pieni kuriositetti: Pomo, vanha alkoholisti, nukkui/nukkuu yläkerran salin viereisessä toimistossa päivien ollessa pitkiä ja oli epähygieenisyyden huippu. Ei ihme ettei mitään salmonellatodistusta tullut koskaan sieltä vaadittua. On muuten samasessa paikassa vandalisoitu myös asiakkaiden ruokia mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Iloista kesäa Mäkkärissä!!!moii,pääsihköhä mäkii 14v töihi kesäks tai jonnekkii ees mist suht hyvää palkaa saa ? :/
- juubia
veeraa- kirjoitti:
moii,pääsihköhä mäkii 14v töihi kesäks tai jonnekkii ees mist suht hyvää palkaa saa ? :/
niin muaki kiinnostas pääsiskö sinne kesätöihin
- Anonyymi
tuntui kirjoitti:
olen samaa mieltä. alotin just mäkissä ja mun kouluttaja on ihan perseestä. jos ei heti yhellä sekunnilla osaa tehä jotain ni piilovittuilee ja kattoo kieroon. sanoo kuiteski että pyydä apua ja kysy jos joku on epäselvää, sitku kysyy ni kouluttaja on nii vitun turhautunu ja tuiskii siinä jotain. en tiiä onks hänelläki noussu kusi vähä päähän mut oon ollu tosi ystävällinen sitä kohtaa ja tehny parhaani silti jotain negatiivista sanottavaa😂 puoliikaa asioita ei selittäny kunnolla ja sitku meni vähä väärin ni sanoo että ”mähä sanoin sulle voisiks sä kuunnella kerranki” uskon että jos sul o hyvä ilmapiiri siellä ja ymmärrystä ni se työ on iha kivaa, mut auta armias jos sul tulee kusipää kolleegoita tai työhenki o muuteski paska. ajattelin lopettaa, mut ootan nyt et palkka tulis ekan koska en just tehny tota paskaa 0euron eteen. tai jonku 50euron etee.. sit yrittää siin olla ystävälline ku kaikki tiuskii sulle mut tekis vaa mieli sanoo et pidä se sun turpaskiicja kävellä ovist ulos, tuskin ne osas kaiken ekoina päivinä!
- Anonyymi
josta kuitenkin pääsee eroon kirjoitti:
Hei,
Riippuu tietty minkä ikänen oot. Mä olin muinoin 16 v ja alkupalkka kesälle oli 5,27 euroa eli hävettävän vähän. Onneksi olen onnistunut vaihtamaan kesätyöpaikkaa ja kolmen vuoden jlk palkkani jo 13 euroa tunnissa. Saat olla aivan varma, että oikeuksiasi poljetaan jos kusipäisen pomon saat. Niillä on aina tarpeeksi hakijoita sisään, joten pomoa ei haittaa vaikka lähdetkin vetää. Kyllä se hamppari-maailma Amerikasta on huumaavaa. Meillä oli suositeltavaa et syötiin vaan mäkkäriruokaa tauolla ja jopa puoleen hintaan. Koko kesän oli ilmastointi rikki ja lämpötilan nousi yli 30:nen asteen mutta mistään lakisääteisestä tauosta ei tietoakaan. Ja se haju ei lähde sitten millään. Vanhemmat työntekijät oli katkeroituneet ja vittuili jos ei oppinut ihan heti olemaan mäkkinopea. Niillä kun tulevaisuus oli ehkä vuorovastaavana muutaman vuoden jlk. Yks hyvä puoli oli se, että sen muutaman kuukauden ku sitä jakso, ni kasvoi todellakin sietämään jos jonkinlaista stressiä, ja asiakkaiden valitusta, sekä oikeutesi polkemista. Pieni kuriositetti: Pomo, vanha alkoholisti, nukkui/nukkuu yläkerran salin viereisessä toimistossa päivien ollessa pitkiä ja oli epähygieenisyyden huippu. Ei ihme ettei mitään salmonellatodistusta tullut koskaan sieltä vaadittua. On muuten samasessa paikassa vandalisoitu myös asiakkaiden ruokia mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Iloista kesäa Mäkkärissä!!!Minun hampurilaiseen ilmeisesti sylkäistiin hesassa. Näin taisi ilmoittaa eräs lihava ja ruma nainen joka toi hampurilaisen minulle.
- työpaikka
Vaikka siitä on jo 5 v aikaa kun olin töissä siellä niin vieläkin nään painajaisia.. Olin sielä sentään n. 8 kk. Joka päivä meinas suoraan sanottuna tulla itku kun joutu töihin lähtee. Inhosin melkeen jokasta vuoropäällikköä, joille oli tainnu "valta" nousta päähän. Inhosin myös melkeen jokasta asiakasta, jotka ei osannu yleisesti ottaen muuta ku valittaa joka asiasta! Ja tietenkin piti olla tosi nopea joka asiassa, lauantaipäivät pahimpia! Ei ehtinyt edes juomataukoa pitää ja suu oli ihan v***n kuiva koko ajan! Ja ne yövuorot! Ei jeesus mitä porukkaaa.. joo en tod. suosittele mäkkiä kenellekään!! Mulla on sieltä niin paljon huonoja muistoja että niistä sais aikaseks kirjan..
- bulina
Olen ollut yhteensä 8 kuukautta mäkissä. Aloitin huhtikuussa 2004 ja lopetin joulukuussa 2004 eli kesätyöntekijänä olin ja jatkoin sitten syksyllä vielä töissä. Meillä oli meidän mäkissä tosi ihana työporukka, melkein kaikki todella mukavia. Toki joukossa vaikeampiakin ihmisiä, mutta heidän kanssa opin tulemaan toimeen, kun otin heidän kommenttinsa huumorilla. Työstä teki siis siedettävää työkavereiden kanssa vitsailu ja heiltä saatu tuki. Kaikki pomot olivat myös ihania, ainoastaan ravintolan omistaja vähän pelottava:)
Työ yleisesti ei ollut ollenkaan mun mieleen, tänä vuonna olenkin menossa toimistoon kirjanpitotöihin, mutta monet samaan aikaan aloittaneet ovat vieläkin töissä ja ovat ylentyneet esim. kouluttajaksi. Työ on rankkaa kesällä, kun on niin kuuma. Keittiö on näet täynnä kuumia laitteita. Juoda kyllä sai meillä niin paljon kuin jaksoi, mutta vauhdissa sen joutui tekemään. Muutenkin on todella kiire, kun jonoa on paljon ja hiljaisilla hetkillä pitää siivota ja valmistautua seuraavaan kiireeseen. Meillä oli vuoroja lisäksi vähän tarjolla, koska työntekijöitä oli niin monta taistelemassa niistä.
Loppujen lopuksi kyllästyin työhön, koska se oli niin liukuhihnamaista ja sen takia asiakaspalvelu mielestäni kärsi. Lisäksi koulunkäynti oli niin rankkaa, että en voinut millään työskennellä keskellä viikkoa kello 1 asti.
Halusin laittaa tänne kommenttini, koska yllä olevat ovat aika negatiivisia. Omat kokemukseni ovat positiivisia, työ ei vaan sopinut minulle. Lähdet vaan innolla töihin ja yrität parhaasi! Huomaat pian sopiiko työ sinulle vai ei. - Anonyymi
Minkä ikäisenä mcdonaldsiin pääsee
- Anonyymi
kasvata pallit tuu sit
- Anonyymi
Ihan paska lafka oikeuksia poljetaa ja nykyää harkka aikana potkitaa ulos ettei tarvi maksaa ammattilaisen palkkaa en suosittele kellekkää ellet oo valmis sitoutumaan 110% orjatyöhön
- Anonyymi
Olen ollut asiakkaana. Vaasassa oli 2010-luvulla lähi itätaustainen tuijottaja keittiössä. Solvasi minua sanoilla ja kun muut jättivät tarjottimen pöydälle hän ei ilmeisesti sanonut mitään mutta minulle huusi "siivoa jälkesi".
- Anonyymi
Minä taas olen saanut hyvää palvelua Mc Donaldsissa. Tarjoilijatyttö hymyili eikä solvannut, ja sain hampurilaiseni juuri siten miten tilasin. Kannattaa tulla tänne Jyväskylään Mäkkärin asiakkaaksi, niin täällä toimii, vaikka tulisit syömään hampurilaista aamuyöstä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279