Juoksen puolimaratonin lauantaina 6.5. Nyt on menossa kahden viikon valmistautumisjakso. Vähennän harjoittelua ja teen hiilihydraattitankkauksen. Onko jotain erityistä, mitä minun pitäisi ottaa huomioon? Tämä on ensimmäinen kerta, kun juoksen kyseisen matkan.
puolimaratonille valmistautuminen
4
6954
Vastaukset
- misu
itse en ole tankannut puolikkaalle, mutta jos arvelet että aikaa kuluu matkalla yli 1,5h niin tankkauksesta voi olla hyötyä. varo kuitenkin ylitankkaamasta, ettei tule liian raskas olo. tankkaaminen tehdään viimeisen viikon aikana, esim. jos juoksu on lauantaina, aloitat tankkauksen tiistaina, perjantaina syöt normaalisti. olen kuullut myös muita tapoja, itse olen maratonille tankatessa käyttänyt tätä. kahta viikkoa ennen puolikasta voit vielä ihan huoletta juosta normaalimääriä, toki jos haluat, voit keventää jo silloin. viimeisen viikon ennen juoksua sitten otat levon kannalta. tässäkin on vaihtelua juoksijoiden kesken, itse olen levännyt laakereillani viimeisen viikon, pari päivää ennen juoksua vain käynyt jaloittelemassa hieman, pari-kolme kilometriä, ja ottanut muutaman pikku pyrähdyksen askelta terävöittämään.
- Make
Puolikkaalle ei tarvitse hirveitä tankkauksia tehdä. Tuosta levosta ennen juoksua olen kyllä eri mieltä misun kanssa. Jos itse olen viikon lepäilemässä, ei juoksu kulje ekalla levon jälkeisellä lenkillä ollenkaan.
Sanoisin, että pari päivää ennen puolimaratonia ihan normaali, mukava juoksulenkki (no ehkä vähän kevyemmällä sykkeellä).
Olen oikeastaan sitäkin mieltä, että puolimaratonin voi pilata liiallisella juomisella tapahtuman aikana. Tekee mieli kylmää juotavaa ja sitten sitä hörppii mukitolkulla joka juottopisteessä. Parempi olisi juosta tyynen arvokkaasti 12-13 km kohdalle ja vasta siellä ottaa ekat huikat. Eihän normaalilenkilläkään mitää juomataukoja pidetä...vai pidetäänkö?
- tomuh75
Tiedän, että puolikkaalle ei tarvitsisi tehdä tankkausta, mutta ajattelin kokoeilla sitä maratonia varten. Tavoitteena on juosta HCM elokuussa.
- sdfsfsda
ihme hampuuseja valmistautumassa juoksuun. ottakaa Kenian pojista mallia. Tankkaus puolikkaalle. EN SUOSITTELE. Paitsi itelleni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872