Mistä pettäminen johtuu?

hepuu36

Mietin kun luin juttuja täältä ja toisilta palstoilta niin kertokaapas ihmiset mistä uskottomuus johtuu?

Okei, olen itse ollut uskoton mutta niin kornia kuin se onkaan niin suhde siinä vaiheessa kun petin oli kyllä jo ihan kuollut. Jotenkin tuntui että kuvitellaan että miehen pitäisi pitää aina jotenkin suhdetta yllä yksin (ainakin minun tapauksessa) Mutta ei sellaista jaksa millään yksin.

Eikö suhteesta puutu jotain jos petetään taikka ollaan uskottomia.. Olisiko rakkaudella jotain tekemistä. JOtenkin tuntuu että nykyään tukeudutaan niin suhteeseen että ollaan yhdessä vaikka ei edes rakasteta toista, turvallisuuden tunteen takia vain.

Itse esim olisin aloittanut uuden elämän mutta henkilö jota rakastin aikanaan ei halunut irtautua omasta suhteestaan. Niin, rakastikohan minua se jää nyt sitten iäksi selvittämättä.

No oli vain pakko jotain kertoa..ja puhua.

Tsemppii ...

23

2928

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • She-devil

Minusta uskottomuuden syyt ovat pettäjässä. Hänen traumoissaan, kyvyttömyydessään käsitellä tunteitaan, epävarmuuttaan, parisuhdettaan rehellisesti. Pettäjä ei kykene vastustamaan kiusausta, koska se tarjoaa ainakin hetkeksi vahvoja elämyksiä. Pakoa itsestä.

• hepuu36

näkökanta tuokin on, ja varmasti osassa oikein mutta... valitettavasti tuo ei ole koko näkökanta.

Kiusaus on toki suuri jos huomaa että toisaalla saat huomiota ja hellyyttä mitä muuten et saa vaikka pyydät.

Toki varmasti niitä ihmisiä löytyy jotka tekevät hetken hurmasta moista..heh kokemusta on.

• Totuus:

Se tekee gutaa.

• She-devil

Toiset eivät hallitse seksuaalisuuttaan. Myös markkina-arvonsa huomaaminen sokaisee monet. Vietit & hormonit yhdistettynä "hoo-tilanteeseen"

• Nimetön
        She-devil kirjoitti:

Toiset eivät hallitse seksuaalisuuttaan. Myös markkina-arvonsa huomaaminen sokaisee monet. Vietit & hormonit yhdistettynä "hoo-tilanteeseen"

jonkin hyvän syyn, miksi seksuaalisuuttaan pitäisi hallita?

• She-devil
        Nimetön kirjoitti:

jonkin hyvän syyn, miksi seksuaalisuuttaan pitäisi hallita?

parisuhde.

• sittenkin fiksumpia?

Antavat miehen pitää neljää vaimoa.
      Onko kukaan tietoinen, miten nämä neljä toisensa hyväksyvät, näyttää toimivan kuitenkin.

Oma puolisoni muuten täysin ok, mutta antaa sananmukaisesti vain kerran kuussa hormoonikiertonsa tietyssä vaiheessa eli viikko kuukautisten jälkeen.
      Muut ajat sitten vedän käteen, minä yli 40v mies.
      Ja tämä on tosi.

--neljästä vaimostako ratkaisu...?

• kylllä

Mä tiedän että se toimii! Olen puhunut kaikkien neljän kanssa! Fatima sanoi että ihan ok, sitä ei paljon kiinnosta kenen sängyssä ukko millonkin on, kunhan ei sen, Aïcha sano että toiset vaimot on hänelle kuin siskoja (paitsi että niitä ei tahdo burkan alta erottaa toisistaan, se oli miinuspuoli) Djamilan mielestä on kivaa, kun kaikki vuorollaan laittaa ruokaa ja pesee vessan niin ei sitten yksin aina tartte kaikkea tehä, Rachidan kommentti oli vaan että "Allah akbar". Kyllä he kaikki neljä tykkäävät kovasti että tämä tapa otettakoon käyttöön meilläkin. Jos nuo neljä tykkää, niin kaikki naiset tykkää, sehän on selvä.

• *hera*

*ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen tai siis haaveilee sellaisesta mitä ei edes ole olemassa, ajaa pettämään koska etsii koko ajan parempaa

*itserakkaudesta (pettää koska pystyy ja saa siitä nautintoa - kumppanista välittämättä)

*pelkuruudesta (kun ei lopeta suhdetta vaikka siinä vikaa tai ei uskalla puhua puolisolle suhteen ongelmista)

*kunnioituksen ja rakkauden puute kumppania kohtaan

• elikkä

mun mielipide koko pettämis touhusta on et jos suhde ei toimi, asiat pitää puhua ja suhde pistää poikki ennen kun menee vehtailemaan muiden kanssa. Näin kun toimii ei loukkaa niin paljon toista ja sen "petetyn" luottamus muihin ei mene ja itsetunto ei myöskään pirstoudu. Pettämällä saa paljon enemmän pahaa aikaan ku sillä et panee sit sen "huonon" suhteen kokonaan poikki!

• kyllä se näin on

Mistä johtuu pettäminen,siitä uutuuden viehätyksestä,tottakai se vieras tuntuu hyvältä kun on ollut saman puolison kanssa pitkään,eikä haeta seksiin mitään uutta säpinää että se toimisi
      jos harrastaa vain sitä samaa koko ajan,niin kukapa ei lähtisi etsimään uusi virikeitä tylsään arkeen,tosin sehän on väärin,mutta pitää myös pystyä puhumaan mitä haluaa seksiltä,arki tulee vastaan joka liitossa se on varma..

• kerro älä valehtele

kysyin parinvuoden suhteen paljastumisen jälkeen, että mikset kertonut heti kun sen suuren rakkauden kohtasit(ei kuulema ollut kokenut koskaan sellaista)? Olisit sentään ollut reilu. Oltais mietitty , että mtäs nyt. Hän vastasi , että "ei niin ole tapana tehdä" , jolloin minä karjaisin , että voi luoja ,onks jonkinlainen pettämis etiketti tai kaava olemassa????? Sanoin miehelleni, että vastuu on kokonaan sinun, sinä päätit kylmästi pettää minut ja perheemme. Se on aivan sama mit'ä ongelömia suhteessamme tai sinulla on takana pettäminen on suuri loukkaua. Aikuinen ihminen osaa ratkoa ongelmiaan muulla tavalla (olin aikaisemmin ehdottanut).
      Pariterapiassakin hän sanoi aluksi, että pettäminenhän on niin yleistä ,että johon molemmat terapeutit sanoivat ettei se ole puolustus. Pettäminen on väärin puolisoa kohtaan.
      Kun ajattelen sitä mieheni ramppaamista(tosin harvoin koska asuivat kaukana toisistaan) sen naikkosen luona tulee mieleen pikkupoika joka tekee salaa jotain jännää tuhmaa. Onko osa moehisttä/naisista ikuisia pikkupoikia/naisia.

Minusta siinä kumpi pettää mies vai nainen ei ole mitään eroa. Ainoastaa ,jos naisella on lapsia kuten minulla tuntuu vielä pahemmalta. Koen että kun olen saattanut tähän maailmaan lapsia he ovat minulle tärkeintä. Ei mikään rakastuminen, olen näes itse ihastunut ja rakastunut, mutta se kaiken pettämättä ohittanut (vaikka kipeää teki) ja tajunnut että niitä voi tulla ja mennä kelle vaan ,eivätkä mitä suurimmalla todennäköisyydellä aiheuta muuta kuin tuskaa ,ei mitään jatkuvaa rakastumisen onnelaa olekkaan ,jos ei vaihda kumppania joka toinen vuosi. Ja sellainen elämä on kuluttavaa ja vanhuus varmaan surkea.

• hepuu36

näemme ettei asiat vain ole niin yksiselitteisiä.

Itse kyllä tunsin syyllisyyttä kovinkin paljon pettämisestä, eikä tuntunut olo yhtään pikkupoikamaiselle. Ja oikeastaan kaikki lopulta kerroin kyllä, toki olin salaillut asiaa mutta en itsekkään kestänyt enään.

Aikuisten pitäisi olla aikuisia, mutta ei me vain aina sitä olla, valitettavasti kaikki asiat eivät menen kuten elokuvissa vaikka haluaisimme.

ymmärrän sinua kyllä täysin muuten. Itse kyllä uskon siihen että mikäli suhdetta pidetään yllä, eikä jätetä hoitamatta vuodeksi pariksi niin kyllä se silloin kestää..

Mutta pitää ottaa huomioon että olemme ihmisiä vain pettäjätkin...vaikka teemme väärin.

• Rakostaja

On hienoa, että on olemassa ihmisiä, jotka kykenevät osoittamaan sormella ja sanomaan, että petit, koska:
      -Olet heikko
      -Et kykene käsittelemään tunteitasi
      -Sinulla on lapsuudentraumoja
      -tms.

Itse kerroinkin hieman "pettämisen lopettaminen" kirjoituksessa taustojani. Mutta tuona aikana, kun lopetin pettämisen ja jotenkin mieli vaan teki vieraisiin, makasin usein sängyllä miettien mikä he***tti sen himon aiheuttaa. Jos kykenis selvittämään sen, ehkä saisi selityksen sille, miksi sen teki koskaan ensimmäistä kertaa.

Aika ajoin olen tuota pohtinut jonkin vuoden ajan, enkä kyllä vieläkään ole oikein vastausta saanut. Mutta seksillä on hyvin pieni osa tuossa. Ehkä jossain tapauksissa pitää päästä purkamaan seksuaalisia patoutumia, mutta uskoisin että tämä on häviävän pieni osa pettämisistä.

Ei sitä tietenkään voi kieltää, etteikö siinä olisi heikkoutta, kykenemättömyyttä käsitellä tunteitaan ja sen semmoista mukana.

Mutta kuten aloittajankin kirjoituksesta silmään paistaa ainakin mulle lause:"...suhde siinä vaiheessa kun petin oli kyllä jo ihan kuollut...". Siihen liittyy aina oikeuden ottaminen omiin käsiin ja tapahtumien puolustus itselle. Aivan kuin mieli keksisi itselleen oikeutuksen tehdä jotain. Pettäjän kyky nähdä _syvimpiä_ syitä myös itsessään on huono. Tässä kohtaa kuitenkaan en halua ottaa kantaa mitenkään pettämisen oikeutukseen sen enempää.

En sitten tiedä, mutta tuo pettäminen tuntuu jotenkin kuin kemialliselta riippuvuudelta. Tuottaako sitten keho jotain mielihyvähormonia, kun parittelee toisen kanssa. Koska seksuaalinen neutinto on yllättävän pienessä osassa tuota asiaa. Jotenkin ainakin itsestä tuntui, kun sai huomiota tai yritti iskee jotain ja se onnistuukin, kuin jokin olisi sotkenut koko moraalisen ajattelun. Mielessä ei ole se, että miltä seksi tuntuu, vaan se "voitto/tappio" asetelma. Jos saa, voittaa, jos ei häviää. Seksi on vain voiton symboli.

Joten voin sanoa kokemuksesta, että joudut vielä miettimään monta vuotta, ennen kuin edes alat päästä hajulle pettämisen syistä. Mutta voin antaa vihjeen: aloita itsestäsi. Minäkin selitin itselleni ja tein oikeutusta teolleni pitkään syyttämällä toista/toisen tekoja/kuihtunutta suhdetta.

• hepuu36

vuotta olen asioita jo miettinyt. Enkä oikeastaan ole saanut varmaa vastausta, paitsi että kuka sen oikeasti osaisi edes sanoa muu kuin minä ja vaimoni. Ei todellista syytä tietenkään täällä palstalla selvitetä.

Tietyt faktat on olemassa, josta tietenkin minä ja vaimoni ollaa osittain erimieltä ja varmasti kirjoittajatkin täällä ovat erimieltä osasta.

Mietin vain asioita ääneen, ja taas tulee mieleen vain se että onpas aikasen sekavaa tekstiä minulta.. tosin niin ajatuksetkin aika sekaisin.

• Nimetön

kirjoitus. Ei ehkä aivan yleispätevä kaikille, mutta hyvä silti.

• Nimetön

Mä tiedän, tää saa aikaan vastalausemyrskyn (naisilta lähinnä) mut silti..

Oon sitä mieltä, että ihmisen evolutionaarista viettipohjaa vähätellään näissä keskusteluissa. Ihmisellä, kuten kaikilla elävillä olennoilla on elämässään ainakin kiistatta kaki päätarkoitusta (tämän filosofitkin myöntävät): Lisääntyä ja Säilyä. Ihmisen osalta säilyminen tarkoittaa paljon muutakin kuin itse hengissä pysymistä tai lapsista huolehtimista yli "pentuvaiheen". Ihmsten maailma ja kulttuuri on niin monimutkainen, että "säilyminen" sisältää paljon enemmänkin asioita. Se muun muassa sotkee lisääntymistrategioita, vaikuttaa niihin. Ei kannata välttämättä heilu heppinsä kanssa siellä täällä, koska voi hankkia itsensä arvaamattomiin vaikeuksiin. Monien mielestä fiksuin valinta onkin panostaa yhteen "naaraaseen" ja tehdä & huolehtia jälkeläiset hänen kanssaan loppuun saakka. Tällä tavoin "yhteiskuntakelpoisuus" ja status "kelpomiehenä" säilyy parhaiten ja näin ollen varmistaa parhaiten sekä itsen että jälkeläisten menestymismahdollisuudet (eli säilymisen ja edelleen lisääntymisen).

Silti monet vietit "selkäytimestä" yllyttävät meitä jakamaan siemeniä ympärille niin paljon kuin mahdollista. Ja naiset (ihan tutkimustenkin mukaan) hakevat "vaihtelua" jälkeläistensä geenivariaatioon "sivummalta", eili vieraalta mieheltä - oman miehen siitä yleensä mitään tietämättä. Tähänkyllä eräs huvittava "kulttuuripiirre", jonka olen näissä keskusteluissa huomannut: kun mies pettää, naiset ovat sitä mieltä että mies on sika. Kun nainen pettää, naiset ovat sitä miletä että hän tekee en, koska kotona oleva mies on sika. =)

Mut ei siihen siis mitään lapsuuden traumoja tarvita, mun mielestä. Luonto se vaan tekee tepposiaan vaikka ihminen koittais vastustaa.

Että tämmöistä.

• kaikkea kans

On siinä selitelty moraalittomuutta ja vastuuttomuutta. Ja oikein sivukaupalla. Taitaa olla vaikeekin asia tuo syyllisyys, kun noin paljosn syitä täytyy hakea ja kaukaa.Taidat olla sellainen punapersepaviaani kulli tanassa ruikkimassa. Puhu sinä paskaa evoluutiosta ,josta et mitään näytä ymmärtävän.
        Oot muuten oikeassa, et olis ollut edes tämän vastauksen arvoinen mutta olkoon.

• Nimetön
        kaikkea kans kirjoitti:

On siinä selitelty moraalittomuutta ja vastuuttomuutta. Ja oikein sivukaupalla. Taitaa olla vaikeekin asia tuo syyllisyys, kun noin paljosn syitä täytyy hakea ja kaukaa.Taidat olla sellainen punapersepaviaani kulli tanassa ruikkimassa. Puhu sinä paskaa evoluutiosta ,josta et mitään näytä ymmärtävän.
        Oot muuten oikeassa, et olis ollut edes tämän vastauksen arvoinen mutta olkoon.

Mut sun kaltaisten "tosimoralistien" suusta ei tule koskaan mitään muuta kuin "paska-vittu-perkelettä" yms. tasokamaa. Onko se sitten parempi?

Mulla ei ole lainkaan syyllisyyden tunnetta (tässä aisiassa, monessa muussa asiassa kyllä on). Koetan miettiä ja *keskustella* ihmisten kanssa siitä, mitä on olla ihminen. Mielummin olen kuitenkin se maalailemasi "spermaa ruikkiva punapersepaviaani" kuin tuollainen ahdistunut rassu joka pistää päänsä pensaaseen eikä saa muuta ulos kuin törky-oksennusta, kun pitäisi puhua niistä ei-niin-miellyttävistä ihmisyyden puolista - jotka kuitenkin on olemassa, halusit tai et. :)

• provosoituneelle
        Nimetön kirjoitti:

Mut sun kaltaisten "tosimoralistien" suusta ei tule koskaan mitään muuta kuin "paska-vittu-perkelettä" yms. tasokamaa. Onko se sitten parempi?

Mulla ei ole lainkaan syyllisyyden tunnetta (tässä aisiassa, monessa muussa asiassa kyllä on). Koetan miettiä ja *keskustella* ihmisten kanssa siitä, mitä on olla ihminen. Mielummin olen kuitenkin se maalailemasi "spermaa ruikkiva punapersepaviaani" kuin tuollainen ahdistunut rassu joka pistää päänsä pensaaseen eikä saa muuta ulos kuin törky-oksennusta, kun pitäisi puhua niistä ei-niin-miellyttävistä ihmisyyden puolista - jotka kuitenkin on olemassa, halusit tai et. :)

kun asiasta ei psyykkinen kantti kestä puhua ,takerrutaan sanoihin ja toisen ahdistuneeksi ressuksi haukkumiseen. Kirjoitin juttuni provosoidakseni ja hyvimpä provosoiduit.
        Nuo rumat sanat eivät kuulu normaaliin sanastooni, vaan olen kuullut niitä sinun kaltaisilta miekkosilta turuilla ja kaduilla ja työssäni asiakkaan tuodessa julki ahdistuneisuuttaan. Tosin kyllä ne sanat sitten muuttuvat kun ahdistuskin hellittää (juomaputken krapulasta pahaolo laantuu ja päästään puhumaan siitä"miksi Jeppe juo"). Huom en väitä , että olet alkoholisti !! "Tosimoralistinen" , kuule minun työssäni ei voi olla sellainen vaan avarakatseinen, empaattinen ja suvaitseva.
        Moni mies on vaan tuonut esiin sen, kuinka se pettäminen suisti viinaan.Kullakin tietysti oma tarinansa. Jos nyt yhtään ymmärrät minun keskustelujani (yleensä) näitten miesten kanssa siinä todellakin tulee moneen kertaan pohdittua ja käsiteltyä ,mitä on olla ihminen kaikkine raadollisuuksineen ja kummallisuuksineen.
        Se, että et tunne syyllisyyttä pettämisestä ja perustelet sen miehen biologisilla ominaisuuksilla on sinun omaa rajoittuneisuuttasui, ja sillä hyvä,ja siitä se. Mutta älä hyvä ihminen kuitenkaa aja toisia ihmisiä epätoivoon ja tuskaan. Tahtoo vaan olla niin , että pettäjä jää ennemmin tai myöhemmin kiinni.
        Tuskan olen konkreettisest naisissa (ei kovin monta, koska naiset eivät perinteisesti vajoa alkoholismiin vaan selvivät tuskansa muuten) ,joiden alamäki on alkanut juuri petollisen miehen aiheuttaman tuskan lääkitsemisestä alkoholilla.
        Muuten miten selität tuon vieraissakäynnin vain miehiseksi ominaisuudeksi, ette kai te miehet vain keskenään sitä harrasta. Kyllä se on niin, että niin naiset kuin miehetkin ja se siitä biologiasta. Kerroppa se naisen pettämisen biologia.

Ja jos ihmettelet miksi tällä palstalla kirjoittelen niin mielenkiinnosta , joka osin liittyy työhöni ja siitä ,ja siksi , että haluan ymmärtää niin asiakkaitani ,että elämää yleensä ei
        vain akateemisesti koulutettuun muottiin vaan myös laajemmalti.

Glada Vappen!!

• Nimetön
        provosoituneelle kirjoitti:

kun asiasta ei psyykkinen kantti kestä puhua ,takerrutaan sanoihin ja toisen ahdistuneeksi ressuksi haukkumiseen. Kirjoitin juttuni provosoidakseni ja hyvimpä provosoiduit.
        Nuo rumat sanat eivät kuulu normaaliin sanastooni, vaan olen kuullut niitä sinun kaltaisilta miekkosilta turuilla ja kaduilla ja työssäni asiakkaan tuodessa julki ahdistuneisuuttaan. Tosin kyllä ne sanat sitten muuttuvat kun ahdistuskin hellittää (juomaputken krapulasta pahaolo laantuu ja päästään puhumaan siitä"miksi Jeppe juo"). Huom en väitä , että olet alkoholisti !! "Tosimoralistinen" , kuule minun työssäni ei voi olla sellainen vaan avarakatseinen, empaattinen ja suvaitseva.
        Moni mies on vaan tuonut esiin sen, kuinka se pettäminen suisti viinaan.Kullakin tietysti oma tarinansa. Jos nyt yhtään ymmärrät minun keskustelujani (yleensä) näitten miesten kanssa siinä todellakin tulee moneen kertaan pohdittua ja käsiteltyä ,mitä on olla ihminen kaikkine raadollisuuksineen ja kummallisuuksineen.
        Se, että et tunne syyllisyyttä pettämisestä ja perustelet sen miehen biologisilla ominaisuuksilla on sinun omaa rajoittuneisuuttasui, ja sillä hyvä,ja siitä se. Mutta älä hyvä ihminen kuitenkaa aja toisia ihmisiä epätoivoon ja tuskaan. Tahtoo vaan olla niin , että pettäjä jää ennemmin tai myöhemmin kiinni.
        Tuskan olen konkreettisest naisissa (ei kovin monta, koska naiset eivät perinteisesti vajoa alkoholismiin vaan selvivät tuskansa muuten) ,joiden alamäki on alkanut juuri petollisen miehen aiheuttaman tuskan lääkitsemisestä alkoholilla.
        Muuten miten selität tuon vieraissakäynnin vain miehiseksi ominaisuudeksi, ette kai te miehet vain keskenään sitä harrasta. Kyllä se on niin, että niin naiset kuin miehetkin ja se siitä biologiasta. Kerroppa se naisen pettämisen biologia.

Ja jos ihmettelet miksi tällä palstalla kirjoittelen niin mielenkiinnosta , joka osin liittyy työhöni ja siitä ,ja siksi , että haluan ymmärtää niin asiakkaitani ,että elämää yleensä ei
        vain akateemisesti koulutettuun muottiin vaan myös laajemmalti.

Glada Vappen!!

Vai että minä se provosoiduin? ;) Hih!

• provosoidulle
        Nimetön kirjoitti:

Vai että minä se provosoiduin? ;) Hih!

taasko menit lankaan poju?

• Nimetön
        provosoidulle kirjoitti:

taasko menit lankaan poju?

sanotaan vaikka joo jos se sua auttaa :)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe