KESÄTÖIHIN ABC: LLE ...vai sittenkään ei?

kesätyöläinen

niin siis millainen abc on työnantajana, kun olen kuullut siitä niin hirveästi negatiivista palautetta. Joka toinen työntekijä suunnilleen saa diaknoosin työuupumuksesta jne...

14

8970

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petetty

Moi. Itse menin viime kesänä kyseiseen työpaikkaan töihin... nyt olen ollut vuoden, ja aion lähteä. Saa tehdä paskaa duunia,paskalla työajalla...työ on aika rankkaa...ainakin meillä henkilökuntaa liian vähän aina töissä. Ja suuri ongelma on kanssa se,että joko työtunteja on liikaa tyyliin 9 päivää kerralla...tai sitten jonain aikana vain pävän viikossa. Itseäni on myös kusetettu palkan kanssa. Että jos jotain muuta työtä löytyy, ni kyllä suosittelisin. En suosittele, enkä tule suosittelemaan abc:tä työpaikkana kellekään...

• Mac

Sanon että jos muuta hommaa löytyy niin kannattaa jättää abc väliin. Abc:llä on aina liian vähän henkilökuntaa joten siellä on jumalaton kiire aina. Lisäksi jos ekaa kertaa meet homma on aina jotain paskahommia (tiskaamista,roskien viemistä, pöytien siivoomista). Sanon että kaikista rankinta on tiskaaminen. Monta kertaa oon nyt jo koko päivän tiskannu astioita.

• huoltsikan myyjä

Olen töissä pienemmällä huoltsikalla kuin ABC:llä. Ihmettelen hiukka tuota joidenkin työtehtävien luokittelemista paskahommiksi. Onkohan Macilla ollut hiukka väärät kuvitelmat työnteosta ylipäätään?

Omalla työpaikallani, kun tulen töihin ennen puolta päivää, niin koko aamun kassalla ollut työkaveri sanoo: "Nyt tuut tähän. Mä tahdon välillä jonnekin muualle!" ja menee todella tyytyväisenä siivoamaan pöytiä ja tiskaamaan. Sadan asiakkaan jälkeen itsekin olen kyllästynyt hakkaamaan kassakonetta, jutustelemaan ja olemaan esillä, ja olisin todella iloinen jos pääsisin tekemään niitä "paskahommia" ja olemaan hetken aikaa yksin vain likaiset ja puhtaat astiat seuranani.

• -_-

jooo hei en tykkää itse ollenkaan kyseisestä kesätyö paikasta siellä on kaikki nii raskasta ja joudut koko aika tiskailemaan ja tarkistamaan astia kärryjä ja viemään ruokia se on rankkaa. itselläni on vielä jäljellä muutama päivä ja ei jaksaisi milläään koska työpäivän jälkeen on sairaan väsyny ja ärsyyntynyt eikä huvita mikäään laskee vain päiviä monta on jäljellä =( en suosittele

• hehejeee

ja oli ihan hirveetä. Aina liian vähän henkilökuntaa, kassankäyttöä ei opetettu kunnolla ja vittumaisia asiakkaita. Ja nää asiakkaat kyrsiintyy siks että palvelu ei toimi kunnollaa -.-.... Mutta eipä ollut paljon vaihtoehtoja kun olin viime kesänä vasta 16 että olin iloinen kun sain jotain hommaa. Ja siellä ei ainkaan työt lopu että nyt on ainaki varma paikka ens kesäks jos en muualle pääse ja viikonloppuvuorojakin saisin mutta en kyllä koulun ohella jaksa.. Viime kesänä oli noin puolet vuoroista tiskiä koska olin niin nuori.. ELI en todellakaan suosittele jos vaan jotain muuta hommaa löydä !

• apsin asiakas

Kun töissä ollaan, sillon tehdään töitä eikä istuta kahvilla. Päivä menee nopeammin kun ei ajattele, vaan tekee töitä. Ajatelkaa myös, että olette asiakaspalvelijoita. Asiakas ei halua istua likaiseen pöytään, astioita ei voi viedä täyteen kärryyn jne...
      Vähän asennetta, kiitos!
      Ymmärrän sen, ettei ole kiva tehdä samaa työtä koko päivää. Jokaisessa työssä on omat ikävät puolensa. Kannattaa mainita kauniisti liian vähästä henkilökunnasta esimiehelle. Aina esim. sairaslomalaisen tilalle ei saada ketään. Voihan se olla niinkin, että on laskettu tietty minimimiehitys, jolla pitäisi hommien toimia, tai menee pasmat sekaisin kun tulee kolme bussillista asiakkaita...

• ei hyvää päivää

vaikka kerätä pulloja, jos kerra ei hienohelmoille paskaduuni kelpaa. Come on, ootte kesätyöläisiä! Luulitteko kenties että pääsette toimistoon istumaan ja johtamaan yritystä?!

• kesätyöläinen
        ei hyvää päivää kirjoitti:

vaikka kerätä pulloja, jos kerra ei hienohelmoille paskaduuni kelpaa. Come on, ootte kesätyöläisiä! Luulitteko kenties että pääsette toimistoon istumaan ja johtamaan yritystä?!

oon ollu puolitoista vuotta tuola töis. Nyt lopetin kun työvuoroja ei saanut kun yhden päivän kuussa. Oli tosi kiva työpotukka ja tykkäsin olla. Tosin tosi raskastahan se on.. Mutta silloin ku tulee ruuhka ja kaikki syö, niin silloin ei tiskata vaan autetaan muita työntekijöitä ja tiskataan sitte myöhemmin. Yleensä itse pyysin sitten apua kun sali oli ihan täynnä. Sanoi vaan että voisko joku tulla auttaan että saatais sali tyhjäks. Ja ei siinä kauaa mee ku kärryt on pois. Sitte voi jatkaa normaalisti omia töitä. Kyllä siis kesätöiksi tuo menee! Ja on hyvät etenemismahdollisuudet jos jaksaa olla sielä vähillä työpäivillä..

• gdse
        kesätyöläinen kirjoitti:

oon ollu puolitoista vuotta tuola töis. Nyt lopetin kun työvuoroja ei saanut kun yhden päivän kuussa. Oli tosi kiva työpotukka ja tykkäsin olla. Tosin tosi raskastahan se on.. Mutta silloin ku tulee ruuhka ja kaikki syö, niin silloin ei tiskata vaan autetaan muita työntekijöitä ja tiskataan sitte myöhemmin. Yleensä itse pyysin sitten apua kun sali oli ihan täynnä. Sanoi vaan että voisko joku tulla auttaan että saatais sali tyhjäks. Ja ei siinä kauaa mee ku kärryt on pois. Sitte voi jatkaa normaalisti omia töitä. Kyllä siis kesätöiksi tuo menee! Ja on hyvät etenemismahdollisuudet jos jaksaa olla sielä vähillä työpäivillä..

Mietin vain että miten teidän abc:llä on homma pelannu jos kiire aikana ei tiskata ollenkaan. Itse olin abc:llä kesätöissä 2006. Ja sanon että jos ruoka-aikana tai kiireaikana miten sitä haluaakaan nimittää ei olisi yhtään tiskattu niin koko homma olis kaatunu siihen. Keskellä päivää tulee tiskiä eniten ja silloin juuri pitää tiskata ja hyvällä sykkeellä. Astiat makaa astiakärryissä ja ne kärryt pitää saada tyhjäksi uusille astioille ja keittiöön ei mahu ylimääräsiä tiskivuoria.

• örrrrkki
        gdse kirjoitti:

Mietin vain että miten teidän abc:llä on homma pelannu jos kiire aikana ei tiskata ollenkaan. Itse olin abc:llä kesätöissä 2006. Ja sanon että jos ruoka-aikana tai kiireaikana miten sitä haluaakaan nimittää ei olisi yhtään tiskattu niin koko homma olis kaatunu siihen. Keskellä päivää tulee tiskiä eniten ja silloin juuri pitää tiskata ja hyvällä sykkeellä. Astiat makaa astiakärryissä ja ne kärryt pitää saada tyhjäksi uusille astioille ja keittiöön ei mahu ylimääräsiä tiskivuoria.

Saako kesätyöläinen ABC:llä S-ryhmän henkilökuntaedut?

• tytttis

on tää kyllä ihme.. itte ollu ABC:llä nyt 2kk töissä ruuhka-apulaisena, enkä kertaakaan oo ollu sellasta mieltä , että se ois paskaduunia, tai että joutusin tekeen muka jottain "paskahommia"...

• ylpeä abc:läinen

vuosia abc:llä olen jo työskennellyt ja itse viihdyn hyvin työssäni. teen sitä nykyään enää opintojen oheella, joten työajat saan aina sopimaan itselleni sopiviksi. tässähän nyt on taas sellainen asia, että kaikista ei vain ole kaikkiin töihin. meillä porukka toimii parhaiten kun on kiire ja painetta tulee.. kaikista ei siihen ole.

ja tuosta "paskahommista" sitten.. kuulun myös tuohon ryhmään, joka monesti on iloinen kun toinen työntekijä tulee päästämään välillä kassalta pois ja tiskailemaan. juuri tämä työn vaihtelevuus auttaa jaksamaan. en kestäisi tehdä työtä, jossa tehtävät ja päivät ovat samanlaisia aina.

ja vielä teille kesätyön mollaajille. jostakin on kaikkien aloitettava (inhoan ihmisiä, jotka mollaavat tärkeää työtä. miltä teistä tuntuisi mennä liikennemyymälään, jossa pöydät ovat likaisia ja puhtaat astiat ovat loppuneet?) sitä paitsi ilman työkokemusta ja noin nuorella iällä , ei hirveästi voi nyrpistellä töille, jos meinaa sellaisia vielä joskus saada. ei sinne johtajan paikalle pääse ennen kun osaa "hanttihommat"

• sussuuumoi

hmm jaa-a.
      ite olin sie taksvärkkipäivänä, tosin 2 kaverin kanssa niin kyllä mun mielestä se oli iha mukavaa tiskata sie, laittaa etikettejä, järjestellä hyllyjä ja niin. mut noutoruoka ku oli meidän ruokana nii hyi.
      ei se mitää paskahommaa ollu. ainakaa päivän työnä 9-15.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe