Uudestisyntymisen peso - kaste!

peso.

Raamattu liittää uudestisyntymisen veteen, Sanaan ja Henkeen, joita kaikkia tarvitaan uuden elämän luomisessa. Jo ihmisen ensimmäisessä luomisessa Henki liikkui vetten yllä. Samoin kasteessa Jumalan Henki liikkuu vetten yllä. Uudestisyntyminen edellyttää uudestiluomista Jumalan tekona.

1.Ms.1:2
"ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä."

Tit. 3:5

"pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN PESON ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"

Ef. 5:26

että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten (=KASTE), sanan kautta,

Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny VEDESTÄ (WATER) ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha (=LAPSI); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

1. Piet. 3:21

"Tämän vertauskuvan mukaan VESI (WATER) nyt teidätkin pelastaa, kasteena"

2. Piet. 3:5

"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta"

Hes.36
25 Ja minä VIHMON teidän päällenne PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne MINÄ TEIDÄT PUHDISTAN
.
26 Ja minä annan teille UUDEN SYDÄMEN, ja UUDEN HENGEN minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

27 HENKENI minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Kol.2 KASTEESSA, JOSSA...

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: (8 pv.iässä)

12 ollen haudattuina hänen kanssaan K A S T E E S S A, J O S S A te myös hänen kanssaan olette HERÄTETYT uskon kautta, JONKA VAIKUTTAA JUMALA, joka herätti hänet kuolleista.

13 Ja teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät HÄN TEKI ELÄVIKSI YHDESSÄ HÄNEN KANSSAAN, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,

"SYNTINEN OLIN JO SYNTYESSÄNI, SYNNIN ALAISEKSI OLEN SIINNYT ÄITINI KOHTUUN."

(Ps.51:7)

80

1258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyvä ei tieltä eksy

kuka tämän tekstin sanoo ja minkä ikäinen?
      Mikä tapahtuma tässä on kyseessä?

Onko kysymyksessä joku syntiin lankeemus, huorinteko, petos mikä?

"SYNTINEN OLIN JO SYNTYESSÄNI, SYNNIN ALAISEKSI OLEN SIINNYT ÄITINI KOHTUUN."

• syntiinlankeemus

Syntiinlankeemus paratiisissa vei koko ihmiskunnan synnin alle ja hengellisesti kuolleeseen tilaan. Siksi ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä.

Länsimaisen ihmisen on vaikea käsittää syntikäsitettä, joka on myös kollektiivinen asia. Synti on ero Jumalasta. Synnin alle syntyminen tarkoittaa sitä, että ihminen syntyy maailmaan, ei suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kaikki ihmiset ovat syntisiä, vain Jeesus oli täysin synnitön, koska hän oli siinnyt Pyhästä Hengestä.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet (Room.5:12)

Pietari julisti näin ja kehotti aikuisia tekemään parannuksen ja viemään koko perhekuntansa kasteelle. Sen sukupolven perheistä ja lapsista oli kysymys.

Apt.2
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne TÄSTÄ NURJASTA SUKUPOLVESTA"

Kyse oli siis Pietarin sukupolven lasten pelastumista.

Lyydia ymmärsi ja otti vaarin eli totteli kehotusta ja vei koko perhekuntansa kasteelle.

14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.

15 JA KUN HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

• kysyvä ei tieltä eksy
        syntiinlankeemus kirjoitti:

Syntiinlankeemus paratiisissa vei koko ihmiskunnan synnin alle ja hengellisesti kuolleeseen tilaan. Siksi ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä.

Länsimaisen ihmisen on vaikea käsittää syntikäsitettä, joka on myös kollektiivinen asia. Synti on ero Jumalasta. Synnin alle syntyminen tarkoittaa sitä, että ihminen syntyy maailmaan, ei suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kaikki ihmiset ovat syntisiä, vain Jeesus oli täysin synnitön, koska hän oli siinnyt Pyhästä Hengestä.

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet (Room.5:12)

Pietari julisti näin ja kehotti aikuisia tekemään parannuksen ja viemään koko perhekuntansa kasteelle. Sen sukupolven perheistä ja lapsista oli kysymys.

Apt.2
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne TÄSTÄ NURJASTA SUKUPOLVESTA"

Lyydia ymmärsi ja otti vaarin eli totteli kehotusta ja vei koko perhekuntansa kasteelle.

14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.

15 JA KUN HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

kyllä ummet ja lammet mutta et vastannut kysymykseeni mikä tuossa kohdassa tapahtui ihmiselle kun hän sitä sanoi, haureus, petos, jotainhan oli tapahtunut kun tuo ihminen toteaa tuossa kohdin noin. Aivan kuin Job manaa syntymistään, tuo ihminen eli päiväänsä tilassa jossa on tapahtunut jotain ja syyttää syntymäänsä jo kohdusta asti, siisä mitä tälle ihmiselle on mahdollisesti tapahtunut?

• aivan.
        kysyvä ei tieltä eksy kirjoitti:

kyllä ummet ja lammet mutta et vastannut kysymykseeni mikä tuossa kohdassa tapahtui ihmiselle kun hän sitä sanoi, haureus, petos, jotainhan oli tapahtunut kun tuo ihminen toteaa tuossa kohdin noin. Aivan kuin Job manaa syntymistään, tuo ihminen eli päiväänsä tilassa jossa on tapahtunut jotain ja syyttää syntymäänsä jo kohdusta asti, siisä mitä tälle ihmiselle on mahdollisesti tapahtunut?

Yrität siis luikerrella pois selvän hengellisen totuuden alta pois vetoamalla, jos se ei tarkoitakaan sinua?

Job 25:4
        Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

Ps. 58:3
        (58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Valit. 5:7
        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja SUURINE JA PIENINE LAPSINENSA.
        28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
        29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
        30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
        31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
        33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

Muista Sodoman lapsia?

Muista Nooan ajan lapsia?

viattomuus ei ole vielä ketään pelastanut, kastaa pitää

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

• kysyvä ei tieltä eksy
        aivan. kirjoitti:

Yrität siis luikerrella pois selvän hengellisen totuuden alta pois vetoamalla, jos se ei tarkoitakaan sinua?

Job 25:4
        Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

Ps. 58:3
        (58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Valit. 5:7
        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja SUURINE JA PIENINE LAPSINENSA.
        28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
        29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
        30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
        31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
        33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

Muista Sodoman lapsia?

Muista Nooan ajan lapsia?

viattomuus ei ole vielä ketään pelastanut, kastaa pitää

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

et vastannut kysymykseeni lainkaan, taidat nyt itse luikerrella kun et voi yksinkertaiseen kysymykseen vastata. Jos et osaa sano ettet tiedä mistä on kysymys. Kysyn vielä kerran, mikä tai mitä tuossa tilanteessa on kysymys kun henkilö sanoo että syntinen olin syntyessäni, oliko tämä henkilö langennut johonkin syntiin josta hän syytti itseään? Onko sinulla tietoa tästä Sanan paikasta? Olisin kiinnostunut onko kenelläkään tähän kohtaan järkevää selitystä, Job kirosi omaa syntymäänsä, oli tässä jotain saman tapaista? Kiitos.

• sananpaikoista

et vastannut kysymykseeni lainkaan, taidat nyt itse luikerrella kun et voi yksinkertaiseen kysymykseen vastata. Jos et osaa sano ettet tiedä mistä on kysymys. Kysyn vielä kerran, mikä tai mitä tuossa tilanteessa on kysymys kun henkilö sanoo että syntinen olin syntyessäni, oliko tämä henkilö langennut johonkin syntiin josta hän syytti itseään? Onko sinulla tietoa tästä Sanan paikasta? Olisin kiinnostunut onko kenelläkään tähän kohtaan järkevää selitystä, Job kirosi omaa syntymäänsä, oli tässä jotain saman tapaista? Kiitos.

Ps. 56:5

(56:6) Joka päivä he vääntelevät minun sanojani, kaikki heidän ajatuksensa tarkoittavat minulle pahaa.

Perisynnin kieltäjillä niitä selityksiä piisaa vielä taivaan portillekin.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• fyysinen

Daavid syntyi aivan kuten muutkin sen ajan lapset maailmaan synnin alle ja sikisi syntiseen sukukuntaan miehen siemenestä katoavaisesta syntyy katoavaista. Daavid ei ollut kuitenkaan itse syntynyt aviorikoksen seurauksena.

David teki itse murhan ja aviorikoksen, tunnusti syntinsä katui ja sai tekonsa anteeksi, mutta koska syntiä seuraa aina rangaistus, niin Davidin 7 pv. ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin isän synnin tähden.

13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."

15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

lapsi olisi pitänyt luovuttaa seuraavana päivänä eli 8 pv iässä Jumalalle lapsen sakramentissa ympärileikkauksessa (kasteessa),

• kysyvä ei tieltä eksy
        fyysinen kirjoitti:

Daavid syntyi aivan kuten muutkin sen ajan lapset maailmaan synnin alle ja sikisi syntiseen sukukuntaan miehen siemenestä katoavaisesta syntyy katoavaista. Daavid ei ollut kuitenkaan itse syntynyt aviorikoksen seurauksena.

David teki itse murhan ja aviorikoksen, tunnusti syntinsä katui ja sai tekonsa anteeksi, mutta koska syntiä seuraa aina rangaistus, niin Davidin 7 pv. ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin isän synnin tähden.

13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."

15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

lapsi olisi pitänyt luovuttaa seuraavana päivänä eli 8 pv iässä Jumalalle lapsen sakramentissa ympärileikkauksessa (kasteessa),

Tämä kaikki on Raamatussa, ja miksi laitoit ympärileikkauksen jälkeen sulkuihin kaste, sitähän tehdään edelleen!
        kirjoitit näin:

Kyllä minäkin sen verran Raamattuani tunnen että ympärileikkaus kuului Israelin kansalle. Mutta se ei todellakaan ole kasteen tilalle, sittenhän jätettäisiin kaikki naispuoliset kastamatta! Tuo väite on totaalien väärä sillä juutalaisuuteen tuo kuuluu edelleen. Kaste on uskoville tarkoitettu, eikä ole tullut minkään ymärileikkauksen tilalle, meidän sydämet tulee ympärileikata hengessä, muistahan tuon Snan kohdan.

• kysyvä ei tieltä eksy
        fyysinen kirjoitti:

käyttävät tätä paikaaa selvittääkseen miksi kaste tulee antaa jo vauvana. Tässä 0n sis selvitetty minkä takia ihminen manaa syntisyyttänsä äitinsä kohtuun saakka, jota käytetään sitten väärin kaste kohdissa, tässä näemme kuinka heikoilla asemilla lapsikasteen puolustus on ja eikä tajuta asioiden merkitystä.
        Daavid itse on sanonut sanat ja tätä käytetään esimerkkinä kasteeseen. Siksi onkin erittäin tärkeää että lähdemme tutkimaan miksi joku henkilö on sanonut näin, tässä ei siis ollut kyseessä vertaus kastetapahtumaan eli syntinen olin syntyessäni, vaan ihmisen oman pahuuden tunnustaminen ja vaikerointi.

Kiitos selvityksestä, nyt on tämäkin kohta auennut ja voimme hylätä tämän kohdan lyöntiaseena kasteeseen jota täällä niin monet käyttävät ymmärtämättä asian merkitystä, aivan kuin Job joka manasi syntymäänsä.

• eri asia

käyttävät tätä paikaaa selvittääkseen miksi kaste tulee antaa jo vauvana. Tässä 0n sis selvitetty minkä takia ihminen manaa syntisyyttänsä äitinsä kohtuun saakka, jota käytetään sitten väärin kaste kohdissa, tässä näemme kuinka heikoilla asemilla lapsikasteen puolustus on ja eikä tajuta asioiden merkitystä.
        Daavid itse on sanonut sanat ja tätä käytetään esimerkkinä kasteeseen. Siksi onkin erittäin tärkeää että lähdemme tutkimaan miksi joku henkilö on sanonut näin, tässä ei siis ollut kyseessä vertaus kastetapahtumaan eli syntinen olin syntyessäni, vaan ihmisen oman pahuuden tunnustaminen ja vaikerointi.

Kiitos selvityksestä, nyt on tämäkin kohta auennut ja voimme hylätä tämän kohdan lyöntiaseena kasteeseen jota täällä niin monet käyttävät ymmärtämättä asian merkitystä, aivan kuin Job joka manasi syntymäänsä.

Kristinuskossa ei ole mitään manaamista.

Jumalan sana pysyy.

5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]

Koko ihmiskunta joutui syntiinlankeemuksessa synnin alle. Kaikki ovat syyllisiä Jumalan edessä. Vain Jeesus oli täysin synnitön. Ihminen on syntinen Jumalan edessä jo sikiämisestään alkaen. Lihasta syntyy liha. Kastaa pitää.

Room. 5:12

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"

Room. 3:23

"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• se on kaste

Tämä kaikki on Raamatussa, ja miksi laitoit ympärileikkauksen jälkeen sulkuihin kaste, sitähän tehdään edelleen!
        kirjoitit näin:

Kyllä minäkin sen verran Raamattuani tunnen että ympärileikkaus kuului Israelin kansalle. Mutta se ei todellakaan ole kasteen tilalle, sittenhän jätettäisiin kaikki naispuoliset kastamatta! Tuo väite on totaalien väärä sillä juutalaisuuteen tuo kuuluu edelleen. Kaste on uskoville tarkoitettu, eikä ole tullut minkään ymärileikkauksen tilalle, meidän sydämet tulee ympärileikata hengessä, muistahan tuon Snan kohdan.

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ((8 pv.iässä)
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

• sen, että

Daavid puhui totta, Hengessä eli syntisiä olemme
        itsessämme jo isän kupeista, mutta Jeesuksen sikiäminen Pyhästä hengestä ja tahraton ja puhdas kehitrtyminen neitsyen kohdussa ja synnitön syntyminen ovat nekin kasteessa meidän autuuttamiseksemme uskon kautta Jumalan armosta!

• Herra avasi
        syntiinlankeemus kirjoitti:

Apt.2

tuli siis USKOON ja kasteelle, perhekunta, siskot, veljet...seurasivat perässä, uskoon ja sitten kasteelle.

• perhekunnittain
        Herra avasi kirjoitti:

tuli siis USKOON ja kasteelle, perhekunta, siskot, veljet...seurasivat perässä, uskoon ja sitten kasteelle.

Ei puhu sana mitään, että Lyydia olisi tullut uskoon ennen kastetta, ei sano niin. Ainoastaan Jumala avasi Lyydian sydäntä ottamaan vaarin, mikä tarkoittaa tottelemista, Lyydia totteli kehotusta johdattaa koko perhekunta kasteelle. Kastetuista käytetään alkuseurakunnassa nimistys kreikaksi "pistos", joka tarkoittaa uskovaista. Kaikkia kastettuja kutsuttiin "pistoksiksi" eli uskoviksi.

vasta avattuu sydämeen voi tulla kasteessa Pyhä Henki. Lapsen sydän on avoin jo valmiiksi kastamista varten. "Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle". (Mk.10:15).
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

• jäänyt tämän päivän
        perhekunnittain kirjoitti:

Ei puhu sana mitään, että Lyydia olisi tullut uskoon ennen kastetta, ei sano niin. Ainoastaan Jumala avasi Lyydian sydäntä ottamaan vaarin, mikä tarkoittaa tottelemista, Lyydia totteli kehotusta johdattaa koko perhekunta kasteelle. Kastetuista käytetään alkuseurakunnassa nimistys kreikaksi "pistos", joka tarkoittaa uskovaista. Kaikkia kastettuja kutsuttiin "pistoksiksi" eli uskoviksi.

vasta avattuu sydämeen voi tulla kasteessa Pyhä Henki. Lapsen sydän on avoin jo valmiiksi kastamista varten. "Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle". (Mk.10:15).
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

pistos ottamatta.
        Se on just niinku Raamattuun on kirj.Lydia tuli uskoon ja perhekuntakin ja uskovaisina menivät kasteelle.Ihan samoin kun Paavali ja Siilas samassa 16 luvussa Apostolien tekoja neuvoivat Filippin vangin vartijaa USKOMAAN HERRAAN JEESUKSEEN ja sitten kasteelle ja pehe, vaimo ja jo ymmärtävässä iässä olevat lapset alkaessaan USKOMAAN JEESUKSEEN kuten isänsäkin, menivät koko perhe kasteelle uskovina.
        Nyt mars, ottamaan se pistos....

• älä tee niin
        jäänyt tämän päivän kirjoitti:

pistos ottamatta.
        Se on just niinku Raamattuun on kirj.Lydia tuli uskoon ja perhekuntakin ja uskovaisina menivät kasteelle.Ihan samoin kun Paavali ja Siilas samassa 16 luvussa Apostolien tekoja neuvoivat Filippin vangin vartijaa USKOMAAN HERRAAN JEESUKSEEN ja sitten kasteelle ja pehe, vaimo ja jo ymmärtävässä iässä olevat lapset alkaessaan USKOMAAN JEESUKSEEN kuten isänsäkin, menivät koko perhe kasteelle uskovina.
        Nyt mars, ottamaan se pistos....

Herra avasi Lyydian sydämen ottamaan vaarin, eli Lyydia totteli kehotusta viedä koko perhekuntansa kasteelle "teille ja teidän lapsillenne" kun oli lupaus Pyhän Hengen saamisesta syntienne anteeksisaamiseksi kasteessa perhekunnittain (Apt.2:38-39)

Lyydia kyseli omasta uskostaan toisten mielipidettä vasta kasteen jälkeen, ei ennen kastetta.

Samoin vanginvartijan perheen jäsenten iästä ei mainita yhtään mitään, kuten sinä lisäiset omiasi.

Se tiedetään, että vanginvartija oli työikäinen mies, jota Jumala siunasi. Sen ajan perheissä ei käytetty ollenkaan ehkäisyä, joten on hyvin todennäköistä, että perheeseen kuului monta eri ikäistä lasta, jotka siis kaikki kastettiin välittömästi keskellä yötä "kaikki omaiset kastettiin" sanoo Raamattu.

Kaikista niistä viidestä mainitusta perheestä ketään perheenjäsentä ei sanota jätetyn kasteen ulkopuolelle minkään syyn vuoksi. Erikseen mainittujen kastettujen perheiden lisäksi kastettuja perheitä oli tietenkin satoja, tuhansia.

Tuskin ne kaikki perheenpäämiehet sentään niitä etiopialaisia eunukkejakaan olivat?

Tuskin

• hourailua
        älä tee niin kirjoitti:

Herra avasi Lyydian sydämen ottamaan vaarin, eli Lyydia totteli kehotusta viedä koko perhekuntansa kasteelle "teille ja teidän lapsillenne" kun oli lupaus Pyhän Hengen saamisesta syntienne anteeksisaamiseksi kasteessa perhekunnittain (Apt.2:38-39)

Lyydia kyseli omasta uskostaan toisten mielipidettä vasta kasteen jälkeen, ei ennen kastetta.

Samoin vanginvartijan perheen jäsenten iästä ei mainita yhtään mitään, kuten sinä lisäiset omiasi.

Se tiedetään, että vanginvartija oli työikäinen mies, jota Jumala siunasi. Sen ajan perheissä ei käytetty ollenkaan ehkäisyä, joten on hyvin todennäköistä, että perheeseen kuului monta eri ikäistä lasta, jotka siis kaikki kastettiin välittömästi keskellä yötä "kaikki omaiset kastettiin" sanoo Raamattu.

Kaikista niistä viidestä mainitusta perheestä ketään perheenjäsentä ei sanota jätetyn kasteen ulkopuolelle minkään syyn vuoksi. Erikseen mainittujen kastettujen perheiden lisäksi kastettuja perheitä oli tietenkin satoja, tuhansia.

Tuskin ne kaikki perheenpäämiehet sentään niitä etiopialaisia eunukkejakaan olivat?

Tuskin

Vai kyseli Lyydia uskostaan toisilta? Mitä se sel-
        lainen usko on, että sitä toisilta pitää kysyä.?
        Se on epäuskoa.
        Lyydia oli yksinäinen liikenainen, joko leski tai
        naimaton. Ei hänellä voinut olla sylivauvoja.
        Sinulla on sitten hyvä mielikuvitus tai sitten ta-
        hallasi väärennät Raamattua.
        Sinähän se lisäilet omiasi Raamattuun!!!!
        Vanginvartija kysyi: Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin? Ap 16:30
        Niin he sanoivat hänelle: USKO HERRAAN JEESUKSEEN,NIIN SINÄ PELASTUT, niin myös sinun perhekuntasi.
        Siis... perhekunta pelastuu samoin uskomalla Jee-
        sukseen.
        Ei Paavali sanonut: Anna kastaa itsesi ja perhekuntasi jotta pelastuisitte. Miksi aina lisäätte sylivauvat ja oletatte että niissä olisi
        vauvoja Raamatun selvään ilmoitukseen.
        Sanoisin sitä harhaanjohtamiseksi.
        Miksi pitää oppi rakentaa OLETTAMUSTEN varaan?

• Paavali oli poikamies.
        hourailua kirjoitti:

Se on epäuskoa.
        Niin he sanoivat hänelle: USKO HERRAAN JEESUKSEEN,NIIN SINÄ PELASTUT, niin myös sinun perhekuntasi.
        sukseen.
        Ei Paavali sanonut: Anna kastaa itsesi ja perhekuntasi jotta pelastuisitte. Miksi aina lisäätte sylivauvat ja oletatte että niissä olisi

Jos Paavali olisi ollut perheellinen, niin kyllä häntä olisi kehotettu viemään koko perhekuntansa kasteelle anna kastaa itsesi ja perhekuntasi ja pestä pois syntinne. Paavali oli kuitenkin yksinäinen. Kaste on syntienne anteeksisaamiseksi teille ja TEIDÄN LAPSILLENNE ja kasteessa saadaan Pyhän Hengen lahja (Pietari). sen sukupolven lapsiperheistä oli kysymys (Apt.2:40 jae).

Lyydia kyseli toisten mielipidettä, pitävätkö he häntä nyt kasteen jälkeen uskovaisena "pistoksena" kreikaksi. Muiden kastettujen perhekuntailaisten uskosta ei mainita mitään.

• em kohdat
        älä tee niin kirjoitti:

Tuskin

Apostolien teoissa ei kerro, vauva/lapsikasteesta.
        Ja uskoon tulo =kun Herra avaa sydämen, eikä sitä kukaan toinen voi avatakkaan!
        Raamattu sanoo:kukaan ei voi tulla Jeesuksen tykö, jollei Jumala vedä!
        Sinä se lisäilet Ramattuun omiasi, mitä sinne ei oo kirjoitettu!

• 5 luku jakeesta 2
        se on kaste kirjoitti:

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ((8 pv.iässä)
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Minä Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä.Vakuutan vielä kerran jokaiselle,joka antaa ympärileikata itsensä,että hän on velvollinen noudattamaan,lain kaikkia määräyksiä.Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla,olette joutuneet eroon Kristuksesta,armon ulkopuolelle.Koska me uskosta olemme saaneet hengen,odotamme hartaasti,että toivomme toteutuisi, ja me saavuttaisimme vanhurskauden.KRISTUKSESSA JEESUKSESSA on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava USKO.
        Kirje galatalaisille 5:2-6.

• Kol.2
        5 luku jakeesta 2 kirjoitti:

Minä Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä.Vakuutan vielä kerran jokaiselle,joka antaa ympärileikata itsensä,että hän on velvollinen noudattamaan,lain kaikkia määräyksiä.Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla,olette joutuneet eroon Kristuksesta,armon ulkopuolelle.Koska me uskosta olemme saaneet hengen,odotamme hartaasti,että toivomme toteutuisi, ja me saavuttaisimme vanhurskauden.KRISTUKSESSA JEESUKSESSA on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava USKO.
        Kirje galatalaisille 5:2-6.

Ympärileikkaus tarkoitti lapsen luovuttamista Jumalalle 8pv.iässä vanhan liiton aikana. Se oli Jumalan säätämys ja sakramentti, joka oli annettu vanhemmille, ei lapselle itselleen.

"Kristuksen Ympärileikkaus" uuden liiton aikana on kaste, joka on koko syntiinlankeemuksen saastuttaman syntiruumiin poisriisuminen ja sen tilalle Kristuspukuun pukeutuminen kasteessa lapselle.(Kol.2,Gal.3:27).

Pieni Pyhän Hengen kipinä kasteessa saa lapsen avoimeen sydämeen syttymään tuon uskon tulen ja valaisemaan ihanaa Kristuvaloa ympärilleen. Oletko huomannut eron kastetun ja kastamattoman lapsen välillä? Monet lasten parissa työskentelevät huomaavat tuon eron. Kastamaton lapsi voi olla hyvinkin "valjun" oloinen, koska heiltä puuttuu kasteessa saatava Kristuksen henki (Apt.2:38-39).

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle."

• TaistoRa.
        Kol.2 kirjoitti:

Ympärileikkaus tarkoitti lapsen luovuttamista Jumalalle 8pv.iässä vanhan liiton aikana. Se oli Jumalan säätämys ja sakramentti, joka oli annettu vanhemmille, ei lapselle itselleen.

"Kristuksen Ympärileikkaus" uuden liiton aikana on kaste, joka on koko syntiinlankeemuksen saastuttaman syntiruumiin poisriisuminen ja sen tilalle Kristuspukuun pukeutuminen kasteessa lapselle.(Kol.2,Gal.3:27).

Pieni Pyhän Hengen kipinä kasteessa saa lapsen avoimeen sydämeen syttymään tuon uskon tulen ja valaisemaan ihanaa Kristuvaloa ympärilleen. Oletko huomannut eron kastetun ja kastamattoman lapsen välillä? Monet lasten parissa työskentelevät huomaavat tuon eron. Kastamaton lapsi voi olla hyvinkin "valjun" oloinen, koska heiltä puuttuu kasteessa saatava Kristuksen henki (Apt.2:38-39).

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle."

Ns, "Kristuksen ympärileikkaus" tarkoittaa sydämen ympärileikkausta hengessä! Eli sitä, että ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi "sydämessä" tapahtuvana hengen uudistuksena! Uskovaksi tulemisena!

Paavali - Room 2:28-29. kuvaa juutalaista ympärileikkausta uuteenliittoon "sydämessä" tapahtuvana uskon syntymisenä "hengessä"!

>>28 "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu";

29 "vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä"!, ei kirjaimessa; "ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta"!>Room 10:9 "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10 "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"!

>>Apt. 8:12
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!.

>>Apr 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua"!

• Kristuksen ympärileikkaus
        TaistoRa. kirjoitti:

Ns, "Kristuksen ympärileikkaus" tarkoittaa sydämen ympärileikkausta hengessä! Eli sitä, että ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi "sydämessä" tapahtuvana hengen uudistuksena! Uskovaksi tulemisena!

Paavali - Room 2:28-29. kuvaa juutalaista ympärileikkausta uuteenliittoon "sydämessä" tapahtuvana uskon syntymisenä "hengessä"!

>>28 "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu";

29 "vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä"!, ei kirjaimessa; "ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta"!>Room 10:9 "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10 "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"!

>>Apt. 8:12
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!.

>>Apr 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua"!

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA,JOSSA te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

• TaistoRa.
        Kristuksen ympärileikkaus kirjoitti:

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA,JOSSA te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Et siis ymmärrä lukemaasi!?

Kokeillaan lukea se vapaasti ilmaisten!

"Lihan ruumiin poisriisuminen" = Luonollisen minän kuolettaminen "Kristuksen ympärileikkauksella", eli "sydämenuskolla hengessä", jossa me olemme Kristuksen kanssa kasteessa uskovina herätetyt, uskon kautta!
        Ymmärsitkö?

"Ympärileikkaus" on "sydämenympärileikkaus hengessä", hengen uudessa tilassa! Elikä ihminen on silloin hengen kautta uudestisyntynyt uskon kautta "sydämen uskolla" Kristukseen! Uskovina uskovat ovat siis kastetut Kristukseen!

"Sydämenympärileikkaus", eli "uudestisyntyminen" tapahtuu Jumalan - SANAN kuulemisen ja sen uskomisen kautta!->

>>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen - Kristuksen sanan kautta"!

>>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä",

23 "TE, JOTKA OLETTE UUDESTISYNTYNEET"!,
        ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
        "Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA"!

• TaistoRa.
        hourailua kirjoitti:

Se on epäuskoa.
        sukseen.

Juuri näin on asia kun kirjoitit!->

>>Vanginvartija kysyi: Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin? Ap 16:30
        sukseen.

• nehän kastetiin
        TaistoRa. kirjoitti:

Juuri näin on asia kun kirjoitit!->

>>Vanginvartija kysyi: Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin? Ap 16:30
        sukseen.

koko perhe kastettiin kodissa samana yönä, kasteessa jossa Jumala teki liiton perhekuntalaisten kanssa. vanginvartijan perhe uskoi vasta kasteen jälkeen ja iloisti uudesta uskosta kasteen jälkeen sanoo Raamattu.
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
        lahkolaisten kastamattomat lapset on tuon liiton ulkouolisia, koska armo ei kelpaa lahkouskoisille

• Vesi,veri ja Henki
        TaistoRa. kirjoitti:

Et siis ymmärrä lukemaasi!?

Kokeillaan lukea se vapaasti ilmaisten!

"Lihan ruumiin poisriisuminen" = Luonollisen minän kuolettaminen "Kristuksen ympärileikkauksella", eli "sydämenuskolla hengessä", jossa me olemme Kristuksen kanssa kasteessa uskovina herätetyt, uskon kautta!
        Ymmärsitkö?

"Ympärileikkaus" on "sydämenympärileikkaus hengessä", hengen uudessa tilassa! Elikä ihminen on silloin hengen kautta uudestisyntynyt uskon kautta "sydämen uskolla" Kristukseen! Uskovina uskovat ovat siis kastetut Kristukseen!

"Sydämenympärileikkaus", eli "uudestisyntyminen" tapahtuu Jumalan - SANAN kuulemisen ja sen uskomisen kautta!->

>>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen - Kristuksen sanan kautta"!

>>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä",

23 "TE, JOTKA OLETTE UUDESTISYNTYNEET"!,
        ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
        "Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA"!

Vesi, veri ja Henki ovat kristittyjen lasten kasteessa ja ne todistavat yhtä pitävästi.

varo irtohenkiä ja muita kaatavia henkiä

• TaistoRa.
        nehän kastetiin kirjoitti:

koko perhe kastettiin kodissa samana yönä, kasteessa jossa Jumala teki liiton perhekuntalaisten kanssa. vanginvartijan perhe uskoi vasta kasteen jälkeen ja iloisti uudesta uskosta kasteen jälkeen sanoo Raamattu.
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
        lahkolaisten kastamattomat lapset on tuon liiton ulkouolisia, koska armo ei kelpaa lahkouskoisille

Puhut pehmoisia!

Lue hyvä ystävä Vanginvartijan kertomus uudelleen!
        Heille - ENSIN JULISTETTIIN EVANKELIUMIN SANOMAA Paavalin ja Silaan toimesta!!!

>>Apt 16:31 "Ja he puhuvat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat"!

Vasta saarnan jälkeen heidät uskovina kastettiin josta tapahtumasta vanginvartija riemuitsi, että koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi jake - (34)!

Paavalin ja Silaan julistama evankeliumin - SANA oli tehnyt heidät Jeesukseen uskoviksi, eli "uudestisyntyneiksi" ja tämän jälkeen heidät kastettiin!

Sitten tuo Pietarin teksti jota myös et näytä lainkaan ymmärtävän, kai siksi kun käännös on tuo vuoden -92 käännös josta ei saa mitään tolkkua!

Vanhemmassa 33/38 käännöksessä se on kirjoitettu oikein->

>>21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

• TaistoRa.

"Kristikunnassa" näyttää olevan vallalla se käsitys että "KASTE" on n`s "uudestisynnyttämisen" mouto!

Tarkoittaen siis sitä, että sylivauvat viedään "kasteelle" jossa vauvan päälakeen valellaan "uudestisyntymisen peso"! -(Tiit 3:5)

Tuossa Tiitus jakeessa käytetty "peso" sanan kreikkalainen sana on "loutron", eli =(lutroon)!

Tuo sana on suomeksi - "pesu"! Eli Jumalan sanan ja Pyhän Hengen vastaanottamisessa uskon kautta meidät "pestään" puhtaiksi synnin saastasta!

Tuo jae ei tarkoita lainkaan vesikastetta joksi sitä on useinkin yritetty sallaiseksi vääntää, vaan vesikaste on aivan eri asia ja se on Kreikaksi - "baptizoo/baptisma"!

Tuo Tiituksen jae on käsitetty toisin kuin mitä se mielestäni tarkoittaa. Uudestisyntymisen peso ei suinkaan ole kastevesi, vaan Raamattu selvästi ilmoittaa "MIKÄ", meidät puhdistaa synnistä!?

Evankeliumin "Sana" puhuu Jeesuksen sovintoverestä ja ilmoittaa näin!->

>>"Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa - VERI PUHDISTAA MEIDÄT KAIKESTA SYNNISTÄ"! -(1 Joh 1:7)

Raamattu jatkaa edelleen->
      >>"Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät - TOTUUDEN SANALLA! -(Jaak 1:18)

Tämä taas tarkoittaa sitä, että sisimmässämme syntyi "TAHTO" tutkia Jumalan Sanaa PYHÄN HENGEN VALOSSA!

Raamatun Evankeliumi selvästi ilmoittaa, että "KASTE" ei ole pelastus, vaan se on evankeliumin SANA ristin sovitustyöstä joka USKOVAN pelastaa, ja tämä SANA on Jeesus Kristus!

Siis, kun Jeesuksen "SOVINTO VERI" on se, joka meidät puhdistaa ja pelastaa uskon kautta, niin on selvää, että "uudestisyntymisen peso" on Jeesuksen "VEREN", synnistä puhdistava vaikutus!

Apostolien teot 22:16 on jae, joka myös saatetaan asettaa tuohon alussa mainittuun "vauvojen" kastamis ja pelastus toimenpiteeksi. Siinä lukee - "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi"!

Kun äsken tuossa edellä luimme, että Jeesuksen -VERESSÄ -(1 Joh 1:7)- on synnin puhdistava vaikutus, niin se tarkoittaa, että syntimme pestään pois "USKON KAUTTA JEESUKSEN SOVINTOVEREN PUHDISTAVASSA VOIMASSA" ja sen vaikutuksessa - "uskon kautta"!

Ellet ota vastaan tuota tietoa, niin sinä et silloin sitä myöskään usko!!! Sinun siis pitää saada se tietää ennnenkuin sen voit uskoa! Eikö totta!? Jos uskot, niin Jeesuksen veri on silloin puhdistanut =(vanhurskauttanut)- sinut Jumalan evankeliumin "Sanan uskomisen" perusteella, siis "uskon kautta"!

Tuossa samassa jakeessa lukee- "anna kastaa itsesi"! Kun siis antaa Evankeliumin - SANAN Jeesuksen sovitustyöstä tulla itselleen pelastukseksi, niin tämä samainen "SANA" kehoittaa - "anna kastaa itsesi", tarkoittaen,(pelastettuna uskovana)!

Luterilaisessa tunnustuskirjassa lukee kasteesta jotenkin tähän tapaan - >

*Mitä kaste hyödyttää?*
      KASTE- vaikuttaa syntien anteeksi saamisen, vapahtaa kuolemasta ja perkeleestä ja
      KASTE- antaa iankaikkisen autuuden kaikille, jotka uskovat Jumalan sanat ja lupaukset!

Mutta Raamatun opetuksen pohjalta katsottuna tuossa edellä olevassa opissa pitäisi tuon (KASTE) sanan kohdalla lukea - Jeesus Kristus!

Elikä siis näin->

"Jeesus Kristus" - vaikuttaa syntien anteeksi saamisen, vapahtaa kuolemasta ja perkeleestä ja,
      "Jeesus Kristus" - antaa iankaikkisen autuuden kaikille, jotka uskovat Jumalan sanat ja lupaukset!
      Tämän "VERTAUSKUVAN mukaan, vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena"!

Tässä Pietari kertoo, että kahdeksan sielua pelastui veden kautta -"ARKISSA"! MUTTA, huomaa mitä hän tässä korostaa!->

>>"Tämän vertauskuvan mukaan, vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena"!...joka ei ole lihan saastan poistamista!...

>>1 joh 1:7 "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, (VERI) puhdistaa meidät kaikesta synnistä"!

>>"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu"!

>>"Minä olen TIE,TOTUUS ja ELÄMÄ, ei kukaan mene ISÄN tykö muutoin kuin minun kauttani."(Joh 14:6)

Uskon ja kuulemisen kehoitus tulee SANASTA!->

>>(Room 10:17)-
      "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen SANAN kautta!"

• computer,

Onko sulla taisto jokin Raamatun tekstin sotkijaohjelma käytössä koneellasi, jolla sä hämmennät eri kohdat täysin sekaisin?

• TaistoRa.
        computer, kirjoitti:

Onko sulla taisto jokin Raamatun tekstin sotkijaohjelma käytössä koneellasi, jolla sä hämmennät eri kohdat täysin sekaisin?

onko compuutterilla näyttövaikeuksia?

???

• Paavalin synneistä?

Anna kastaa itsesi, pestä pois synneistä?

Hengen vaikuttama usko Jumalan Sanaanko?

Hengen vaikuttama usko Jeesuksen vereenkö?

Hengen vaikuttama usko vedessä tarjottuun veren armoonko?

Jos vastaat kaikkiin: KYllä, sinulla on Jumalan, Isämme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen Hengen todistus ja se on totuus, koska Henki tekee eläväksi, vaikuttaa uskon ja todistaa yhtäpitävästi veren ja veden kanssa!

Jos vastaat johonkn kierltävästi, sinulla ei ole Pyhän Hengen todistusta, totuutta Jeesuksesta ja Jumalan armosta, vaan diaboloksen hengen, erottajaperkeleen valheellinen todistus omavanhurkaudesta ja eksytyksen hengestä!

• RitariOlevainen

haihduta humalasi,ja herrää,älkä puhu vain puhumisen ilosta,tuota sanahelinää,jolla ei oo muuta arvoa Raamatun totuuteen nähden,kuin mitä itse itsellesi uskottelet,ja sitähän sinultakaan kukaan ei voi estää,usko mitä uskot,mutta millä ihmeen oikeudella tuot sitä tänne Raamantun oppina,tuollaista sekamelska sikinsokin kasteenarmoasi,ymmärrä nyt,se ei ole raamatullista,vaan sinun omavaltaista luulouskoa,joka on iskostettu päähäsi vauvasta asti,lue itse ja opettele lukemaan Raamattu oikein,eikä niinkuin sinut on väärät teologit opettaneet.
      Rukoile,että saisit oikeasti uudestisyntyä Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta Jeesuksen veressä ja elävän veden kautta, jonka vain Jeesus voi sinulle hengelliseen janoosi antaa saat sen sydämeesi,joka sitten kumpuaa iankaikkiseen elämään!
      Näin Jeesus opetti Nikodemukselle.
      Ei he vauvoista mitään puhuneet,eikä vesikasteesta,vaan Hengessä uudestisyntymisestä.
      Nikodemus kysyi. "Kuinka ihminen voi VANHANA syntyä,eihän hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun,ja syntyä sitten uudestaan?"
      Siis vahoista,= aikuisista ihmisistä oli kyse.
      Vauvat on vain siellä SINUN omassa päässäsi!

Ja vielä tämäkin,ettäs käsittäisit.
      Jeesus sanoi: "7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.""

JOKAISEN,joka on Hengestä syntynyt,ei vedestä,ei kasteesta,vaan Hnegestä syntynyt!

Niikuin tuuli puhaltaa missä tahtoo,ja minne tahtoo,ja miten tahtoo.
      Siispä uudestisyntyminen Hengessä tapahtuu samalla valla,ihan missä vaan,ei ole sidottu mihinkään ihmisen tekemisiin,niikuin ei tuulikaan,vaan liikkuu vapaasti,missä vain on avoimia sydämiä vastaan ottaakseen pelastuksen Jeesuksen nimessä,sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä annettu,missä meidän olisi pelastuminen,Pyhä Henki on aina valmiina uudestisynnyttämään avaoimen sydämen,paikasta,ajasta tai mistään maanpäällä olevista esteistä riippumatta,koska pelastus ja uudestisyntyminen tulevat YLHÄÄLTÄ,taivaasta,ei mistään muusta,ei seurakunnista,ei kirkoista,ei toislta ihmisiltä,ei,vaan YLHÄÄLTÄ,Jumalata.

Jokainen joka nyt otti Hänn Sanasa vastaan,Jumala antoi voiman tulla Jumalan lapseksi.
      Jumala antoi,Pyhä Henki uudestisynnyttää elävään uskoon,elävän ja pysyvän JUmalan sanan ja elävänveden,se on Pyhän Hengen kautta.

"Joka uskoo,ja kastetaan se pelastuu,mutta joka ei USKO,se tuomitaan kadotukseen."
      Usko pelastaa.kastamattomuus ei johda ihmistä kadotukseen,vaan uskomattomuus! Raamatun totuus.
      Ei helluntaiseurakunnan oma totuus,vaan Jumalan tosuus seurakunnasta!

• azusinoppeja

Oikeat Kristityt on kastannu ja liittänny lapsensa perhekuntakohtaisesti Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen jo 2000 vuotta.

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Room.6:3

• 10:9-10
        azusinoppeja kirjoitti:

Oikeat Kristityt on kastannu ja liittänny lapsensa perhekuntakohtaisesti Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen jo 2000 vuotta.

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Room.6:3

Jos sinä suullasi tunnustat(mitenkähän vauva sen tekee?),että Jeesus on Herra,ja sydämessäsi uskot,että Jumala on herättänyt hänet kuolleista,olet pelastuva.Sydämen usko tuo vanhurkauden,suun tunnustus(mitenköhän se vauvalla onnistuu?) pelastuksen.

• se on se Jeesuksen kosketus
        10:9-10 kirjoitti:

Jos sinä suullasi tunnustat(mitenkähän vauva sen tekee?),että Jeesus on Herra,ja sydämessäsi uskot,että Jumala on herättänyt hänet kuolleista,olet pelastuva.Sydämen usko tuo vanhurkauden,suun tunnustus(mitenköhän se vauvalla onnistuu?) pelastuksen.

Uskohan on yksi Pyhän Hengen ominaisuus kuten toivo ja rakkauskin. Sydämessähän se oikea Jumalan synnyttä paras ja puhtain lapselle annettu usko on. "kaikista pienin" omaa suloisimman sydämen uskon Jeesuksen kastekosketuksen tähden.
        Matt. 18:6
        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

Lahkoissahan on pelkkää pään uskoa, jonka tekee riivaajahenget ja muut energiat ja joka voima saa vapisemaan ja kaatumaan.

• LUE:edell. sivulla
        se on se Jeesuksen kosketus kirjoitti:

Uskohan on yksi Pyhän Hengen ominaisuus kuten toivo ja rakkauskin. Sydämessähän se oikea Jumalan synnyttä paras ja puhtain lapselle annettu usko on. "kaikista pienin" omaa suloisimman sydämen uskon Jeesuksen kastekosketuksen tähden.
        Matt. 18:6
        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

Lahkoissahan on pelkkää pään uskoa, jonka tekee riivaajahenget ja muut energiat ja joka voima saa vapisemaan ja kaatumaan.

käy lukemassa nyt, uudestaan otsikko:

"vauvan "usko" mahdoton asia" edell. sivulla.

nyt meni taas laiskanläksyksi!

Yleensä "harhassa kulkevat" pitävät eniten meteliä demoneista. Varmaan pelottaa, totuuden kohtaaminen, ja pitää koetaa käytää kaikki keinot.
        (tuttua Raamatusta fariseusten ja kirjanoppineiden käytöksestä)

• Jumalalle
        LUE:edell. sivulla kirjoitti:

käy lukemassa nyt, uudestaan otsikko:

"vauvan "usko" mahdoton asia" edell. sivulla.

nyt meni taas laiskanläksyksi!

Yleensä "harhassa kulkevat" pitävät eniten meteliä demoneista. Varmaan pelottaa, totuuden kohtaaminen, ja pitää koetaa käytää kaikki keinot.
        (tuttua Raamatusta fariseusten ja kirjanoppineiden käytöksestä)

Joh. 6:29

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Kasteessa,jossa tuo Jumalan teko ja kosketus lapselle tapahtuu.

Kol.2
        11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: (8 pv.iässä)
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA,JOSSA te myös hänen kanssaan olette HERÄTETYT uskon kautta, JONKA VAIKUTTAA JUMALA, joka herätti hänet kuolleista.

HERÄTETYT=UUDESTISYNTYMINEN KASTEESSA

• joosua
        Jumalalle kirjoitti:

Joh. 6:29

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Kasteessa,jossa tuo Jumalan teko ja kosketus lapselle tapahtuu.

Kol.2
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA,JOSSA te myös hänen kanssaan olette HERÄTETYT uskon kautta, JONKA VAIKUTTAA JUMALA, joka herätti hänet kuolleista.

HERÄTETYT=UUDESTISYNTYMINEN KASTEESSA

8 päivän vanhana annettua kastetta, eksytät kun et tunne Jumalan Sanaa. Katso tästä Raamatun kohdista, mitkä ovat lähtökohdat.

Ihmisiä tuli uskoon, eikä siellä puhuta lainkaan että kasteessa tulivat uskoon, vaan Heille oli julistettu Jumalan Sanaa, jonka he vastaanottivat uskossa sydämeensä.

Apostolien teot:
        15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
        15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
        18:27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.
        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
        19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
        21:20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

• herätetään
        joosua kirjoitti:

8 päivän vanhana annettua kastetta, eksytät kun et tunne Jumalan Sanaa. Katso tästä Raamatun kohdista, mitkä ovat lähtökohdat.

Ihmisiä tuli uskoon, eikä siellä puhuta lainkaan että kasteessa tulivat uskoon, vaan Heille oli julistettu Jumalan Sanaa, jonka he vastaanottivat uskossa sydämeensä.

Apostolien teot:
        15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
        15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
        18:27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.
        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
        19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
        21:20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

Mitenkäs se paratiisissa jo hengellisesti kuollut vielä voisikaan uskoa ennen kastetta, jossa vasta herätetään yhdessä Kristuksen kanssa. Kristuksen ympärileikkaus on Kaste.

lihasta syntyy liha=lapsi. kastaa pitää. lapsi ei voi mennä takaisin äitinsä kohtuun uudestisyntymään.

• Sanot:
      "Raamattu liittää uudestisyntymisen veteen, Sanaan ja Henkeen, joita kaikkia tarvitaan uuden elämän luomisessa".
      ---
      Näin on!
      Room.3:9 "Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla."

Kristillinen kaste ei ole pelkästään merkki ja vertauskuva, vaan Jumalan todellinen teko.
      ----
      Ihmisyytensä puolesta jokainen on osallinen Kristuksen kuolemaan, joka on Jumalan sovitusteko, aivan samoin kuin hän on osallinen Aadamin syntiin ja lankeemukseen.

Mutta osallisuus Kristuksen kuolemaan ilmenee ainoastaan kasteen ja uskon kautta.
      Kasteen kautta hautaaminen Kristuksen kanssa Hänen kuolemaansa merkitsee sitä, että Häneen yhdistyneinä otamme vastaan ja hyväksymme Jumalan tuomion, joka julistaa meidät syyllisiksi.
      Kaste merkitsee siis vanhan aikakauden loppua.

Kastettu uskova ei ainoastaan osallistu Kristuksen kuolemaan omana kuolemanaan, vaan kasteen ja uskon kautta myös Kristuksen ylösnousemuksesta tulee hänen ylösnousemuksensa (Room. 6:4).
      ”Ollen haudattuna Hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.” (Kol. 2:12).

Samalla kun kaste merkitsee uskovalle kuolemaa ja tuomiota, vanhan aikakauden loppua, samalla se tuo hänet uuteen aikakauteen (Joh. 3:5).
      Tulemme kasteen kautta osallisiksi Kristuksen ylösnousemuksesta, tulevan ajan elämään.
      ”Olemme siirtyneet kuolemasta elämään” (Joh. 5:24)
      ”Siis jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut” (2. Kor. 5:17).
      ---
      ”Meidätkin Jeesuksemme kuolemaan kastettiin,
      niin vanha ihmisemme kanssansa haudattiin.
      Siis uskoon, Herra, auta ja Pyhän Hengen kautta
      vie uuteen elämään.” (Virsi 97:6)

• 3:26 sanoo:

Te kaikki olette Jumalan lapsia,kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.

• Gal.3
        3:26 sanoo: kirjoitti:

Te kaikki olette Jumalan lapsia,kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.

..kastettu ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa saanut lapsi Jumalaan uskoo..eihän se vielä uudestisyntymätän liha voi oikein uskoakaan..

"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."

ethän vain ole pukemassa lapsiasi viattomuuden vaippaan ja lahkoryysyihin?
        niissä ei mennä Karitsan hääaterialle?

• myssy
        Gal.3 kirjoitti:

..kastettu ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa saanut lapsi Jumalaan uskoo..eihän se vielä uudestisyntymätän liha voi oikein uskoakaan..

"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."

Pieni myssy vain riittä hääpuvuksi. Kummit sanoi
        niin.

• et oo siellä
        Gal.3 kirjoitti:

portsarina.Jeesus on ovi/portti ja Hänen kauttaan on mentävä Taivasten valtakuntaan.Kukaan ei voi tehdä valintaa toisen puolesta, ei vauvan, eikä vaarin!
        Sepitä sinä omiasi, mutta kerran oot tekevä tiliä väärästä opista!

• tiedoksi
        myssy kirjoitti:

Pieni myssy vain riittä hääpuvuksi. Kummit sanoi
        niin.

Olet varmaan jo massapostittanut tänne sata kertaa.

Ei kannattaisi herjata Jumalan pyhiä asioita joista ei mitään ymmärrä.

"Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa"

• Paavali.
        et oo siellä kirjoitti:

portsarina.Jeesus on ovi/portti ja Hänen kauttaan on mentävä Taivasten valtakuntaan.Kukaan ei voi tehdä valintaa toisen puolesta, ei vauvan, eikä vaarin!
        Sepitä sinä omiasi, mutta kerran oot tekevä tiliä väärästä opista!

1. Kor. 6:3

Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

• käsitellyt

sanaa.

• pysyvä totuus

vain meediot pystyvät automaattikirjoitukseen, oletko meedio?

voitko kertoa, mikä noista Raamatunpaikoista ei pidä paikkaansa?

Aloitusteksti on täysin Jumalan Hengen vaikutuksesta syntynyt teksti, joka sana on Jumalan sanaa.

2. Tim. 3:16

Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

• OHJAUKSESTA
        pysyvä totuus kirjoitti:

vain meediot pystyvät automaattikirjoitukseen, oletko meedio?

voitko kertoa, mikä noista Raamatunpaikoista ei pidä paikkaansa?

Aloitusteksti on täysin Jumalan Hengen vaikutuksesta syntynyt teksti, joka sana on Jumalan sanaa.

2. Tim. 3:16

Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

OLETTE RAAMATUN TULKINNASSA SAAMASSA ARVOSANAN: 0
        ELI HYLÄTTY!

Raamattu varoittaa, että:" älköön kovin monia ryhtymästä opettajaksi, sillä te saatte sitä kovemman tuomion".

• näkijä,
        OHJAUKSESTA kirjoitti:

OLETTE RAAMATUN TULKINNASSA SAAMASSA ARVOSANAN: 0
        ELI HYLÄTTY!

Raamattu varoittaa, että:" älköön kovin monia ryhtymästä opettajaksi, sillä te saatte sitä kovemman tuomion".

Et näköjään pysty ottamaan vastaan ollenkaan Jumalan sanaa huomaan. Oletko käynyt uudestikasteella ja saanut siellä vieraan hengen, kun reaktiosi puhdasta Jumalan sanaa kohtaan on tuollainen

"Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

• kun opit heittää "härä...
        näkijä, kirjoitti:

Et näköjään pysty ottamaan vastaan ollenkaan Jumalan sanaa huomaan. Oletko käynyt uudestikasteella ja saanut siellä vieraan hengen, kun reaktiosi puhdasta Jumalan sanaa kohtaan on tuollainen

"Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

Missä kohtaa Raamatussa on tämä "vauvojen pään valelu vedellä rituaali?

Mahdoton selittely ei vakuuta, kuinka kehtaatte puolustella roomaliskatollista harhaoppia keinotekoiseti väärin asiayhtedestään irroitetuilla Raamatun kohdilla?

Joh.3 luku kertoo, vanhan miehen uskoon tulosta, "kuinka ihminen voi vanhana mennä äitinsä kohtuun" ja uudestisyntymisestä kolme kertaa jakeet:3,5,7. Vain jae 5. puhutaan vedestä, mutta siinäkin vertauskuvanolliseti tarkoittaen Jumalan sanaa (alaviite Hes.36:26-27).

Jeesus käytti VT:n kirjoituksia ja vertauskuvia, koska Nikodeemus tunsi ne. Yhdestä jakeesta ei voida tehdä "vauva päänkastelun oppia", koska se on väärää tulkintaa ja ohi asiayhteyden. Jeesusksen olisi pitänyt toistaa sama asia, kahdessa muussakin kohdassa. Tämä kohta puhuu vain uskoontulosta eli uudestisyntymisestä.

Teillä on aika lopettaa Raamatun jakeiden väkivaltainen käyttö oman harhanne "tueksi".

Mitä se siitä hyödytte, että täälä höyryätte jonkun väärän kasteopin puolesta, muuta kuin kerran sitä kovemman tilinteon.

• Joh.3
        kun opit heittää "härä... kirjoitti:

Mahdoton selittely ei vakuuta, kuinka kehtaatte puolustella roomaliskatollista harhaoppia keinotekoiseti väärin asiayhtedestään irroitetuilla Raamatun kohdilla?

Joh.3 luku kertoo, vanhan miehen uskoon tulosta, "kuinka ihminen voi vanhana mennä äitinsä kohtuun" ja uudestisyntymisestä kolme kertaa jakeet:3,5,7. Vain jae 5. puhutaan vedestä, mutta siinäkin vertauskuvanolliseti tarkoittaen Jumalan sanaa (alaviite Hes.36:26-27).

Jeesus käytti VT:n kirjoituksia ja vertauskuvia, koska Nikodeemus tunsi ne. Yhdestä jakeesta ei voida tehdä "vauva päänkastelun oppia", koska se on väärää tulkintaa ja ohi asiayhteyden. Jeesusksen olisi pitänyt toistaa sama asia, kahdessa muussakin kohdassa. Tämä kohta puhuu vain uskoontulosta eli uudestisyntymisestä.

Teillä on aika lopettaa Raamatun jakeiden väkivaltainen käyttö oman harhanne "tueksi".

Mitä se siitä hyödytte, että täälä höyryätte jonkun väärän kasteopin puolesta, muuta kuin kerran sitä kovemman tilinteon.

Tuskin se lapsikaan sinne äitinsä kohtuun enää takaisin mahtuu UUDESTISYNTYMÄÄN?
        Vai meinaatko että mahtuu, jos oikein kovasti kaikki vanhemmistoveljet yrittäisi työntää yhdessä porukalla?

Lihasta syntyy liha eli lapsi tähän maailmaan. Kastaa pitää. Katoavaisesta siemenestä eli miehen siemenestä syntyy katoavaista, ei katoamatonta. Kastaa pitää.

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

"Mikä lihasta on syntynyt, on liha (=LAPSI); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

"Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."

"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

Milloinkas se kastamaton lapsi olisi sen Kristuksen Hengen sisälleen asuvaiseksi saanut, kun Kristuksen henki KASTEESSA luvataan antaa SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI teille ja teidän lapsille.
        Apt.2:38-39. Perhekunnittain.

• Raamatussa.
        kun opit heittää "härä... kirjoitti:

sanoilla vihmomisesta en ole aikaisemmin vielä kuullutkaan.

Raamatussa VIHMOTAAN VEDELLÄ JA VERELLÄ.

2. Moos. 24:8

"Niin Mooses otti VEREN ja VIHMOI sitä kansan päälle ja sanoi: "Katso, tämä on sen liiton veri, jonka Herra on tehnyt teidän kanssanne kaikkien näiden sanojen perusteella".

Hes. 36:25

Ja minä VIHMON teidän päällenne PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

1. Joh. 5:8

Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

• vihmottu
        Raamatussa. kirjoitti:

sanoilla vihmomisesta en ole aikaisemmin vielä kuullutkaan.

Raamatussa VIHMOTAAN VEDELLÄ JA VERELLÄ.

2. Moos. 24:8

"Niin Mooses otti VEREN ja VIHMOI sitä kansan päälle ja sanoi: "Katso, tämä on sen liiton veri, jonka Herra on tehnyt teidän kanssanne kaikkien näiden sanojen perusteella".

Hes. 36:25

Ja minä VIHMON teidän päällenne PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

1. Joh. 5:8

Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

verellä. Kun keskiajalla suomalaisia yritettin
        pakolla viedä "kasteen armon" piiriin, niin ne jotka
        kieltäytyivät saivat maistaa tätä verellä vihmomis-
        ta--kaula poikki. Ja vielä jotkut meidän päivinämme
        kehtaavat sanoa, että tämä kaste olisi oikea, koska
        se on vanhaa kirkon perinnettä.
        Todella veristä evankeljumia.
        Nyt ei enää onneksi käytetä miekkaa, mutta sama vä-
        kivaltaisuus jatkuu, kun sylivauvoja viedään väkisin
        kastettavaksi. Onneksi ihmiset eroavat kirkosta
        niin että tällainen väkivaltaisuus vähenee.

• oikaisen heti asian
        vihmottu kirjoitti:

verellä. Kun keskiajalla suomalaisia yritettin
        pakolla viedä "kasteen armon" piiriin, niin ne jotka
        kieltäytyivät saivat maistaa tätä verellä vihmomis-
        ta--kaula poikki. Ja vielä jotkut meidän päivinämme
        kehtaavat sanoa, että tämä kaste olisi oikea, koska
        se on vanhaa kirkon perinnettä.
        Todella veristä evankeljumia.
        Nyt ei enää onneksi käytetä miekkaa, mutta sama vä-
        kivaltaisuus jatkuu, kun sylivauvoja viedään väkisin
        kastettavaksi. Onneksi ihmiset eroavat kirkosta
        niin että tällainen väkivaltaisuus vähenee.

Kaikki kristityt vievät lapsensa iloiten sylissään kristilliselle kasteelle, Herramme Jeesuksen Kristuksen kaste- ja opetuskäskyn mukaisesti. (Matt.28_19-20)

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" (Room.6:3)

"Sillä te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."

"Nosta silmäsi, katso ympärillesi: kaikki nämä ovat kokoontuneet, tulevat sinun tykösi; sinun poikasi tulevat kaukaa, sinun tyttäriäsi kainalossa kannetaan."

• valhetta
        oikaisen heti asian kirjoitti:

Kaikki kristityt vievät lapsensa iloiten sylissään kristilliselle kasteelle, Herramme Jeesuksen Kristuksen kaste- ja opetuskäskyn mukaisesti. (Matt.28_19-20)

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" (Room.6:3)

"Sillä te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."

"Nosta silmäsi, katso ympärillesi: kaikki nämä ovat kokoontuneet, tulevat sinun tykösi; sinun poikasi tulevat kaukaa, sinun tyttäriäsi kainalossa kannetaan."

Lisäät valhetta valheen päälle. On sinulla julkeut-
        ta siteerata vielä Raamattua. Näistä kohdista EI
        YKSIKÄÄN puhu lapsikasteesta. Oletko täysin sokea?

• opetusLAPSIA Jeesukselle
        valhetta kirjoitti:

Lisäät valhetta valheen päälle. On sinulla julkeut-
        ta siteerata vielä Raamattua. Näistä kohdista EI
        YKSIKÄÄN puhu lapsikasteesta. Oletko täysin sokea?

Menkää siis ja tehkää kastamalla ja opettamalla opetuslapsia Jeesukselle.

Mark. 10:39

He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetusLAPSIKSENI, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

"Kootkaa KANSA, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa LAPSET JA RINTOJA IMEVÄISET; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

• kun opit heittää "härä... kirjoitti:

Kysyt:"Missä kohtaa Raamatussa on tämä "vauvojen pään valelu vedellä rituaali"?
        ....Ja sanot:"Jeesus käytti VT:n kirjoituksia ja vertauskuvia, koska Nikodeemus tunsi ne".
        ---
        Jeesuksen Raamattu oli siis Vanha Testamentti.
        Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi.

Kaikki kuukauden ikäiset ja sitä vanhemmat miespuoliset leeviläiset tuli pirskottaa puhtaaksi synneistä ((4. Moos. 3:15, 28)
        ”Ja puhdistaaksesi heidät (leeviläiset) tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä” (4. Moos 8:7).
        Tämän siis Nikodeemuskin tiesi.

---Miksi jo kuukauden ikäinen leeviläinen poikalapsi piti pirskottaa synnistä puhdistavalla vedellä?
        (Vrt. kristilliseen kasteeseen: Apt. 2:38,39, 22:16)

• suoritetaan aina
        Tapio522 kirjoitti:

Kysyt:"Missä kohtaa Raamatussa on tämä "vauvojen pään valelu vedellä rituaali"?
        ....Ja sanot:"Jeesus käytti VT:n kirjoituksia ja vertauskuvia, koska Nikodeemus tunsi ne".
        ---
        Jeesuksen Raamattu oli siis Vanha Testamentti.
        Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi.

Kaikki kuukauden ikäiset ja sitä vanhemmat miespuoliset leeviläiset tuli pirskottaa puhtaaksi synneistä ((4. Moos. 3:15, 28)
        ”Ja puhdistaaksesi heidät (leeviläiset) tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä” (4. Moos 8:7).
        Tämän siis Nikodeemuskin tiesi.

---Miksi jo kuukauden ikäinen leeviläinen poikalapsi piti pirskottaa synnistä puhdistavalla vedellä?
        (Vrt. kristilliseen kasteeseen: Apt. 2:38,39, 22:16)

uskoon tulleelle ja vapaa ehtoisesti.
        Poikkeuksen tekee ev,lut, kansankirkko joka lapsikastaa pienen, viattoman vauvan, joka ei tuosta tapahtumasta , ymmärrä höykäsen pöläystä.
        Näitä vauvakastettu tapaat mitä erikoisimmissa paikoissa.
        Esim. pornoalalla, baarimikkoina, kaljakuskeina, vanginvartijoina, vangeina, ilotyttöinä,maksullisina huorina, tuomarina tuomitsemassa, toista vauvakastettua, saman kansankirkon "veljeä", röystöstä, huumerikoksesta, taposta, murhasta, jne, jne , jne, lista on loputon.Kaikki vauvakastettuja, ja kansankirkon opin mukaan, uskoon tulleita, Pyhä Henki asuu heissä jne, jne,

JA NYT HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! Tunnustakaa nyt hyvät ihmiset(kansankirkon>ev .ut porukka) että metsään on menty, opillisesti ja pahasti, kun ei toimi niin ei toimi, tuo vauvakaste!

Mitä pyhä Raamatun sana sanoo:USKO HERRAAN JEESUKSEEN , NIIN SINÄ PELASTUT.
        USKO TULEE KUULEMISESTA JA KUULEMINEN KRISTUKSEN SANAN KAUTTA.
        JOLLA ON POIKA SILLÄ ON ELÄMÄ, JOLLA EI OLE POIKAA, HÄN EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ NÄKEVÄ!!!!!!!!!!!!!!!

• originaalit kirkot
        suoritetaan aina kirjoitti:

uskoon tulleelle ja vapaa ehtoisesti.
        Poikkeuksen tekee ev,lut, kansankirkko joka lapsikastaa pienen, viattoman vauvan, joka ei tuosta tapahtumasta , ymmärrä höykäsen pöläystä.
        Näitä vauvakastettu tapaat mitä erikoisimmissa paikoissa.
        Esim. pornoalalla, baarimikkoina, kaljakuskeina, vanginvartijoina, vangeina, ilotyttöinä,maksullisina huorina, tuomarina tuomitsemassa, toista vauvakastettua, saman kansankirkon "veljeä", röystöstä, huumerikoksesta, taposta, murhasta, jne, jne , jne, lista on loputon.Kaikki vauvakastettuja, ja kansankirkon opin mukaan, uskoon tulleita, Pyhä Henki asuu heissä jne, jne,

JA NYT HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! Tunnustakaa nyt hyvät ihmiset(kansankirkon>ev .ut porukka) että metsään on menty, opillisesti ja pahasti, kun ei toimi niin ei toimi, tuo vauvakaste!

Mitä pyhä Raamatun sana sanoo:USKO HERRAAN JEESUKSEEN , NIIN SINÄ PELASTUT.
        USKO TULEE KUULEMISESTA JA KUULEMINEN KRISTUKSEN SANAN KAUTTA.
        JOLLA ON POIKA SILLÄ ON ELÄMÄ, JOLLA EI OLE POIKAA, HÄN EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ NÄKEVÄ!!!!!!!!!!!!!!!

Katoliset, Ortodoksit, Luterilaiset, kaikki originaalit kristityt kirkot, joissa on alkuperäiset Kristuksen verellä varustetut sakramentit ja koeteltu oppi ja oikea Pyhä Henki niin ne kaikki kastavat lapset Kristuksen seurakuntaan.
        Vanhat kirkot on luotettavia.
        Uususkonnot ja lahkot on epäluotettavia ja eksyttäviä villitsevien ja eksyttäväisten henkien esiintymispaikkoja.

• Suomen evankelis-luterilaisen
        originaalit kirkot kirjoitti:

Katoliset, Ortodoksit, Luterilaiset, kaikki originaalit kristityt kirkot, joissa on alkuperäiset Kristuksen verellä varustetut sakramentit ja koeteltu oppi ja oikea Pyhä Henki niin ne kaikki kastavat lapset Kristuksen seurakuntaan.
        Vanhat kirkot on luotettavia.
        Uususkonnot ja lahkot on epäluotettavia ja eksyttäviä villitsevien ja eksyttäväisten henkien esiintymispaikkoja.

PYHÄ RAAMATTU
        VANHA TESTAMENTTI -- UUSITESTAMENTTI

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon
        kirkolliskokouksen vuonna 1992
        käyttöön ottama suomennos.
        SUOMEN PIPLIASEURA, sanan viljaa.

Raamatun taka osassa:RAAMATUN SANASTOA

sivulla 15 Kastetta käsittelevässä osassa, loppumaininta:mutta sylilasten kastamista ei mainita.

Tämä siis Suomen ev lut kirkon 1992 käyttöön ottamassa Raamatussa.

• montako lasta?
        Suomen evankelis-luterilaisen kirjoitti:

PYHÄ RAAMATTU
        VANHA TESTAMENTTI -- UUSITESTAMENTTI

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon
        kirkolliskokouksen vuonna 1992
        käyttöön ottama suomennos.
        SUOMEN PIPLIASEURA, sanan viljaa.

Raamatun taka osassa:RAAMATUN SANASTOA

sivulla 15 Kastetta käsittelevässä osassa, loppumaininta:mutta sylilasten kastamista ei mainita.

Tämä siis Suomen ev lut kirkon 1992 käyttöön ottamassa Raamatussa.

Yhdenkään kastetun tarkkaa ikää ei mainita Raamatussa.
        Lapsiluku sen ajan perheissä oli iso, koska ei käytetty ehkäisyä laisinkaan. Kastettuun perhekuntaan luettiin sen ajan käytännön mukaisesti myös palvelijoiden perheet lapsineen. Kastettu perhekunta saattoi käsittää jopa tuhat ihmistä, joista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria.

Ainuttakaan perheenjäsentä ei jätetty kastamatta. Kaikki perheenjäsenet kastettiin.

Lapsensa kastamatta jättävät ei-kristilliset anabaptistiset uskonlahkot ilmestyivät ensimmäiset vasta 1500-luvulla.

• lapset kastettiin
        montako lasta? kirjoitti:

Yhdenkään kastetun tarkkaa ikää ei mainita Raamatussa.
        Lapsiluku sen ajan perheissä oli iso, koska ei käytetty ehkäisyä laisinkaan. Kastettuun perhekuntaan luettiin sen ajan käytännön mukaisesti myös palvelijoiden perheet lapsineen. Kastettu perhekunta saattoi käsittää jopa tuhat ihmistä, joista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria.

Ainuttakaan perheenjäsentä ei jätetty kastamatta. Kaikki perheenjäsenet kastettiin.

Lapsensa kastamatta jättävät ei-kristilliset anabaptistiset uskonlahkot ilmestyivät ensimmäiset vasta 1500-luvulla.

omasta tahdosta.Vauvaa ei, koska eihän vauva voi uskoa.Ei, ei ja ei vaikka ev.lut yrittää kuinka sitä oppia....

• sallikaa nyt vaan
        lapset kastettiin kirjoitti:

omasta tahdosta.Vauvaa ei, koska eihän vauva voi uskoa.Ei, ei ja ei vaikka ev.lut yrittää kuinka sitä oppia....

Hoos. 5:4

Sinun tekosi estävät sinua palaamasta Jumalan luo. Sinussa on huoruuden henki, sinä et tunne Herraa.

• Kasteet (Hebr. 6:1-2)
      Juutalaisilla oli käytössään erilaisia kasteita (pesoja)
      1) KULTTIPESOT
      –saastutuksesta puhdistamiseen, jotka on Mooseksen laissa säädetty (rituaalipesot), esim 4. Moos. 8:6-7.
      2) KÄÄNNYNNÄSTEN (l. proselyyttien) KASTAMINEN
      -juutalaisuuteen kääntyvä pakana kastettiin (myös heidän sylilapsensa!)
      3) JOHANNEKSEN KASTE
      -parannuksen kaste. Johannes Kastaja toimi Vanhan Liiton ja Uuden Liiton rajalla.

”..oppia kasteista” (Hebr. 6:2) tarkoittanee juuri näitä kasteita.

Kristillisen kasteen merkityksestä Hebrealaiskirjeen kirjoittaja puhuu Hebr.
      10:22.
      ---
      Korinttolaiskirjeen kirjoittaja toteaa:
      "...te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te oletta vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä." (1. Kor. 6:11).

Vesi ja Henki (Joh. 3:5) kuuluvat yhteen. Ei niitä pidä erottaa toisistaan.

• 2luku

jakeesta 15:6 Kun kuitenkin tiedämme,ettei ihminen tule vanhurskaaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja, vaan USKOMALLA Jeesukseen Kristukseen, oleem mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen,jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja.Eihän kukaan ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja.
        Gal.2:6
        Ja lopuksi; 1 Tim 4: 1 Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotku luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä hengiä ja pahojen henkien opetuksia.

Herra varjele meidät totuudessa.Sinun sanasi on kokonaan totuus.

Klara vappen JEESUS KRISTUS ON HERRA!

• 2luku kirjoitti:

jakeesta 15:6 Kun kuitenkin tiedämme,ettei ihminen tule vanhurskaaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja, vaan USKOMALLA Jeesukseen Kristukseen, oleem mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen,jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja.Eihän kukaan ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja.
        Gal.2:6
        Ja lopuksi; 1 Tim 4: 1 Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotku luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä hengiä ja pahojen henkien opetuksia.

Herra varjele meidät totuudessa.Sinun sanasi on kokonaan totuus.

Klara vappen JEESUS KRISTUS ON HERRA!

Gal. 3:27
        ”Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet”.
        Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen. Heidät on puettu oikeaan hääpukuun., Kristuksen vanhurskauteen. Se peittää ja pyyhkii pois kaiken syyllisyyden (1. Piet. 3:21); saamme olla Jumalan rakkaita lapsia, kun uskomme Kristukseen.

Mielestäni Svebilius sanoo hyvin Katekismuksessaan, mitä kasteessa tapahtuu:
        ”Jumala ottaa sen, joka kastetaan, lapseksensa, Poika pukee hänet vanhurskaudellansa, Pyhä Henki uudestisynnyttää hänet ja tekee asumasijakseen"
        (Joh. 3:5, Tiit. 3:5).

• mutta kun
        Tapio522 kirjoitti:

Gal. 3:27
        ”Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet”.
        Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen. Heidät on puettu oikeaan hääpukuun., Kristuksen vanhurskauteen. Se peittää ja pyyhkii pois kaiken syyllisyyden (1. Piet. 3:21); saamme olla Jumalan rakkaita lapsia, kun uskomme Kristukseen.

Mielestäni Svebilius sanoo hyvin Katekismuksessaan, mitä kasteessa tapahtuu:
        ”Jumala ottaa sen, joka kastetaan, lapseksensa, Poika pukee hänet vanhurskaudellansa, Pyhä Henki uudestisynnyttää hänet ja tekee asumasijakseen"
        (Joh. 3:5, Tiit. 3:5).

kerran täältä ajasta lähdemme, niin ei Jumala suinkaan katso, olemmeko toimineet katekismuksen tai vaikkapa Lutherin mukaan. Kukin vastaa teoistaan sitten sen mukaan olemmeko olleet kuuliaisia Jumalan sanalle, Raamatulle. Ja Raamatun selkeä sanoma on, että Jumalan Sana synnyttä meidät uudesti ylhäältä,(ne jotka ottavat sen vastaan)jonka jälkeen tulee ottaa kaste Jeesuksen nimeen ja senjälkeen astuu voimaan Jumalan lupaus Pyhän Hengen lahjasta kaikille, jotka toimivat edelläkuvatulla tavalla. katso Apt 2.luku.

• aamen.................
        mutta kun kirjoitti:

kerran täältä ajasta lähdemme, niin ei Jumala suinkaan katso, olemmeko toimineet katekismuksen tai vaikkapa Lutherin mukaan. Kukin vastaa teoistaan sitten sen mukaan olemmeko olleet kuuliaisia Jumalan sanalle, Raamatulle. Ja Raamatun selkeä sanoma on, että Jumalan Sana synnyttä meidät uudesti ylhäältä,(ne jotka ottavat sen vastaan)jonka jälkeen tulee ottaa kaste Jeesuksen nimeen ja senjälkeen astuu voimaan Jumalan lupaus Pyhän Hengen lahjasta kaikille, jotka toimivat edelläkuvatulla tavalla. katso Apt 2.luku.

totisesti aamen.Ensin usko, sitten kaste.

• tällä tavalla

Kirje galatalaisille 5 luku, luvun alusta:Vapauteen Kristus meidät vapautti.Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
      Minä Paavali, sanon teille: JOS ANNATTE YMPÄRILEIKATA ITSENNE, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä.
      Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa YMPÄRILEIKATA ITSENSÄ, hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä.
      Sitten jae 6 :KRISTUKSESSA JEESUKSESSA on yhdentekevää, onko ihminen YMPÄRILEIKATTU vai ei.Ainoa tärkeä on RAKKAUTENA vaikuttava USKO.

• sehän on selvä

Tottahan kastettu ja Kristuksen Hengen sisälleen saanut lapsi Jumalaan uskoo.

"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Room.8:9)

enemmänkin pitäsi olla huolissaan niistä seurakunnan ulkopuolelle jätetyistä ei-kristyttyjen kastamattomista lapsista?
        milloinkas ne olisi Kristuksen hengen sisälleen asuvaiseksi saaneet, kun lihasta syntyy liha?

• Paavali kirjoittaa asiasta, jonka hän on omakohtaisesti kokenut: Mitä on olla lain orja ja mitä on olla vapaa Kristuksessa.
        Paavali itse oli aikoinaan kulkenut loppuun lain ja tekojen tien. Niinpä hän nyt tekee kaikkensa varoittaakseen galatalaisiakin tuon tien mahdottomuudesta.

Vain Kristus voi vapauttaa meidät synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta. Jumalan viha ei voi enää meitä kauhistaa. Saamme olla vapaita ja iloisia pelkäämättä tulevaa vihaa.
        Elävä usko johtaa meidät rakkauden tekoihin (j.6).

Apostoli ilmoittaa luottavansa galatalaisiin, vaikka onkin heihin suuresti pettynyt (j. 7-12).
        Usein Jumalakin pettyy meihin, niin usein me toimimme omin voimin. Me taas saatamme pettyä toinen toisiimme.
        Paavalin tavoin älkäämme kuitenkaan menettäkö toivoamme. Herra voi palauttaa meidät eksymyksemme tieltä ja ”se, joka on hämmentänyt ajatuksemme, tulee saamaan rangaistuksensa” (j.10).
        ---
        Uudelleen kastaminen johtaa helposti uskovan ihmisen omavanhurskauden tielle, jolla Paavalikin oli ennen kääntymystää.
        Pidetäänhän ns. uskovien kastetta kuuliaisuuden askeleena, omana ansiona (ihmistekona), elikkä lain piiriin kuuluvana asiana.
        Meille kaste on taas evankeliumia (ARMONVÄLINE).

• sinä kertoa
        Tapio522 kirjoitti:

Paavali kirjoittaa asiasta, jonka hän on omakohtaisesti kokenut: Mitä on olla lain orja ja mitä on olla vapaa Kristuksessa.
        Paavali itse oli aikoinaan kulkenut loppuun lain ja tekojen tien. Niinpä hän nyt tekee kaikkensa varoittaakseen galatalaisiakin tuon tien mahdottomuudesta.

Vain Kristus voi vapauttaa meidät synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta. Jumalan viha ei voi enää meitä kauhistaa. Saamme olla vapaita ja iloisia pelkäämättä tulevaa vihaa.

Apostoli ilmoittaa luottavansa galatalaisiin, vaikka onkin heihin suuresti pettynyt (j. 7-12).
        Usein Jumalakin pettyy meihin, niin usein me toimimme omin voimin. Me taas saatamme pettyä toinen toisiimme.
        Paavalin tavoin älkäämme kuitenkaan menettäkö toivoamme. Herra voi palauttaa meidät eksymyksemme tieltä ja ”se, joka on hämmentänyt ajatuksemme, tulee saamaan rangaistuksensa” (j.10).
        ---
        Uudelleen kastaminen johtaa helposti uskovan ihmisen omavanhurskauden tielle, jolla Paavalikin oli ennen kääntymystää.
        Pidetäänhän ns. uskovien kastetta kuuliaisuuden askeleena, omana ansiona (ihmistekona), elikkä lain piiriin kuuluvana asiana.

vaikkapa 3 Raamatun jaetta tai paikkaa, jossa SELVÄSTI sanotaan lapsia kastetun. Siis ne paikat joissa kerrotaan SYLILAPSEN ristiäisistä.

Löytöpalkkioksi saat 100 euroa

• joosua
        Tapio522 kirjoitti:

Paavali kirjoittaa asiasta, jonka hän on omakohtaisesti kokenut: Mitä on olla lain orja ja mitä on olla vapaa Kristuksessa.

---

mukaan tulla ensin Jeesukseen uskovaksi, miten ihmistä muuten voidana kastaa, järjenköyttö on sallittua myöskin.

Roomalaiskirje:
        1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."

Roomalaiskirje:
        13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

Tässä on kysymys uskoontulemisesta, uskoon tulleet ottivat kasteen niin miehet kuin naiset, ja miten he pystyivät tulemaan uskoon. HEILLE JULISTETTIIN JUMALAN SANAA. Siinä on meidän pelastus että uskomme Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, ilman sitä emme pääse perille, kaste ei ole se joka vie taivaaseen vaan usko Jeesukseen.
        Hebrealaiskirje:
        4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

Jumalan Sana on aina kokonaisuus, siitä ei voi ottaa pois mitään ja tehdä uskovia pelkän lapsikasteen turvin.

Maailma on täynnä vauvana kastettuja pienokaisia, mutta vanhempana kulkevat ristin vihollisena. Kyllä ihmisen pitää itse kohdata vapahtajansa jotta myös käsittää mitä on ottaa kaste Herran Jeesuksen nimeen.

Jeesus antoi meille esimerkin kun otti kasteen Johannekselta, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
        Kastetta ei anneta koskaan etukäteen ilman että hän ei tunne Jeesusta.
        Kaste on annettu aina kun he tulevat Herraan Jeesukseen uskoviksi. Näin Sana opettaa.
        Raamatussa ei ole julistettu synninpäästöä pikkuvauvoille eikä siellä ole ollut kummeja eikä muitakaan pään valeluilta, nämä ovat luterilaisuuden oppeja, mutta ei Raamatun oppia.

Siksi ón monen niin vaikea päästä näistä perinnäissäännöistä eivätkä ota pelastusta vastaan, kun he ovat luterilaisuudessa niin kiinni, ettei sinne mahdu Jeesusta.

Jeesus osoitti tietä ihmisille ja oli moni joka ei seurannut Jeesusta, monet lähtivät joukosta ulos, ja Jeesus sanoi, haluatteko tekin mennä pois, tämä oli esitetty hänen opetuslapsilleen.
        Niin jos ei ole Jeesusta elämässä ei myöskään siihen ´päänviruttelut auta eikä sitä voida käyttää missään kohdisn esimerkkinä pelastuksena.
        Vauva ei kykene itse ottamaan kastetta, ja Raamattu kehoittaa ainoastaan jokaisen itse menemään ja ottamaan kasteen, Anna kastaa itsesi jne.
        Luterilaisuus on täynnä perinnäissääntöjä joita ei ole Raamatussa, ei nimenanto juhlaa ole kastetilaisuuden yhteydessä osoitettu missään kohdissa, mutta sekin on ihmisten omia kun siihen soveltavat kummit ja nimenannot, uskosta ei kylläkään ole mitään tietoa, uskomattomat vanhemmat kastaa lapsiaan, Raamattu ei niin opeta.

• joosua
        joosua kirjoitti:

mukaan tulla ensin Jeesukseen uskovaksi, miten ihmistä muuten voidana kastaa, järjenköyttö on sallittua myöskin.

Roomalaiskirje:
        1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."

Roomalaiskirje:
        13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

Tässä on kysymys uskoontulemisesta, uskoon tulleet ottivat kasteen niin miehet kuin naiset, ja miten he pystyivät tulemaan uskoon. HEILLE JULISTETTIIN JUMALAN SANAA. Siinä on meidän pelastus että uskomme Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, ilman sitä emme pääse perille, kaste ei ole se joka vie taivaaseen vaan usko Jeesukseen.
        Hebrealaiskirje:
        4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

Jumalan Sana on aina kokonaisuus, siitä ei voi ottaa pois mitään ja tehdä uskovia pelkän lapsikasteen turvin.

Maailma on täynnä vauvana kastettuja pienokaisia, mutta vanhempana kulkevat ristin vihollisena. Kyllä ihmisen pitää itse kohdata vapahtajansa jotta myös käsittää mitä on ottaa kaste Herran Jeesuksen nimeen.

Jeesus antoi meille esimerkin kun otti kasteen Johannekselta, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
        Kastetta ei anneta koskaan etukäteen ilman että hän ei tunne Jeesusta.
        Kaste on annettu aina kun he tulevat Herraan Jeesukseen uskoviksi. Näin Sana opettaa.
        Raamatussa ei ole julistettu synninpäästöä pikkuvauvoille eikä siellä ole ollut kummeja eikä muitakaan pään valeluilta, nämä ovat luterilaisuuden oppeja, mutta ei Raamatun oppia.

Siksi ón monen niin vaikea päästä näistä perinnäissäännöistä eivätkä ota pelastusta vastaan, kun he ovat luterilaisuudessa niin kiinni, ettei sinne mahdu Jeesusta.

Jeesus osoitti tietä ihmisille ja oli moni joka ei seurannut Jeesusta, monet lähtivät joukosta ulos, ja Jeesus sanoi, haluatteko tekin mennä pois, tämä oli esitetty hänen opetuslapsilleen.
        Niin jos ei ole Jeesusta elämässä ei myöskään siihen ´päänviruttelut auta eikä sitä voida käyttää missään kohdisn esimerkkinä pelastuksena.
        Vauva ei kykene itse ottamaan kastetta, ja Raamattu kehoittaa ainoastaan jokaisen itse menemään ja ottamaan kasteen, Anna kastaa itsesi jne.
        Luterilaisuus on täynnä perinnäissääntöjä joita ei ole Raamatussa, ei nimenanto juhlaa ole kastetilaisuuden yhteydessä osoitettu missään kohdissa, mutta sekin on ihmisten omia kun siihen soveltavat kummit ja nimenannot, uskosta ei kylläkään ole mitään tietoa, uskomattomat vanhemmat kastaa lapsiaan, Raamattu ei niin opeta.

Apostolien teot:

Tässä on Jumalan Sanaa joka osoittaa mitä kautta ihminen pelastuu.

• vakuuta toi
        sehän on selvä kirjoitti:

Tottahan kastettu ja Kristuksen Hengen sisälleen saanut lapsi Jumalaan uskoo.

"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Room.8:9)

enemmänkin pitäsi olla huolissaan niistä seurakunnan ulkopuolelle jätetyistä ei-kristyttyjen kastamattomista lapsista?
        milloinkas ne olisi Kristuksen hengen sisälleen asuvaiseksi saaneet, kun lihasta syntyy liha?

vauvakaste teoria, joka ei oo Raamatusta.Ai miks?No katso nyt vappunakin noita vauvakastettuja...toreilla, turuilla jne.

• suomalaisia harhaan
        Tapio522 kirjoitti:

---

uskoon tulleella on se yxi kaste ja so. otettu uskovaisena ja vapaa ehtoisesti, vieläpä niin että itsekin sen muistaa, toisin kun vauvakasteelle väkisin tuotu.
        Kaikki ei uskovana, toisten tms toimesta otetut kasteet ovat mitättömiä!

• lapsia kastetaan
        suomalaisia harhaan kirjoitti:

uskoon tulleella on se yxi kaste ja so. otettu uskovaisena ja vapaa ehtoisesti, vieläpä niin että itsekin sen muistaa, toisin kun vauvakasteelle väkisin tuotu.
        Kaikki ei uskovana, toisten tms toimesta otetut kasteet ovat mitättömiä!

Lahkolaiset jatkavat jatkuvasti valehteluaan, että kristityt kastavat lapsiaan väkisin.

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Lapsen kaste ja lapsen liittäminen seurakuntaan on todella iloinen tapahtuma ja siinä on valtata Pyhän Hengen läsnäolo.(1.Kor.12:13,Gal.3:27,Room.6:3-4)

Kastamalla ja opettamalla tehdään Jeesukselle opetusLAPSIA. (Mt.28:19-20).

Kaatamalla ja uudestikastamalla tehdään lahkolaisia, jotka jää porttien ulkopuolelle selityksineen (Matt.7:22-23)

(se kaatava henki on lopun ajan villitsevä eksytyksen henki)

• ihanaa.
        vakuuta toi kirjoitti:

vauvakaste teoria, joka ei oo Raamatusta.Ai miks?No katso nyt vappunakin noita vauvakastettuja...toreilla, turuilla jne.

siis enkelitkin riemuitsee!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      371
      1563
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1503
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      363
      1457
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      48
      1201
    5. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      59
      1152
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      36
      1029
    7. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      252
      1008
    8. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      908
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      877
    10. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      875
    Aihe