Mikä on se kappale? Lienenkö valssi? Jos olet nähnyt UIT:n Aikuisten oikeesti revyyn, niin siinä sen esitti tämä blondi-tuli-taloon-tyyppi kotiäitinä. No en tämän parempia tuntomerkkejä osaa laittaa, mutta olen joskus jostain Hatsaturjanin levyltä tämän aivan loistavan kappaleen kuullut kauan sitten ja todella haluaisin tietää nimekkeen.
aram hatsaturjan
4
2552
Vastaukset
- Luulisin
Olisiko tämä?
http://users.bestweb.net/~dee/Clips/MasqueradeWaltz.rm
Nimi Hatšaturjan (armenialaisittain Արամ Խաչատրյան, venäläisittäin Аpaм Xaчaтypян) esiintyy netissä kielestä riippuen eri muodoissa kirjoitettuna: Khatchaturian, Khatchatourian, Chatschaturjan jne. Myös tuo orkesterisarja saattaa olla nimeltään Maskerade, Masquerade tms.
Dmitri Šostakovitšilla on myös joitakin varsin samantapaisia (hienoja) valsseja – niin samantapaisia, että ainakin minulla tahtovat mennä sekaisin...- Luulisin
Luulin, että tuo Naamiaiset (Masquerade) olisi ollut sarja orkesterille. Vaikuttaa kuitenkin, että on kyse balettimusiikista. Hatšaturjan näyttää säveltäneen balettinsa Naamiaiset Mihail Lermontovin näytelmän pohjalta.
Minäkin olen käynyt baletissa. Paikka oli Leningrad ja vuosi oli 1973. Tulin käyneeksi samoilla töin kaksikin kertaa: ensimmäisen ja viimeisen. Ei ole se taiteenlaji minua varten!
Mutta kuunteleehan tuota valssia siltikin. Tietoisuus siitä, että on kyse balettimusiikista, ei isommin häiritse kuunteluelämystä.
Oopperassa toki käyn ihan mielelläni. Viime käynnistäni ei ole puoltakaan vuotta. - epätoivosta on
Luulisin kirjoitti:
Luulin, että tuo Naamiaiset (Masquerade) olisi ollut sarja orkesterille. Vaikuttaa kuitenkin, että on kyse balettimusiikista. Hatšaturjan näyttää säveltäneen balettinsa Naamiaiset Mihail Lermontovin näytelmän pohjalta.
Minäkin olen käynyt baletissa. Paikka oli Leningrad ja vuosi oli 1973. Tulin käyneeksi samoilla töin kaksikin kertaa: ensimmäisen ja viimeisen. Ei ole se taiteenlaji minua varten!
Mutta kuunteleehan tuota valssia siltikin. Tietoisuus siitä, että on kyse balettimusiikista, ei isommin häiritse kuunteluelämystä.
Oopperassa toki käyn ihan mielelläni. Viime käynnistäni ei ole puoltakaan vuotta.Kiitos, kiitos, kiitos. Kumarran ja pokkaan!!!
- Luulisin
epätoivosta on kirjoitti:
Kiitos, kiitos, kiitos. Kumarran ja pokkaan!!!
Noin runsaista kiitoksista pitää antaa bonuksena vielä pari linkkiä.
Tässä amerikkalaisen oppilasorkesterin lievästi epävireinen esitys (MP3, 4 megaa ja risat):
http://www.fyao.org/resources/FYAO Symphony Orchestrea - Masquerade Suite - Waltz by Aram Khachaturian.MP3
Ja tässä osoite, jonka takaa pitäisi löytyä liki 24-megainen WAV-tiedosto: http://www.dragon.k12.pa.us/hs/depts/music/multimedia.html
Neljäs klikattava otsikko ylhäältä lukien (en jaksanut imuroida sitä kokeeksi itselleni).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182587100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381592Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 291215
- 261151