Käyppä kts

mitä nimimerkki

neito kirjoittaa KASTE-palstalla.
Perustelee asian Raamatulliselta pohjalta.Kannattaa lukea.

15

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä kysymys on (synergismistä), eli ratkaisukristillisyydestä. Laki ja evankeliumi, sekoittuu ratkaisevalla tavalla.

Uskonpuhdistuksen sanoma on tarpeen tänäänkin:

Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, ilman lain tekoja.

Room.3: 28. "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

• korjaus

Sehän on pahinta ratkaisukristillisyyttä kun
        pelastus perustuu vanhempien, kummien ja papin ratkaisujen varaan. He ratkaisevat, koska lapsi
        "pelastetaan".
        Missähän siinä on armo.
        Voi sokeutta.
        Luepa uudelleen tuo Room. 3:28 oikein ajatuksen
        kanssa.
        "Ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ILMAN
        LAIN TEKOJA (siis kastetta)!!!!!!!!!!!

• korjaus kirjoitti:

Sehän on pahinta ratkaisukristillisyyttä kun
        pelastus perustuu vanhempien, kummien ja papin ratkaisujen varaan. He ratkaisevat, koska lapsi
        "pelastetaan".
        Missähän siinä on armo.
        Voi sokeutta.
        Luepa uudelleen tuo Room. 3:28 oikein ajatuksen
        kanssa.
        "Ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ILMAN
        LAIN TEKOJA (siis kastetta)!!!!!!!!!!!

lain teko, vaan on Jumalan sanassa ja asetusta. Ihmiset eivät ole keksineet kastetta omasta päästään, vaan se on todella yksin Jumalan säätämä liitto ihmiselle.

Lain tekoja, ovat omavanhurskaus, eli oma ratkaisu ja sitä seuraavat työt.

2.kor.3:5. "ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta"

• tekoa
        weha kirjoitti:

lain teko, vaan on Jumalan sanassa ja asetusta. Ihmiset eivät ole keksineet kastetta omasta päästään, vaan se on todella yksin Jumalan säätämä liitto ihmiselle.

Lain tekoja, ovat omavanhurskaus, eli oma ratkaisu ja sitä seuraavat työt.

2.kor.3:5. "ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta"

on nimenomaa se, että kirkkolaki määrää lapset kas-
        tettavaksi. Sanot:
        Lain tekoja, ovat omavanhurskaus, eli oma ratkaisu ja sitä seuraavat työt."
        Kyllä se on vanhempien OMA RATKAISU, kun he yrittävät väkisin pelastaa pieni, viaton lapsi.
        Lapsikasteen kirkko on keksinyt omasta päästään,
        koska Raamattu ei sitä tunne.

• menkää siis
        tekoa kirjoitti:

on nimenomaa se, että kirkkolaki määrää lapset kas-
        tettavaksi. Sanot:
        Lain tekoja, ovat omavanhurskaus, eli oma ratkaisu ja sitä seuraavat työt."
        Kyllä se on vanhempien OMA RATKAISU, kun he yrittävät väkisin pelastaa pieni, viaton lapsi.
        Lapsikasteen kirkko on keksinyt omasta päästään,
        koska Raamattu ei sitä tunne.

opeslapseuttakaa kastamalla ja opettamalla.

Kastekäsky on annettu vanhemmille ja aikuisille, ei lapselle itselleen.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kristityt tottelevat sanaa ja kastavat lapsensa Jeesuksen omiksi.

• ransom

Ratkaisukristillisyys kuulostaa joskus kunnian ottamiselta itselle tyyliin: 'MINÄ valitsin Jeesuksen' (osaako hän olla kiitolllinen?). Mutta painotus ei siinä välttämättä ole tuo, eikä se ole silloin synergismiäkään: Jumala luo uskon evankeliumia saarnattaessa, Henki riistää ihmisen pahan vallasta, sitten ihminen ilmaisee halunsa tulla uskoon ja näin sitoutuu ja tunnustautuu uskoon joka hänelle on annettu (näin uskon tapahtuvan silloinkin kun teologiassa onnutaan ja ollaan synergistejä). Kehotus ottaa vastaan sanoma henkilökohtaisesti löytyy Paavalilta. Annettu usko voi kuivua kokoon jos siihen ei liity tunnustautuminen, julkinenkin. Pohjia myöten ei voine ymmärtää mitä kääntymyksessä tapahtuu, joka tapauksessa suhteessa molempien on sanottava: tahdon, vaikka toisen rakkaus olisikin herättänyt vastarakkauden.

• ransom kirjoitti:

Ratkaisukristillisyys kuulostaa joskus kunnian ottamiselta itselle tyyliin: 'MINÄ valitsin Jeesuksen' (osaako hän olla kiitolllinen?). Mutta painotus ei siinä välttämättä ole tuo, eikä se ole silloin synergismiäkään: Jumala luo uskon evankeliumia saarnattaessa, Henki riistää ihmisen pahan vallasta, sitten ihminen ilmaisee halunsa tulla uskoon ja näin sitoutuu ja tunnustautuu uskoon joka hänelle on annettu (näin uskon tapahtuvan silloinkin kun teologiassa onnutaan ja ollaan synergistejä). Kehotus ottaa vastaan sanoma henkilökohtaisesti löytyy Paavalilta. Annettu usko voi kuivua kokoon jos siihen ei liity tunnustautuminen, julkinenkin. Pohjia myöten ei voine ymmärtää mitä kääntymyksessä tapahtuu, joka tapauksessa suhteessa molempien on sanottava: tahdon, vaikka toisen rakkaus olisikin herättänyt vastarakkauden.

tarkattava Raamatun opetuksia:

Joh.6:63. "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään auta: ne sanat, jotka minä teille puhun, ovat henki ja elämä."

1.Piet.1:5. "jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen"

Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa.

Fil.2:13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

• tottelee, koska
        menkää siis kirjoitti:

opeslapseuttakaa kastamalla ja opettamalla.

Kastekäsky on annettu vanhemmille ja aikuisille, ei lapselle itselleen.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kristityt tottelevat sanaa ja kastavat lapsensa Jeesuksen omiksi.

ev.lut kirkko kiristää vanhemmat kastamaan epäraamatullisella vauvakasteella!

• selviää
        ransom kirjoitti:

esim. lukemalla Roomalaiskirjettä 10 lukua 9-10 jakeita.
        Joh.1:12 jne

• ei ihmiset
        tottelee, koska kirjoitti:

ev.lut kirkko kiristää vanhemmat kastamaan epäraamatullisella vauvakasteella!

Jeesuksen sanat "menkää siis ja tehkää" kastamalla j a opettamalla.

Lapsilla on etuoikeus päästä Jeesuksen opetuslapsiksi kasteessa.

• ja sen
        ei ihmiset kirjoitti:

Jeesuksen sanat "menkää siis ja tehkää" kastamalla j a opettamalla.

Lapsilla on etuoikeus päästä Jeesuksen opetuslapsiksi kasteessa.

jälkeen kastakaa, näin.Se on Raamatun oppi Markus 16:15-16. Jumalan sana.

• muistutan

Tyhmät neitsyet on pakanoiden ja lahkouskoisten kastamattomia lapsia ja nuoria, joilta puuttuu öljy eli Kristuksen henki lampuista, kun väärän opetuksen vuoksi on kastaminen laiminlyöty. Eikä enää ehditä kastaa kun Ylkä tulee noutamaan seurakuntaansa.
      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Kastetulla lapsella on päällään Kristuspuku eli hääpuku.

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

• pöljä tajuu

että kastettu Kristuksen kuolemaan tark. kuolemaan kastettu>ristintyö>sovitus.Sillä ei ole vesikasteen kanssa mitään tekemistä!!!

• uusi liitto
        pöljä tajuu kirjoitti:

että kastettu Kristuksen kuolemaan tark. kuolemaan kastettu>ristintyö>sovitus.Sillä ei ole vesikasteen kanssa mitään tekemistä!!!

Uuden liiton kaste on yksi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jo kasteen nimi kertoo, mitä siihen kasteeseen kuuluu veden lisäksi.

Johanneksen vesikaste lakkasi jo 2000-vuotta sitten.

Nyt on Uuden liiton kaste, jossa Jumala tekee pysyvän liiton kastettavan kanssa.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

• esikuvan mukainen
        uusi liitto kirjoitti:

Uuden liiton kaste on yksi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jo kasteen nimi kertoo, mitä siihen kasteeseen kuuluu veden lisäksi.

Johanneksen vesikaste lakkasi jo 2000-vuotta sitten.

Nyt on Uuden liiton kaste, jossa Jumala tekee pysyvän liiton kastettavan kanssa.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

kaste, kaste kuolemaan.Tässä ei vedellä ole mitään tekemistä, muuta kuin esikuvana, koska olemme KASTETUT HÄNEN RISTINKUOLEMAANSA, ajattele!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      66
      613
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe