Crescent??

pyöräilijä..

Eli tarkoituksenani olisi ostaa hybridipyörä, jolla ajelen kesällä melkein päivittäin n.20 km työmatkan yhteensuuntaan ja takas sama 20km ja. Työmatka on pääasiassa asfalttitietä. Pyörästä olisin valmis maksamaan joku 500 euroa tai vähän enemmän. Olen miettinyt crescentin seuraavia malleja:
LOGIC LTC 500 499€
LOGIC LTC 700 629€ (hinnan vuoksi vielä harkinnassa)
LOGIC LTC 800 669€ (hinnan vuoksi vielä harkinnassa, eikä taida olla lokasuojia mukana)

Mallit löytyvät www.crescent.fi

Eli onko kellään kokomuksia pyörän laadusta hintaan nähden? Muitakin merkkejä saa suositella..

19

19895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • resenttimies

Lokasuojat saa kyllä tingittyä mukaan jos vaan kehtaat pyytää, eikä ne kovin arvokkaat muutenkaan ole. Logikit on ihan hyviä pyöriä, suosittelen kyllä että et ihan sitä halvinta logikkia osta, se on kuitenkin niin hyvempi sijoitus se kalliimpi (muistaakseni deore vaihteet ja parempi joustokeula niissä).

mut kannattaa jotain muutakin merkkiä katella, nimittäin tuo joustokeula taitaa olla ihan tarpeeton jos matka on asfalttitietä. eikä tuo sinänsä edes mikään laadukas keula ole. esim. Nishikillä taitaa olla vastaavia mutta ilman joustoa?(en muista)

• handle

1250km poljettu kyseisellä Crescentillä, erinomaiset kokemukset fillarista, sopii minulle kuin hanska käteen, kevyt polkea ja laadullisesti hyvin tehty. suosittelen ja hintakaan ei ole apteekinhyllyltä, osaava ostaja saa kyllä alennusta.

• hp_guru

kuuden vuoden vanha viisi vaihteinen, toimii kuin unelma! Pyörällä ajettu paljon! Eipä tarvinnut viedä huoltoon minnekkään kun jos jotainmenikinitse korjasin. Toisin kunpyörä oli minulla 1 vuosi, niin eipä tarvinnut kuin ennen kesää tehdä pikatarkastuksen... Todella kestävätovat nämä Cresentit.

• pyöräilijä..

..Että minkä tyyppisen/merkkisen ostan. Olen vähän miettinyt naisten mallina niitä cresentin Logic LTC700 ja LTC800. LTC800 on kyllä runkomalliltaan enemmän mieleeni, mutta en tiedä sitten onko sillä hyvä ajaa. Sen hinta 670 euroo tuntuu kyl aika kovalta hinnalta, joten vois kierrellä eri liikkeissä jos jossain olisi alennuksessa LTC700,LTC800 tai joku muu vastaava pyörä. Olisiko kellään tietoa myydäänkö Tampereen suunnalla jossakin liikkeessä edellä mainittuja crescentin pyöriä halvemmalla?

• Pettynyt pyöräilijä

Olen hankkinut perus 7-vaihteiset Cresentit perheelle. Pikkuvikoja ilmeentyi uutena, lokasuojat, valot, lukko jne. Pyörällä hyvä ajaa, mutta miksi tällaisilla pienillä "muovisilla" virityksillä, jotka eivät kestä käyttöä pilataan muuten hyvänoloinen peruspyörä. Ikävä, että laatupyörään laitetaan osia, jotka eivät kestä käyttöä. Valmistajalle viestiä, tarkkuutta osienvalintaan. Muuten tyytyväinen käyttäjä.

• bilsu
      • kirjoittavat

On monta syytä miksi kyseinen pyörä ei edes sovi minulle, esim. runkokoko on liian pieni 51 tuum.
        satula on susi, joustokeula vaatimaton ym.
        ole hyvä ja osta vaan minä en.

• pyöräilijä..
        kirjoittavat kirjoitti:

On monta syytä miksi kyseinen pyörä ei edes sovi minulle, esim. runkokoko on liian pieni 51 tuum.
        satula on susi, joustokeula vaatimaton ym.
        ole hyvä ja osta vaan minä en.

Tarkoititko bilteman pyörää? Tuskin meinaan crescentin pyörässä on vaatimaton joustokeula jne. Biltemasta sitä pyörää en ainakaan osta, ku tuntuu että kaikki haukkuvat sen liikkeen pyöriä..

• tarkoitin
        pyöräilijä.. kirjoitti:

Tarkoititko bilteman pyörää? Tuskin meinaan crescentin pyörässä on vaatimaton joustokeula jne. Biltemasta sitä pyörää en ainakaan osta, ku tuntuu että kaikki haukkuvat sen liikkeen pyöriä..

Bilteman pyörää.
        Se ei sovi minulle ja laatu ei ole minulle mieleen.

• bilsu
        pyöräilijä.. kirjoitti:

vai kaikki haukkuu :-) Mahtaako heillä olla minkäänlaista kokemusta ko. pyöristä :-) Minä en hauku, jos runko koko on sopiva ja osaa itse koota, niin bilteman pyörä on yhtä hyvä kuin ns. merkkipyörä joka maksaa 200-300Euroa enempi.

• Nuuska
        bilsu kirjoitti:

vai kaikki haukkuu :-) Mahtaako heillä olla minkäänlaista kokemusta ko. pyöristä :-) Minä en hauku, jos runko koko on sopiva ja osaa itse koota, niin bilteman pyörä on yhtä hyvä kuin ns. merkkipyörä joka maksaa 200-300Euroa enempi.

Biltemassa ei myydä mitään johon kannattaa rahansa sijoittaa. Halpaa roskaa koko pulju täynnä. Koittakaa nyt ihmiset ymmärtää että ei se hinta kalliimmissa pyörissä pelkkää ilmaa ole. Laatu maksaa.

ps. miten kauan biltemassa myynnissä olevien ajovalojen polttimot kestää? Koko matkan aina seuraavaan Bilteman myymälään asti! :)

• Pettynyt laatuun

Meillä on kaksi Cresentin nuorten 7 vaihteista (kappavaihde) pyörää. Toinen on ostettu syksyllä 2006 ja toinen 2007. Molemmissa on nyt mennyt kappa rikki siis ruostunut. Meille väitettiin että vain painepesurilla pestenja järvessä ajaen sen saa kastumaan ja ruostumaan. Remontti maksoi 139€ liikkeessä. Joten omien kokemusten perusteella en ostaisi Cresent merkkistä pyörää

• KISS!

Ongelma ei koske vain Cressua. Napavaihde on kinkkinen, koska ongelmat eivät näy päällepäin. Nuorisopyöriksi kannattaa ostaa mielummin turvallisilla käsijarruilla ja avovaihteilla kasattuja pyöriä. Crussun tapaiset maastopyörä "look a like" viritykset, jotka painavatkin yli 15kg, kannattaa kiertää kaukaa.

• ollkss

Kyllä kappavaihde on se varmin vaihteisto. Ei tarvitse koskaan säätää, eikä huoltokaan ole niin vimpan päälle, ei hypi vaihteet pois päältä jne. Crescenttihän valmistetaan ruotsissa että jo periaatteen takia kannattaa suosia kyseistä merkkiä. Tunturin ja helkaman valmistus on siirretty halpamaihin, puolaan, unkariin ja kiinaa.

• ”Ei tarvitse koskaan säätää, eikä huoltokaan ole niin vimpan päälle, ei hypi vaihteet pois päältä jne.”

Ja sitten ihmetellään, kun se meni rikki. Kyllä umpivaihteet sinällään ovat varmaan ihan sopivat tietyn tyyppiseen taajamakäyttöön, mutta nekin on syytä kerran vuodessa avata, puhdistaa ja rasvata.

• Cresentisbest213

cresent on yksi parhaimmista pyöristä! Bilteman Yosemite x dirt on huonoin millä olen ajellut :/ Ei Bilteman Yosemite x dirt: iä!!!!!!

• rossano_kuski

En katsonut noita mainitsemiasi cressuja mutta ihan kokemuksesta voin sanoa että unohda semmoiset hybridit joissa on joustokeula. Sillä keulalla ei tee mitään asfaltti ajossa, ja tuon hintaluokan pyörässä sillä joustokeulalla ei tee mitään missään (toimiva keula maksaa tuolliaisen pyörän verran).

Pyöirä kannattaa koeajaa ihan huolella, sillä geometria erot voivat yllättää.. kaiken A ja O on oikean kokoinen runko.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Hyvä ja kestävä pyörä, mutta silti sekin kaipaa aika ajoin aimo annoksen vaseliinia toimiakseen moitteettomasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe