It-ammattilaisen palkka kipusi yli 3 700 euron
It-ammattilainen on vuoden aikana saanut reilun sadan euron palkankorotuksen. Alkuvuonna tehdyn ITura-tutkimuksen mukaan it-alan keskimääräinen, Tietotekniikan liiton jäsenjakauman mukaan painotettu kuukausiansio on 3 718 euroa.
Vuotta aiemmin it-alan työntekijä tienasi
3 608 euroa.
Miesten keskikokonaisansio it-alalla nousi viime vuodesta noin 3 800 euroon, kun taas naisten ansio pysyi lähes ennallaan ja oli noin 3 400 euroa.
Tietotekniikan liiton ja ITviikko-lehden teettämän kyselyn perusteella palkkaero miesten ja naisten välillä on kasvanut vain entisestään. Ero on kasvanut sekä kokonaisansiossa että peruspalkassa.
Miesten ja naisten ansioissa on kuukausitasolla eroa nyt 382 euroa, kun vuotta aiemmin eroa oli 261 euroa.
It-ammattilaisen palkka kipusi yli 3 700 euron
4
1244
Vastaukset
- pimpelipompeli
Justiinsa töissä pohdittiin, että kuka tällaisia tienaa kun ei meikän firmassa ainakaan kukaan tavan it-duunari?? pomot vissiin tienaa ihan helkatisti, koska me tavalliset tienataan kaikki alle 3000e...
Ärsyttää ja kiukuttaa nää paskatutkimukset jotka antaa ihan vääristyneen kuvan...- HEH HEEE
tässä on ainakin yksi! :))
- pieneen firmaan!!
Vajaat 2-vuotta työkokemusta pienessä it-alan firmassa. Ikää 27-v ja amk-inssi. Palkka tällä hetkellä 3100e/kk.
- Aktiivinen.
"Ärsyttää ja kiukuttaa nää paskatutkimukset jotka antaa ihan vääristyneen kuvan... "
No tuo kuva saadaan kyselyihin vastanneista. Eli jos alle 3000€/kk ansaitsevat eivät viitsi vastailla noihin kyselyihin niin he jäävät sitten tutkimuksesta pois. Ja tuo kyselyhän on aina silloin tällöin k.o lehtien sivuilla. Samoin yksi hyvä paikka on palkkalaskuri.fi. Ja kyllä tuo n. 4000€/kk alkaa olla jo ihan peruspalkkatasoa jos on työkokemusta alalta. Itse vaihdoin viimeksi työnantajaani viime syksynä ja palkka pyysin hieman enemmän kuin edellinen sitä maksoi ja uusi maksoi sen mukisematta. Heräsi mieleen kysymys että myinkö itseni taas halvalla. Ja palkkani on sentään 4300 €/kk. Ja on siis ihan samaa tasoa kuin kaveriellanikin jotka tällä alalla ovat.
Tiedän toki että alalla on noita riistäjiä jotka palkkaavat vain alle 27-vuotiaita ja maksavat reilut pari tonnia kuussa. Mutta ei niissä tarvitse olla töissä. Senkun hakee paremmin palkkaa maksavan ja kokemustasi arvostaa työnantajaa. Eri asia on sitten jos ei tietotaito riitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401