Kysymys

Mielenkiinnosta kysyn. Voiko luerilaiset mielestänne, esim. helluntailainen uskova pelastua?

43

1767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ev.lut.

      tekee parannuksen ja uskoo Jeesuksen lunastustyön henkilökohtaisesti pelastuksekseen.

      • se on mahdollista myös helluntailaisen pelastua, siellä hengellisessä kodissaan?


      • sälli
        weha kirjoitti:

        se on mahdollista myös helluntailaisen pelastua, siellä hengellisessä kodissaan?

        Totta Mooses!


      • täytyy tehdä

        parannus, helluntailaisuudesta, vai mistä?
        Tietääkseni he ovat parannuksen tehneet.Vapaiden suuntien seurakuntiin kun ei voi päästäkkään jäseniksi kuin parannuksen tehnyt, toisin kuin ev.lut kirkkoon.


      • Kerettiläinen
        täytyy tehdä kirjoitti:

        parannus, helluntailaisuudesta, vai mistä?
        Tietääkseni he ovat parannuksen tehneet.Vapaiden suuntien seurakuntiin kun ei voi päästäkkään jäseniksi kuin parannuksen tehnyt, toisin kuin ev.lut kirkkoon.

        Tietääksesi ovat paranuksen tehneet.Niin tai ainakin on sanottava, että on tehnyt paranuksen.Aikuinen ihminenhän voi antaa myös valheellisia tunnustuksia.Ei kukaan voi todistaa/todeta kenenkään uskon aitoutta muu kuin Jumala.Ev.Lut.teologian mukaan opetuslapseus kuuluu kaikille lähetys käskyn mukaan.Joissain yhteisöissä se on vain tiettyjen vaatimusten täyttämien ihmisten etuoikeus, jonka määrittelee joku jonka mielestä täytät vaatimukset, tai sitten et, eli ihmisillä on tässä valta päättää kuka on kelvollinen Jumalalle.En vain nää näissä yhteisöissä sitä armoa mikä kuuluu kristilliseen uskoon.Kirkko kutsuu syntisiä, sillä he tarvitsevat anteeksiantamusta.Tästä alkaa myös synnin tunto ja armon ja pelastuksen tarve joka herättää ihmisiä.Toiset kutsuvat synnittömiä kun heidän mielestään Jeesus ei ole syntisiä varten, vaan synittömiä varten.


      • so. Jumala joka
        Kerettiläinen kirjoitti:

        Tietääksesi ovat paranuksen tehneet.Niin tai ainakin on sanottava, että on tehnyt paranuksen.Aikuinen ihminenhän voi antaa myös valheellisia tunnustuksia.Ei kukaan voi todistaa/todeta kenenkään uskon aitoutta muu kuin Jumala.Ev.Lut.teologian mukaan opetuslapseus kuuluu kaikille lähetys käskyn mukaan.Joissain yhteisöissä se on vain tiettyjen vaatimusten täyttämien ihmisten etuoikeus, jonka määrittelee joku jonka mielestä täytät vaatimukset, tai sitten et, eli ihmisillä on tässä valta päättää kuka on kelvollinen Jumalalle.En vain nää näissä yhteisöissä sitä armoa mikä kuuluu kristilliseen uskoon.Kirkko kutsuu syntisiä, sillä he tarvitsevat anteeksiantamusta.Tästä alkaa myös synnin tunto ja armon ja pelastuksen tarve joka herättää ihmisiä.Toiset kutsuvat synnittömiä kun heidän mielestään Jeesus ei ole syntisiä varten, vaan synittömiä varten.

        kutsuu ihmisiä pelastukseen, Poikansa Jeesuksen yhteyteen.
        Kuinkahan paljon, luterilaisten, lestadiolaisten, ym. kirkon sisällä olevien lahkojen jäsinissä elää olen kuullut...jne.
        Eli ei ole oikeaa tietoa vapaista suunnista, ei helluntailaisista ym.
        Vanhemmat ovat opettaneet lapsiaan, pahaa puhuen, suorastaan valedellen?
        itse kertaaa käymättä em. tilaisuuksissa.
        kokemuksesta voin sanoa että helluntailaisten, vapaaserakuntalaisten, babtistien mm. kokouksissa ylistetään Jumalaa, jeeesuksen verta, Golgatan sovitusta jne.
        Koroitetaan Pyhä Hengeä ja sitä kuin Hän, Pyhä Henki joka paikassa kirkastaa ja koroittaa Jeesusta, rakasta Mestariamme!


      • jokaiselle
        weha kirjoitti:

        se on mahdollista myös helluntailaisen pelastua, siellä hengellisessä kodissaan?

        Lapsen uskoon takaisin,niin vielä on mahdollisuus .


      • hei kuule
        so. Jumala joka kirjoitti:

        kutsuu ihmisiä pelastukseen, Poikansa Jeesuksen yhteyteen.
        Kuinkahan paljon, luterilaisten, lestadiolaisten, ym. kirkon sisällä olevien lahkojen jäsinissä elää olen kuullut...jne.
        Eli ei ole oikeaa tietoa vapaista suunnista, ei helluntailaisista ym.
        Vanhemmat ovat opettaneet lapsiaan, pahaa puhuen, suorastaan valedellen?
        itse kertaaa käymättä em. tilaisuuksissa.
        kokemuksesta voin sanoa että helluntailaisten, vapaaserakuntalaisten, babtistien mm. kokouksissa ylistetään Jumalaa, jeeesuksen verta, Golgatan sovitusta jne.
        Koroitetaan Pyhä Hengeä ja sitä kuin Hän, Pyhä Henki joka paikassa kirkastaa ja koroittaa Jeesusta, rakasta Mestariamme!

        Puhuit juuri asioista joita ei Raamattu opeta.
        Miksi näin?
        Ilmeneekö mielestäsi usko ylistämisenä , ja palvomisena?


    • voi...

      Tottakai voi! Jokainen, joka on Pyhällä Hengellä kastettu pelastuu, oli sitten luterilainen tai hellari. Ei kirkkokunta tai uskonliike ole mikään taivasportti, vaan oma henkilökohtainen usko Vapahtajaamme Herraan Jeesukseen!

      • teette oman liikkeenne tarpeettomaksi. Jokainen voi sitten katsoa mieleisensä porukan omaan korvasyyhyyn?


      • niinkin ilmaista...
        weha kirjoitti:

        teette oman liikkeenne tarpeettomaksi. Jokainen voi sitten katsoa mieleisensä porukan omaan korvasyyhyyn?

        Joka tapauksessa...minä edustan yksistään Jeesus -liikettä. Uskontunnustukseni on Jeesus on Herra!


      • niinkin ilmaista... kirjoitti:

        Joka tapauksessa...minä edustan yksistään Jeesus -liikettä. Uskontunnustukseni on Jeesus on Herra!

        Joka tapauksessa...minä edustan yksistään Jeesus -liikettä.

        Ai yksinkö? Silloin olet villihenki. Lamams on laumaeläin, ja on vain yksi lauma ja yksi huone.

        JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.


        V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

        Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        - Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.


      • ja yksi lauma
        weha kirjoitti:

        Joka tapauksessa...minä edustan yksistään Jeesus -liikettä.

        Ai yksinkö? Silloin olet villihenki. Lamams on laumaeläin, ja on vain yksi lauma ja yksi huone.

        JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.


        V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

        Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        - Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.

        En tietenkään yksin, vaan sisarien ja veljien kanssa, jotka kuulevat Paimenen äänen. On tosiaankin vain yksi Jeesus -liike, se jonka Pyhä Henki ilmoittaa. Saat ajatella mitä haluat, mutta meidän ei tule ajatella omassa lihassa, vaan Pyhän Hengen johdattamana.

        Lopussa on koolla vain yksi lauma. Jos turvaudut maalliseen seurakuntaan ja uskot sen vievän sinut taivasporteille, niin et ole elävässä uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.


      • Hynde
        ja yksi lauma kirjoitti:

        En tietenkään yksin, vaan sisarien ja veljien kanssa, jotka kuulevat Paimenen äänen. On tosiaankin vain yksi Jeesus -liike, se jonka Pyhä Henki ilmoittaa. Saat ajatella mitä haluat, mutta meidän ei tule ajatella omassa lihassa, vaan Pyhän Hengen johdattamana.

        Lopussa on koolla vain yksi lauma. Jos turvaudut maalliseen seurakuntaan ja uskot sen vievän sinut taivasporteille, niin et ole elävässä uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        seurakunta on kristuksen ruumis. 1. Kor 12 27


        Näin siis opetat:
        Jos turvaudut kristuksen ruumiiseen ja uskot sen vievän sinut taivasporteille, niin et ole elävässä uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        Väität mahdottomia. Onko Jeesus itseään vastaan?


      • Tiinaliina
        Hynde kirjoitti:

        seurakunta on kristuksen ruumis. 1. Kor 12 27


        Näin siis opetat:
        Jos turvaudut kristuksen ruumiiseen ja uskot sen vievän sinut taivasporteille, niin et ole elävässä uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        Väität mahdottomia. Onko Jeesus itseään vastaan?

        Kristuksen ruumista ei voida rajata yhteen näkyvään ihmisjoukkoon ja seurakuntaan, vaan siihen kuuluvat kaikki ne joilla on elävä usko Jeesukseen. MUUTKIN KUIN VL:ÄT!!!!

        Miksi tulette tällekin palstalle levittämään sitä lestadiolaista vain-me-harhaoppianne? Eikö teille riitä ne MONET muut palstat, joilla olette? Teidän oppinne poikkeaa niin paljon luterilaisesta, että sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä "luterilaisuus"-palstalla. Se vaan sekoittaa niitä lukijoita, jotka eivät ole luterilaisuudesta yhtään perillä, eivätkä siis osaa erottaa vl-oppia muusta.

        T: Tiinaliina


      • Tiinaliina kirjoitti:

        Kristuksen ruumista ei voida rajata yhteen näkyvään ihmisjoukkoon ja seurakuntaan, vaan siihen kuuluvat kaikki ne joilla on elävä usko Jeesukseen. MUUTKIN KUIN VL:ÄT!!!!

        Miksi tulette tällekin palstalle levittämään sitä lestadiolaista vain-me-harhaoppianne? Eikö teille riitä ne MONET muut palstat, joilla olette? Teidän oppinne poikkeaa niin paljon luterilaisesta, että sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä "luterilaisuus"-palstalla. Se vaan sekoittaa niitä lukijoita, jotka eivät ole luterilaisuudesta yhtään perillä, eivätkä siis osaa erottaa vl-oppia muusta.

        T: Tiinaliina

        selkeätä opetusta. Siis Pyhä Henki ei opeta monella tavalla.

        Tiinaliina hyvä, olemme ihan luterilaisia:

        ...Koska se (päästösana) lausutaan ihmisten kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana sanasta, joka on maanpäällä, ja niin töllistetään ylös taivasta kohti...juuri ne samat avaimet, jotka ovat Kristuksella eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikäänkuin hän sanoisi: Mitä töllistelet taivaalle ja sieltä etsit avaimiani? etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen jättänyt ne alas maanpäälle. Sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta, eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa, on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni...Minä katson vain sitä mitä Pietari sitoo ja päästää, sihen minä pitäydyn. Älä anna johtaa itseäsi harhaan tuon Farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itseänsä, nimittäin kuinka muka ihminen voisi antaa syntejä anteeksi. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä sanassa, niin turhaan töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat, sisäistä anteeksiantamusta. (Luther kirjasta "Avaimista" v.1530).


      • Hynde
        Tiinaliina kirjoitti:

        Kristuksen ruumista ei voida rajata yhteen näkyvään ihmisjoukkoon ja seurakuntaan, vaan siihen kuuluvat kaikki ne joilla on elävä usko Jeesukseen. MUUTKIN KUIN VL:ÄT!!!!

        Miksi tulette tällekin palstalle levittämään sitä lestadiolaista vain-me-harhaoppianne? Eikö teille riitä ne MONET muut palstat, joilla olette? Teidän oppinne poikkeaa niin paljon luterilaisesta, että sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä "luterilaisuus"-palstalla. Se vaan sekoittaa niitä lukijoita, jotka eivät ole luterilaisuudesta yhtään perillä, eivätkä siis osaa erottaa vl-oppia muusta.

        T: Tiinaliina

        lestadiolaisuus on osa luterilaisuutta.
        lähempämä lutherilaisuutta kun nykypäivän kirkollisuus.
        Emmekä anna ketään mennä rauhassa helvettiin "emmekö me" opilla.

        Nykyajan muodin mukainen pyhitysoppi ei hyväksy seurakuntaa pyhitykseen. Lutherin opetus on toisin.



        Minä uskon Pyhään Henkeen

        Uskon, että Pyhä Henki - nimensä mukaisesti - pyhittää minut

        Hän käyttää siihen kristillistä kirkkoa, syntien anteeksiantamista, ruumiin ylösnousemista ja iankaikkista elämää.

        Pyhällä Hengellä on maailmassa sitä varten erityinen yhteisö, äiti, joka Jumalan sanalla synnyttää jokaisen kristityn ja kantaa häntä. Tämän sanan hän ilmoittaa, ja sitä hän teroittaa. Hän valaisee ja sytyttää sydämet käsittämään sen, ottamaan sen vastaan, pitämään siitä kiinni ja siinä pysymään.


      • Tiinaliina
        Hynde kirjoitti:

        lestadiolaisuus on osa luterilaisuutta.
        lähempämä lutherilaisuutta kun nykypäivän kirkollisuus.
        Emmekä anna ketään mennä rauhassa helvettiin "emmekö me" opilla.

        Nykyajan muodin mukainen pyhitysoppi ei hyväksy seurakuntaa pyhitykseen. Lutherin opetus on toisin.



        Minä uskon Pyhään Henkeen

        Uskon, että Pyhä Henki - nimensä mukaisesti - pyhittää minut

        Hän käyttää siihen kristillistä kirkkoa, syntien anteeksiantamista, ruumiin ylösnousemista ja iankaikkista elämää.

        Pyhällä Hengellä on maailmassa sitä varten erityinen yhteisö, äiti, joka Jumalan sanalla synnyttää jokaisen kristityn ja kantaa häntä. Tämän sanan hän ilmoittaa, ja sitä hän teroittaa. Hän valaisee ja sytyttää sydämet käsittämään sen, ottamaan sen vastaan, pitämään siitä kiinni ja siinä pysymään.

        Joo, onhan se lestadiolaisuus vissiin lähempänä luterilaisuutta, kuin nykypäivän kirkollisuus. (Oletan sinun tarkoittavan kansankirkkoa ja siellä vallitsevaa sekasortoa ja kaikenlaista ei-raamatullisuutta).

        MUTTA, teidän vl:ien vain-me-harhaoppinne on KAUKANA luterilaisuudesta. Uskovia on muuallakin kuin teidän porukassanne. Valitettavaa ettei se mene millään perille teille :(.

        T: Tiinaliina


      • pelleily
        weha kirjoitti:

        teette oman liikkeenne tarpeettomaksi. Jokainen voi sitten katsoa mieleisensä porukan omaan korvasyyhyyn?

        iso mies.Mitä Jumalakin sinusta , ajattelee ja motiiveistasi.


      • kyllä on
        ja yksi lauma kirjoitti:

        En tietenkään yksin, vaan sisarien ja veljien kanssa, jotka kuulevat Paimenen äänen. On tosiaankin vain yksi Jeesus -liike, se jonka Pyhä Henki ilmoittaa. Saat ajatella mitä haluat, mutta meidän ei tule ajatella omassa lihassa, vaan Pyhän Hengen johdattamana.

        Lopussa on koolla vain yksi lauma. Jos turvaudut maalliseen seurakuntaan ja uskot sen vievän sinut taivasporteille, niin et ole elävässä uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        nimittäin papit kuolee ja kirkot palaa, ei niihin kannata uskoa.
        USKO HERRAAN JEESUKSEEN NIIN PELASTUT!
        Sydämen usko ja suun tunnustus. Room. 10:9-10.


      • "mahtaili"
        weha kirjoitti:

        selkeätä opetusta. Siis Pyhä Henki ei opeta monella tavalla.

        Tiinaliina hyvä, olemme ihan luterilaisia:

        ...Koska se (päästösana) lausutaan ihmisten kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana sanasta, joka on maanpäällä, ja niin töllistetään ylös taivasta kohti...juuri ne samat avaimet, jotka ovat Kristuksella eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikäänkuin hän sanoisi: Mitä töllistelet taivaalle ja sieltä etsit avaimiani? etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen jättänyt ne alas maanpäälle. Sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta, eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa, on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni...Minä katson vain sitä mitä Pietari sitoo ja päästää, sihen minä pitäydyn. Älä anna johtaa itseäsi harhaan tuon Farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itseänsä, nimittäin kuinka muka ihminen voisi antaa syntejä anteeksi. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä sanassa, niin turhaan töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat, sisäistä anteeksiantamusta. (Luther kirjasta "Avaimista" v.1530).

        helluntai veljelle,vain meillä on "taivaaseen pääsyn avaimet".Helluntai veli kysyi häneltä, onko taivaaseen muutettu ovea? Johon hölmistynyt lesta veli tokaisi, miten niin. No koska Jeesus itse sanoo itsestään,: Minä olen ovi, se joka käy sisälle minun kautta, se pelastuu. Lisää helluntai veli............


      • pelleily kirjoitti:

        iso mies.Mitä Jumalakin sinusta , ajattelee ja motiiveistasi.

        2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".


      • "mahtaili" kirjoitti:

        helluntai veljelle,vain meillä on "taivaaseen pääsyn avaimet".Helluntai veli kysyi häneltä, onko taivaaseen muutettu ovea? Johon hölmistynyt lesta veli tokaisi, miten niin. No koska Jeesus itse sanoo itsestään,: Minä olen ovi, se joka käy sisälle minun kautta, se pelastuu. Lisää helluntai veli............

        On Kristuksen Henki. Esim. "jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa" vertaus: ""Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".


      • kyllä on kirjoitti:

        nimittäin papit kuolee ja kirkot palaa, ei niihin kannata uskoa.
        USKO HERRAAN JEESUKSEEN NIIN PELASTUT!
        Sydämen usko ja suun tunnustus. Room. 10:9-10.

        joka sanoo Herra, Herra pääse sisälle....


      • Hynde
        Tiinaliina kirjoitti:

        Joo, onhan se lestadiolaisuus vissiin lähempänä luterilaisuutta, kuin nykypäivän kirkollisuus. (Oletan sinun tarkoittavan kansankirkkoa ja siellä vallitsevaa sekasortoa ja kaikenlaista ei-raamatullisuutta).

        MUTTA, teidän vl:ien vain-me-harhaoppinne on KAUKANA luterilaisuudesta. Uskovia on muuallakin kuin teidän porukassanne. Valitettavaa ettei se mene millään perille teille :(.

        T: Tiinaliina

        Me puhumme todellisesta, toisin sanoen hengellisestä ykseydestä, jonka puuttuessa ei voi olla uskoa sydämessä eikä sydämenvanhurskautta Jumalan edessä


      • Tiinaliina
        Hynde kirjoitti:

        Me puhumme todellisesta, toisin sanoen hengellisestä ykseydestä, jonka puuttuessa ei voi olla uskoa sydämessä eikä sydämenvanhurskautta Jumalan edessä

        Ette te puhu hengellisestä yhteydestä. Ette te tunnista Jumalan lasta toisessa uskovassa, jos hän ei käy vl-seuroissa. Puhutte ainoastaan näkyvästä yhteydestä ja kuvittelette sen olevan merkki hengellisestä yhteydestä. Ja vaatimuksena siihen teidän tuntemaanne yhteyteen pääsemiseksi on uskonsa kieltäminen. Siihen ei kukaan sydämestään uskova voi suostua. Ne ulkopuolelta vl:iksi alkaneet ovat todellakin ennen sitä olleet ei-uskovia. Mutta vl:ien ulkopuolella olevia on olemassa muunkinlaisia - sydämestään uskovia. Meitä, jotka emme halua kieltää Kristuksen armotyötä kohdallamme.

        T: Tiinaliina


      • Tiinaliina kirjoitti:

        Ette te puhu hengellisestä yhteydestä. Ette te tunnista Jumalan lasta toisessa uskovassa, jos hän ei käy vl-seuroissa. Puhutte ainoastaan näkyvästä yhteydestä ja kuvittelette sen olevan merkki hengellisestä yhteydestä. Ja vaatimuksena siihen teidän tuntemaanne yhteyteen pääsemiseksi on uskonsa kieltäminen. Siihen ei kukaan sydämestään uskova voi suostua. Ne ulkopuolelta vl:iksi alkaneet ovat todellakin ennen sitä olleet ei-uskovia. Mutta vl:ien ulkopuolella olevia on olemassa muunkinlaisia - sydämestään uskovia. Meitä, jotka emme halua kieltää Kristuksen armotyötä kohdallamme.

        T: Tiinaliina

        ne VL:ästä ulkopuolella olevat ovat usein olleet valheveljiä ja eläneet toinen jalka maailmassa tai ns. toisuskoisia jotka ovat pahentuneet Jumalan valtakunnan evankeliumiin tms.

        Tiinaliina olehan nyt tarkkana: Kun puhutaan Raamatussa siitä, ettei hänen omansa voi kuulla muukalaisten/eriseurojen opetusta, koska he eivät tunne sitä, vaan pakenevat sitä. Eikö tämä ole myös hengellistä yhteyttä? - Lampaan korva on näet tarkka korva.


      • Tiinaliina
        weha kirjoitti:

        ne VL:ästä ulkopuolella olevat ovat usein olleet valheveljiä ja eläneet toinen jalka maailmassa tai ns. toisuskoisia jotka ovat pahentuneet Jumalan valtakunnan evankeliumiin tms.

        Tiinaliina olehan nyt tarkkana: Kun puhutaan Raamatussa siitä, ettei hänen omansa voi kuulla muukalaisten/eriseurojen opetusta, koska he eivät tunne sitä, vaan pakenevat sitä. Eikö tämä ole myös hengellistä yhteyttä? - Lampaan korva on näet tarkka korva.

        Turha jatkaa keskustelua sinun kanssasi. Hyvää sunnuntaipäivää.

        T: Tiinaliina


      • joutuvat
        "mahtaili" kirjoitti:

        helluntai veljelle,vain meillä on "taivaaseen pääsyn avaimet".Helluntai veli kysyi häneltä, onko taivaaseen muutettu ovea? Johon hölmistynyt lesta veli tokaisi, miten niin. No koska Jeesus itse sanoo itsestään,: Minä olen ovi, se joka käy sisälle minun kautta, se pelastuu. Lisää helluntai veli............

        lestat ja hellarit...Ero on veteen piirretty viiva. Hurmahenkiä molemmat.


      • ymmärrä
        Hynde kirjoitti:

        seurakunta on kristuksen ruumis. 1. Kor 12 27


        Näin siis opetat:
        Jos turvaudut kristuksen ruumiiseen ja uskot sen vievän sinut taivasporteille, niin et ole elävässä uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        Väität mahdottomia. Onko Jeesus itseään vastaan?

        Raamattu on meille uskon peruskirja.
        Nämä hengelliset pienyhteisöt ovat itseasiassa menneet ohi Evankeliumin sanoman.
        He kuvittelevat olevansa oikealla tavalla uskossa, mutta ovatkin harhaanjohdettuja.
        Usko on jotain paljon syvempää ja vaikuttavampaa.
        Se on parhaimmillaan osallisuutta ihmisen sisimmän olemuksen muuttavaan Voimaan Jeesuksessa Kristuksessa.


      • ykstoinenkin
        Tiinaliina kirjoitti:

        Kristuksen ruumista ei voida rajata yhteen näkyvään ihmisjoukkoon ja seurakuntaan, vaan siihen kuuluvat kaikki ne joilla on elävä usko Jeesukseen. MUUTKIN KUIN VL:ÄT!!!!

        Miksi tulette tällekin palstalle levittämään sitä lestadiolaista vain-me-harhaoppianne? Eikö teille riitä ne MONET muut palstat, joilla olette? Teidän oppinne poikkeaa niin paljon luterilaisesta, että sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä "luterilaisuus"-palstalla. Se vaan sekoittaa niitä lukijoita, jotka eivät ole luterilaisuudesta yhtään perillä, eivätkä siis osaa erottaa vl-oppia muusta.

        T: Tiinaliina

        Yksinkertainen on kaunista ja oikeaa.
        Me kelpaamme tavallisina luterilaisina PAREMMIN kuin
        muiden opintuulissa.


    • maple72

      Minkään kristillisen seurakunnan jäsenyys ei ole pelastuksen tae tai este sille, vaan olennaisinta on usko Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä.

      Valitettavasti kristikunta on pirstoutunut eri leireihin, ja se on vastoin Jeesuksen tahtoa.

      Uskovia kuuluu moniin eri seurakuntiin, mutta kaikki he ovat yhtä Kristuksessa. Kenelläkään ei ole oikeutta tuomita toista kristittyä kadotukseen vaikkapa siksi, että hän ei kuulu "meidän porukkaamme".

      Ei tarvitse kuulua lestadiolaisiin pelastuakseen. Lestadiolaisuus ei ole mitenkään erityisasemassa muihin kristillisiin ryhmiin nähden. "Vain me" -opetus on todella väärin, jos joku niin opettaa.

      • olen seurannut kirjoituksiasi. Eivät ne kyllä luterilaisia ole. Tämä kysymys oli tarkoitettu luterilaisille.

        Raamatussa on vain yksi ainoa oikea usko ja oppi. Epäuskoiset ovat sellaisia, jotka eivät usko sitä mitä me vl:t uskomme ja tietysti ne, jotka jakavat samanlaisen elävän uskon nimestä riippumatta. Se ei ole loukkaus vaan muistutus siitä, että me olemme eri tavalla uskomassa. Me uskomme omalla tavalla ja "joka ei kuule teitä, pitäkää häntä pakana". Jos sydämessä ei ole rauhaa jumalan kanssa, on huono olla. Huonoa oloa täytyy purkaa johonkin. Me vl:set olemme olleet sylkykuppeja iät ja ajat suomenmaassa. Siinä mielessä se on terveellistä, että tulee enempi mietittyä uskonasioita, kun kommentoi joihinkin kysymyksiin.

        Jokainen jumalanlapsi...
        on oikeutettu saarnaamaan evankeliumia sitä tarvitseville. Uskovaiset ovat siis pyhänhengen saanei-ta ja voivat toimittaa tätä pyhänhengen papin virkaa. Seurakunnassa asetetaan myös saarnavirkoja. Seurakunta valitsee saarnaajat erikseen, jotka puhuvat seurakunnalle siis ry:n järjestämissä seurois-sa.

        Raamattua
        Tästä: Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Rauha olkoon teille! niin kuin Isä minut lähetti, niin minä myös lähetän teidät. Ja kun hän nämä sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki, : Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt (Joh.20:21-23).

        Siis Pyhän Hengen papeilla/uskovaisilla on valta antaa syntejä anteeksi.Room. 1:17 Sillä siinä Ju-malan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskos-ta”. Siis: Jumalan Vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon.

        2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kris-tuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. vaan syntyy uskosta uskoon

        1.Piet.1:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
        10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette


      • joka toinen sana
        weha kirjoitti:

        olen seurannut kirjoituksiasi. Eivät ne kyllä luterilaisia ole. Tämä kysymys oli tarkoitettu luterilaisille.

        Raamatussa on vain yksi ainoa oikea usko ja oppi. Epäuskoiset ovat sellaisia, jotka eivät usko sitä mitä me vl:t uskomme ja tietysti ne, jotka jakavat samanlaisen elävän uskon nimestä riippumatta. Se ei ole loukkaus vaan muistutus siitä, että me olemme eri tavalla uskomassa. Me uskomme omalla tavalla ja "joka ei kuule teitä, pitäkää häntä pakana". Jos sydämessä ei ole rauhaa jumalan kanssa, on huono olla. Huonoa oloa täytyy purkaa johonkin. Me vl:set olemme olleet sylkykuppeja iät ja ajat suomenmaassa. Siinä mielessä se on terveellistä, että tulee enempi mietittyä uskonasioita, kun kommentoi joihinkin kysymyksiin.

        Jokainen jumalanlapsi...
        on oikeutettu saarnaamaan evankeliumia sitä tarvitseville. Uskovaiset ovat siis pyhänhengen saanei-ta ja voivat toimittaa tätä pyhänhengen papin virkaa. Seurakunnassa asetetaan myös saarnavirkoja. Seurakunta valitsee saarnaajat erikseen, jotka puhuvat seurakunnalle siis ry:n järjestämissä seurois-sa.

        Raamattua
        Tästä: Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Rauha olkoon teille! niin kuin Isä minut lähetti, niin minä myös lähetän teidät. Ja kun hän nämä sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki, : Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt (Joh.20:21-23).

        Siis Pyhän Hengen papeilla/uskovaisilla on valta antaa syntejä anteeksi.Room. 1:17 Sillä siinä Ju-malan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskos-ta”. Siis: Jumalan Vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon.

        2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kris-tuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. vaan syntyy uskosta uskoon

        1.Piet.1:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
        10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette

        Se on vaktaa, että vain lestarit voi pelastua.
        Ensin pitää käydä uusheränneiden seuroissa tekemäs-
        sä parannusta, sitten esikoisten ja sen jälkeen
        pikkuesikoisten jalkojen juuressa. Lopussa kiitos seisoo kun käy vanhoillislestatiolaisen saarnaajan
        käsien alla. Ei pidä mennä kovin lähelle, kun he
        haisee tupakalle niin kovasti, ettei haju tartu.
        Kyllä täälä seremonialla jo pitäisi taivaan portit aueta, eiks niin Weha?


      • joka toinen sana kirjoitti:

        Se on vaktaa, että vain lestarit voi pelastua.
        Ensin pitää käydä uusheränneiden seuroissa tekemäs-
        sä parannusta, sitten esikoisten ja sen jälkeen
        pikkuesikoisten jalkojen juuressa. Lopussa kiitos seisoo kun käy vanhoillislestatiolaisen saarnaajan
        käsien alla. Ei pidä mennä kovin lähelle, kun he
        haisee tupakalle niin kovasti, ettei haju tartu.
        Kyllä täälä seremonialla jo pitäisi taivaan portit aueta, eiks niin Weha?

        Nyt oli sinulle Raamattua. Nuo mainitsemasi ovat meitä lähteneitä eriseuroja, mutta he eivät opeta niinkuin Raamattu ja me.

        Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.


      • Pyhä Henki eroittaa
        weha kirjoitti:

        olen seurannut kirjoituksiasi. Eivät ne kyllä luterilaisia ole. Tämä kysymys oli tarkoitettu luterilaisille.

        Raamatussa on vain yksi ainoa oikea usko ja oppi. Epäuskoiset ovat sellaisia, jotka eivät usko sitä mitä me vl:t uskomme ja tietysti ne, jotka jakavat samanlaisen elävän uskon nimestä riippumatta. Se ei ole loukkaus vaan muistutus siitä, että me olemme eri tavalla uskomassa. Me uskomme omalla tavalla ja "joka ei kuule teitä, pitäkää häntä pakana". Jos sydämessä ei ole rauhaa jumalan kanssa, on huono olla. Huonoa oloa täytyy purkaa johonkin. Me vl:set olemme olleet sylkykuppeja iät ja ajat suomenmaassa. Siinä mielessä se on terveellistä, että tulee enempi mietittyä uskonasioita, kun kommentoi joihinkin kysymyksiin.

        Jokainen jumalanlapsi...
        on oikeutettu saarnaamaan evankeliumia sitä tarvitseville. Uskovaiset ovat siis pyhänhengen saanei-ta ja voivat toimittaa tätä pyhänhengen papin virkaa. Seurakunnassa asetetaan myös saarnavirkoja. Seurakunta valitsee saarnaajat erikseen, jotka puhuvat seurakunnalle siis ry:n järjestämissä seurois-sa.

        Raamattua
        Tästä: Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Rauha olkoon teille! niin kuin Isä minut lähetti, niin minä myös lähetän teidät. Ja kun hän nämä sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki, : Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt (Joh.20:21-23).

        Siis Pyhän Hengen papeilla/uskovaisilla on valta antaa syntejä anteeksi.Room. 1:17 Sillä siinä Ju-malan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskos-ta”. Siis: Jumalan Vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon.

        2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kris-tuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. vaan syntyy uskosta uskoon

        1.Piet.1:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
        10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette

        eri tehtäviin, Hän antoi , siis Pyhä Henki paimenet, evankelistat jne.
        Kyllä teillä on luulo että kun on vanhoillinen niin se takaa pelastuksen.Kyllä kannattaa hoitaa ensin se oma viinitarha, teijänkin porukassa on monen laista hiihtäjää........eikä kaikki hiihdä sen Pyhän Kirjan edellyttämää elämää.
        Vai sylkykuppi.voi, voi teitä marttyreita, taas koko yhteisön nimissä.
        Kyllä jokainen Jeesuksen Kristuksen seuraaja joutuu vainottavaksi, pilkattavaksi jne.
        Hän joka totuutta rakastaa ja haluaa elää Jumalan sanan edellyttämää elämää.


      • Pyhä Henki eroittaa kirjoitti:

        eri tehtäviin, Hän antoi , siis Pyhä Henki paimenet, evankelistat jne.
        Kyllä teillä on luulo että kun on vanhoillinen niin se takaa pelastuksen.Kyllä kannattaa hoitaa ensin se oma viinitarha, teijänkin porukassa on monen laista hiihtäjää........eikä kaikki hiihdä sen Pyhän Kirjan edellyttämää elämää.
        Vai sylkykuppi.voi, voi teitä marttyreita, taas koko yhteisön nimissä.
        Kyllä jokainen Jeesuksen Kristuksen seuraaja joutuu vainottavaksi, pilkattavaksi jne.
        Hän joka totuutta rakastaa ja haluaa elää Jumalan sanan edellyttämää elämää.

        On siis olemassa Pyhän Hengen virka:

        6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        Yhtä kaikki: evankelistat/maallikot puhujat, opettajat ovat seurakunnan paimenia. Kaikki opettavat seurakuntaa.


      • tietysti
        weha kirjoitti:

        On siis olemassa Pyhän Hengen virka:

        6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        Yhtä kaikki: evankelistat/maallikot puhujat, opettajat ovat seurakunnan paimenia. Kaikki opettavat seurakuntaa.

        uskoo seurakuntaansa, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta. Useimmillehan oman pikku piirin tutut sanonnat, laulut ja yksituumaisuus antavat kotoista oloa, turvallisuuden tunnettakin. Tässä se vain on lyönyt yli. Sitten kummastuttaa kun toiselle oman seurakunnan rooli ei ole niin iso, ja erilaisuuttakin siedetään kaiken kaatumatta. Uskonyhteyttä koetaan jopa vaikka yhteinen kastejuhla ei onnistu. Miten se voi olla mahdollista? Kummallista!


      • tietysti kirjoitti:

        uskoo seurakuntaansa, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta. Useimmillehan oman pikku piirin tutut sanonnat, laulut ja yksituumaisuus antavat kotoista oloa, turvallisuuden tunnettakin. Tässä se vain on lyönyt yli. Sitten kummastuttaa kun toiselle oman seurakunnan rooli ei ole niin iso, ja erilaisuuttakin siedetään kaiken kaatumatta. Uskonyhteyttä koetaan jopa vaikka yhteinen kastejuhla ei onnistu. Miten se voi olla mahdollista? Kummallista!

        , että muuallakin on Jumalan lapsia, kuin niillä, jotka kantavat VL-nimeä. Kuten sanottu, Jumala ei ole sekaseuraisuuden Jumala. Se on huoruutta. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.

        Järki uskon käyttöön:

        Ja me maahan lyömme aivoitukset ja kaiken korkeuden, joka hänensä korottaa Jumalan tuntemista vastaan, ja vangiksi otamme kaiken ajatuksen Kristuksen kuuliaisuuden alle,(2. Kor. 10)


      • kuulee
        weha kirjoitti:

        On siis olemassa Pyhän Hengen virka:

        6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        Yhtä kaikki: evankelistat/maallikot puhujat, opettajat ovat seurakunnan paimenia. Kaikki opettavat seurakuntaa.

        Kylläpäs se omakehu haisee. Vai on Pyhä-Henki tehnyt vain teidät soveliaiksi UT:n virkaan. Miksi te ette tottele Jeesuksen käskyä: Menkää
        kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa avankeljumia kai
        kille luoduille.
        Kun teitä ei ole kaikissa luoduissa ja kaikissa
        kielissä niin te ette voi olla oikeassa uskossa. Muut kristityt ovat totelleet Sanaa sillä aikaa kun te vain kehutte itseänne ja oppianne. Olette oikeassa LUULOSSA mutta ette oi
        keassa uskossa.


      • kuulee kirjoitti:

        Kylläpäs se omakehu haisee. Vai on Pyhä-Henki tehnyt vain teidät soveliaiksi UT:n virkaan. Miksi te ette tottele Jeesuksen käskyä: Menkää
        kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa avankeljumia kai
        kille luoduille.
        Kun teitä ei ole kaikissa luoduissa ja kaikissa
        kielissä niin te ette voi olla oikeassa uskossa. Muut kristityt ovat totelleet Sanaa sillä aikaa kun te vain kehutte itseänne ja oppianne. Olette oikeassa LUULOSSA mutta ette oi
        keassa uskossa.

        Sehän oli Raamattua. Eihän Pyhän Hengen virkaa ole siellä, missä sitä ei tunnusteta. Paljohan julistamme, Netin kauttakin ympäri maailman menee puheita. Myöskin lähetystyötä 0n 20 eri maassa ja muuallakin. On tätä uskoa muuallakin.
        Sielä missä Jumala ovia avaa, sinne viemme.


    • eepu*

      Katso:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000015226627

      *
      Roomalaiskirjeestä:
      6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
      6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
      6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
      6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
      6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
      6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
      6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
      6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
      6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
      6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
      6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
      6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
      6:19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
      6:20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
      6:21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      6:22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

    • sola-scriptura

      jos sydämessään turvautuu yksin Kristukseen syntiensä sovittaja, vastoin lestadiolaisten vääriä opetuksia, ellei tietoisesti asetu Raamatun opetuksia vastaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe