pistäkääpä paremmaksi

Karpolla on asiaa

Otetaanpa ihan huvikseen kisa. Kertokaa älyttömimmät ylennyksiin ja palkankorotuksiin liittyvät tarinat. Voi aloittaa: Minulle suotiin vastuu paikallislehden toimitustyöstä, eli sain ylennyksen päätoimittajaksi. Muuten ihan jees homma, mutta palkka ei noussut. Tekisitkö sinä näin vastuullista työtä 1550 euron kuukausipalkalla??? Minä en siihen alkanut.

6

2691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeeAa

      Käykö tämä tähän kisaan: työkaveri sai firmaan tultuaan 1500 euroa parempaa peruspalkkaa samoista töistä kuin minä, itse olin sentään talossa ollut 4 vuotta. Eipä siis työtehtävien vaihto talon sisällä "paremmin palkattuun hommaan" takaa joka paikassa palkankorotusta.

    • hetken nimittäin

      Jos ei vastaavaa työkokemusta ole alla, voisin hetken (esim. 2-3 vuotta) tehdäkin. Jossei palkka nouse, vaihtaisin sitten työpaikkaa, vaikka ns. "alhaisempaankin tehtävään" mikäli ei toista päätoimittajapestiä löydy. CV:ssä se olisi tulevaisuuden kannalta erinomainen lisä, ja jos joku kysyy tulevissa työhaastatteluissa "miksi vaihdoit päätoimittajan hommat huonompiin", on helppo vastata rehellisesti ettei palkka vastannut tehtävän vaativuutta ja vaihdoit paremmin palkattuun hommaan kilpailevalle yritykselle. Kaikki ymmärtävät.

    • Konttorirotta3000

      työtä kannattanut ottaa vastaan 1550 euron kuukausipalkalla. Päätoimittaja kun voi joutua edesvastuuseen esimerkiksi kunnianloukkauksesta. Ja vaikka näin ei tapahtuisikaan, niin työn vaativuus ja todennäköisesti työmäärä olisi lisääntynyt merkittävästi.

      500 euron palkankorotus olisi ollut mielestäni riittävä, kun kyseessä oli paikallislehti.

      Itselläni on kokemusta siitä, että pätevämpänä ja koulutetumpana olen saanut pienempää palkkaa kuin muut.

    • zurnalisti jumalan armosta

      Humoristi olet.
      Ensinnäkin palkka on joka suhteessa liian pieni.
      Toisaalta, jos olet sopiva henkilö paikallislehden päätoimittajaksi, saat helposti järjestettyä tuplat ohi verotuksen. Tai sitten et tunne oikeita henkilöitä eli et ole sopiva henkilö ko. hommaan.
      Kontaktiverkostoa pitää olla. Toimittajan pieni palkka on kiva verotuksessa ja loput saadaan hyvä veli -kytkyinä :)

      Opettele, jos et osaa !

      • Karpolla on asiaa

        Ihan vitsiltähän tämä itsestäkin kuulostaa. Mutta on kuitenkin totta. Työnantaja oli tyytyväinen kun kahden viikon ajan ehdin pyörittää lehden toimitusrumbaa, ja tein sen mallikkaasti. Mutta sitten kun alettiin palkasta neuvottelemaan, niin jo muuttui ääni kellossa:

        "Sinä et ole enää tämän lehden päätoimittaja, vaan tästä lähtien teet yksinkertaista ilmoitusvalmistusta ja taittoa".

        (Joka siis saattaisi olla palkkaani vastaavaa työtä. En tiedä, kun en ole asiaa niin tarkasti tutkiskellut). No joka tapauksessa, tämä pompottelu saa riittää, todennäköisesti irtisanon itseni pian. :)))) Edellinen kirjoittaja on oikeassa, minun taidoillani saan varmasti parempaa työtä.
        :)


      • veropoliisi

        Jos sinulla todella on hyvä kontaktiverkosto ja hieman älykkyyttä, niin voit unohtaa tuollaisen pikkunilkin veronkierron. On olemassa tuotteliaampaakin talousrikollisuutta.

        Erona on vain se, että jostain kumman syystä kansan syvät rivit pitävät pientä verottoman liksan nostamista pienempänä pahana kuin Uotin, Fryckmanin ja kumppaneiden vehkeilyä. Samanlaisia talousrikollisia kaikki tyynni. Enpä ole aivan puhtoinen minäkään, kun opiskeluaikoja muistelen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe