Moi.Aloin tiedustelemaan Norjalaisista työpaikoista kuten esim.Kalatehtaat yms.Joihin ei nyt työkokemusta tarvita/pärjäten Suomen kilitaidolla.
Mitä tienaa esim.Kalatehtailla työskenneltäessä tunnissa noin puhtaana käteen verojen jälkeen?
Entä asuntopolitiikka,missä tai mistä sielä voisi saada edullisia majoituksia ja majoittaako työnantaja itse ulkomaalaisia työntekijöitä vai pitääkö kaikki itse järjestää?
Kaikki hyvät vinkit niin palkoista kuin veroista,asunto menoista olisi ihan kiva tietää ja paikoista joissa jo työskentelee paljon Suomalaisia eli pärjäisi Suomen kielellä.
Norjaan töihin?
4
11317
Vastaukset
- löytyy
Nykyisin päätyökielet ovat saami ja venäjä, NORJAA on hyvä hallita työsopimustilanteessa. Kalankäsittely on pitkälle koneistettu ja arvostavat kokemusta elintarviketeollisuudesta, hyvää terveyttä ja kielitaitoa.
Rahaa tulee, mutta sitä myös MENEE uskomattomat määrät, taksilla Tromssaan ja takaisin, muutama olut 1500 nok. - muutoin...
palkoissahan ei ole vikaa, mutta norjalaiset ainoana kansana on enempi suomalaisia vastaan kuin ruotsalaiset (on toki paikkakuntia ympäri maailmaa joissa kaikki ulkomaiset on persuuksista, mutta kyse nyt siis yksilöidysti suomalaisist)
eli jos kumminkin, kantsii mennä paikkaan josssa jo ennestään on suomalaisia, ettei käy niin että kaikki on kyllä ystävällisiä kunnes yhtäkkiä joku onkin muuta kuin ystävällinen ja ilmenee että muutkin oli vain kohteliaita - Turska
Norjaan voi hakea työvoimatoimiston kautta, jossa on siihen tarkoitetut lomakkeet. Ne lähetetään Oulun työvoimatoimistoon, josta ne toimitetaan eteenpäin. Vastaus voi tulla hyvinkin pian,ja lähtö yhtä nopeasti.
Itse olen ollut kahdella eri tehtaalla, jotka järjestivät majoituksen, joka on yleinen käytäntö. Kuukausivuokra on markoissa noin 1000, joka sisältää veden ja sähkön ja se vähennetään suoraan palkasta. Palkka riippuu onko tehtaalla tuntipalkka vai voiko tehdä urakkaa,sekä siitä onko koeaikaa, mutta noin karkeesti sanottuna liksa on työtehtävästä riippuen 15 000-20 000 markkaa. Päivät voivat venyä pitkiksi, ja viikonloppuna saattaa olla töitä. Ahkeruus on valttia!
Pohjois- Norjassa saa 15%:n verovähennyksen kolmen vuoden ajaksi, joten sieltä varmaan kannattaa etsiä töitä. Siellä myös pärjää Suomen kielellä ja englannistakin on hyötyä paikkakuntalaisten kanssa. Menehän vain hakemusta täyttämään.. - es-jonne!
mikä on markka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139