Uskon, että kaikkien kristillisten kirkkojen parissa ja myös niiden ulkopuolella voi aivan hyvin pelastua. Tärkeintä on Raamatun sana eikä se, kuka sitä julistaa.
Hyväksyn täysin ehkäisyn silloin kun se ei tapa jo hedelmöittyneitä munasoluja, ja jos joskus menen naimisiin, aion käyttää sitä ja saada myös mahdolliset lapseni tajuamaan, ettei siinä ole mitään väärää.
En kuuntele "maailmallista" musiikkia, mutta suuri osa gospelista on mielestäni ihan ok.
En suostu käyttämään koko ajan hameita tai kasvattamaan pitkiä hiuksia (olen siis nainen, ja ne on mielestäni aivan liian epäkäytännölliset - en ymmärrä, miksi Jumala vaatisi hankaloittamaan elämää tekemällä niistä ajattoman säännön).
En hyväksy tupakointia, ja osaan pitää siitä kovaakin meteliä.
Muilta osin olen mielestäni aika lailla samoilla linjoilla vanhoillislestadiolaisten kanssa. Viihdyn muuten hyvin heidän seuroissaan, mutta eriävät käsitykset aiheuttaa välillä paheksuntaa ja estää heihin liittymisen. Muihin lestadiolaisuuden suuntiin en ole tällä paikkakunnalla törmännyt, mutta olen muuttamassa syksyllä muualle. Olisikin mukava tietää, kelpaisinko näine käsityksineni johonkin lestadiolaisuuden suuntaan ilman, että saisin osakseni jatkuvaa paheksuntaa tai jotain vielä pahempaa?
Voisinko olla lestadiolainen?
93
5264
Vastaukset
siellä selviää asiat, jotka ovat sinulle epäselviä. Seurakunta on totuuden patsas ja perustus. Turha kuvitela tietävänsä asiat paremmin.
Esim. tuosta Pyhän Hengen virasta, ettei sitä ole sellaisilla, jotka sitä ei tunnusta. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla. On oleva yksi lauma ja lammashuone. Tästä on hyvä aloittaa.- Tomppa H.
Seurakunta = Kristikunta, siellä viimekädessä ne, jotka uskovat omien syntiensä sovittajana Kristukseen.
Mikään lestadiolaissuunta yksin ei ole Sanan tarkoittama seurakunta. Se on lahkolainen harhaoppi.
Sellaista ei opettanut edes Lars Levi Laestadius. - Rekkanainen
Tomppa H. kirjoitti:
Seurakunta = Kristikunta, siellä viimekädessä ne, jotka uskovat omien syntiensä sovittajana Kristukseen.
Mikään lestadiolaissuunta yksin ei ole Sanan tarkoittama seurakunta. Se on lahkolainen harhaoppi.
Sellaista ei opettanut edes Lars Levi Laestadius....olen asiasta kanssasi aivan samaa mieltä.
Ja lestadiolaisuus opettaa harhaoppeja suurimmalta osaltaan siinä asiassa, että VAIN he ovat valittu joukkue ja ainoita tosi uskovia.
Mitenkäs Raamattu sanookaan, kuka viimeisenä päivänä on tuomitseva???? Lestadiolaiset...e-hei, vaan Jumala.
Ja Raamatussa on myöskin killetty tuomitsemasta toisia....
Niin, kommenttina tulee varmasti sanat "opetus ja ohjaaminen", ei kyse ole siitä, vaan puhtaasta tuomitsemisesta. Jos ette pysty sitä myöntämään, niin, mitkä syntinne pystytte myöntämään...????
Hataralla pohjalla tuo teidän uskonne.
Ja haluan vielä kysyä ja saada myös vastauksen, miksi lestadiolaiset sitten kuuluvat ev.lut.kirkkoon, kun kuitenkin väitätte oppeja vääriksi???? Saatteko kirkolta rahallista tukea lahkollenne ja siksi kannattaa pysyttäytyä emo-kirkossa?? Vaikka ette anna jäsentenne mennä edes "tavallisen" papin saarnaa kuuntelemaan, vaan vaaditte, että kuulemassa käydään kirkossa Jumalan sanaa vain silloin,kun oman lahkonne jäsen on siellä saarnaamassa!!!
Oppinne on ihan hakoteillä ja myös oman lahkonne nuorempi väestö, onneksi, on alkanut huomioida nämä ristiriitaiset asiat!!! - Maria.
Rekkanainen kirjoitti:
...olen asiasta kanssasi aivan samaa mieltä.
Ja lestadiolaisuus opettaa harhaoppeja suurimmalta osaltaan siinä asiassa, että VAIN he ovat valittu joukkue ja ainoita tosi uskovia.
Mitenkäs Raamattu sanookaan, kuka viimeisenä päivänä on tuomitseva???? Lestadiolaiset...e-hei, vaan Jumala.
Ja Raamatussa on myöskin killetty tuomitsemasta toisia....
Niin, kommenttina tulee varmasti sanat "opetus ja ohjaaminen", ei kyse ole siitä, vaan puhtaasta tuomitsemisesta. Jos ette pysty sitä myöntämään, niin, mitkä syntinne pystytte myöntämään...????
Hataralla pohjalla tuo teidän uskonne.
Ja haluan vielä kysyä ja saada myös vastauksen, miksi lestadiolaiset sitten kuuluvat ev.lut.kirkkoon, kun kuitenkin väitätte oppeja vääriksi???? Saatteko kirkolta rahallista tukea lahkollenne ja siksi kannattaa pysyttäytyä emo-kirkossa?? Vaikka ette anna jäsentenne mennä edes "tavallisen" papin saarnaa kuuntelemaan, vaan vaaditte, että kuulemassa käydään kirkossa Jumalan sanaa vain silloin,kun oman lahkonne jäsen on siellä saarnaamassa!!!
Oppinne on ihan hakoteillä ja myös oman lahkonne nuorempi väestö, onneksi, on alkanut huomioida nämä ristiriitaiset asiat!!!Nyt näyttää, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
- Rekkanainen
Maria. kirjoitti:
Nyt näyttää, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Siellä vai täällä???
Aika kovaa tekstiä uskovaiselta, jos tarkoitit minua. Tuomitset ihmisen, jota et ole koskaan tavannutkaan, olet lukenut vain muutaman satunnaisen lauseen.
Onnea valitsemallesi tielle!!!! - Vanhurskas
Rekkanainen kirjoitti:
Siellä vai täällä???
Aika kovaa tekstiä uskovaiselta, jos tarkoitit minua. Tuomitset ihmisen, jota et ole koskaan tavannutkaan, olet lukenut vain muutaman satunnaisen lauseen.
Onnea valitsemallesi tielle!!!!Meillä on jo monta kirjallista todistusta siitä, että olet itse juuri se nainen, joka tuomitsee uskovaisia aivan summmutikassa, ilman mitään perusteita.
- Rekkanainen
Vanhurskas kirjoitti:
Meillä on jo monta kirjallista todistusta siitä, että olet itse juuri se nainen, joka tuomitsee uskovaisia aivan summmutikassa, ilman mitään perusteita.
Ja-has, vain niin.
Kokemusta teidän lahkostanne aivan riittävästi, että uskallan lausua oman mieliputeeni, mikä perustuu puhtaasti kokemukseen, ei MUTUun.
Toistaiseksi, en ole tuominnut teistä yhtäkään uskonnolliselta pohjalta, kadotettujen ja pelastuneitten joukkoon. Jokainenhan vastaa omista teoistaan, ovatko ne sitten riittäviä, ei ole omassa päätännässämme - mutta ei myöskään toisten ihmisten. Siinä on vissi ero, kun puhutaan tuomitsemisesta. - näin on
Rekkanainen kirjoitti:
Ja-has, vain niin.
Kokemusta teidän lahkostanne aivan riittävästi, että uskallan lausua oman mieliputeeni, mikä perustuu puhtaasti kokemukseen, ei MUTUun.
Toistaiseksi, en ole tuominnut teistä yhtäkään uskonnolliselta pohjalta, kadotettujen ja pelastuneitten joukkoon. Jokainenhan vastaa omista teoistaan, ovatko ne sitten riittäviä, ei ole omassa päätännässämme - mutta ei myöskään toisten ihmisten. Siinä on vissi ero, kun puhutaan tuomitsemisesta.Et tiedä edes, että lestadiolaisuus ei ole mikään lahko, vaan ev.lut. kirkon sisällä oleva herätysliike. Monet luulevat tietävänsä kaiken, mutta elleivät ole käsittäneet uskoa, niin eivät tiedä mitään.
- on alaspäin
näin on kirjoitti:
Et tiedä edes, että lestadiolaisuus ei ole mikään lahko, vaan ev.lut. kirkon sisällä oleva herätysliike. Monet luulevat tietävänsä kaiken, mutta elleivät ole käsittäneet uskoa, niin eivät tiedä mitään.
Kyllä se lahkolaiseksi on menossa.
- näin on
on alaspäin kirjoitti:
Kyllä se lahkolaiseksi on menossa.
niin mene vaikka kuinka alas, mutta älä vie muita mennessäsi. Esikoislestadiolaisuus on Siionin vuori, joka on maailman lopulla kaikkein korkein vuori.
- Veli Herrassa
näin on kirjoitti:
niin mene vaikka kuinka alas, mutta älä vie muita mennessäsi. Esikoislestadiolaisuus on Siionin vuori, joka on maailman lopulla kaikkein korkein vuori.
Veli on oikeassa, eikä sitä tuonelan portit voita.
Matt. 16:18 - luulotella
näin on kirjoitti:
Älä usko ihmisoppeja.
Sellaista paikkaa ei Raamatussa ole!!
Siellä, missä on evankeliumin sana eli Kristuksen oppi, siellä on Siion.
- Vanhurskas
Tarkoitat siis sitä, että voisiko joku rakastaa sinua juuri sellaisena kun olet? Hyväksyä sinut yhteisön jäseneksi. Tärkeistä ja elämälle keskeisistä asioista sinä kyselet.
Usko on sydämen suhde Jumalaan. Uskova uskoo todeksi Raamatussa olevat Jumalan lupaukset pelastuksesta ja iankaikkisesta elämästä.
Joku siellä vanhoillisten parissa on ollut sellainen pointti, että asia kiinnostaa sinua?
Kertoisitko vähän tästä puolesta, joka sinua veti vanhoillislestojen pariin?
HMMMMM... niin.
Luulen ettei patenttivastausta ole. Jos minulla olisi vastaus, niin antaisin sen mielelläni.
Jos sinä muuttaisit johonkin lähistölle missä itse asun, niin kutsuisin sinut kylään. Olisin avauksesi perusteella kiinnostunut keskustelemaan kanssasi enemmänkin.
Liittyminen seurakuntaan on käsitteenä lestadiolaisuudelle perin vieras.
Sana "syntyä" kuvaa ehkä parhaiten sitä tapaa, jolla lestadiolaiseen yhteisöön tullaan sisälle.Kaikissa eri hengellisyyksissä, opetetaan, että raamattua lukemalla löydetään oikea seurakunta. Sitten päädytään eri tuloksiin ja etsitään porukka omiin luuloihin. Mutta...mutta parannuksen armon kautta, Jumala siirtää valtakuntaansa, jossa hän hoitaa armolla ja totuudella. Hengelliset asiat avautuvat Jumalan valtakunnasta sisältäpäin.
Mä oon tästä hyvä esimerkkki, kun eriseuroissa olin lähes ikäni. Reilut kaksivuotta sitten sain parannuksen armon tähän uskoon ja halusin uskoa eriseurat nimellisesti anteeksi. Aloin uskoa myös samalla tavalla. Jumala on johtanut valtakuntaansa ihmeelliseti myös muita epäuskoisa. Olen saanut nähdä ihmeitä.- Vanhurskas
weha kirjoitti:
Kaikissa eri hengellisyyksissä, opetetaan, että raamattua lukemalla löydetään oikea seurakunta. Sitten päädytään eri tuloksiin ja etsitään porukka omiin luuloihin. Mutta...mutta parannuksen armon kautta, Jumala siirtää valtakuntaansa, jossa hän hoitaa armolla ja totuudella. Hengelliset asiat avautuvat Jumalan valtakunnasta sisältäpäin.
Mä oon tästä hyvä esimerkkki, kun eriseuroissa olin lähes ikäni. Reilut kaksivuotta sitten sain parannuksen armon tähän uskoon ja halusin uskoa eriseurat nimellisesti anteeksi. Aloin uskoa myös samalla tavalla. Jumala on johtanut valtakuntaansa ihmeelliseti myös muita epäuskoisa. Olen saanut nähdä ihmeitä.Kaikesta näkee, että sinulla ei ole hajuakaan siitä, miten muualla opetetaan!! Enkä yhtään ihmettele.
Sen sijaan ihmettelen miksi puhut varmana sellaista josta et tiedä mitään. Siis pyrit todistelemaan omia luulojasi tosiksi meille muillekin.
Kristinuskossa opetetaan niin, että USKOMALLA Raamattuun kirjoitetut Jumalan sanan lupaukset,
jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa täytetyt ja todellisiksi tulleet, päästään taivaaseen.
Mutta kun et kristinoppia tunne, edes sen perusteita, etkä sanaan usko, nii sinulle turha puhua Jumalan sanasta sen enempää. Vanhurskas kirjoitti:
Kaikesta näkee, että sinulla ei ole hajuakaan siitä, miten muualla opetetaan!! Enkä yhtään ihmettele.
Sen sijaan ihmettelen miksi puhut varmana sellaista josta et tiedä mitään. Siis pyrit todistelemaan omia luulojasi tosiksi meille muillekin.
Kristinuskossa opetetaan niin, että USKOMALLA Raamattuun kirjoitetut Jumalan sanan lupaukset,
jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa täytetyt ja todellisiksi tulleet, päästään taivaaseen.
Mutta kun et kristinoppia tunne, edes sen perusteita, etkä sanaan usko, nii sinulle turha puhua Jumalan sanasta sen enempää.uskon kautta ja vain uskon kautta Jeesukseen. Kuinka usko sitten syntyy?
Room.10:15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Toivon myös, että olet nöyrällä miellä, tässä kohdassa, että Etiopian kuningattaren Kandasen voimallinen kamaripalvelia, joka oli pantu kaiken hänen tavaransa päälle, se oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ...kohdassa sanottiin: apt.8:31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata?
35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
Siis huomaa tarkoin, että kamarinpalveliakin rukoili ja luki Raamattua, se ei synnyttänyt uskoa... ja oli tehnyt pitkän matkan sitä varten...mutta oli etsivällä mielelä ja sai parannuksen armon ja tunnusti uskonsa ja sai kasteen.
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.- asiasta kiinnostunut
Joo, sitä yhteisön jäsenenä olemista lähinnä tarkoitan, toiveenani eräänlaisen hengellisen kodin löytäminen. Vl-seuroihin päädyin oikeestaan sitä kautta, kun olin pettynyt muuhun paikkakuntani luterilaiseen toimintaan ja ajattelin sitten antaa sillekin herätysliikkeelle mahdollisuuden, vaikka mulla olikin kauheat ennakkoluulot vl:iä kohtaan. Olen kuitenkin huomannut viihtyväni sen parissa parhaiten, vaikka tiedän ettei musta itsestäni ole vl:ksi tiettyjen opillisten erimielisyyksien takia. Olen saanut huomata, että vanhoillislestadiolaisuudessa on myös todella paljon hyvää, ja siksi nyt kyselen niiden muiden lestadiolaisuuden suuntien perään.
- Vanhurskas
asiasta kiinnostunut kirjoitti:
Joo, sitä yhteisön jäsenenä olemista lähinnä tarkoitan, toiveenani eräänlaisen hengellisen kodin löytäminen. Vl-seuroihin päädyin oikeestaan sitä kautta, kun olin pettynyt muuhun paikkakuntani luterilaiseen toimintaan ja ajattelin sitten antaa sillekin herätysliikkeelle mahdollisuuden, vaikka mulla olikin kauheat ennakkoluulot vl:iä kohtaan. Olen kuitenkin huomannut viihtyväni sen parissa parhaiten, vaikka tiedän ettei musta itsestäni ole vl:ksi tiettyjen opillisten erimielisyyksien takia. Olen saanut huomata, että vanhoillislestadiolaisuudessa on myös todella paljon hyvää, ja siksi nyt kyselen niiden muiden lestadiolaisuuden suuntien perään.
Elikkä etsit lähinnä toiminnallista ja sosiaalista yhteisöä itsellesi. Ihmisen on tosiaan tärkeätä kokea kuuluvansa johonkin.
Lestadiolaisena en kyllä osaa sanoa tulisiko noilla reunaehdoilla joita mainitsit, tämä tarpeesi tyydytetyksi missään lestadiolais- joukossa.
Lestadiolaisuus on kokonaisuutena niin syvästi hengellisiin tarpeisiin luotaava.
Yleensä sinne tulevat ulkopuolelta vain helvetin pelossa olevat heränneet ihmist, jotka kaipaavat henkilökohtaista veren evankeliumin julistusta, päästäkseen peloistaan ja ahdistuksistaan. - asiasta kiinnostunut
Vanhurskas kirjoitti:
Elikkä etsit lähinnä toiminnallista ja sosiaalista yhteisöä itsellesi. Ihmisen on tosiaan tärkeätä kokea kuuluvansa johonkin.
Lestadiolaisena en kyllä osaa sanoa tulisiko noilla reunaehdoilla joita mainitsit, tämä tarpeesi tyydytetyksi missään lestadiolais- joukossa.
Lestadiolaisuus on kokonaisuutena niin syvästi hengellisiin tarpeisiin luotaava.
Yleensä sinne tulevat ulkopuolelta vain helvetin pelossa olevat heränneet ihmist, jotka kaipaavat henkilökohtaista veren evankeliumin julistusta, päästäkseen peloistaan ja ahdistuksistaan.Kun otit sen toiminnallisuuden ja sosiaalisuuden esiin, selvennän vielä siltä varalta, että tässä olisi sattunut väärinymmärrys. Etsin siis ensisijaisesti hengellistä kotia, josta saa hengellistä ravintoa jonka avulla kasvaa uskossa. Hyväksytyksi tuleminen on tärkeää lähinnä uskovien yhteyden toteutumisen kannalta - on varmasti hankalaa, jos yhteisön varsinaiset jäsenet pitää säännönmukaisesti uskosta osattomana tai jotenkin muuten näkemyksiltään selvästi paheksuttavana.
Mihin lestadiolaisuuden suuntaan muuten itse kuulut? - Vanhurskas
Kun otit sen toiminnallisuuden ja sosiaalisuuden esiin, selvennän vielä siltä varalta, että tässä olisi sattunut väärinymmärrys. Etsin siis ensisijaisesti hengellistä kotia, josta saa hengellistä ravintoa jonka avulla kasvaa uskossa. Hyväksytyksi tuleminen on tärkeää lähinnä uskovien yhteyden toteutumisen kannalta - on varmasti hankalaa, jos yhteisön varsinaiset jäsenet pitää säännönmukaisesti uskosta osattomana tai jotenkin muuten näkemyksiltään selvästi paheksuttavana.
Mihin lestadiolaisuuden suuntaan muuten itse kuulut?Tämä selvitti asiaa. Lestadiolaisuudessa on kuitenkin yleinen kanta, jonka mukaan hengelliseen kotiin synnytään.
Eli käsite jonka mukaan Jumalan lapseksi jo uudestisyntynyt ihminen etsisi hengellistä kotia itselleen, ei sovi lankaan lestadiolaiseen (viralliseen) infrastruktuuriin.
Ehkä juuri tämä on se merkittävin ero "muihin" evankelisiin liikkeisiin nähden. Tämä johtuu exlisiivisesta seurakuntakäsityksestä, jonka mukaan lestadiolainen ei tunnusta liikkeensä ulkopuolella olevan lainkaan Jumalan lapsia, vaan lapsiksi tullaan vasta lestadiolaisen julistaman suullisen synninpäästön kautta joka aikaansaa uudestisyntymisen Jumalan lapseksi,
"ainoaan oikeaan elävään seurakuntaan".
Kaikki muut kristityt ovat joko kuollutuskoisia, vääräjumalisia tai eriseuraisia ja (vl opin) mukaan villihenkiä. Siis matkalla helvettiin.
Toivon että faktojen valossa käsität vähän enemmän tätä lest. proplematiikkaa.
En ole vanhoillislestadiolainen, sen voi sanoa.
Ja vaikka olen lestadiolainen, niin uskon että vain Jeesus pelastaa syntisen, ei mikään laisuus. - Huulipyöreänä
Vanhurskas kirjoitti:
Tämä selvitti asiaa. Lestadiolaisuudessa on kuitenkin yleinen kanta, jonka mukaan hengelliseen kotiin synnytään.
Eli käsite jonka mukaan Jumalan lapseksi jo uudestisyntynyt ihminen etsisi hengellistä kotia itselleen, ei sovi lankaan lestadiolaiseen (viralliseen) infrastruktuuriin.
Ehkä juuri tämä on se merkittävin ero "muihin" evankelisiin liikkeisiin nähden. Tämä johtuu exlisiivisesta seurakuntakäsityksestä, jonka mukaan lestadiolainen ei tunnusta liikkeensä ulkopuolella olevan lainkaan Jumalan lapsia, vaan lapsiksi tullaan vasta lestadiolaisen julistaman suullisen synninpäästön kautta joka aikaansaa uudestisyntymisen Jumalan lapseksi,
Kaikki muut kristityt ovat joko kuollutuskoisia, vääräjumalisia tai eriseuraisia ja (vl opin) mukaan villihenkiä. Siis matkalla helvettiin.
Ja vaikka olen lestadiolainen, niin uskon että vain Jeesus pelastaa syntisen, ei mikään laisuus.kirjoituksesi sisälsi sanoja.
Infrastruktuuriin.
exlisiivisesta.
faktoja.
proplematiikkaa.
evankelisiin.
kuollutuskoisia.
villihenkiä.
vääräjumalisia.
eriseuraisia.
laisuus. - Vanhurskas
Huulipyöreänä kirjoitti:
kirjoituksesi sisälsi sanoja.
Infrastruktuuriin.
exlisiivisesta.
faktoja.
proplematiikkaa.
evankelisiin.
kuollutuskoisia.
villihenkiä.
vääräjumalisia.
eriseuraisia.
laisuus.Niin sisälsi. Pitikö sinun kirjoittaa ne vielä toiseenkin kertaan?
- ja hauska viesti
Huulipyöreänä kirjoitti:
kirjoituksesi sisälsi sanoja.
Infrastruktuuriin.
exlisiivisesta.
faktoja.
proplematiikkaa.
evankelisiin.
kuollutuskoisia.
villihenkiä.
vääräjumalisia.
eriseuraisia.
laisuus.se on hupaisesti huomattu: tyyppi briljeeraa sivistyssanoilla, vaikka ei ymmärrä niitä.
- Vanhurskas
ja hauska viesti kirjoitti:
se on hupaisesti huomattu: tyyppi briljeeraa sivistyssanoilla, vaikka ei ymmärrä niitä.
... jos et ymmärrä?
- tarkoituksen?
Vanhurskas kirjoitti:
... jos et ymmärrä?
Kirjoittaja kertoi yleisesti tunnetun asian, että nimimerkki Vanhurskas viljelee sivistyssanoja, joiden merkitystä hän ei itse ymmärrä.
- Vanhurskas
tarkoituksen? kirjoitti:
Kirjoittaja kertoi yleisesti tunnetun asian, että nimimerkki Vanhurskas viljelee sivistyssanoja, joiden merkitystä hän ei itse ymmärrä.
Itsesi sinä voit tietää, mutta et todellakaan minun tietämisiäni. Kysy ihmeessä ellet tiedä!
- One hurskas
Vanhurskas kirjoitti:
Itsesi sinä voit tietää, mutta et todellakaan minun tietämisiäni. Kysy ihmeessä ellet tiedä!
Jokkainen sen tietää luettuaan viestisi.
- Vanhurskas
One hurskas kirjoitti:
Jokkainen sen tietää luettuaan viestisi.
Siinäpä se on kun sinä et tiedä, he he he he he.
Opettele puhumaan vastuullisesti vain itsestäsi. - asiasta kiinnostunut
Vanhurskas kirjoitti:
Tämä selvitti asiaa. Lestadiolaisuudessa on kuitenkin yleinen kanta, jonka mukaan hengelliseen kotiin synnytään.
Ja vaikka olen lestadiolainen, niin uskon että vain Jeesus pelastaa syntisen, ei mikään laisuus.Kiitos myös itsellesi selvennyksestä. Olin aiemmin siinä uskossa, että "vain me" -oppi kuuluu vain joihinkin lestadiolaisuuden suuntauksiin, kun taas joissain muissa suuntauksia oltaisiin avoimempia.
"Kaikki muut kristityt ovat joko kuollutuskoisia, vääräjumalisia tai eriseuraisia ja (vl opin) mukaan villihenkiä. Siis matkalla helvettiin."
Jos tuo koskee todella kaikkia lestadiolaisuuden suuntauksia, osaatko yhtään sanoa, miksi muutama Rauhan Sanaan kuuluva lestadiolainen kehotti minua muutama vuosi sitten hakeutumaan niihin konservatiivisiin järjestöihin, jotka toimii tällä alueella? Ne oli tietysti vain yksittäisiä ihmisiä, joiden käsitykset saattoi poiketa yleisestä linjasta paljonkin, mutta ihan kovan linjan konservatiiveja ne kuitenkin oli ja ymmärtääkseni myös aktiivisia oman liikkeensä parissa. Koskaan en kuullut kehotusta hakeutua mihinkään lestadiolaisseuroihin, kun kysyin mistä voisin saada hengellistä ravintoa. Sen sijaan esim. Luther-säätiötä ko. lestadiolaiset sanoi oikein hyväksi paikaksi, jonne kannattaa mennä vähän kauempaakin, ja Vapaakirkkoa pidettiin myös yhtenä mahdollisuutena.
Jäin ihmettelemään, miksi minua kohdeltiin kuin uskovaa ja kehotettiin menemään ei-lestadiolaisiin tilaisuuksiin, jos kerran minua ei pidetty uskovana ollenkaan eikä suositeltuja tilaisuuksiakaan pidetty hengellisesti "oikeina". Niitä rauhansanalaisia ei ole näkynyt muutamaan vuoteen, joten niiltäkään en voi kysyä. - Kun et osaa
Vanhurskas kirjoitti:
Siinäpä se on kun sinä et tiedä, he he he he he.
Opettele puhumaan vastuullisesti vain itsestäsi.Vastuullinen ihminen neuvoo tietämätöntä lähimmäistään = Sinua. Älä käytä sivistyssanoja, kun et osaa!
- eslest.
Kiitos myös itsellesi selvennyksestä. Olin aiemmin siinä uskossa, että "vain me" -oppi kuuluu vain joihinkin lestadiolaisuuden suuntauksiin, kun taas joissain muissa suuntauksia oltaisiin avoimempia.
"Kaikki muut kristityt ovat joko kuollutuskoisia, vääräjumalisia tai eriseuraisia ja (vl opin) mukaan villihenkiä. Siis matkalla helvettiin."
Jos tuo koskee todella kaikkia lestadiolaisuuden suuntauksia, osaatko yhtään sanoa, miksi muutama Rauhan Sanaan kuuluva lestadiolainen kehotti minua muutama vuosi sitten hakeutumaan niihin konservatiivisiin järjestöihin, jotka toimii tällä alueella? Ne oli tietysti vain yksittäisiä ihmisiä, joiden käsitykset saattoi poiketa yleisestä linjasta paljonkin, mutta ihan kovan linjan konservatiiveja ne kuitenkin oli ja ymmärtääkseni myös aktiivisia oman liikkeensä parissa. Koskaan en kuullut kehotusta hakeutua mihinkään lestadiolaisseuroihin, kun kysyin mistä voisin saada hengellistä ravintoa. Sen sijaan esim. Luther-säätiötä ko. lestadiolaiset sanoi oikein hyväksi paikaksi, jonne kannattaa mennä vähän kauempaakin, ja Vapaakirkkoa pidettiin myös yhtenä mahdollisuutena.
Jäin ihmettelemään, miksi minua kohdeltiin kuin uskovaa ja kehotettiin menemään ei-lestadiolaisiin tilaisuuksiin, jos kerran minua ei pidetty uskovana ollenkaan eikä suositeltuja tilaisuuksiakaan pidetty hengellisesti "oikeina". Niitä rauhansanalaisia ei ole näkynyt muutamaan vuoteen, joten niiltäkään en voi kysyä.rauhansanalaisilla on lutherilaista hapatusta.
- Vanhurskas
Kun et osaa kirjoitti:
Vastuullinen ihminen neuvoo tietämätöntä lähimmäistään = Sinua. Älä käytä sivistyssanoja, kun et osaa!
Älä puhu jos sinulla ei ole mitään sanottavaa.
Ja kysy ellet tiedä! - asiaa ollut
Vanhurskas kirjoitti:
Älä puhu jos sinulla ei ole mitään sanottavaa.
Ja kysy ellet tiedä!Onhan minulla ollut asiaa. Olet sen jo lukenut.
- Vanhurskas
Kiitos myös itsellesi selvennyksestä. Olin aiemmin siinä uskossa, että "vain me" -oppi kuuluu vain joihinkin lestadiolaisuuden suuntauksiin, kun taas joissain muissa suuntauksia oltaisiin avoimempia.
Jäin ihmettelemään, miksi minua kohdeltiin kuin uskovaa ja kehotettiin menemään ei-lestadiolaisiin tilaisuuksiin, jos kerran minua ei pidetty uskovana ollenkaan eikä suositeltuja tilaisuuksiakaan pidetty hengellisesti "oikeina". Niitä rauhansanalaisia ei ole näkynyt muutamaan vuoteen, joten niiltäkään en voi kysyä.On jonkin verran avoimempia suuntauksia.
Ja hyvin tärkeä huomioitava pointti on se, että kaikki lestadiolaiset (omissa yhdistyksissään) eivät edusta lähellekään tuota virallista linjaa, jota tietty tiukan linjan porukka julistaa, ja jota muut joustavat yksilöt mukailevat seurakuntarauhan vuoksi.
Ilmeisesti vanhoillisista eronneessa Rauhan Sana ryhmässä linja on selkeästi evankeelisempi. Varmuudella en uskalla sanoa, koska en tunne heitä tarkemmin.
Kysyt: "Jäin ihmettelemään, miksi minua kohdeltiin kuin uskovaa ja kehotettiin menemään ei-lestadiolaisiin tilaisuuksiin, jos kerran minua ei pidetty uskovana ollenkaan eikä suositeltuja tilaisuuksiakaan pidetty hengellisesti "oikeina". Niitä rauhansanalaisia ei ole näkynyt muutamaan vuoteen, joten niiltäkään en voi kysyä."
Kyseessä on toden näköisesti tuo "poitti" josta alussa mainitsin. Ja kuten sanoin, Rauhan Sana ryhmä on minunkin saamieni tietojen mukaan keskimääräistä evankeelisempi lestadiolais- ryhmä Tarkoitan, että ei ole niin agressiivisesti muut (taivaasta) pois sulkeva (= ekslusiivinen).
Heillä on keskustelupalsta kannattaa katsoa sieltä tarkemmin. Rekisteröitymällä saa enemmän tietoa.
http://www.lyrs.fi/foorumit/ - Vanhurskas
eslest. kirjoitti:
rauhansanalaisilla on lutherilaista hapatusta.
Just joo kekkeruusi.
Unohdat ilmeisesti kokonaan sen, että lestadiolaiset ovat olleet alunperin kaikki luterilaisia.
Lutherin oppia edustavat lestadiolaist ovat kaikista lähempänä alkuperäistä LLL edustamaa oppia. Sellaisten ihmisten seurassa on ihanaa elää, - myös esikoislestadiolaisuudessa. - Sanan kautta
asiaa ollut kirjoitti:
Onhan minulla ollut asiaa. Olet sen jo lukenut.
Kovimpa olet kyvytön itsekritiikkiin! Vain tyhjän tynnyrin kolinaa on kuulunut!
- asiasta kiinnostunut
Vanhurskas kirjoitti:
On jonkin verran avoimempia suuntauksia.
Ja hyvin tärkeä huomioitava pointti on se, että kaikki lestadiolaiset (omissa yhdistyksissään) eivät edusta lähellekään tuota virallista linjaa, jota tietty tiukan linjan porukka julistaa, ja jota muut joustavat yksilöt mukailevat seurakuntarauhan vuoksi.
Ilmeisesti vanhoillisista eronneessa Rauhan Sana ryhmässä linja on selkeästi evankeelisempi. Varmuudella en uskalla sanoa, koska en tunne heitä tarkemmin.
Kysyt: "Jäin ihmettelemään, miksi minua kohdeltiin kuin uskovaa ja kehotettiin menemään ei-lestadiolaisiin tilaisuuksiin, jos kerran minua ei pidetty uskovana ollenkaan eikä suositeltuja tilaisuuksiakaan pidetty hengellisesti "oikeina". Niitä rauhansanalaisia ei ole näkynyt muutamaan vuoteen, joten niiltäkään en voi kysyä."
Kyseessä on toden näköisesti tuo "poitti" josta alussa mainitsin. Ja kuten sanoin, Rauhan Sana ryhmä on minunkin saamieni tietojen mukaan keskimääräistä evankeelisempi lestadiolais- ryhmä Tarkoitan, että ei ole niin agressiivisesti muut (taivaasta) pois sulkeva (= ekslusiivinen).
Heillä on keskustelupalsta kannattaa katsoa sieltä tarkemmin. Rekisteröitymällä saa enemmän tietoa.
http://www.lyrs.fi/foorumit/Kiitos taas mukavan asiallisesta viestistä ja etenkin foorumivinkistä. Mukava tietää, että niitä avoimempiakin suuntauksia on. Laitoin nyt viestin Rauhansa Sanan foorumille, saas nähdä vastaako siellä kukaan.
Sillä kysymykselläni ajattelin lähinnä sitä, jos vaikka lestadiolaisilla on niin muut poissulkevat käsitykset, ettei muita kristittyjä edes yritetä saada oikeaan uskoon, ja muut kristilliset järjestöt nähdään siltä kannalta jotenkin erikoisessa valossa. Ainakaan vanhoillislestadiolaiset ei tunnu olevan mitenkään innokkaita käännyttäjiä, mutta hyvä sentään jos lestadiolaisuuteen ei kuulu yleisesti "vääränlaisten" etsijöiden ohjaaminen epäuskoisten joukkoon. - Väinö
Vanhurskas kirjoitti:
Just joo kekkeruusi.
Unohdat ilmeisesti kokonaan sen, että lestadiolaiset ovat olleet alunperin kaikki luterilaisia.
Lutherin oppia edustavat lestadiolaist ovat kaikista lähempänä alkuperäistä LLL edustamaa oppia. Sellaisten ihmisten seurassa on ihanaa elää, - myös esikoislestadiolaisuudessa.He ovat aina olleet omassa vanhurskaudessa, niin kuin Leeviläisetkin aikanaan.
- Alianssinen
Väinö kirjoitti:
He ovat aina olleet omassa vanhurskaudessa, niin kuin Leeviläisetkin aikanaan.
Laestadiuksella oli uskonveljiä muuallakin kuin omassa joukossaan.
Allianssilikkeen tavoitteena oli protestanttisten kristittyjen yhteys henkilökohtaisen uskon ja toiminnan alueella yli tunnAllianssiustuksellisten rajojen. Sen aktiivisin kausi Ruotsissa ajoittuu 1840-lukuun. Keskeisiin vaikuttajiin kuului englantilainen metodisti George Scott, joka ei kuitenkaan omassa toiminnassaan painottanut metodismia. Laestadius samaistui allianssiliikehdintään, jonka hän näki kirkkoa uudistavana mahdollisuutena. Laestadiuksen oma seurakuntakäsitys selittyy suhteesta allianssikristillisyyteen ja herätyskristillisyyteen yleensä.
Se tulee näkyviin hänen Sorselen saarnassaan ja vielä viimmeisissä kirjeissään Peter Wieselgrenille. Tämä näkemys on myös koko ajan esillä hänen kirkkopoliittisessa polemiikissaan. Allianssiliikkeen vaikutus Ruotsissa näkyy erityisesti raittiusliikkeen ja lähetysseuran syntymisessä. Laestadiuksen voimakas sitoutuminen raittiustyöhön näkyy Ruotsin raittiusseuran perustamisen jälkeen.
Allianssikristillisyyden hedelmä on myöskin Ruotsin lähetysseura, jossa George Scottin panos oli alkuvuosina ratkaiseva.
Laestadiusta ihastuttivat uutiset pakanalähetyksen tuloksista. Niinpä hän arvioikin, että "mustien pakanoiden maassa on paras peltomaa". Sellaisista allianssikristillisyyden vaikuttajista, joihin Laestadiuksella oli yhtestyösuhde, mainittakoon Peter Wieselgren, Jacob Dahlberg ja Peter Fjellstedt. Laestadiuksen kirjeenvaihdosta Carl Olof Roseniuksen kanssa ei ole löytynyt dokumentteja, vaikka muistitietoa tällaisesta kontaktista on. - Väinö
Alianssinen kirjoitti:
Laestadiuksella oli uskonveljiä muuallakin kuin omassa joukossaan.
Allianssilikkeen tavoitteena oli protestanttisten kristittyjen yhteys henkilökohtaisen uskon ja toiminnan alueella yli tunnAllianssiustuksellisten rajojen. Sen aktiivisin kausi Ruotsissa ajoittuu 1840-lukuun. Keskeisiin vaikuttajiin kuului englantilainen metodisti George Scott, joka ei kuitenkaan omassa toiminnassaan painottanut metodismia. Laestadius samaistui allianssiliikehdintään, jonka hän näki kirkkoa uudistavana mahdollisuutena. Laestadiuksen oma seurakuntakäsitys selittyy suhteesta allianssikristillisyyteen ja herätyskristillisyyteen yleensä.
Se tulee näkyviin hänen Sorselen saarnassaan ja vielä viimmeisissä kirjeissään Peter Wieselgrenille. Tämä näkemys on myös koko ajan esillä hänen kirkkopoliittisessa polemiikissaan. Allianssiliikkeen vaikutus Ruotsissa näkyy erityisesti raittiusliikkeen ja lähetysseuran syntymisessä. Laestadiuksen voimakas sitoutuminen raittiustyöhön näkyy Ruotsin raittiusseuran perustamisen jälkeen.
Allianssikristillisyyden hedelmä on myöskin Ruotsin lähetysseura, jossa George Scottin panos oli alkuvuosina ratkaiseva.
Laestadiusta ihastuttivat uutiset pakanalähetyksen tuloksista. Niinpä hän arvioikin, että "mustien pakanoiden maassa on paras peltomaa". Sellaisista allianssikristillisyyden vaikuttajista, joihin Laestadiuksella oli yhtestyösuhde, mainittakoon Peter Wieselgren, Jacob Dahlberg ja Peter Fjellstedt. Laestadiuksen kirjeenvaihdosta Carl Olof Roseniuksen kanssa ei ole löytynyt dokumentteja, vaikka muistitietoa tällaisesta kontaktista on.Kyllä nuot asiat tiedetään ja vääriksi havaitaan, eipä ollenkaan pidä paikkansa nuo "muut" uskonveljet. Tuollaiset puheet kuuluvat hajota hallitse mentaliteettiin, jonka uhrina on edellinenkin kirjoittaja.
- Viisastelija
Väinö kirjoitti:
Kyllä nuot asiat tiedetään ja vääriksi havaitaan, eipä ollenkaan pidä paikkansa nuo "muut" uskonveljet. Tuollaiset puheet kuuluvat hajota hallitse mentaliteettiin, jonka uhrina on edellinenkin kirjoittaja.
Kerropas meille muillekin, mikä on väärää tietoa!!
Mihin väitteesi perustuvat?
Onko sinulle joku muilta tuntematon yksityiskirje Laestadiukselta? - Vaan hurskas
Väinö kirjoitti:
Kyllä nuot asiat tiedetään ja vääriksi havaitaan, eipä ollenkaan pidä paikkansa nuo "muut" uskonveljet. Tuollaiset puheet kuuluvat hajota hallitse mentaliteettiin, jonka uhrina on edellinenkin kirjoittaja.
Sikäli lapsellinen väite, ettei Kristuksen opin muuttumisesta ole ollut puhettakaan.
On puhuttu Laestadiuksen käsityksistä.
- Vanhurskas
Toivottavasti sisareni tajusit nyt, että tämä vanhoillislestadiolainen henkilö ei tunne Jumalaa, Jumala on nät rakkaus.
Hän ei tunne myöskään Raamatullista kristinoppia, ei edes sen perusteita,
eikä Raamatun mukaista oppia seurakunnsata.- Vanhurskas
Viestini tarkoittaa nimimerkkiä Weha.
Vanhurskas kirjoitti:
Viestini tarkoittaa nimimerkkiä Weha.
Pyhän Hengen papeista
Raamatun mukaan Jeesus tämän vallan omilleen antoi ja siis myös seurakunnalle:
Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Edelleen: Matt.18:18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”
Jos epäuskoinen voisi antaa syntejä anteeksi, turhaanhan Jeesus tämän vallan olisi omilleen (Pyhän Hengen papeille) antanut.
Yksi Lauma
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys. Tässä viitataan myös juutalaisiin ja pakanoihin, jotka ovat myös yksi lauma.- Vanhurskas
weha kirjoitti:
Pyhän Hengen papeista
Raamatun mukaan Jeesus tämän vallan omilleen antoi ja siis myös seurakunnalle:
Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Edelleen: Matt.18:18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”
Jos epäuskoinen voisi antaa syntejä anteeksi, turhaanhan Jeesus tämän vallan olisi omilleen (Pyhän Hengen papeille) antanut.
Yksi Lauma
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys. Tässä viitataan myös juutalaisiin ja pakanoihin, jotka ovat myös yksi lauma.1. Kysehän onkin siitä, että tiellä on vääristynyt seurakuntakäsitys.
Ette tiedä kuka on Jumalan Sana, ja millaisin valtuuksin Hän on varustettu.
Ette tiedä ketä Jumalan omat ovat, ja kuinka Jumala valitsee omansa, kuka valitsee, kuka on tie Jumalan valtakuntaan. Mikä yleensäkin on Jumalan valtakunta. Sekin on teiltä peitetty.
Tässä oli aluksi muutama teidän ongelmistanne.
Nämä eivät tunnetusti parane, kopioimalla omia vääristyneitä käsityksiänne tukevia, yksittäisiä ja järjen valossa väärin tulkittuja Raamatun jakeita.
Teidän pitäisi ensiksikin tuntea ja tunnustaa erehdyksenne, hengellinen ylpeytenne ja itse valittu kilvoituksenne.
Sitten pitäisi huomata se että Kristuksen verellä Jumalalle omiksi ostettujen tuomitseminen on kamala synti, jossa te kuitenkin elätte täydellisessä hengellisessä sokeudessa. Siitä on tehtävä parannus jos mielii päästä taivaaseen.
Nämä ovat vakavia asioita ja siksi minä Jumalan omana ja hänen palvelijanaan muistutan näistä synneistä teitä, ettei tulisi iankaikkista vahinkoa hengellisen sokeuden ja ylpeyden tähden.
Lisäksi teillä on pinnallinen syntikäsitys, joka estää evankeliumin ymmärtämisen oikEALLA TAVALLA. Ette millään tajua SITÄ että syntiin langennut ihminen on kokosyntinen, ei mikään siivosyntinen, JOKA EREHTYISI muka VAIN SILLOIN TÄLLÖIN. Ei ihminen on langennut kapopale, ja siksi hän pelastuu ainoastaan armosta, Jeesuksen Kristuksen tähden, - JOS HÄN USKOO. Vanhurskas kirjoitti:
1. Kysehän onkin siitä, että tiellä on vääristynyt seurakuntakäsitys.
Ette tiedä kuka on Jumalan Sana, ja millaisin valtuuksin Hän on varustettu.
Ette tiedä ketä Jumalan omat ovat, ja kuinka Jumala valitsee omansa, kuka valitsee, kuka on tie Jumalan valtakuntaan. Mikä yleensäkin on Jumalan valtakunta. Sekin on teiltä peitetty.
Tässä oli aluksi muutama teidän ongelmistanne.
Nämä eivät tunnetusti parane, kopioimalla omia vääristyneitä käsityksiänne tukevia, yksittäisiä ja järjen valossa väärin tulkittuja Raamatun jakeita.
Teidän pitäisi ensiksikin tuntea ja tunnustaa erehdyksenne, hengellinen ylpeytenne ja itse valittu kilvoituksenne.
Sitten pitäisi huomata se että Kristuksen verellä Jumalalle omiksi ostettujen tuomitseminen on kamala synti, jossa te kuitenkin elätte täydellisessä hengellisessä sokeudessa. Siitä on tehtävä parannus jos mielii päästä taivaaseen.
Nämä ovat vakavia asioita ja siksi minä Jumalan omana ja hänen palvelijanaan muistutan näistä synneistä teitä, ettei tulisi iankaikkista vahinkoa hengellisen sokeuden ja ylpeyden tähden.
Lisäksi teillä on pinnallinen syntikäsitys, joka estää evankeliumin ymmärtämisen oikEALLA TAVALLA. Ette millään tajua SITÄ että syntiin langennut ihminen on kokosyntinen, ei mikään siivosyntinen, JOKA EREHTYISI muka VAIN SILLOIN TÄLLÖIN. Ei ihminen on langennut kapopale, ja siksi hän pelastuu ainoastaan armosta, Jeesuksen Kristuksen tähden, - JOS HÄN USKOO.Sinulla ei ole Raamattua ensinkään. Sitä pidän pahana.
" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."
Pyhän hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.
1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Mark.9:43" Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen". Saman tyyppisiä jakeita ovat kaksi seuraavaa. Eli tämä tarkoittaa sitä että haluamme ennalta ehkäistä syntiä esim. Jos tanssimme, me tulemme helposti vieteltyksi ja katsomme himoiten vastakkaiseen sukupuoleen. Eli se, kun pyhä henki saa meissä sellaisen voiman, että haluamme välttää syntiä, on leimattu ulkokultaisuudeksi. huom. lankeamme silti päivittäin lukemattomiin synteihimme, olemme siis yhtä heikkoja synnille, kuin tekin.- Vanhurskas
weha kirjoitti:
Sinulla ei ole Raamattua ensinkään. Sitä pidän pahana.
" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."
Pyhän hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.
1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Mark.9:43" Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen". Saman tyyppisiä jakeita ovat kaksi seuraavaa. Eli tämä tarkoittaa sitä että haluamme ennalta ehkäistä syntiä esim. Jos tanssimme, me tulemme helposti vieteltyksi ja katsomme himoiten vastakkaiseen sukupuoleen. Eli se, kun pyhä henki saa meissä sellaisen voiman, että haluamme välttää syntiä, on leimattu ulkokultaisuudeksi. huom. lankeamme silti päivittäin lukemattomiin synteihimme, olemme siis yhtä heikkoja synnille, kuin tekin.Ja vielä täytetty veljessäni ja Vapahtajassani Jeesuksessa Kristuksessa. Olen autua pyhä ja vanhurskautettu Jumalan lapsi. Aamen!
Kannattaa sitä kadehtiakin, ellei itse ole vielä Jeesuksessa Kristuksessa uskon kautta vanhurakautettuna taivaan perillinen, kuten minä olen. Kiitos Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki, Jeesuksen nimessä. aamen. - Vanhurskas
Tarkoitan nyt "asiasta kiinnostunutta"!
Olisi tärkeätä oppia kuulemaan ja näkemään
missä syntisten Vapahtaja Jeesus Kristus kulkee.
Se on nimittäin aina ollut niin, ja tulee olemaan, että siellä missä armoitettujen Jeesuksen seuraajien kiitosäänet alkavat kuulumaan Herralleen ja Vapahtajalleen Jeesukselle, niin siellä omavanhurskaus suuttuu.
Ja se tulee näkösälle tälläkin sivulla lähes päivittäin seuraavasti: "Jeesus ei riitä, pitää olla lisäksi minun yhdistykseni traditio".
"Meillä on Jeesus kaapissa toimistomme takahuoneessa lukittuna, ja avain on meillä".
Kakki tällainen puhe on ihmisten lörpöttelyä ja hölyn pölyä. Jeesus on kaikkialla Missä on Jumalan sana. Ja taivas on osana siellä missä Jumalan sana otetaan uskolla vastaan. Tämä on totuus.
Oman vanhurskauden pettämäksi tullut kokee olevansa omien tekojensa ja yhdistystensä perinnäissääntöjen, ja traditioiden kautta vanhurskautettu. (Siis itsevalitun säännöstön kautta, jota hän pyrkii kuuliaisuudessa tottelemaan ja muillekin totuutena toistelemaan.
Itse uvittelemaansa armoetua hän toistaa kuin papukaija, tuntematta Jeesusta Kristusta, joka on nimenomaan syntisten Vapahtaja, ei hyvien ja onnistuneiden.
Jokainen joka Jeesuksen kautta käy - uskossa -saapuu Jumalan valtakuntaan, jonka AINOA ovi on Jeesus Kristus. Hän on silloin uskosta vanhurskas. Kuka oletkin, jos tänään olet syntinen, niin ota vastaan Jumalan syntiuhri Jeesus, joka on sinunkin syntiesi edestä uhrattu.
Synnit ja viat on annettu anteeksi Jeeuksen nimessä ja veressä. Puuttuu vain että otat sen tänään USKOLLA VASTAAN.
On valtava vahinko lähteä ponnistelemaan ihmisten vaatimusten täyttäjänä erilaisissa omahyväisissä ja itseään korostavissa joukoissa, turhia ihmisjumalia kumartelemalla, syyllisyydessä pelossa ja häpeässä. - Vanhurskas
Vanhurskas kirjoitti:
Tarkoitan nyt "asiasta kiinnostunutta"!
Olisi tärkeätä oppia kuulemaan ja näkemään
missä syntisten Vapahtaja Jeesus Kristus kulkee.
Se on nimittäin aina ollut niin, ja tulee olemaan, että siellä missä armoitettujen Jeesuksen seuraajien kiitosäänet alkavat kuulumaan Herralleen ja Vapahtajalleen Jeesukselle, niin siellä omavanhurskaus suuttuu.
Ja se tulee näkösälle tälläkin sivulla lähes päivittäin seuraavasti: "Jeesus ei riitä, pitää olla lisäksi minun yhdistykseni traditio".
"Meillä on Jeesus kaapissa toimistomme takahuoneessa lukittuna, ja avain on meillä".
Kakki tällainen puhe on ihmisten lörpöttelyä ja hölyn pölyä. Jeesus on kaikkialla Missä on Jumalan sana. Ja taivas on osana siellä missä Jumalan sana otetaan uskolla vastaan. Tämä on totuus.
Oman vanhurskauden pettämäksi tullut kokee olevansa omien tekojensa ja yhdistystensä perinnäissääntöjen, ja traditioiden kautta vanhurskautettu. (Siis itsevalitun säännöstön kautta, jota hän pyrkii kuuliaisuudessa tottelemaan ja muillekin totuutena toistelemaan.
Itse uvittelemaansa armoetua hän toistaa kuin papukaija, tuntematta Jeesusta Kristusta, joka on nimenomaan syntisten Vapahtaja, ei hyvien ja onnistuneiden.
Jokainen joka Jeesuksen kautta käy - uskossa -saapuu Jumalan valtakuntaan, jonka AINOA ovi on Jeesus Kristus. Hän on silloin uskosta vanhurskas. Kuka oletkin, jos tänään olet syntinen, niin ota vastaan Jumalan syntiuhri Jeesus, joka on sinunkin syntiesi edestä uhrattu.
Synnit ja viat on annettu anteeksi Jeeuksen nimessä ja veressä. Puuttuu vain että otat sen tänään USKOLLA VASTAAN.
On valtava vahinko lähteä ponnistelemaan ihmisten vaatimusten täyttäjänä erilaisissa omahyväisissä ja itseään korostavissa joukoissa, turhia ihmisjumalia kumartelemalla, syyllisyydessä pelossa ja häpeässä.Tällaiset ihmisoppeja julistavat, hajaannuksissa muodostuneet yhteisöt tekevät vahinkoa ja väkivaltaa Puhtaalle evankeliumille.
Heidän evankeliuminsa on muuttunut vaativaksi laiksi. Ja autuuden tavoittelu on uskon sijasta muuttunut ihmisten ponnisteluiksi monenlaisten vaatimusten täyttämisessä.
He ovat Ismailin (Työn ja tekojen sankarit) jälkeläisiä, joiden silmät ovat Kristuksen kirkkaudelta peitossa. He ovat syyllisyyden pelon ja häpeä ihmisiä, vailla todellista vapautta, iloa ja rauhaa, jonka vain Herra Jeesus Kriastus voi omilleen antaa USKON KAUTTA.
Ihminen ei pelastus itsekeskeisten ja omahyväisten yhdistysten traditioiden kautta, niiden jotka röyhkeästi julistautuvat Jumalan valtakunnaksi ja tuomitsevat Jeesuksen verellä ostetuita helvettiin.
Uskokaa niiden oppien sijasta Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan Vapahtajaan. Ja rakentukaa uskossanne jeesuksenuskon varaan, 12 apostolin ja profeettain julistaman VARMAN VAKAAN JA PETTÄMÄTTÖMÄN Jumalan sanan päälle. Kristus Kalliolle.
Tämän perustan päällä lepää Kristuksen seurakunta, jonka jäsenet ovat kaikki, yli koko maanpiirin Jeesuksen verellä ostetut Jumalan lapset.
Seurakunnan pää on Jeesus Kristus. Ja se joukko (Kristuksen ruumiin jäsenet), on valtava. Kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi.
Jumala on kyllä rankaissut lestadiolaisliikettä paljon sadan vuoden aikana monilla riidoilla ja hajaannuksilla. Osalle heistä on jo kirkastanut totuus, joka on Jeesus Kristus Jumala Poika Vapahtaja.
Uskon että Jeesus tulee varmasti vielä kirkastamaan monille tällä hetkellä vielä ylpeille ja itseriittoisille oman kunniansa.
Autuaaksi ei voi tulla muutoin kun yksin armosta, yksin Kristuksen lunastustyön tähden, ja yksin uskon kautta. Vanhurskas kirjoitti:
Ja vielä täytetty veljessäni ja Vapahtajassani Jeesuksessa Kristuksessa. Olen autua pyhä ja vanhurskautettu Jumalan lapsi. Aamen!
Kannattaa sitä kadehtiakin, ellei itse ole vielä Jeesuksessa Kristuksessa uskon kautta vanhurakautettuna taivaan perillinen, kuten minä olen. Kiitos Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki, Jeesuksen nimessä. aamen.eli villihenkisyys on muotia tänäpäivänä. Seurakunta ja muut Jumalan lapset ovat tarpeettomia.
Jos ihmisen synnit ovat anteeksi hän pelastuu ja jos eivät ole hänet tuomitaan. Nyt jos raamattu todistaa että Kristuksen evankeliumin saarnavirka on Pyhän Hengen virka niin se tarkoittaa tietenkin että ei ole pelastusta muualla kuin siellä missä Pyhä Henki tätä Kristuksen evankeliumia tarjoaa. Me uskomme ja luemme raamatusta että juuri näin on asian laita. Ei ole yhtään tapausta raamatussa jossa Jumala uudestisynnyttäisi ihmisen muuten kuin Jumalan lapsen saarnan uskomisen kautta. Mutta Apt. on sellainen esimerkki jossa epäuskoinen saarnaa evankeliumin, mutta ei se mitään auta vaikka sen kuinka uskoo.
Voisi ehkä ilmaista näin asian: Jeesus on edelleen Henkensä kautta läsnä maan päällä ja parantaa ja pelastaa syntisiä ja sairaita samalla lailla nyt surakunta-ruumiissaan kuin silloin lihansa päivinä. Kristuksen evankeliumi lupaa synnit anteeksi mutta ei Jeesus silloinkaan sakramenttejä uudesisynnyttämiseen käyttänyt vaan asetti ne vain omilleen uskolla omistettaviksi, eli niille jotka Hänen sanansa jo olivat vastaan ottaneet ja uskoneet (ja näkivät ylösnousseen Herran jota eivät epäuskoiset nähneet). Eikä apostoleita lähetetty kastamaan tai ehtoolliselle kutsumaan ihmisiä vaan saarnamaan parannusta ja syntein anteeksisaamista.- Jumalan työtä määrää
weha kirjoitti:
Sinulla ei ole Raamattua ensinkään. Sitä pidän pahana.
Mark.9:43" Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen". Saman tyyppisiä jakeita ovat kaksi seuraavaa. Eli tämä tarkoittaa sitä että haluamme ennalta ehkäistä syntiä esim. Jos tanssimme, me tulemme helposti vieteltyksi ja katsomme himoiten vastakkaiseen sukupuoleen. Eli se, kun pyhä henki saa meissä sellaisen voiman, että haluamme välttää syntiä, on leimattu ulkokultaisuudeksi. huom. lankeamme silti päivittäin lukemattomiin synteihimme, olemme siis yhtä heikkoja synnille, kuin tekin.Pyhä Henki ei ole sidottu ihmiseen, vaan Jumalan sanaan.
Missä Jumalan sanaa puhutaan, se ei ole palava tyhjänä takaisin.
Tänään saimme kuulla puhdasta jumalansanaa radion jumalanpalveluksessa. Mainittu rovasti kuuluu olevan SLEYn kristittyjä.
Monet saavat tukea myös lukemastaan jumalansanasta. - tutoa harhaa
weha kirjoitti:
eli villihenkisyys on muotia tänäpäivänä. Seurakunta ja muut Jumalan lapset ovat tarpeettomia.
Jos ihmisen synnit ovat anteeksi hän pelastuu ja jos eivät ole hänet tuomitaan. Nyt jos raamattu todistaa että Kristuksen evankeliumin saarnavirka on Pyhän Hengen virka niin se tarkoittaa tietenkin että ei ole pelastusta muualla kuin siellä missä Pyhä Henki tätä Kristuksen evankeliumia tarjoaa. Me uskomme ja luemme raamatusta että juuri näin on asian laita. Ei ole yhtään tapausta raamatussa jossa Jumala uudestisynnyttäisi ihmisen muuten kuin Jumalan lapsen saarnan uskomisen kautta. Mutta Apt. on sellainen esimerkki jossa epäuskoinen saarnaa evankeliumin, mutta ei se mitään auta vaikka sen kuinka uskoo.
Voisi ehkä ilmaista näin asian: Jeesus on edelleen Henkensä kautta läsnä maan päällä ja parantaa ja pelastaa syntisiä ja sairaita samalla lailla nyt surakunta-ruumiissaan kuin silloin lihansa päivinä. Kristuksen evankeliumi lupaa synnit anteeksi mutta ei Jeesus silloinkaan sakramenttejä uudesisynnyttämiseen käyttänyt vaan asetti ne vain omilleen uskolla omistettaviksi, eli niille jotka Hänen sanansa jo olivat vastaan ottaneet ja uskoneet (ja näkivät ylösnousseen Herran jota eivät epäuskoiset nähneet). Eikä apostoleita lähetetty kastamaan tai ehtoolliselle kutsumaan ihmisiä vaan saarnamaan parannusta ja syntein anteeksisaamista.Se on kyllä metkaa, että vanhoillisuus rakensi uskonsa niin eri pohjalle kuin Laestadius ja Luther. Kotikutoinen seurakuntaoppi.
- Vanhurskas
weha kirjoitti:
eli villihenkisyys on muotia tänäpäivänä. Seurakunta ja muut Jumalan lapset ovat tarpeettomia.
Voisi ehkä ilmaista näin asian: Jeesus on edelleen Henkensä kautta läsnä maan päällä ja parantaa ja pelastaa syntisiä ja sairaita samalla lailla nyt surakunta-ruumiissaan kuin silloin lihansa päivinä. Kristuksen evankeliumi lupaa synnit anteeksi mutta ei Jeesus silloinkaan sakramenttejä uudesisynnyttämiseen käyttänyt vaan asetti ne vain omilleen uskolla omistettaviksi, eli niille jotka Hänen sanansa jo olivat vastaan ottaneet ja uskoneet (ja näkivät ylösnousseen Herran jota eivät epäuskoiset nähneet). Eikä apostoleita lähetetty kastamaan tai ehtoolliselle kutsumaan ihmisiä vaan saarnamaan parannusta ja syntein anteeksisaamista.Juttusi on hölynpölyä. Uskovilla on seurakunta johon he kuuluvat. Ja jossa heidät ruokitaan saarnaviran kautta Jumalan sanalla ja Pyhillä Sakramenteilla.
- edelleen ihmetellen
Vanhurskas kirjoitti:
Juttusi on hölynpölyä. Uskovilla on seurakunta johon he kuuluvat. Ja jossa heidät ruokitaan saarnaviran kautta Jumalan sanalla ja Pyhillä Sakramenteilla.
Voisitko puhua asiaa?
Sanoin: Metkaa, että vanhoillisten ja esikoisten seurakuntaoppi on vallan muuta, mitä Laestadius opetti. Jos et ymmärrä asiaa, älä silti solvaa. - Vanhurskas
edelleen ihmetellen kirjoitti:
Voisitko puhua asiaa?
Sanoin: Metkaa, että vanhoillisten ja esikoisten seurakuntaoppi on vallan muuta, mitä Laestadius opetti. Jos et ymmärrä asiaa, älä silti solvaa.Koska minä en ole kirjoittanut mitään tuollaista!
Joku toinen henkilö oli kyllä kirjoittanut, koska minäkin luin. - Rekkanainen
Vanhurskas kirjoitti:
Ja vielä täytetty veljessäni ja Vapahtajassani Jeesuksessa Kristuksessa. Olen autua pyhä ja vanhurskautettu Jumalan lapsi. Aamen!
Kannattaa sitä kadehtiakin, ellei itse ole vielä Jeesuksessa Kristuksessa uskon kautta vanhurakautettuna taivaan perillinen, kuten minä olen. Kiitos Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki, Jeesuksen nimessä. aamen.Kuka sinulle on kertonut, että olet taivaan perillinen????
Olisikohan korkea aika tunnustaa syntinsä, tutkimattomat ovat herran tiet.... Viimeisenä päivänä jne.....
Olet siis asettunut jo Jumalan asemaan ja tiedät, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät!!!
Uskomatonta tekstiä ihmiseltä, joka väittää olevansa uskossa. Sinähän asetat itsesi Jumalan yläpuolelle tai ainakin samalle tasolle!!!
Peru sanasi, lienisi paikallaan!!! - Vanhurskas
Rekkanainen kirjoitti:
Kuka sinulle on kertonut, että olet taivaan perillinen????
Olisikohan korkea aika tunnustaa syntinsä, tutkimattomat ovat herran tiet.... Viimeisenä päivänä jne.....
Olet siis asettunut jo Jumalan asemaan ja tiedät, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät!!!
Uskomatonta tekstiä ihmiseltä, joka väittää olevansa uskossa. Sinähän asetat itsesi Jumalan yläpuolelle tai ainakin samalle tasolle!!!
Peru sanasi, lienisi paikallaan!!!Voi veikkonen, tunnusta ihmeessä äkkiä syntisi, minä olen jo tunnustanut.
Oletko sinä asettunut Jumalan asemaan, vai peräti rehellisesti piruksi, kun huutelet Jumalan lapselle seis huutoa?
On sinulla uskomatonta tekstiä kyllä, siinä olet oikeassa. Mutta vielähän se on mahdollista kääntyä ja pelastua. Hyvä että edes ajattelit perua sanojasi, mieti nyt tosiaan vielä.
Mä kiitän Herraa öin ja päivin lunastuksestani. - Valpur
Jumalan työtä määrää kirjoitti:
Pyhä Henki ei ole sidottu ihmiseen, vaan Jumalan sanaan.
Tänään saimme kuulla puhdasta jumalansanaa radion jumalanpalveluksessa. Mainittu rovasti kuuluu olevan SLEYn kristittyjä.
Monet saavat tukea myös lukemastaan jumalansanasta.Ei auta pelkkä tieto, joka jää pääkalloon eli järkeen. Sieltä hiustupon alta se ei liiku mihinkään, eikä vaikuta niitä töitä joita uskossa uudistuminen tekee. Kaikki mikä tulee lihasta se lihaan menee. Jos uudesti syntymän tieto on pääkallossa ei se vielä tee oikeaa uskoa eikä auta mitään.
Ei se SLEY mitään auta, eikä tee sanaa sen puhtaammaksi, kuin muutkaa kirkon opetukset.
Sydämen uskolla me pelastumme. - Halleluujaaaa
Valpur kirjoitti:
Ei auta pelkkä tieto, joka jää pääkalloon eli järkeen. Sieltä hiustupon alta se ei liiku mihinkään, eikä vaikuta niitä töitä joita uskossa uudistuminen tekee. Kaikki mikä tulee lihasta se lihaan menee. Jos uudesti syntymän tieto on pääkallossa ei se vielä tee oikeaa uskoa eikä auta mitään.
Ei se SLEY mitään auta, eikä tee sanaa sen puhtaammaksi, kuin muutkaa kirkon opetukset.
Sydämen uskolla me pelastumme.Puhut aivan hassuja!
Mutta yksi SLEY:n pappi saarnasi eilen Radiossa puhtaan ja voimallisen Jumalan sanan.
Kiitos Jumalalle, että antaa sanansa valkeuden paistaa vielä kirkossamme.
Halleluja.
Fariseuksille se on vihan aihe. - Rekkanainen
Vanhurskas kirjoitti:
Voi veikkonen, tunnusta ihmeessä äkkiä syntisi, minä olen jo tunnustanut.
Oletko sinä asettunut Jumalan asemaan, vai peräti rehellisesti piruksi, kun huutelet Jumalan lapselle seis huutoa?
On sinulla uskomatonta tekstiä kyllä, siinä olet oikeassa. Mutta vielähän se on mahdollista kääntyä ja pelastua. Hyvä että edes ajattelit perua sanojasi, mieti nyt tosiaan vielä.
Mä kiitän Herraa öin ja päivin lunastuksestani....olipa se sitten minkä tahansa lahkon saarnaamista, perustuu aivan itsekkääseen toimintaan, ei anna kenellekään muulle arvoa kuin itselleen ja oman lahkon jäsenille.
Raamatusta ei löydy perusteita väitteille, joita yritetään mukaan tempaista.
Pyydän anteeksi niiltä, joita kohtaan olen toiminut väärin, henkilökohtaisesti, ja se riittää minulle.
Olen ateisti mieleltäni, vaikka yhä kirkkoon kuulunkin....tavan vuoksi, myönnän.
Silti pystyn myöntämään virheeni, en ole muitten yläpuolella toisia tuomitsemassa, pyrin noudattamaan lakia ja kunnioitan lähimmäisiäni, yritän auttaa,jos joku apua tarvitsee. Ja näiden asioiden toteuttamiseen riittää terve maalaisjärki, Raamattua ei tarvita antamaan neuvoja, alanko elvyttää sairaskohtauksen saanutta vai en. - itseäsi turhaan
Rekkanainen kirjoitti:
...olipa se sitten minkä tahansa lahkon saarnaamista, perustuu aivan itsekkääseen toimintaan, ei anna kenellekään muulle arvoa kuin itselleen ja oman lahkon jäsenille.
Pyydän anteeksi niiltä, joita kohtaan olen toiminut väärin, henkilökohtaisesti, ja se riittää minulle.
Olen ateisti mieleltäni, vaikka yhä kirkkoon kuulunkin....tavan vuoksi, myönnän.
Silti pystyn myöntämään virheeni, en ole muitten yläpuolella toisia tuomitsemassa, pyrin noudattamaan lakia ja kunnioitan lähimmäisiäni, yritän auttaa,jos joku apua tarvitsee. Ja näiden asioiden toteuttamiseen riittää terve maalaisjärki, Raamattua ei tarvita antamaan neuvoja, alanko elvyttää sairaskohtauksen saanutta vai en.Ei millään pahalla, mutta et oikein ymmärrä ja hallitse näitä asioita.
Säästä moralismisi sinne, missä sillä on uskottavuutta. - Vanhurskas
Rekkanainen kirjoitti:
...olipa se sitten minkä tahansa lahkon saarnaamista, perustuu aivan itsekkääseen toimintaan, ei anna kenellekään muulle arvoa kuin itselleen ja oman lahkon jäsenille.
Silti pystyn myöntämään virheeni, en ole muitten yläpuolella toisia tuomitsemassa, pyrin noudattamaan lakia ja kunnioitan lähimmäisiäni, yritän auttaa,jos joku apua tarvitsee. Ja näiden asioiden toteuttamiseen riittää terve maalaisjärki, Raamattua ei tarvita antamaan neuvoja, alanko elvyttää sairaskohtauksen saanutta vai en....että tämä oli vain sinun mielipiteesi.
-----------------------------------------
Kirjoituksessasi kerrot itsestäsi enemmän kuin arvaatkaan, vaikka se ei ollut ilmeinen tarkoituksesi.
----------------------------------------
Kirjoitat: "...olipa se sitten minkä tahansa lahkon saarnaamista, perustuu aivan itsekkääseen toimintaan, ei anna kenellekään muulle arvoa kuin itselleen ja oman lahkon jäsenille. "
Tosiasiassa SINULLA ei ollut yhtään perustetta TÄLLE väitteellesi. Kyseessä on siis itse kesitty yleistävä klisee, vailla mitään todellisuuspohjaa.
---------------------------------------
SITTEN JATKAT TEKOPYHÄNÄ:
"Silti pystyn myöntämään virheeni, en ole muitten yläpuolella toisia tuomitsemassa,..."
Hetkeä ennen olit kuitenkin tuominnut uskovat, pystymättä perustelemaan tuomiotasi millään.
Nähtäväksi jää nyt, pystytkö pyytämään anteeksi, mutta noin ylpeälle ja itseriittoiselle ihmiselle kun sinä olet, tämän alussa mainitsemani virheen myöntäninen lienee mahdottomuus.
Olethan perustanut koko epäuskosi itse keksimääsi yleistävään valheeseen. - lesta-nainen
Rekkanainen kirjoitti:
Silti pystyn myöntämään virheeni, en ole muitten yläpuolella toisia tuomitsemassa, pyrin noudattamaan lakia ja kunnioitan lähimmäisiäni, yritän auttaa,jos joku apua tarvitsee. Ja näiden asioiden toteuttamiseen riittää terve maalaisjärki, Raamattua ei tarvita antamaan neuvoja, alanko elvyttää sairaskohtauksen saanutta vai en.Jumalaan ei meillä kenelläkään ole yksinoikeutta. Hän lähetti oman poikansa, jotta kaikki pelastuisivat, sinä ja minä myös. Se, millä tavoin me itse kukin elämme todeksi tätä arkipäivässä, voi riippua siitä, kuinka paljon olemme ymmärtäneet armosta. Kun oma viheliäisyys paljastuu, on vain armo, johon turvautua. Siitä kokemuksesta käsin haluaa tarjota samaan armoon tarttumista muillekin.
Olet mielestäni vlpittömästi kirjoittanut omia kokemuksiasi ja pohdit syntyjä syviä. Älä anna meidän kanssakeskustelijoiden taitamattomuuden pilata sitä työtä, mitä Jumala on sinussakin tehnyt. Olet arvokas Jumalan luomana ja lunastamana - etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Samanlainen on tie meille kaikille, ei ole perintöosaa taivaassa ilman uskoa Jeesukseen. Sen uskon antaa Jumala lahjana meille itse kullekin. Arkipäivän usko on elämistä tästä lahjasta, jatkuvaan anteeksiantamiseen turvaamista. Ja kun se on näin, ei ole varaa toisia arvioida ja tuomita. Jumalan Sana tuomitsee meidät kaikki syntisinä ja itsessämme kelvottomina ja myös tarjoaa täydellisen , ehdottoman armon, johon voimme uskon kautta tarttua kiinni.
Kirjoituksesi koskettivat minua, toivon sinulle mukavaa kevättä ! - Rekkanainen
lesta-nainen kirjoitti:
Jumalaan ei meillä kenelläkään ole yksinoikeutta. Hän lähetti oman poikansa, jotta kaikki pelastuisivat, sinä ja minä myös. Se, millä tavoin me itse kukin elämme todeksi tätä arkipäivässä, voi riippua siitä, kuinka paljon olemme ymmärtäneet armosta. Kun oma viheliäisyys paljastuu, on vain armo, johon turvautua. Siitä kokemuksesta käsin haluaa tarjota samaan armoon tarttumista muillekin.
Olet mielestäni vlpittömästi kirjoittanut omia kokemuksiasi ja pohdit syntyjä syviä. Älä anna meidän kanssakeskustelijoiden taitamattomuuden pilata sitä työtä, mitä Jumala on sinussakin tehnyt. Olet arvokas Jumalan luomana ja lunastamana - etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Samanlainen on tie meille kaikille, ei ole perintöosaa taivaassa ilman uskoa Jeesukseen. Sen uskon antaa Jumala lahjana meille itse kullekin. Arkipäivän usko on elämistä tästä lahjasta, jatkuvaan anteeksiantamiseen turvaamista. Ja kun se on näin, ei ole varaa toisia arvioida ja tuomita. Jumalan Sana tuomitsee meidät kaikki syntisinä ja itsessämme kelvottomina ja myös tarjoaa täydellisen , ehdottoman armon, johon voimme uskon kautta tarttua kiinni.
Kirjoituksesi koskettivat minua, toivon sinulle mukavaa kevättä !...on hienoa todeta, että joukossanne on myös inhimillisiä :) jotka arvostavat muitakin kuin ainoastaan oman seurakunnan jäseniään :)
Mitä tulee kanssakeskustelijoiden mielipiteisiin, en yleensäkään välitä niistä, jos oma mielipiteeni on syystä tai toisesta omakohtaisesti muodostunut, en siitä luovu. Mutta voin toki myöntää, että tunnen muutaman lestadiolaisen, joiden kanssa olen jatkuvasti tekemisissä, emme ystäviä, mutta muista syistä. He eivät tyrkytä minulle tai perheelleni omaa näkemystään ainoana oikeana,ovat todella ihania ihmisiä ja vaikka eri mieltä ollaankin, niin mitäpä siitä.
Anteeksianto on minulle tärkeää. Joskus tulee sanottua jotain ilkeästi äkkipikaisuudessaan toiselle ja hetken mietittyäni pystyn menemään ja sanomaan sen pienen sanan: anteeksi.
Tai jos sanon kärkkäästi ystävilleni heidän toiminnastaan tmv, soitan hetken päästä takaisin ja sanon, en halunnut loukata, anteeksi,jos sen tein, mutta olen sitä mieltä, että.....
Ja teen sen vilpittämästi, ilman, että Raamattu pakottaa minut tekemään niin, vaan siksi, että se on oikein, toista ei saa tahallisesti loukata tai satuttaa ja jos/kun niin nyt vaan joskus käy, se pitää osata myöntää. - Rekkanainen
itseäsi turhaan kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta et oikein ymmärrä ja hallitse näitä asioita.
Säästä moralismisi sinne, missä sillä on uskottavuutta....ajattele,miten onnellinen voit olla, kun kaikki eivät ole yhtä täydellisiä kuin sinä!!!
Minähän en todellakaan ymmärrä enkä tiedä, mitä olen kokenut. Sinä ymmärrät nekin varmasti paremmin, kun elit samaan aikaan saman katon alla perheeni kanssa, kun kaikkea tapahtui(mm.lensin t-paita päällä -20 asteen pakkaseen raskaana ollessani, koska en suostunut lähtemään seuroihin,tiedäthän ja muistathan sen????). Niinhän nyt yrität kertoa, vai????? - Rekkanainen
Rekkanainen kirjoitti:
...on hienoa todeta, että joukossanne on myös inhimillisiä :) jotka arvostavat muitakin kuin ainoastaan oman seurakunnan jäseniään :)
Mitä tulee kanssakeskustelijoiden mielipiteisiin, en yleensäkään välitä niistä, jos oma mielipiteeni on syystä tai toisesta omakohtaisesti muodostunut, en siitä luovu. Mutta voin toki myöntää, että tunnen muutaman lestadiolaisen, joiden kanssa olen jatkuvasti tekemisissä, emme ystäviä, mutta muista syistä. He eivät tyrkytä minulle tai perheelleni omaa näkemystään ainoana oikeana,ovat todella ihania ihmisiä ja vaikka eri mieltä ollaankin, niin mitäpä siitä.
Anteeksianto on minulle tärkeää. Joskus tulee sanottua jotain ilkeästi äkkipikaisuudessaan toiselle ja hetken mietittyäni pystyn menemään ja sanomaan sen pienen sanan: anteeksi.
Tai jos sanon kärkkäästi ystävilleni heidän toiminnastaan tmv, soitan hetken päästä takaisin ja sanon, en halunnut loukata, anteeksi,jos sen tein, mutta olen sitä mieltä, että.....
Ja teen sen vilpittämästi, ilman, että Raamattu pakottaa minut tekemään niin, vaan siksi, että se on oikein, toista ei saa tahallisesti loukata tai satuttaa ja jos/kun niin nyt vaan joskus käy, se pitää osata myöntää....pakko myöntää olevani aivan väärällä palstalla, eli anteeksi itse kullekin.
Kritiikkini piti kyllä kohdistua vanh.lestadiolaisiin, ei teihin.
Nyt vasta tajusin, että heillähän on omat keskustelu-palstansa.
Olen pahoillani teihin kohdistuneesta kritiikistä. - Miisu
Jumalan työtä määrää kirjoitti:
Pyhä Henki ei ole sidottu ihmiseen, vaan Jumalan sanaan.
Monet saavat tukea myös lukemastaan jumalansanasta.Näytähän missä raamatun kohdassa löytyy vahvistus tuohon ensimmäiseen väitteeseesi. Siinä että fariseus puhuu Pyhän Hengen voimasta.
- on vihattua
Miisu kirjoitti:
Näytähän missä raamatun kohdassa löytyy vahvistus tuohon ensimmäiseen väitteeseesi. Siinä että fariseus puhuu Pyhän Hengen voimasta.
Miisu, sinun täytyy olla uudesti syntynyt, sitten ymmärrät, mitä siinä tarkoitettiin.
Sellainen opetus, joka ajaa Kristusta ja opettaa turvaamaan yksin Häneen, on aina ollut ja on aina oleva kaikille fariseuksille vihan ja vastustamisen aiheena.
Kaveri ylempänä kiitti sitä saarnaa, jonka rovasti Palmu piti sunnuntaina Porissa.
Eihän sellainen kiitos sovi niille, jotka haluvat väittää täällä, että kirkko on kuollut. - Miisu
on vihattua kirjoitti:
Miisu, sinun täytyy olla uudesti syntynyt, sitten ymmärrät, mitä siinä tarkoitettiin.
Sellainen opetus, joka ajaa Kristusta ja opettaa turvaamaan yksin Häneen, on aina ollut ja on aina oleva kaikille fariseuksille vihan ja vastustamisen aiheena.
Kaveri ylempänä kiitti sitä saarnaa, jonka rovasti Palmu piti sunnuntaina Porissa.
Eihän sellainen kiitos sovi niille, jotka haluvat väittää täällä, että kirkko on kuollut.Taidat olla se sama kaveri. Äänessä on astian makua.
- Yrjö
Vanhurskas kirjoitti:
Tällaiset ihmisoppeja julistavat, hajaannuksissa muodostuneet yhteisöt tekevät vahinkoa ja väkivaltaa Puhtaalle evankeliumille.
Heidän evankeliuminsa on muuttunut vaativaksi laiksi. Ja autuuden tavoittelu on uskon sijasta muuttunut ihmisten ponnisteluiksi monenlaisten vaatimusten täyttämisessä.
He ovat Ismailin (Työn ja tekojen sankarit) jälkeläisiä, joiden silmät ovat Kristuksen kirkkaudelta peitossa. He ovat syyllisyyden pelon ja häpeä ihmisiä, vailla todellista vapautta, iloa ja rauhaa, jonka vain Herra Jeesus Kriastus voi omilleen antaa USKON KAUTTA.
Ihminen ei pelastus itsekeskeisten ja omahyväisten yhdistysten traditioiden kautta, niiden jotka röyhkeästi julistautuvat Jumalan valtakunnaksi ja tuomitsevat Jeesuksen verellä ostetuita helvettiin.
Uskokaa niiden oppien sijasta Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan Vapahtajaan. Ja rakentukaa uskossanne jeesuksenuskon varaan, 12 apostolin ja profeettain julistaman VARMAN VAKAAN JA PETTÄMÄTTÖMÄN Jumalan sanan päälle. Kristus Kalliolle.
Tämän perustan päällä lepää Kristuksen seurakunta, jonka jäsenet ovat kaikki, yli koko maanpiirin Jeesuksen verellä ostetut Jumalan lapset.
Seurakunnan pää on Jeesus Kristus. Ja se joukko (Kristuksen ruumiin jäsenet), on valtava. Kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi.
Jumala on kyllä rankaissut lestadiolaisliikettä paljon sadan vuoden aikana monilla riidoilla ja hajaannuksilla. Osalle heistä on jo kirkastanut totuus, joka on Jeesus Kristus Jumala Poika Vapahtaja.
Uskon että Jeesus tulee varmasti vielä kirkastamaan monille tällä hetkellä vielä ylpeille ja itseriittoisille oman kunniansa.
Autuaaksi ei voi tulla muutoin kun yksin armosta, yksin Kristuksen lunastustyön tähden, ja yksin uskon kautta.Alkuperäiset ja puhtaat ovat aina kaikkina aikoina olleet niitä eksyneimpiä ja säälittävämpiä ressukoita. Historia on sen aina todistanut.
- älä vihaa!
Miisu kirjoitti:
Taidat olla se sama kaveri. Äänessä on astian makua.
Miksi lakkaamatta kinaatte jonkun kanssa?
Mieluummin iloitkaa siitä, että Pyhä Henki puhuu vielä tänään kirkossamme!!! - Miisu
älä vihaa! kirjoitti:
Miksi lakkaamatta kinaatte jonkun kanssa?
Mieluummin iloitkaa siitä, että Pyhä Henki puhuu vielä tänään kirkossamme!!!Iloitsen toki jos näin olisi, mutta kun ei niin ei. Sydämen murheella sen voi todeta, ettei siellä ole oikeaa henkeä. Syntiä tuleekin vihata ja paljastaa vihollisen metkut.
- cccccc
Miisu kirjoitti:
Iloitsen toki jos näin olisi, mutta kun ei niin ei. Sydämen murheella sen voi todeta, ettei siellä ole oikeaa henkeä. Syntiä tuleekin vihata ja paljastaa vihollisen metkut.
Niin, sinä olet se koko maailman tuomari.
Helppo sinun on se määrätä.
- urkintaa
Kukaan ei pelastu olemalla lestaadiolainen.
Kristillisen kirkon ulkopuolella ei ole mitään pelastusta.
Tuskin olet vakavissasi kysymässä. Sinua kiinnostaa "urkkia".- asiasta kiinnostunut
En ole täällä höpöilemässä vaan tahtoisin aivan oikeasti tietää, onko turha edes haaveilla siitä, että voisin löytää oman paikkani jossain lestadiolaisuuden suuntauksessa. Tunnen sen olevan johdatusta, että olen päätynyt vanhoillislestadiolaisten seuroihin ja käsitykseni lestadiolaisista on sitä kautta muuttunut reippaasti positiivisemmiksi.
Lopuksi kommentoin vielä tämän verran kritiikkiäsi: Eihän sillä ole uskoon tulon kannalta mitään merkitystä, kuuleeko evankeliumin kirkossa, lukeeko sen itsekseen Raamatusta vai saako kenties tietää siitä jonkinlaisen ilmestyksen kautta. - tiedoksi vaan
En ole täällä höpöilemässä vaan tahtoisin aivan oikeasti tietää, onko turha edes haaveilla siitä, että voisin löytää oman paikkani jossain lestadiolaisuuden suuntauksessa. Tunnen sen olevan johdatusta, että olen päätynyt vanhoillislestadiolaisten seuroihin ja käsitykseni lestadiolaisista on sitä kautta muuttunut reippaasti positiivisemmiksi.
Lopuksi kommentoin vielä tämän verran kritiikkiäsi: Eihän sillä ole uskoon tulon kannalta mitään merkitystä, kuuleeko evankeliumin kirkossa, lukeeko sen itsekseen Raamatusta vai saako kenties tietää siitä jonkinlaisen ilmestyksen kautta.Ilmestyksillä ei pelastuta
- hassuta turhaan
Lopuksi kommentoin vielä tämän verran kritiikkiäsi: Eihän sillä ole uskoon tulon kannalta mitään merkitystä, kuuleeko evankeliumin kirkossa, lukeeko sen itsekseen Raamatusta vai saako kenties tietää siitä jonkinlaisen ilmestyksen kautta.SRK:N "jumalanvaltakunnan" promootioisku.
Me vaan, me vaan taivaaseen!!!!
Tuskin kiinnostuneen kysely. Tuossa mielessä ei kukaan kysele.
- Santeri
Usko mitä uskot, on vain yksi pyhä seurakunta jonka Jeesus itse on perustanut jossa hän itse hallitsee henkensä kautta. Siellä vallitsee yksimielisyys opissa ja uskossa, eikä se ole jakautunut moniin eri hengellisiin lahkoihin ja lohkoihin jotka taistelevat keskenään. Hän on uskon alkajana ja päättäjänä sekä viimein tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
- Sana sen sanoo
Niin se onkin yksimielinen, mutta mikään yhdistys eikä kirkkokunta ole ollut yksimielinen.
Yksimielisyys kulkeekin yli imhimillisten rajojen:
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
Pyrkikää ahtaasta portista sisälle.
Yksimielinen seurakunta on näkymätön, näkyvä siellä, missä on Sana ja sakramentit.
Missä muuten ovat SRK:n ja esikoisten sakramentit, jos ne kerran ovat ainoa oikea seurakunta? - tön
Sana sen sanoo kirjoitti:
Niin se onkin yksimielinen, mutta mikään yhdistys eikä kirkkokunta ole ollut yksimielinen.
Yksimielinen seurakunta on näkymätön, näkyvä siellä, missä on Sana ja sakramentit.
Missä muuten ovat SRK:n ja esikoisten sakramentit, jos ne kerran ovat ainoa oikea seurakunta?jopa synnin rakkaudessa ja sen harjoittamisessa. Ainakaan se seurakunta ei ole Jumalan seurakunta joka on yksimielinen. Koska siellä ei sielunvihollinen kiusaa. se on hyvä seurakunta, mallikelpoinen, kaikille esimerkkinä jossa ei vaivaa kateus, eripura, synnin rakkaus. siellä kaikki jäsenet ovat hyviä, kunnollisia ihmisiä Jumalalle hyvin kelpaavia.
Siellä ei siis vaivaa synnin kiusaus. Koska sitä ei ole. Raamatussa sanotaan, että etsikää ensin seurakunta, mutta se ei pidä enää paikkansa koska se on nykyään näkymätön. - Santeri
Sana sen sanoo kirjoitti:
Missä muuten ovat SRK:n ja esikoisten sakramentit, jos ne kerran ovat ainoa oikea seurakunta?Yhtä hyvin voimme kysyä missä on Luterialaisen kirkon elävä usko vaikka kirkko jakaa pyhää ehtoollista ja kastaa ihmisiä (pakanuuteen).
Tämä seikka ei poista opista tai uskosta yhtään mitää vaikka sakramentit jakaakin kirkon pappi, toisekseen olemme kirkon oikeita jäseniä.
Joka juo ja syö kristuksen ruumista ja verta epäuskoisella sydämellä tekee sen tuomioksensa. Näin kävi juuri Juudas Iskariotille, että saatana meni häneen kastetun palan jälkeen.
Kirkon opilla ei pelastu, vaikka siellä jaetaan sakramentit ja muuten ollaan pimeyden puolella opetuksessa. - Kalle KK
tön kirjoitti:
jopa synnin rakkaudessa ja sen harjoittamisessa. Ainakaan se seurakunta ei ole Jumalan seurakunta joka on yksimielinen. Koska siellä ei sielunvihollinen kiusaa. se on hyvä seurakunta, mallikelpoinen, kaikille esimerkkinä jossa ei vaivaa kateus, eripura, synnin rakkaus. siellä kaikki jäsenet ovat hyviä, kunnollisia ihmisiä Jumalalle hyvin kelpaavia.
Siellä ei siis vaivaa synnin kiusaus. Koska sitä ei ole. Raamatussa sanotaan, että etsikää ensin seurakunta, mutta se ei pidä enää paikkansa koska se on nykyään näkymätön.Jos olisi yksimielinen seurakunta, olisi Isä-meidän rukouskin tarpeeton.
Jeesus olisi silloin valhetelija, koska hän sanoo, että eriseurat pitää seassanne oleman - Hyvin harhaista
Santeri kirjoitti:
Yhtä hyvin voimme kysyä missä on Luterialaisen kirkon elävä usko vaikka kirkko jakaa pyhää ehtoollista ja kastaa ihmisiä (pakanuuteen).
Tämä seikka ei poista opista tai uskosta yhtään mitää vaikka sakramentit jakaakin kirkon pappi, toisekseen olemme kirkon oikeita jäseniä.
Joka juo ja syö kristuksen ruumista ja verta epäuskoisella sydämellä tekee sen tuomioksensa. Näin kävi juuri Juudas Iskariotille, että saatana meni häneen kastetun palan jälkeen.
Kirkon opilla ei pelastu, vaikka siellä jaetaan sakramentit ja muuten ollaan pimeyden puolella opetuksessa.Se on juuri siinä, missä on Sana ja sakramentit.
Eilenkin saarnattiin Rauman kirkossa elävä Jumalan sana.
Miten joku porukka leuhkii olevansa seurakunta, mutta sillä ei ole seurakunnan tunnusmerkkiä, Pyhiä Sakramentteja?
Sitten se hakee nämä Seurakunnan tunnusmerkit paikasta, jonka se kieltää olevan seurakunta!!!
Opetelkaa nyt tutkimaaan Jumalan sanaa, te lahkolaiset!! - Ville Valo
Hyvin harhaista kirjoitti:
Se on juuri siinä, missä on Sana ja sakramentit.
Miten joku porukka leuhkii olevansa seurakunta, mutta sillä ei ole seurakunnan tunnusmerkkiä, Pyhiä Sakramentteja?
Sitten se hakee nämä Seurakunnan tunnusmerkit paikasta, jonka se kieltää olevan seurakunta!!!
Opetelkaa nyt tutkimaaan Jumalan sanaa, te lahkolaiset!!peruukin alla.
- Vanhurskas
Santeri kirjoitti:
Yhtä hyvin voimme kysyä missä on Luterialaisen kirkon elävä usko vaikka kirkko jakaa pyhää ehtoollista ja kastaa ihmisiä (pakanuuteen).
Kirkon opilla ei pelastu, vaikka siellä jaetaan sakramentit ja muuten ollaan pimeyden puolella opetuksessa."Yhtä hyvin voimme kysyä missä on Luterialaisen kirkon elävä usko..."
Enpä usko että sinullakaan mitään elävää uskoa on, koska et tiedä edes sitä, missä se sijaitsee!!
Elävä usko on uskovan ihmisen sydämessä, myös luterilaisilla. Pane nyt tämä mieleesi.
Elävä usko on usko Jeesukseen Kristukseen, joka on Jumalan elävä ja autuaaksi tekevä sana.
Jeesus Kristus itse on läsnä Pyhissä Sakramenteissa Kaste ja Herran Pyhä Ehtoollinen. Joka ne uskossa nauttii hän tulee iankaikkisesti autuaaksi. Aamen! - teikäläisistä
Ville Valo kirjoitti:
peruukin alla.
Kyllä lestadiolaisuudessakin on paljon pelkkiä nimiuskovaisia, kuten Ville Valon viesti osoittaa. pelkkää vihaa.
- harhaiselle
Hyvin harhaista kirjoitti:
Se on juuri siinä, missä on Sana ja sakramentit.
Opetelkaa nyt tutkimaaan Jumalan sanaa, te lahkolaiset!!Sakramentin jakaja ei vaikuta sen pyhyyteen, joten se voi olla vaikka houkkio, kuten Luther sen ilmaisee. Nyt sen jakaja on houkkio kun se on maallistuneessa kirkossa. Jakajathan ovat niin kuin olemme lehdistä lukeneet julki suruttomia synnissä eläviä avionrikkojasta alkaen ties mitä.
- Siin Se O
harhaiselle kirjoitti:
Sakramentin jakaja ei vaikuta sen pyhyyteen, joten se voi olla vaikka houkkio, kuten Luther sen ilmaisee. Nyt sen jakaja on houkkio kun se on maallistuneessa kirkossa. Jakajathan ovat niin kuin olemme lehdistä lukeneet julki suruttomia synnissä eläviä avionrikkojasta alkaen ties mitä.
Juurei noin tyhmiähän te olettekin.
Joka aamu avataan lehdet, silmä terävänä kuin nahkapäähaukalla, ja jos yksi pappi on tehnyt syntiä, niin kaikki krirkon kristityt tuomitaan kadotukseen. Ei hukkummin voisi enää asiat olla!
Luuletko sinä ettei lestadiolaisuudessa ole huorimiehiä? Heitä on varmaan keskimäärin saman verran, kun muissakin ihmisissä. - ettei teitä tuomittaisi
harhaiselle kirjoitti:
Sakramentin jakaja ei vaikuta sen pyhyyteen, joten se voi olla vaikka houkkio, kuten Luther sen ilmaisee. Nyt sen jakaja on houkkio kun se on maallistuneessa kirkossa. Jakajathan ovat niin kuin olemme lehdistä lukeneet julki suruttomia synnissä eläviä avionrikkojasta alkaen ties mitä.
Itse olet houkkio, jos katsot olevasi oikeutettu tuomitsemaan kirkon papit tosta vaan tuntematta, kuulematta ja tietämättä.
Kukaan todellinen kristitty ei tuomitse Jumalan työtä kenessäkään ihmisessä.
Jumalan kiitos, kirkossa on monia ja taas monia vakaumuksellisia kristittyjä tekemässä arvokasta Jumalan valtakunnan työtä.
Teissä vaikuttaa lahkolaisuuden perkele. - kysynpä vaan
ettei teitä tuomittaisi kirjoitti:
Itse olet houkkio, jos katsot olevasi oikeutettu tuomitsemaan kirkon papit tosta vaan tuntematta, kuulematta ja tietämättä.
Kukaan todellinen kristitty ei tuomitse Jumalan työtä kenessäkään ihmisessä.
Jumalan kiitos, kirkossa on monia ja taas monia vakaumuksellisia kristittyjä tekemässä arvokasta Jumalan valtakunnan työtä.
Teissä vaikuttaa lahkolaisuuden perkele.että itse tuomitset. Mistä sinä sen luvan olet saanut?
- maailmaa tuomitseman
kysynpä vaan kirjoitti:
että itse tuomitset. Mistä sinä sen luvan olet saanut?
Olen sen saanut Jumalan sanasta: ettekö tiedä,. pyhien pitää maailmaa tuomitseman.
Maailmasta ovat sinun jumalattomat väitteesi kirkosta, joilla sodit Pyhää Henkeä vastaan!
Ole varovainen, Jumalan sanan halveksunta ja pilkka on vaarallista.
Jumalan työtä ei tule milloinkaan vähätellä ja sammuttaa.
- Vieläkin kristitty
Olen itse entinen (lapsuudestani saakka) vl (=vanh.lest.). Erosin Rauhanyhdistyksestä kymmenisen vuotta sitten "vain me"-opin takia. Uskostani en luopunut!
Tunnen jonkin verran muitakin lest. suuntia. Olen ymmärtänyt, että Rauhan Sana on vl:suutta aika lähellä mm. seurakäytännöltään. Olen myöskin ymmärtänyt, että siellä ei tuomita muita kristittyjä, eikä ilmeisesti tapakäytäntö ole niin ehdoton kuin vl:suudessa (mm. ehkäisy).
Tunnen esikoislestadiolaisia hyvin, olen tavannut ehdottomia ja jyrkkiä (mm. seurakuntaopissa, ehkäisyssä, musiikissa) es.lestadiolaisia, mutta myös avarampikatseisia ja lämpimiä - vaihdellen paikkakunnasta/ihmisistä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla7012773Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311376Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131324Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2511259- 1131245
- 1051085
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?112973Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105959Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761