Sporttinen nainen, mikä se on ?

Mustarastas

Sinkun ehdotonta viihdettä tällä hetkellä on lueskella CITY-lehden deitti-liitettä. Yli 80% miehestä mainitsee, että haettavan naisen tulisi olla sporttinen/urheilullinen mutta mitä miehet sillä nyt tarkoittaa?

Onko toivomus naisen sporttisuudesta varovainen tapa ilmaista "onhan BodyMass-indeksesi normaali" ?
Vai suora toive piukoista paikoista ja trimmatusta kropasta?

Sehän on varsin ymmärrettävää, että jokainen sinkku toivoo seuralaisekseen vain parasta, komeaa ja kaunista. Minulle sporttinen/urheilullinen ei vaan automaattisesti tarkoita A) Kaunista/komeaa kroppaa B)Laihuutta/normaali painoisuutta.

Ja mikä tekee sinusta sporttisen? Se että käyt lenkillä kerran viikossa (kävelet siis todennäköisesti 1 km lenkin) vai että käyt sählytreeneissä 3 kertaa viikossa, aina lauantaisin ja keskiviikkoisen airobic tunneilla ja uimassa ainakin kahdesti kuussa ?

En pidä itseäni sporttisena naisena vaikka olen harrastanut 2 kertaa viikossa taistelulajia 4 vuoden ajan sekä olen solakan normaalipainoinen. Ehkä tämä kaikki johtuukin kierosta naisen logiikastani ;)

28

6435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku N

Sitä tässä on itsekkin ihmetelty niin. Mielenkiinnolla seuraan mitä miehet vastailee.

Minä taas pidän itseäni sporttisena, koska liikun paljon ja käyn salilla. Kroppa ei kuitenkaan ole hoikka tai solakka. Omaan leveät hartiat ja lantion, niin ja isot reidetkin.. Olenko kuitenkin sporttisennäköinen?

• onnettomia räpeltäjiä,

jotka käy viis kertaa viikossa lenkillä, ja mahdollisesti muut treenit päälle, ja sitten syövät kuin possut. Rasva lähtee kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Jos taas haluaa massaa tai aerobista kuntoa, ne on hankittava erikseen. Mulle riittää hyvin callanetics tai muu vastaava, täsmäjumppaa minimiajankäytöllä.

• Mustarastas

Ja jos sporttinen nainen tarkoittaakin sitten "superliikkujaa", joka ramppaa joka ilta jossain urheiluharrastuksessa niin onko se miehestä sitten kivaa? Itse haluaisin ainakin, että kumppanini seurustelisi myös minun kanssani eikä vain spinning-pyörän kanssa...

Jotkut superliikkuja naiset sekä miehet ovat lähes hysteerisiä ja saavat hirveät sätkyt jos jokin treeni jää väliin tai unohtivat tehdä vatsat eilen ilalla ennen uutisia.

Superliikkuja sporttihirmu ei kyllä onnistu seurustelemaan kuin toisen samanlaisen kanssa mutta en uskoa, että suurin osa CITY-lehden sinkuista on kovin sporttisia itse ;)

Oman kokemukseni mukaan miehiä on vaikeaa saada edes kevyelle pyörälenkille mukaan. Aika turhaittavaa "sporttisille naisille" varmaankin :D

• CharlieChaplin

On Suomalainen Nainen itsenään! Aivan aitona ilman meikkiä aamulla! Ja jos hänet vielä saan moottori-pyörän kyytiin! Suzuki gxr-1000! huippuja olen ajanut 290km/h!

• Mustarastas

Ahaa, sporttinen nainen pysyy siis miehen menossa mukana kovassakin kyydissä ;)

No mitens sitten tämä "huolehdithan ulkonäöstäsi"- toive deitti-ilmotuksista (toinen ihmetykseni kohde). Onko Suometar huoliteltu meikittäkin vedettyään hikisen pöyräilykypärän päästään tukka pörrössä? Jos ei huoliteltu niin varmasti ainakin hellyyttävä ilmestys :D Ja tämä tyttö olisi vielä kalmankalpea kaupanpäälle :-))

• sitä, että

nainen kuntoilee ja se näkyy hänen kropassaan. Esim. kuntosaliharjoittelu yhdistettynä aerobiseen liikuntaan tekee naiselle kuin naiselle hyvän kropan (eroja syntyy siinä, mikä on lähtötaso). Salitreeniä voi tehdä monenlaista. Useimmilla naisilla isojen lihasten kasvattaminen on erittäin hankalaa, ellei mahdotonta. Tällöin kroppa kiinteytyy ja lihakset tietty vähän kasvavat. Oikealla tavalla painoharjoittelua tehtäessä, ei hyvän kropan saavuttamiseen tarvita lainkaan aerobista liikuntaa, vaan esim. 3-4 kertaa viikossa salilla riittää.

Ihan yleisesti: sporttinen naisen kroppa on mielestäni (ja varmasti useimpien mielestä) sellainen, kuin vaikkapa bikini- ja alusvaatemalleilta löytyy. Eli treenattu on. Samoin niissä tv-shopin mainoksissa näkyy sporttisia mimmejä, jotkut tosin ovat ehkä jo liian sporttisia = liian pieni rasvaprosentti naiselle.

Lihasta saa löytyä ympäri kroppaa ja reidet ja peppu ovat erittäin hyvän näköiset treenattuna. Kai jokainen nyt sentään tietää, missä menee hyvän maun raja?

Ja tässäkin löytyy monta makua, toiset tykkäävät enemmän lihaksikkaista, toiset vähemmän, mutta kaikkia sporttisia kroppia yhdistää se, että treenaaminen näkyy, mikään paikka ei "levähdä", kun ottaa vaatteet pois, tai on esim. biitsillä bikineissä.

Kuulostaa varmaan todella pinnalliselle, mutta so what? Itsellä on sporttinen kroppa (188/90, rasva% alle 10) ja ihannoin sellaista myös naisella (tosin naisen rasva% jotain 20). Kysy, jos on jotain kysyttävää tai jos joku jäi epäselväksi :)

• treenattu on

Samalla kun rasvaprosentti alenee, lähtee myös muodotkin. Eipä näytä kroppa levähtäneeltä.

• sitä, että
        treenattu on kirjoitti:

Samalla kun rasvaprosentti alenee, lähtee myös muodotkin. Eipä näytä kroppa levähtäneeltä.

Mitä tarkoitetaan muodoilla? Kyllä sporttisella naisella voi olla muotoja ja usein onkin! Itse asiassa enemmän, kuin ei-sporttisella. Treenattu peppu on muodokkaampi, treenatut reidet ovat muodokkaammat, kaunis v-selkä on muodokas eikä mikään "pötkylä", treenatut olkapäät tuovat ryhtiä olemukseen, lantiokaan ei menetä muotoaan, koska kiinteytynyt vatsa ja vyötärö säilyttää suhteen.

Ainoa "muoto", jonka uskoisin naisilla kärsivän treenatessa, on rintojen koko. Se taas ei ole itselle ainakaan lainkaan tärkeä juttu. Eikä muuten ole kenellekään muullekaan tuntemalleni sporttiselle miehelle. Kyllä se yleensä on peppu/reidet/ kaikki muu, jota enemmän katsotaan. Tosiasia on, että jos on vähän pulskemmassa kunnossa isot rinnat, niin ei ne siitä mihinkään olemattomiin häviä treenatessa, päinvastoin kiinteytyy ja tulee sellaiset terhakat tisut :)

• kiinteyttää

mallin pahin painajainen voisi olla erottuvat lihakset reisissä tai takapuolessa tai käsissä. Mallille tulee potkut heti, jos alkaa käsivarren, reiden tai lantionympärys olla yli mallinmitan.
        Mallit korkeintaan kiinteyttää sen lisäksi, että ne polttaa kaloreita sellaisella liikunnalla mikä EI vahingossakaan kehitä lihaksia. Joku Eva Wahlström on täysin eri asia. Lisäksi suurin osa malleista on koko ajan epäterveellisellä dieetillä ja jos pitää saada nopeasti painoa pois kuvauksiin, se otetaan sitten nesteestä. Mallit näyttää kuvissa hyviltä, mutta luonnossa tosi pahalta.

Sitähän ne miehet ihannoi, mutta harva oikeasti tietää, miten kovaa ja epäterveellistä senttipeliä se on. Just tuo kolme-neljä kertaa viikossa salia ei tarkoita mitään vaan se mitä siellä salilla oikeasti tapahtuu.

• kyllä
        sitä, että kirjoitti:

Mitä tarkoitetaan muodoilla? Kyllä sporttisella naisella voi olla muotoja ja usein onkin! Itse asiassa enemmän, kuin ei-sporttisella. Treenattu peppu on muodokkaampi, treenatut reidet ovat muodokkaammat, kaunis v-selkä on muodokas eikä mikään "pötkylä", treenatut olkapäät tuovat ryhtiä olemukseen, lantiokaan ei menetä muotoaan, koska kiinteytynyt vatsa ja vyötärö säilyttää suhteen.

Ainoa "muoto", jonka uskoisin naisilla kärsivän treenatessa, on rintojen koko. Se taas ei ole itselle ainakaan lainkaan tärkeä juttu. Eikä muuten ole kenellekään muullekaan tuntemalleni sporttiselle miehelle. Kyllä se yleensä on peppu/reidet/ kaikki muu, jota enemmän katsotaan. Tosiasia on, että jos on vähän pulskemmassa kunnossa isot rinnat, niin ei ne siitä mihinkään olemattomiin häviä treenatessa, päinvastoin kiinteytyy ja tulee sellaiset terhakat tisut :)

Tiedän monta naista joilta on hävinneet rinnat tai ainakin pienentyneet. Muuten voisi sanoa, että treenattu kroppa on muodokkaampi kuin lihavalla, kun vyötärö ja lantio erottuvat selvästi toisistaan.

terv. ent. kilpavoimistelija

• sitä, että
        kiinteyttää kirjoitti:

mallin pahin painajainen voisi olla erottuvat lihakset reisissä tai takapuolessa tai käsissä. Mallille tulee potkut heti, jos alkaa käsivarren, reiden tai lantionympärys olla yli mallinmitan.
        Mallit korkeintaan kiinteyttää sen lisäksi, että ne polttaa kaloreita sellaisella liikunnalla mikä EI vahingossakaan kehitä lihaksia. Joku Eva Wahlström on täysin eri asia. Lisäksi suurin osa malleista on koko ajan epäterveellisellä dieetillä ja jos pitää saada nopeasti painoa pois kuvauksiin, se otetaan sitten nesteestä. Mallit näyttää kuvissa hyviltä, mutta luonnossa tosi pahalta.

Sitähän ne miehet ihannoi, mutta harva oikeasti tietää, miten kovaa ja epäterveellistä senttipeliä se on. Just tuo kolme-neljä kertaa viikossa salia ei tarkoita mitään vaan se mitä siellä salilla oikeasti tapahtuu.

Tuo pitää paikkansa etenkin suomalaisilla alusvaatemalleilla. En sanoisi, että heillä on sporttinen kroppa. Katso esim. jenkkilän bikinimalleja. Joo joo tiedä, että niillä on kaikilla silikonia siellä ja täällä, mutta samanlaisen kropan saa kyllä kuntoilemallakin, nimim. nähnyt olen satoja kertoja.

Sanoinhan, että treenaamisen voi tehdä monella eri tavalla...

• Tomppa

Itse hakisin enemmän sporttisen asenteen omaavaa naista. Koska itse urheilen niin toivoisin, että naisella olisi samantyylinen elämäntapa. Jos ei urheile ammatikseen vaan käy myös töissä niin urheilu saattaa haukata melkoisen osan vapaa-ajasta. Eipä taida miehistäkään 80% olla sporttisia. Voi siitä aiheutua sitten pieniä ongelmia kun ei oikeasti tiedetä mitä haetaan puolin ja toisin.

Ei naisen tarvitse olla laiha ollakseen sporttinen, eikä myöskään ollakseen seksikkään näköinen;)

Sporttisen naisen ei myöskään tarvitse kiihtyä liian nopeasti.

• yyyyyyy

Minun mielestäni "sporttinen nainen" tarkoittaa sitä, että ensinnäkin BodyMass-indeksi on PAREMPI kuin "normaali" (yleensä "normaali" tarkoittaa naisten mielestä sitä, että indeksien mukaan paino on kiikun kaakun normaalin rajoissa, mutta mittanauha näyttää kumminkin aika karuja lukemia keskivartalolla...), ja toisekseen sitä, että nainen harrastaa muutakin säännöllistä liikuntaa kuin penkkiurheilua...

"Urheilullisuus" ei kuitenkaan tarkoita sitä, että naisen pitäisi joku huippu-urheilija olla...

Siis timmiä kroppaa ja liikunnallista henkeä. Sitä se tarkoittaa. Tällaisia naisia ei toki ole kuin ehkä 10% väestöstä. Se on sitten asia erikseen.

• Miehille

kertyy läski keskivartalolle, naisilla yleensäkin lantiolle, perseeseen ja reisiin.

• yyyyyyy
        Miehille kirjoitti:

kertyy läski keskivartalolle, naisilla yleensäkin lantiolle, perseeseen ja reisiin.

Mun havaintojeni mukaan läski kertyy naisilla vähän kaikkialle, myös keskivartalolle...

• vilperi

sen huomaa ruumiin rakenteessa mm. peffasta ja sääristä sen huomaa. ei se laihuus tarkoita sitä, että näyttää sporttiselta tai varsinkaan sitä et ihminen olisi hyvässä fyysisessä kunnossa. arvostan ainakin sellaisia ihmisiä jotka on hyvässä kondiksessa. ei mitään älyttömyyksiä tarvitse olla, mutta kuntosalia ja aerobista liikuntaa sopivassa suhteessa 4-5 kertaan viikossa. kuntoilu on tasa-arvon laji. siinä ei paljon kieroilut tai metkut auta =).

• M(23)

Sporttisen naisesta tekee mielestäni naisen halu liikkua ja yleinen olemus.
      Minun mielikuvassa sporttisella naisella ei ole niinkään näkyviä lihaksia ja huippu trimmattua kroppaa.
      Mutta häneltä löytyy kiinnostus liikuntaan, naiselliset muodot ja terveet elämäntavat.
      Liikuntaa hän harrastaa 4 - 5 kertaa viikossa (kävelee, hölkkää, tanssii, pyöräilee, pelaa, käy salilla tms.).

"Ja mikä tekee sinusta sporttisen?" En nyt pidä itseäni niin sporttisena, mutta liikuntaa harrastan 4 - 6 kertaa viikossa.
      Neljänä tai viitenä päivänä viikossa touhutaan puntilla ja kerran tai pari kertaa viikossa yritetään käydä joko hölkkäämässä tai juoksemassa.

• hieman asiaa

Muutamaan otteeseen tullut tuo painoindeksikymysys esille tässä ketjussa ja kuten moni varmasti tietää, niin painoindeksiarvoille on asetettu tiettyihin luokkiin sukupuoleen katsomatta. Ei kai sitä voida niin oikeaoppisesti tehdä? Tietysti luut vaikuttavat, mutta pääosin kyse on lihasmassasta, jota miehellä on jo synnynnäisenä naista huomattavasti enemmän. Lihashan painaa enemmän kuin läski, joten jos miehen ja naisen painoindeksi on 20 ja miehellä on enemmän lihasta, niin eikös naisella ole silloin isompi rasvaprosentti?

En ole mikään biologi, vaan tämä oli pelkkää päättelyä. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

• tämäkin...

Naisella kuulluu luonnostaan olla enemmän rasvaa (naiselliset muodot). Miehellä taas enemmän lihaksia. Mutta ainahan järkeä saa käyttää. Ei se paino nyt muutamasta indeksiluvusta ole kiinni. Lihava on lihava, ja sitä paitsi on terveellisempää olla lievästi ylipainoinen kuin alipainoinen. Tosiaalta, jos miehelle kertyy läsää, se kertyy vatsaan. Se on vaarallisempaa lihavuutta kuin naisen päärynälihavuus...

• Mustarastas

Itse olen tehnyt sellaisia BodyMass-indeksi laskelmia, jossa huomioidaan laskettavan henkilön ikä ja sukupuoli. Tietyn ikäisille naisille ja miehille on näissä omat raja-arvonsa eri "painoluokille" minne sitten oma painoindeksi arvo sijoitetaan.

Ja BodyMass-indexhän kuvastaa terveellistä/suositeltavaa painon suhdetta pituuteen. Mielestäni BodyMass-index ei kuvasta hyvin kauneusihanteitamme tai aina edes todellisuutta.

Itse roikuin siellä alipainoisen rajoilla kun olin teini vaikka söin hyvin ja paljon sekä liikuin satunnaisesti. En laihduttanut lainkaan, olin vain syntynyt ruipeloksi jonka kaikki energia meni kasvamiseen. Omasta mielestäni voin tuolloin hyvin mutta pienikin notkahdus BodyMass indeksissäni olisi tehnyt minusta silloin anorektikon taulukon mukaan :-))

Noh, hyväähän sillä taulukolla vain tarkoitetaan. Se ei vaan hirveästi jousta "luonnonoikkujen" kohdalla.

• yyyyyyy
        Mustarastas kirjoitti:

Itse olen tehnyt sellaisia BodyMass-indeksi laskelmia, jossa huomioidaan laskettavan henkilön ikä ja sukupuoli. Tietyn ikäisille naisille ja miehille on näissä omat raja-arvonsa eri "painoluokille" minne sitten oma painoindeksi arvo sijoitetaan.

Ja BodyMass-indexhän kuvastaa terveellistä/suositeltavaa painon suhdetta pituuteen. Mielestäni BodyMass-index ei kuvasta hyvin kauneusihanteitamme tai aina edes todellisuutta.

Itse roikuin siellä alipainoisen rajoilla kun olin teini vaikka söin hyvin ja paljon sekä liikuin satunnaisesti. En laihduttanut lainkaan, olin vain syntynyt ruipeloksi jonka kaikki energia meni kasvamiseen. Omasta mielestäni voin tuolloin hyvin mutta pienikin notkahdus BodyMass indeksissäni olisi tehnyt minusta silloin anorektikon taulukon mukaan :-))

Noh, hyväähän sillä taulukolla vain tarkoitetaan. Se ei vaan hirveästi jousta "luonnonoikkujen" kohdalla.

Painoindeksisuositukset eivät sellaisenaan päde kasvuiässä oleviin nuoriin.

• Muikku.

Tulipa nyt tässä sitten mieleeni, että minusta nykyään miehet eivät osaa tunnistaa kuin kolme vartalon tyyliä naisella. Eli 1)todella laihaksi laihdutettu anorexia-look, 2)todella muodokas ja isotissinen-look ja 3)tiukkaakin tiukempi salimimmi-look. Ettekö te miehet enää arvosta normaalia, hoikkaa, luonnollisella tavalla terveennäköistä naista(ei siis mitään ylitreenattua lihaskimppua)?

• sen ..

puhutuimman, lihavan!!!

• vilperi

överiksi. täällä sattumoisin puhuttiin, et minkäläinen olisi niinku sporttimimmi. pitääkö tääkin keskustelu kääntää sohvaperunoihin?

• semi-sporttinen nainen

Itse en pidä itseäni sporttisena naisena, en ole himoliikkuja. Pakotan kuitenkin itseni lenkille muutaman kerran viikossa, koska jos en ollenkaan harrasta liikuntaa muutamaan päivään niin tulee sellainen inhottava veltto olo.

Mun kroppaa kuitenkin on kehuttu naisten ja miesten osalta sporttisen näköiseksi. En ole ikinä käynyt punttiksella, mitä nyt kotona muutaman kilon painojen kanssa jumppaillut, ja silti saan kehuja mm. hauiksistani, olkapäistäni, selästäni ja vatsastani. Olen aika hoikassa kunnossa (49kg/160cm) joten tietty lihakset erottuukin helposti.

Mutta siis suht "timmiltä" voi näyttää vaikka ei olisikaan mikään aerobic-fanaatikko tai punttisbeibe.

• Saara

Sporttisuus on enemmän elämäntapa eikä se kaikissa elämänvaiheissa edes näy kropassa, ainakaan niin kuin tässä ketjussa on ollut puhetta. Siis ettei mikään paikka "levähtäisi" bikineissä. Vaikka sellainen tilanne olisikin kun tähän naiseen tutustuu, niin ellei ole ylen tarkka ulkonäöstään, parisuhde tuo heti alkuunsa sen verran kiloja että kohta levähtää. Parisuhteen kestäessä pidempään ja tilanteen "normalisoituessa" niitä kiloja ehkä taas häipyy hieman mutta viimeistään siinä vaiheessa kun/jos tulee raskaaksi, levähdyksiä sattuu. Se on normaalia. Epänormaalia on hypellä aamusta iltaan vaa'alla ja olla jatkuvalla dieetillä.

Itse käyn lenkillä 5 krt vkossa ja sen lisäksi harrastan satunnaisesti muuta liikuntaa mutta ne kilot riippuvat ihan muusta. Syömällä kilot tulevat ja syömistä vähentämällä lähtevät. Riippumatta siitä miten paljon liikkuu. Jos olen sinkku, olen timmimmässä kunnossa koska en laita itselleni ruokaa. Parisuhde-elämä on niin erilaista kuin sinkkuelämä että kiloja tulee väkisinkin.

Itsekin silti etsin sinkkuna ollessani "urheilullista" miestä. En pelkästään kropan takia vaan enemmän juuri sen elämänasenteen. Jos liikkuu paljon on kiva että voi harrastaa yhdessäkin jtn liikunnallista.

• .....

Uskoisin, että se on suurimmalle osalle ihmisiä, sekä miehille, että naisille, vain polittisesti korrekti tapa sanoa "kroppa kondiksessa".

Pitää sanoa, että itselle se tarkoittaa hyvin pitkälle samaa (Huom. mallit ovat harvoin sporttisia) Joku naiskuulantyöntäja tai -keihäänheittäjä kiistatta urheilee paljon, mutta eivät ne minun silmää viehätä.

Tietysti siihen liittyy myös mielikuva menevästä ja aktiivisesta ihmisestä.

• mies|81

Sporttinen tarkoittaa mielestäni sitä, että harrastaa jotain liikuntaa niin, että se myös näkyy ulkonäössä. Eihän siitä pääse mihinkään, että urheilullinen naisen kroppa on älyttömän kaunis (ja varmasti myös toisinpäin). Tosin kaikki näkemäni todella sporttiset naiset seurustelee (tai on naimisissa) bodaritasoisten miesten kanssa. Tavallisten treenaajien ja sohvaperunoiden on turha vaivautua. :-)

Itse miehenä koen ongelmalliseksi lähinnä sen, että merkittävän lihasmassan kasvattaminen on hemmetinmoisen työn takana. Merkittävällä tarkoitan sellaista, että lihakset näkyy selvästi vaikka olisi vaatetta vähän enemmänkin päällä, puhumattakaan silloin kun on pelkässä t-paidassa. Hoikka/lievästi lihaksikas ulkonäkö on helpohko saavuttaa, mutta ei se ainakaan omasta mielestä näytä ollenkaan hyvältä. :/

Noh, kait suurin ongelma on siinä, että ei ole riittävää motivaatiota treenaamiseen. Kuntosaliharjoittelu tarkkoine ruokavalioineen pitää kuitenkin ottaa todella tosissaan jos haluaa huippukropan.

Ja kyllä, tiedän olevani pinnallinen, varsinkin itseni suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1405
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1184
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      925
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe