paljon

on tuntipalkka

jos kuukausiliksa on 2210.-,täytyy hakea parempaa palkkaa jostain kun tällä toimeentulorajalla olevalla liksalla ei kyllä elä mutta vaikea vertailla palkkoja kun ei tiedä paljonko on tuntiliksa nyt..

15

6864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomon pompoteltavana

Sullahan on tähtitieteellinen palkka jos noin paljon saat.
      Meikäläinen saa ammattityöstä 1400 ekee kuukaudessa brutto.

• pip²

Ehkä on parempi, että et hae "haastavampia" työtehtäviä, kun edes tällainen "haastava" tehtävä ei ota onnistuakseen.

• no teen

kyllä sen työn mitä osaan erittäin hyvin ja työtehtäviin ei kuulu palkkalaskenta :),joten vielä vastausta vailla..

• palkanlaskija

12x2210=26520 (vuosipalkka)
      26520:52,25=507,5598 (viikkopalkka)
      507,5598:5=101,51196 (päiväpalkka)
      101,51196:8=12,688995 (tuntipalkka)
      Näin se menee, olettaen siis, että teet kahdeksantuntisia päiviä viitenä päivänä viikossa. Teollisuustyöntekijän keskituntiansio 2005 II neljänneksellä oli miehillä 13,46 e ja naisilla 11,42 e.

• kiitoksia

sijoitun siten sopivasti naisten ja miesten väliin palkassa :)

• poro

Sain tuon tuntipalkan hieman pienemmäksi.

Kuukaudessa on keskimäärin 22.5 työpäivää, joiden pituus on 8 tuntia. Eli [palkka/(työpäivien määrä*yhden työpäivän tuntimäärä)] 2210/(22.5x8)=12,28e.

• Masa
        poro kirjoitti:

Sain tuon tuntipalkan hieman pienemmäksi.

Kuukaudessa on keskimäärin 22.5 työpäivää, joiden pituus on 8 tuntia. Eli [palkka/(työpäivien määrä*yhden työpäivän tuntimäärä)] 2210/(22.5x8)=12,28e.

oikeasti kuukaudessa on keskimäärin 21,5 työpäivää.

• jaa

vuosipalkka on 12,5 kertasena

• Jussi

Olen tuleva diplomi-insinööri ja sijoitun johtajatehtäviin, aika pian valmistumisen jälkeen.

Olen hyvä matematiikassa ja tiedän tähänkin kaavan.

Tuntipalkka = kuukausipalkka / 158

Eli sun tuntipalkka = 2210 euroa / 158 = 14 euroa.

Ole hyvä.

• Jussi..

menestystä työelämässä!

• se näin...
        Jussi.. kirjoitti:

menestystä työelämässä!

...on. Tuntipalkka saadaan, alasta riippuen, jakamalla kk-palkka 158 tai esim. kaupan alalla 160...

• pussi
        Jussi.. kirjoitti:

menestystä työelämässä!

puuta nussi..... DI on miehelle korkeintaan päiväunissa

• jaa

mikä vitun 158 hei insinööri se on 172

• pienipalkkainen maisteri

Meillä näkyy palkkanauhassa myös tuntipalkka, vaikka ollaan kuukausipalkalla töissä (laskennallinen tuntipalkka). Omani on 8,7 euroa.
      Tulen silti toimeen tällä rahalla, vaikka se pienehkö tuo palkka onkin. Ja maksan asuntolainaakin pois. Mieluummin pienet tulot vakinaisessa työsuhteessa kuin pätkätöitä ja työttömyyttä suuremmilla kertakorvauksilla, joista jääkin sitten työttömyysjaksojen takia vähemmän käteen.

IMHO, sinulla on hyvät tulot, miettisin pari kertaa viitsiikö vaihtaa alaa kun tulot ovat jo tuota tasoa.

• muu auta

kuin täällä pysyä,ainoa mikä harmittaa on se että firmassa maksetaan koulutuspaperin mukaisesti palkkaa ei sen mukaisesti mitä osaa,minä teen melkein kaikki työt mitä esimies(ohjelmointi,työnjärjestely,tavaroiden tilaus yms) vielä tuotantotyö päälle ja palkkaero on lähemmäs tuhat euroa eli olen opiskellut työn ohessa kaiken vähintään yhtä hyvin mitä alemmat toimihenkilöt täällä osaa mutta sehän ei riitä täytyy olla joku paperi että palkka olisi parempi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe