paljon

on tuntipalkka

jos kuukausiliksa on 2210.-,täytyy hakea parempaa palkkaa jostain kun tällä toimeentulorajalla olevalla liksalla ei kyllä elä mutta vaikea vertailla palkkoja kun ei tiedä paljonko on tuntiliksa nyt..

15

6858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomon pompoteltavana

      Sullahan on tähtitieteellinen palkka jos noin paljon saat.
      Meikäläinen saa ammattityöstä 1400 ekee kuukaudessa brutto.

    • pip²

      Ehkä on parempi, että et hae "haastavampia" työtehtäviä, kun edes tällainen "haastava" tehtävä ei ota onnistuakseen.

      • no teen

        kyllä sen työn mitä osaan erittäin hyvin ja työtehtäviin ei kuulu palkkalaskenta :),joten vielä vastausta vailla..


    • palkanlaskija

      12x2210=26520 (vuosipalkka)
      26520:52,25=507,5598 (viikkopalkka)
      507,5598:5=101,51196 (päiväpalkka)
      101,51196:8=12,688995 (tuntipalkka)
      Näin se menee, olettaen siis, että teet kahdeksantuntisia päiviä viitenä päivänä viikossa. Teollisuustyöntekijän keskituntiansio 2005 II neljänneksellä oli miehillä 13,46 e ja naisilla 11,42 e.

      • kiitoksia

        sijoitun siten sopivasti naisten ja miesten väliin palkassa :)


      • poro

        Sain tuon tuntipalkan hieman pienemmäksi.

        Kuukaudessa on keskimäärin 22.5 työpäivää, joiden pituus on 8 tuntia. Eli [palkka/(työpäivien määrä*yhden työpäivän tuntimäärä)] 2210/(22.5x8)=12,28e.


      • Masa
        poro kirjoitti:

        Sain tuon tuntipalkan hieman pienemmäksi.

        Kuukaudessa on keskimäärin 22.5 työpäivää, joiden pituus on 8 tuntia. Eli [palkka/(työpäivien määrä*yhden työpäivän tuntimäärä)] 2210/(22.5x8)=12,28e.

        oikeasti kuukaudessa on keskimäärin 21,5 työpäivää.


      • jaa

        vuosipalkka on 12,5 kertasena


    • Jussi

      Olen tuleva diplomi-insinööri ja sijoitun johtajatehtäviin, aika pian valmistumisen jälkeen.

      Olen hyvä matematiikassa ja tiedän tähänkin kaavan.

      Tuntipalkka = kuukausipalkka / 158

      Eli sun tuntipalkka = 2210 euroa / 158 = 14 euroa.

      Ole hyvä.

      • Jussi..

        menestystä työelämässä!


      • se näin...
        Jussi.. kirjoitti:

        menestystä työelämässä!

        ...on. Tuntipalkka saadaan, alasta riippuen, jakamalla kk-palkka 158 tai esim. kaupan alalla 160...


      • pussi
        Jussi.. kirjoitti:

        menestystä työelämässä!

        puuta nussi..... DI on miehelle korkeintaan päiväunissa


      • jaa

        mikä vitun 158 hei insinööri se on 172


    • pienipalkkainen maisteri

      Meillä näkyy palkkanauhassa myös tuntipalkka, vaikka ollaan kuukausipalkalla töissä (laskennallinen tuntipalkka). Omani on 8,7 euroa.
      Tulen silti toimeen tällä rahalla, vaikka se pienehkö tuo palkka onkin. Ja maksan asuntolainaakin pois. Mieluummin pienet tulot vakinaisessa työsuhteessa kuin pätkätöitä ja työttömyyttä suuremmilla kertakorvauksilla, joista jääkin sitten työttömyysjaksojen takia vähemmän käteen.

      IMHO, sinulla on hyvät tulot, miettisin pari kertaa viitsiikö vaihtaa alaa kun tulot ovat jo tuota tasoa.

      • muu auta

        kuin täällä pysyä,ainoa mikä harmittaa on se että firmassa maksetaan koulutuspaperin mukaisesti palkkaa ei sen mukaisesti mitä osaa,minä teen melkein kaikki työt mitä esimies(ohjelmointi,työnjärjestely,tavaroiden tilaus yms) vielä tuotantotyö päälle ja palkkaero on lähemmäs tuhat euroa eli olen opiskellut työn ohessa kaiken vähintään yhtä hyvin mitä alemmat toimihenkilöt täällä osaa mutta sehän ei riitä täytyy olla joku paperi että palkka olisi parempi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe