Narsistin kynsissä

Jelppivä

Onko sulla kokemuksia narsistisesta miehestä? Oon seurustellut vuoden narskun kanssa ja olen epätoivoinen, välitän miehestä, mutta vastakaiku on aina arvailujen varassa. Valehtelu ja "tule lähelle-mene pois" leikki on jatkuvaa. Miten pääsen irti suhteesta? Olen yrittänyt, mutta hän ei jätä rauhaan? APUA!!!

45

3281

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi36

      ...kanssa seurustellut, mutta kaverina sellainen minulla oli muutaman vuoden, kunnes viime kesänä valehteli sellaisesta asiasta, että mittani tuli täyteen. Kerroin hänelle niin suoraan ettei sitä voimut väärin ymmärtää, että ystävyytemme on tullut tiensä päähän.
      Olin jo vuotta aikaisemmin yrittänyt irti tästä henkilöstä hellemmin, pikku hiljaa ajan kanssa ajautumalla eirkseen, mutta se ei tuottanut tulosta.

      Tekoni tuntui julmalta, mutta hänen kanssaan oleskelu oli äärimmäisen raskasta ja valehtelu/luottamuspula söi kaverisuhteelta pohjaa.

      Voimia sinulle.

      • Jelppivä

        Monenlaisiin valheisiin minäkin olen suhteessa törmännyt..on vaan niin omituista, kun tunteet on vahvat..itselleen totuuden myöntäminen on vaikeaa. Tiedän kokoajan ettei mitään ole tehtävissä, narskua ei voi rakkaudellakaan parantaa. Ehkä totaalinen suhteen poikki pistäminen on ainoa keino,selityksiäkään ei voi kuunnella eikä antaa,narsku nääs on selitysten mestari ja osaa kääntää kaiken päälaelleen. Raaka peli taitaa olla ainut pelastukseni...


      • mimmi36
        Jelppivä kirjoitti:

        Monenlaisiin valheisiin minäkin olen suhteessa törmännyt..on vaan niin omituista, kun tunteet on vahvat..itselleen totuuden myöntäminen on vaikeaa. Tiedän kokoajan ettei mitään ole tehtävissä, narskua ei voi rakkaudellakaan parantaa. Ehkä totaalinen suhteen poikki pistäminen on ainoa keino,selityksiäkään ei voi kuunnella eikä antaa,narsku nääs on selitysten mestari ja osaa kääntää kaiken päälaelleen. Raaka peli taitaa olla ainut pelastukseni...

        ..totta mitä kirjoitit: "narsku nääs on selitysten mestari ja osaa kääntää kaiken päälaelleen"

        Terapia voisi auttaa mutta kerropa se narsistille ;)


    • raijis

      Hei,

      kokemuksesta: hyväksy tosiasia, että et voi muuttaa häntä. Hän ei ymmärrä satuttavansa sinua, sillä ei näe muuta kuin itsensä. SINÄ et saa käytökselläsi tai rakkaudellasi narskua muuttumaan. Hän elää vain omien tarpeittensa kautta, ja olettaa sinun olevan olemassa ne täyttääkseen.

      Narskuja on paljon. Itse jäin narskun pauloihin pari vuotta sitten. Mies oli kertakaikkisen hurmaava poikamaisella tavallaan, hellä ja sanoi kaikkia niitä asioita joita jokainen nainen haluaa kuulla. Maalaili ruusuisia tulevaisuudenkuvia ja vakuutteli ainutkertaista rakkauttaan.

      MUTTA: aina välissä pilkahti, se, että hän ja hänen tarpeensa olivat selvästi etusijalla. Suhteessa olisi pitänyt edetä vain hänen mielentilansa mukaan, juuri tuollaisen "tule lähelle palvon sinua - mene pois tarvitsen tilaa" -kaavan mukaan. Myös pienet itsekkäät kommentit rakkaudentunnustusten välissä kertoivat kieltään, mutta olin liian rakastunut ymmärtääkseni mistä on kyse. Narsku ei myöskään kokemukseni mukaan voi päästää toisesta irti, sillä tarvitsee toisen ihmisen ihailua tms. oman egonsa pönkittämiseen. Siksi he eivät osaa laittaa edes suhteita poikki kunnolla, vaan siihen liittyy aina joku epämääräisyyden aste. Toinen ihminen jää silloin ikään kuin reserviin, eikä narskun tarvitse päästää tätä pois.

      Narsku tarvitsee toista ihmistä täyttämään tunnetyhjiönsä, sillä hän ei kykene normaaleihin tunteisiin syystä tai toisesta, vaan tarvitsee toisen ihmisen "peiliksi" jota kautta voi kokea tunteita haluamallaan tavalla. Moni dominoivan äidin poika kasvaa narsistiksi, samoin ainut lapsi. Heidän tunne-elämänsä on jäänyt kehittymättä. Valitettavasti sinä et voi auttaa miestä muuttumaan.

      Valitettavasti sulla on kaksi vaihtoehtoa: joko jäät tuohon tilanteeseen loppuelämäksesi, tai arvostat ja rakastat itseäsi niin, että repäiset itsesi irti. Narskun kanssa se vaatii valtavaa päättäväisyyttä ja itsehillintää, ettei enää usko hänen ihaniin taruihinsa ja lähde mukaan leikkiin. Etsi jostain joku uusi harrastus tai ystäväpiiri, jotta saat uutta ajateltavaa, ja pystyt rikkomaan narskun luoman noidankehän. Huomaat, että narsistin taikapiirin ulkopuolella on ihana maailma ja paljon elämää!

      Tsemppiä sulle!

      • Minä hieman epäilen diagnoosejanne. Jokainen itsekäs, mutta hurmaava paskiainen ei ole narsisti. Psykologit arvioivat heidän määränsä kovin vähäiseksi.

        Minusta tämä narsisti-mantra on keksitty vain oman mielenrauhan saavuttamiseksi. On niin kovin vaikeaa myöntää edes itselleen, että on ihastunut ihmiseen tuntematta häntä kunnolla ja erehtynyt. Ihminen vähättelee omaa vastuutaan nimeämällä seurustelukumppaninsa narsistiksi.

        Halutaan selittää, ettei ollut mahdollistakaan tunnistaa jotakuta vittumaiseksi, koska hän oli narsisti. Eli ei sittenkään tarvitse etsiä vikaa peilistä.


      • mimmi36
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minä hieman epäilen diagnoosejanne. Jokainen itsekäs, mutta hurmaava paskiainen ei ole narsisti. Psykologit arvioivat heidän määränsä kovin vähäiseksi.

        Minusta tämä narsisti-mantra on keksitty vain oman mielenrauhan saavuttamiseksi. On niin kovin vaikeaa myöntää edes itselleen, että on ihastunut ihmiseen tuntematta häntä kunnolla ja erehtynyt. Ihminen vähättelee omaa vastuutaan nimeämällä seurustelukumppaninsa narsistiksi.

        Halutaan selittää, ettei ollut mahdollistakaan tunnistaa jotakuta vittumaiseksi, koska hän oli narsisti. Eli ei sittenkään tarvitse etsiä vikaa peilistä.

        ..häiriintyneen narsismin eräästä artikkelista joka kertoi Mirja Sinkkosen kirjasta:"Naisen itsetunto" seuraavien tuntomerkkien perusteella:

        "1. Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään (liioittelee lahjojaan ja saavutuksiaan, odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena)

        2.Keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta kauneudesta tai suuresta rakkaudesta

        3. Uskoo olevansa erikoinen ja ainutlaatuinen ja kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä

        4. Vaatii korostunutta ihailua

        5.Kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytetyksi

        6. Käytää häikäilemättä muita hyväkseen

        7. Ei kykene empatiaan: on haluton huomaamaan toisen tunteet ja tarpeet ja eläytymään niihin

        8. Kadehtii muita tai uskoo muiden kadehtivan häntä

        9. Käyttäytyy röyhkeästi muita kohtaan"

        Kaverini vastasi ikävä kyllä jokaista näitä esimerkkiä; en jaksanut yrittää ymmärtää :(


      • peilijuttuja!
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minä hieman epäilen diagnoosejanne. Jokainen itsekäs, mutta hurmaava paskiainen ei ole narsisti. Psykologit arvioivat heidän määränsä kovin vähäiseksi.

        Minusta tämä narsisti-mantra on keksitty vain oman mielenrauhan saavuttamiseksi. On niin kovin vaikeaa myöntää edes itselleen, että on ihastunut ihmiseen tuntematta häntä kunnolla ja erehtynyt. Ihminen vähättelee omaa vastuutaan nimeämällä seurustelukumppaninsa narsistiksi.

        Halutaan selittää, ettei ollut mahdollistakaan tunnistaa jotakuta vittumaiseksi, koska hän oli narsisti. Eli ei sittenkään tarvitse etsiä vikaa peilistä.

        Huomaatko, että itse olet keksinyt loistavan 'diagnoosin', joka on: "katso peiliin". Ei peiliin katsominen auta, kun tilanne on riittävän outo. Et varmaan ole kunnolla lukenut yhtäkään tämän ketjun vastauksista

        Minusta on päinvastoin erinomaista, että narsistisesta luonteesta on alettu puhua. Jokainen ihminen on 'pieni narsisti', ja tätä kautta on mahdollista ymmärtää, että joillakin ihmisillä lapsenkaltainen narsismi jää vallitsevaksi tilaksi koko elämäksi. Eli, ei ole kaukaa haettu 'diagnoosi', vaan täysin maalaisjärjellä tajuttavissa!


      • todella paljon
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minä hieman epäilen diagnoosejanne. Jokainen itsekäs, mutta hurmaava paskiainen ei ole narsisti. Psykologit arvioivat heidän määränsä kovin vähäiseksi.

        Minusta tämä narsisti-mantra on keksitty vain oman mielenrauhan saavuttamiseksi. On niin kovin vaikeaa myöntää edes itselleen, että on ihastunut ihmiseen tuntematta häntä kunnolla ja erehtynyt. Ihminen vähättelee omaa vastuutaan nimeämällä seurustelukumppaninsa narsistiksi.

        Halutaan selittää, ettei ollut mahdollistakaan tunnistaa jotakuta vittumaiseksi, koska hän oli narsisti. Eli ei sittenkään tarvitse etsiä vikaa peilistä.

        On eriasteisia narsisteja ja pahimmillaan kyse on psykopaatista. Psykopaatteja ei ole kuin pieni osa ihmisistä.


      • random32423459345
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minä hieman epäilen diagnoosejanne. Jokainen itsekäs, mutta hurmaava paskiainen ei ole narsisti. Psykologit arvioivat heidän määränsä kovin vähäiseksi.

        Minusta tämä narsisti-mantra on keksitty vain oman mielenrauhan saavuttamiseksi. On niin kovin vaikeaa myöntää edes itselleen, että on ihastunut ihmiseen tuntematta häntä kunnolla ja erehtynyt. Ihminen vähättelee omaa vastuutaan nimeämällä seurustelukumppaninsa narsistiksi.

        Halutaan selittää, ettei ollut mahdollistakaan tunnistaa jotakuta vittumaiseksi, koska hän oli narsisti. Eli ei sittenkään tarvitse etsiä vikaa peilistä.

        Olen harvinaisen samaa mieltä.


      • Jolli

        Tämä kuvauksesi on erinomainen tiivistelmä narsistisesta persoonallisuudesta, ja nimenomaan miehen narsismista. Juuri näin se ilmenee. Mutta vain ne, jotka ovat itse eläneet narsistin kanssa, ymmärtävät täysin, mistä on kyse.


      • naikkonen 100
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minä hieman epäilen diagnoosejanne. Jokainen itsekäs, mutta hurmaava paskiainen ei ole narsisti. Psykologit arvioivat heidän määränsä kovin vähäiseksi.

        Minusta tämä narsisti-mantra on keksitty vain oman mielenrauhan saavuttamiseksi. On niin kovin vaikeaa myöntää edes itselleen, että on ihastunut ihmiseen tuntematta häntä kunnolla ja erehtynyt. Ihminen vähättelee omaa vastuutaan nimeämällä seurustelukumppaninsa narsistiksi.

        Halutaan selittää, ettei ollut mahdollistakaan tunnistaa jotakuta vittumaiseksi, koska hän oli narsisti. Eli ei sittenkään tarvitse etsiä vikaa peilistä.

        Kuule ei se ole mun vika jos joku on sika mua kohtaan. Älä uhreja syytä. Ei sitä voi tietää. Mun ex narskun käytös yllätti kaikki. Kaikki olivat luulleet ihmistä upeaksi kunnes totuus paljastui!


    • Meri

      Kirjoittelin tuossa Parisuhde palstalla muutamia asioita exästäni, juttu tässä perässä. Taitaa hänestä löytyä useita narsku-piirteitä. Hän tosin jätti minut, mutta tuntuu että piti minua varalla siihen asti kun uusi nainen löytyi (mikä vei 3kk). Tämän jälkeen en oikeastaan ollut enää olemassakaan. Lähde ihmeessä pois, tuollaisen ihmisen läheisyydessä sairastuu itsekin.

      Tässä kuitenkin juttua:

      Takana pitkähkö parisuhde, joka sitten päättyi vuosi sitten siihen, että minut jätettiin. Kaikesta tästä olen pikku hiljaa päässyt yli, mutta nyt mietteissä on ollut se, että olikohan exäni sittenkään ihan mieleltään ja käytökseltään normaali. Nyt kun asioita katsoo ilman niitä rakastuneen vaaleanpunaisia silmälaseja.

      Exäni (mies) oli pääsääntöisesti mukava, hellä kiltti, huumorintajuinen, ulospäinsuuntautunut jne., minkä takia hänen kanssaan pysyin kimpassa useita vuosia. Kuitenkin nyt jälkikäteen asioita läpikäyneenä hänessä oli muutamia hankalia piirteitä, joita ilmeisesti opin vaan sietämään ja alistumaan. Tätä käyttäytymistä esiintyi siis aina, eikä vain jos suhteessa sattui menemään vähän huonommin. Tässä vähän listaa:

      - Raivoaminen ja huutaminen hänelle tapahtuneista asioista ja siitä miten häntä on kohdeltu väärin. Hän ei suostunut uskomaan että jokin asia tai kohtelua olisi ollut hänen vikansa. Eivät siis välttämättä liittyneet minuun, mutta joiduin räyhäämistä kuuntelemaan. Tietenkin jos siihen väliin pisti väärän kommentin niin sain osani myrskystä. Näitä "kohtauksia" yleensä 1-2 krt viikossa. Jos mitään raivottavaa ei ollut, exäni saattoi kaivella vanhoja juttuja esiin, joista sai aihetta raivota.

      - Jos exälläni oli huono päivä, niin sen saivat muutkin tuntea nahoissaan vaikkapa työpaikalla. Vastaavasti, jos hänellä oli oikein hyvä päivä, niin hän oli todella huomaavainen ja mukava.

      - Riitojen tai väittelyiden päättäminen johonkin ilkeään huomautukseen, siis sellaiseen joka ei liittynyt millään tavalla aiheeseen. Opin jättämäään tälläiset taistot kesken, sillä selvästikään hän ei halunnut hävitä tai myöntää olleensa väärässä.

      -Anteeksipyytämisessa oli suuria vaikeuksia vaikkapa tuollaisen ilkeän kommentin jälkeen. Parin päivän hiljaisuuden jälkeen hän saattoi nöyrtyä pyytämään anteeksi, mutta olikohan se nyt sitten aito anteeksipyyntö vai keino päästä eteenpäin hankalasta tilanteesta, varsinkin jos hän tarvitsi apuani johonkin.

      - Exälläni oli tapana myös joskus uhkailla erolla, jos en taipunut johonkin hänen haluamaansa asiaan. En taipunut ja eroajatus haudattiin vaivihkaa. Joskus sain jostain asiasta tai sanomisesta "rangaistuksen" esimerkiksi että hän ei halua tavata minua kahteen viikkoon. Nämä kyllä peruttiin yleensä ennen kuin "tuomio" loppui. Näitä sattui siis pari kertaa ennenkuin muutimme yhteen.

      -Exäni pystyi helposti valehtelemaan puhelimessa tai jopa päin naamaa muille ihmisille, jos siitä oli hänelle hyötyä tai asia selvisi helpommin niin. Ilman mitään suurempia tunnontuskia, siis minun läsnäollessani. Lähinnä oli tyytyväinen että homma hoitui. Varmaan valehti minullekin silloin tällöin.

      - Antamiensa lupausten pitäminen oli sitä sun tätä. Saattoi pitää lupauksensa jos oli sillä tuulella että se hänelle sopi. Muutoin oli aina hänen mielestään hyvät perustelut miksi lupaus voidaan pettää. Pettämistä tapahtui sekä suurissa että pienissä asioissa.

      - Omien aikataulujensa ja menojen tärkeys etusijalla. Aina oli perusteltua tehdä jotain muuta kuin sovittu, muut menot ja asiat aina tärkeämpiä kuin meidän sovitut asiat. Jos minulla joskus sattui olemaan jotain menoa vaikka kavereiden kanssa, mutta hänellä olisi ollut aikaa, niin siitäkin nousi kauhea meteli. Kyseessä ei siis olleet mitkään baarireissut, vaan shoppailu kaverin kanssa tms.

      Tässä siis listaa exäni epämiellyttävistä puolista. Mitä mieltä olette, kuulostaako tälläinen ihan normaalilta ja onko kokemuksia vastaavanlaisista tyypeistä? Olisi jotenkin helpompi jatkaa eteenpäin kun saisin toisten kokemuksia asiasta ja voisin oppia tapahtuneesta. Toki minussakin on ollut vikansa, mutta ehkä pahimpana kuitenkin se että siedin tuollaista käytöstä.

      • muiksismaiksis

        miehesi oli/on narsku.
        Itse olin naimisissa 2 vuotta narskun kanssa.
        Piirteitä hänestä:

        Tuli heti loistavasti toimeen lasteni kanssa, hurmasi meidät kaikki. Osasi naurattaa ja laulattaa, kaikki temput teki jotta tyttöni menisivät päästään pyörälle. Oli meikäläiselle, yh-äidille kuin pelastava rengas; tuollaista miestä olen aina halunnutkin!

        Puhui pyörryksiin; oli romanttinen, hauska, hellä ja lupaili heti alkumetreillä ihanaa elämää yhdessä. Hän lupasi huolehtia ja pitää minua ja lapsiani hyvänä.

        Äärimmäisen mustasukkainen; edes vanhojen miespuolisten tuttujen kanssa en voinut jutella, ilman että sain kuulla olevani huora, flirttaileva ja keimaileva. Johti aina, joka ikinen kerta niin hirveisiin raivokohtauksiin, että pelkäsin hänen jopa joskus tappavan minut.

        Ajoi riitatilanteessa minut ja lapseni ulos kodistamme. Aikaa annettii aina muutama minuutti.

        Hänessä ei ikinä ollut vikaa. Jopa silloin kun jäi kiinni pettämisestä, asia kääntyi lopulta minua vastaan. Olin holhoava, urkkiva, epäluuloinen ämmä. (vaikka todisteet puhuivat puolestaan) kiisti aivan kaiken! Minä olin sitten joka kerta se joka pyysi anteeksi.

        Kiristäminen, kostaminen. Jos en tehnyt jotain asiaa kuten hän halusi, tuli kauheat sanktiot. Sain kärsiä aina nahoissani. Kosto eli erittäin voimakkaasti hänen mielessään. Sen minkä jo luulin viimeinkin jääneen taakse, vedettiinkin esiin jossain muussa tilanteessa tai sitten hän antoi "samalla mitalla takaisin".

        Täysin kykenemätön pyytämään anteeksi. Hän ei koskaan, ikinä pyytänyt anteeksi. Jopa sanoi, että hänen ei tarvitse sellaista minulle sanoa.

        Olin hänen ongelmiensa aiheuttaja. Syytti minua, että olin tehnyt hänestä sellaisen kuin miksi häntä syytin, eli laskelmoiva, ilkeä, itserakas. Minun kanssani ei kuulemma voinut muuta olla.

        Hänen pillin mukaan mentiin aina. Oli kyse sitten meidän tai minun asioista, hän päätti. Minä toimin ainoastaan luvan varaisesti.

        Kaikki hänen exänsä olivat hirveitä narttuja. Kaikki olivat hänen mukaansa suorastaan hulluja. Exät eivät kuulemma ansainneet häneltä minkäänlaista ystävällisyyttä.

        Ja listaa voisi jatkaa loputtomiin. Voi voi...onneksi on taakse jäänyttä elämää. Palkkioksi tästä suhteesta aloitin psykoterapian, jota ilman en edes pysty käsittelemään kaikkea sitä henkistä väkivaltaa minkä koin.

        Narskun tunnistaa ensimetreillä lähinnä siitä itsevarmuudesta ja ehdottomuudesta. Narsku haluaa sitoa sinut itseensä mahdollisimman nopeasti. Alkuajan narsku on ihana, hurmaava jne kunnes olet koukussa ja arki alkaa. Pian huomaat olevasi ilman omaa elämää, mielipiteitä ja päätäntävaltaa.

        Mies ei ole narsku jos: etenee suhteessa sinun toiveitasi kunnioittaen, on valmis odottamaan että olette tutustuneet kunnolla.
        Mies ei ole narsku jos: on hyvissä väleissä ex-naistensa kanssa tai ainakaan ei hauku heitä muiden kuullen.
        Mies ei ole narsku jos: hän osaa pyytää anteeksi vilpittömästi.
        Mies ei ole narsku jos: pystyy selvittämään riitatilanteet kohtuullisessa ajassa ja myöntää omat virheensä.
        Mies ei ole narsku jos: hän antaa sinun olla oma itsesi, antaa sinulle omaa tilaa ja huomioi toiveesi.

        Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!


    • harasooo

      hyvä kun edes älyät hankkiutua "narskustas" eroon.

    • jatkuvaa

      On kokemusta narsistisesta miehen käytöksestä: jatkuvaa lupausten pettämistä kerta toisensa jälkeen, jatkuvaa huomion kipeyttä - ja jos ei saa 'tarpeeksi' huomiota, kostaa aina jollakin tavalla. Ei ota toisen tunteita huomioon, ei ymmärrä, kuinka pahalta lupausten pettämiset tuntuvat toisesta. Ei myöskään ole aidosti kiinnostunut toisen tunteista ylipäänsä; siis ei välitä toisesta. Ainoastaan se huomio, jonka itse saa, on tärkeää. Ja sitä pitää olla aina 'tietty' määrä, ja sen määrän määrittelee narsisti itse.
      Tyypillistä on myös, että vika on aina muissa, ei koskaan itsessä.

      Rankkaa pitemmän päälle - ongelmana on tunnistaa narsistinen käytös; siihen menee kauan, joillakin koko elinikä, ja moni ei siksi ymmärrä, mistä oma paha olo johtuu. Narsisti ei itse koskaan halua eroa; toisen osapuolen on tajuttava lähteä, jos tilanne muuttuu mahdottomaksi kestää.

    • brenda

      Lisää tunnareita moiselle.
      Älyllinen normaalius
      ulospäin suuntautuminen, sosiaalisuus, toimintatarmo,päämäärähakuisuus, erinomainen esiintymis- ja verbaalinen kyky,,hyviä ominaisuuksia kaikki...vaan kun siihen lisää seuraavaa: Autoritaarisuus
      huomiohakuisuus
      oma itse ihmisten jakoperusteena
      ihailevan "hovin" kokoaminen oman itsen ympärille
      epäluuloisuus kaikkia kohtaan
      tyydyttymätön kiitoksen ja tunnustuksen saamisen tarve
      kilpailu uhaksi koettujen kanssa
      kateellisuus ja mustasukkaisuus
      omaan itseen kohdistuvan kritiikin torjuminen
      kaikessa ehdoton oikeassa oleminen
      korostunut oman itsen esiin tuominen
      jatkuva riitely jidenkin kanssa
      röyhkeä asettuminen toisen yläpuolelle
      pelon aiheuttaminen muille
      toisten välineellistäminen
      katumuksen puute ja häpeättömyys
      donjuanismi
      muiden syyllistäminen
      anteeksiantamattomuus
      herkkyyden, hellyyden, pehmeyden, empaattisuuden, rakastavuuden puute
      väkivalta:aina henkinen, usein myös fyysinen

      Surullista, että usein tämä kaikki voi löytyä yhdestä narsistista. Pakene vielä kun voit!!

      • Kolli Kellinen

        Tuo kuvaus pätee muuten aika moneen tuntemaani naiseen, vaikka yleensä ajatellaan että narsismi/psykopatia on yleisempää miehillä.

        Mutta tunnen aika monia naisia, jotka haluavat aina olla huomion keskipisteenä, käyttäytyvät viettelevästi, keräävät ihailijajoukon ympärilleen, loukkaantuvat jos eivät joskus saakaan huomiota, haluavat saada kiitosta omista usein mitättömistä teoistaan ja katkeroituvat jos kiitokset menevätkin joskus jollekin toiselle, ovat aina suuna päänä ja haluavat sanoa mielipiteensä joka asiaan, muut ovat aina väärässä, eivät opi virheistään, laukovat surutta loukkaavia "totuuksia" muista mutta eivät kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, käyttävät miehiä maksattamaan omia kulujaan, harrastavat paljon lyhyitä ihmissuhteita, käyttävät liikaa alkoholia jne jne jne.

        Tuollaisia naisia on joka baarissa.


      • naisia...
        Kolli Kellinen kirjoitti:

        Tuo kuvaus pätee muuten aika moneen tuntemaani naiseen, vaikka yleensä ajatellaan että narsismi/psykopatia on yleisempää miehillä.

        Mutta tunnen aika monia naisia, jotka haluavat aina olla huomion keskipisteenä, käyttäytyvät viettelevästi, keräävät ihailijajoukon ympärilleen, loukkaantuvat jos eivät joskus saakaan huomiota, haluavat saada kiitosta omista usein mitättömistä teoistaan ja katkeroituvat jos kiitokset menevätkin joskus jollekin toiselle, ovat aina suuna päänä ja haluavat sanoa mielipiteensä joka asiaan, muut ovat aina väärässä, eivät opi virheistään, laukovat surutta loukkaavia "totuuksia" muista mutta eivät kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, käyttävät miehiä maksattamaan omia kulujaan, harrastavat paljon lyhyitä ihmissuhteita, käyttävät liikaa alkoholia jne jne jne.

        Tuollaisia naisia on joka baarissa.

        Kuvaamiasi naisia varmasti on paljonkin. Eri asia on sitten, onko kyse narsismista. Narsistin merkittävin tuntomerkki on oman kokemukseni mukaan kyvyttömyys ymmärtää, miltä toisesta ihmisestä tuntuu. Kaikenlaisia ikäviä ihmisiä olen minäkin tavannut, mutta vain narsistilla on tämä ominaisuus.


      • Jelppivä
        Kolli Kellinen kirjoitti:

        Tuo kuvaus pätee muuten aika moneen tuntemaani naiseen, vaikka yleensä ajatellaan että narsismi/psykopatia on yleisempää miehillä.

        Mutta tunnen aika monia naisia, jotka haluavat aina olla huomion keskipisteenä, käyttäytyvät viettelevästi, keräävät ihailijajoukon ympärilleen, loukkaantuvat jos eivät joskus saakaan huomiota, haluavat saada kiitosta omista usein mitättömistä teoistaan ja katkeroituvat jos kiitokset menevätkin joskus jollekin toiselle, ovat aina suuna päänä ja haluavat sanoa mielipiteensä joka asiaan, muut ovat aina väärässä, eivät opi virheistään, laukovat surutta loukkaavia "totuuksia" muista mutta eivät kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, käyttävät miehiä maksattamaan omia kulujaan, harrastavat paljon lyhyitä ihmissuhteita, käyttävät liikaa alkoholia jne jne jne.

        Tuollaisia naisia on joka baarissa.

        Miehissä kuin naisissakin..lähtijöitä joka junaan, mut toivois vaan ettei satu samaan vaunuun :))))


      • brenda
        naisia... kirjoitti:

        Kuvaamiasi naisia varmasti on paljonkin. Eri asia on sitten, onko kyse narsismista. Narsistin merkittävin tuntomerkki on oman kokemukseni mukaan kyvyttömyys ymmärtää, miltä toisesta ihmisestä tuntuu. Kaikenlaisia ikäviä ihmisiä olen minäkin tavannut, mutta vain narsistilla on tämä ominaisuus.

        toi oli harvinaisen totta, vain narsistin ominaisuus


      • kaikkihan...

        osuu täydellisesti minuun, en silti ole narsisti. hmmm...


      • paennut
        Kolli Kellinen kirjoitti:

        Tuo kuvaus pätee muuten aika moneen tuntemaani naiseen, vaikka yleensä ajatellaan että narsismi/psykopatia on yleisempää miehillä.

        Mutta tunnen aika monia naisia, jotka haluavat aina olla huomion keskipisteenä, käyttäytyvät viettelevästi, keräävät ihailijajoukon ympärilleen, loukkaantuvat jos eivät joskus saakaan huomiota, haluavat saada kiitosta omista usein mitättömistä teoistaan ja katkeroituvat jos kiitokset menevätkin joskus jollekin toiselle, ovat aina suuna päänä ja haluavat sanoa mielipiteensä joka asiaan, muut ovat aina väärässä, eivät opi virheistään, laukovat surutta loukkaavia "totuuksia" muista mutta eivät kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, käyttävät miehiä maksattamaan omia kulujaan, harrastavat paljon lyhyitä ihmissuhteita, käyttävät liikaa alkoholia jne jne jne.

        Tuollaisia naisia on joka baarissa.

        Minusta narsistille ominaisinta on sisäänrakennettu röyhkeys!

        He laukovat muista "totuuksia" eivätkä kestäkään itse vastaavaa öykkärikäytöstä - sillä he kuvittelevat itsestäänselvyynä, että muutkin pitävät HEITÄ ylivertaisina. Kuitenkin, käytöksen röyhkeys pöyristyttää jokaista vastaantulijaa, mutta vielä enemmän pöyristyttää se, etteivät he opi eivätkä muutu...


      • kertoo
        kaikkihan... kirjoitti:

        osuu täydellisesti minuun, en silti ole narsisti. hmmm...

        Narsistin luonteenpiirteet voivat sopia hyvin kuvaamaan myös ei-narsistia. Se, mikä erottaa narsistin ei-narsistista tulee loppujen lopuksi esiin ainoastaan käytännössä, eli suhteessa toiseen ihmiseen. Narsistin kanssa elävän onkin usein hyvin vaikea kuvailla, miksi tuntuu siltä, että jokin on pielessä. Siihen vaaditaan hyvää ihmis- ja itsetuntemusta. Ja siltikin asian tajuaminen vie (liian) kauan.


      • Kolli_Kellinen
        naisia... kirjoitti:

        Kuvaamiasi naisia varmasti on paljonkin. Eri asia on sitten, onko kyse narsismista. Narsistin merkittävin tuntomerkki on oman kokemukseni mukaan kyvyttömyys ymmärtää, miltä toisesta ihmisestä tuntuu. Kaikenlaisia ikäviä ihmisiä olen minäkin tavannut, mutta vain narsistilla on tämä ominaisuus.

        Eikö se, että laukoo muille halventavia kommentteja päin naamaa ja arvostelee jatkuvasti muita mutta ei siedä pienintäkään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä juurikin osoita, että tällainen ihminen on kyvytön ymmärtämään miltä toisesta ihmisestä tuntuu?

        Narsistinainen kuvittelee olevansa itse täydellisyys ja siksi hän katsoo olevansa oikeutettu arvostelemaan muita, mutta muiden arviot hänestä ovat pelkkää tahallista ilkeämielistä loukkaamista.

        Ja tällaisia naisia on todella paljon, väittäisin jopa että enemmän kuin vastaavasti käyttäytyviä miehiä.


      • on...
        Kolli_Kellinen kirjoitti:

        Eikö se, että laukoo muille halventavia kommentteja päin naamaa ja arvostelee jatkuvasti muita mutta ei siedä pienintäkään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä juurikin osoita, että tällainen ihminen on kyvytön ymmärtämään miltä toisesta ihmisestä tuntuu?

        Narsistinainen kuvittelee olevansa itse täydellisyys ja siksi hän katsoo olevansa oikeutettu arvostelemaan muita, mutta muiden arviot hänestä ovat pelkkää tahallista ilkeämielistä loukkaamista.

        Ja tällaisia naisia on todella paljon, väittäisin jopa että enemmän kuin vastaavasti käyttäytyviä miehiä.

        Voi olla, että naisen narsismi ilmenee juuri kuvaamallasi tavalla; jos hieman 'ärsytetään', eli sanotaan jotakin kriittistä ihan asiallisesti, tai ylipäänsä sanotaan jotakin, joka jostain (käsittämättömästä) syystä ärsyttää, sieltä tulee päin naamaa ihan mitä tahansa. Eikä kyseinen henkilö ymmärrä ollenkaan tehneensä väärin, tai jos ymmärtää, ei osoita sitä millään tavalla. Kyllä, lähipiirissä on yksi...


      • paennut
        Kolli_Kellinen kirjoitti:

        Eikö se, että laukoo muille halventavia kommentteja päin naamaa ja arvostelee jatkuvasti muita mutta ei siedä pienintäkään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä juurikin osoita, että tällainen ihminen on kyvytön ymmärtämään miltä toisesta ihmisestä tuntuu?

        Narsistinainen kuvittelee olevansa itse täydellisyys ja siksi hän katsoo olevansa oikeutettu arvostelemaan muita, mutta muiden arviot hänestä ovat pelkkää tahallista ilkeämielistä loukkaamista.

        Ja tällaisia naisia on todella paljon, väittäisin jopa että enemmän kuin vastaavasti käyttäytyviä miehiä.

        "Eikö se, että laukoo muille halventavia kommentteja päin naamaa ja arvostelee jatkuvasti muita mutta ei siedä pienintäkään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä juurikin osoita, että tällainen ihminen on kyvytön ymmärtämään miltä toisesta ihmisestä tuntuu?"

        Osoittaa. Juuri tuollainen on ihminen narsisti. Juuri tuollainen nainen oli vastenmielisin tyyppi, jonka olen elämäni aikana tavannut.

        "Narsistinainen kuvittelee olevansa itse täydellisyys ja siksi hän katsoo olevansa oikeutettu arvostelemaan muita, mutta muiden arviot hänestä ovat pelkkää tahallista ilkeämielistä loukkaamista."

        JUURI TUOLLAINEN on narsistinainen. Ylhäällä olevassa viestissä "TUNNISTIN KAVERINI" on esimerkkiluettelo, mikä saattaa soitella kelloja.

        Röyhkeys kuvitelma siitä että on ylivertainen kaikkien muidenkin mielestä = ylimys saa käyttäytyä miten sattuu, hän itsekin kuvittelee että erioikeudet koskevat aina häntä, sillä hänhän on itse täydellisyys ja jumala.

        Minulla ei ole varaa pitää yhtäkään tällaista ihmistä elämässäni oman mielenterveyteni takia. Viimeinen on mennyt, eikä uusia tule. Olisi kylläkin suurta hupia kokeilla, miten heitä kenties pöyristyttäisi heidän oma käytöksensä reboundina. Mutta oikeasti en jaksaisi sitä kakofoniaa yhtään. Yhtä hyvin voisi hakata päätään seinään tai tuulimyllyyn... sillä HE eivät muutu.


      • naiselle
        paennut kirjoitti:

        "Eikö se, että laukoo muille halventavia kommentteja päin naamaa ja arvostelee jatkuvasti muita mutta ei siedä pienintäkään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä juurikin osoita, että tällainen ihminen on kyvytön ymmärtämään miltä toisesta ihmisestä tuntuu?"

        Osoittaa. Juuri tuollainen on ihminen narsisti. Juuri tuollainen nainen oli vastenmielisin tyyppi, jonka olen elämäni aikana tavannut.

        "Narsistinainen kuvittelee olevansa itse täydellisyys ja siksi hän katsoo olevansa oikeutettu arvostelemaan muita, mutta muiden arviot hänestä ovat pelkkää tahallista ilkeämielistä loukkaamista."

        JUURI TUOLLAINEN on narsistinainen. Ylhäällä olevassa viestissä "TUNNISTIN KAVERINI" on esimerkkiluettelo, mikä saattaa soitella kelloja.

        Röyhkeys kuvitelma siitä että on ylivertainen kaikkien muidenkin mielestä = ylimys saa käyttäytyä miten sattuu, hän itsekin kuvittelee että erioikeudet koskevat aina häntä, sillä hänhän on itse täydellisyys ja jumala.

        Minulla ei ole varaa pitää yhtäkään tällaista ihmistä elämässäni oman mielenterveyteni takia. Viimeinen on mennyt, eikä uusia tule. Olisi kylläkin suurta hupia kokeilla, miten heitä kenties pöyristyttäisi heidän oma käytöksensä reboundina. Mutta oikeasti en jaksaisi sitä kakofoniaa yhtään. Yhtä hyvin voisi hakata päätään seinään tai tuulimyllyyn... sillä HE eivät muutu.

        Tällaisen narsistin hillitsemiseksi saatta ainoana keinona löytyä hänen raivonpurkauksensa nauhoittaminen. Että hän kuulee kerrankin itse, mitä suustaan päästää. Tosin, en ole varma auttaako tämäkään.


      • paennut
        naiselle kirjoitti:

        Tällaisen narsistin hillitsemiseksi saatta ainoana keinona löytyä hänen raivonpurkauksensa nauhoittaminen. Että hän kuulee kerrankin itse, mitä suustaan päästää. Tosin, en ole varma auttaako tämäkään.

        Ehkä, mutta mistä tietää millä hetkellä käynnistää nauha? :)

        Narsistien raivonpurkauksien sisältö ei mielestäni henkisellä tasolla edes eroa heidän normaalikäyttäytymisestään. Ihan samaa muiden alentamista, mitätöimistä, eriarvottamista ja sylkemistä. Itsetunnon repimisen voi suorittaa vallan mainiosti tavallisella äänelläkin.


      • parhaimillaan enkeli
        paennut kirjoitti:

        Ehkä, mutta mistä tietää millä hetkellä käynnistää nauha? :)

        Narsistien raivonpurkauksien sisältö ei mielestäni henkisellä tasolla edes eroa heidän normaalikäyttäytymisestään. Ihan samaa muiden alentamista, mitätöimistä, eriarvottamista ja sylkemistä. Itsetunnon repimisen voi suorittaa vallan mainiosti tavallisella äänelläkin.

        Minulla on se kokemus, että narsistinen nainen on parhaimmillaan enkeli, kuten miespuolinen vastineensa on parhaimmillaan hurmuri.

        Näistä naisen raivonpurkauksista vielä: Oma tuttuni on näiden purkausten jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtuntut. Hän ei edes muista tapahtunutta. Hän on hetkeä aikasemmin saattanut haukkua jonkun (syyttä) alimpaan maanrakoon.

        En ymmärrä, miten tällaista käytöstä ylipäänsä voidaan sietää joltakin ihmiseltä? Ja tyypillistä on, että tämä 'raivoaja' on tietyille ihmisille aina se enkeli, toisille taas useinmiten 'raivoaja'. Tämäkin yksi narsismin piirre. Ja tätäkään ristiriitaa kyseinen henkilö ei itse tajua.


      • paennut
        parhaimillaan enkeli kirjoitti:

        Minulla on se kokemus, että narsistinen nainen on parhaimmillaan enkeli, kuten miespuolinen vastineensa on parhaimmillaan hurmuri.

        Näistä naisen raivonpurkauksista vielä: Oma tuttuni on näiden purkausten jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtuntut. Hän ei edes muista tapahtunutta. Hän on hetkeä aikasemmin saattanut haukkua jonkun (syyttä) alimpaan maanrakoon.

        En ymmärrä, miten tällaista käytöstä ylipäänsä voidaan sietää joltakin ihmiseltä? Ja tyypillistä on, että tämä 'raivoaja' on tietyille ihmisille aina se enkeli, toisille taas useinmiten 'raivoaja'. Tämäkin yksi narsismin piirre. Ja tätäkään ristiriitaa kyseinen henkilö ei itse tajua.

        Olen tuntenut tuonkintyyppisen ihmisen. En koskaan tosin vahvasti ajatellut, että hän olisi narsisti (ehkä poikkeaa muilta osin sinun tuttavastasi). Samaa on se, että hän on yksille aina enkeli, kun taas toiset ovat hänen ainaisia roskakorejaan. Enkä itse (roskakorina) koskaan ymmärtänyt, miten muut sietävät häntä ja hänen persoonallisuuttaan. En voinut ymmärtää sitä, koska itse sain hänestä toisen puolen kuin he (ilmeisesti).

        Varsinainen tuntemani narsisti oli ajoittain aurinkoinen ja hurmaava, hyvin usein kuitenkin negatiivinen ja myrkyllinen käärmekieli. En muista hänen menettäneen malttiaan juuri koskaan. Tai se ei ilmennyt ainakaan muuna kuin myrkyllisyytenä, joka oli minun suhteeni miltei jonkinlainen perustila.


      • narsismissa
        paennut kirjoitti:

        Olen tuntenut tuonkintyyppisen ihmisen. En koskaan tosin vahvasti ajatellut, että hän olisi narsisti (ehkä poikkeaa muilta osin sinun tuttavastasi). Samaa on se, että hän on yksille aina enkeli, kun taas toiset ovat hänen ainaisia roskakorejaan. Enkä itse (roskakorina) koskaan ymmärtänyt, miten muut sietävät häntä ja hänen persoonallisuuttaan. En voinut ymmärtää sitä, koska itse sain hänestä toisen puolen kuin he (ilmeisesti).

        Varsinainen tuntemani narsisti oli ajoittain aurinkoinen ja hurmaava, hyvin usein kuitenkin negatiivinen ja myrkyllinen käärmekieli. En muista hänen menettäneen malttiaan juuri koskaan. Tai se ei ilmennyt ainakaan muuna kuin myrkyllisyytenä, joka oli minun suhteeni miltei jonkinlainen perustila.

        Vielä jotakin omia kokemuksiani mies- ja naispuolisen narsistin käytöksen eroista:

        Miesnarsisti voi tosiaan olla parhaimmillaan aivan hurmaava ja kiltti 'nallekarhu' - pahimmillaan kuitenkin täysin toisen tunteet 'eliminoiva' sadisti, joka nauttii toisen ihmisen kiduttamisesta.

        Nainen on puolestaan 'parhaimmillaan' enkelimäinen mielytttäjä, suoranainen mielistelijä. Hän on jakanut ihmiset niihin, joita kohtelee hyvin, ja niihin, jotka ansaitsevat huonon kohtelun; näihin jälkimmäisiin nainen purkaa estoittaa kaikki aggressiiviset patoumansa (joita kertyy sitä mukaa kun hän joutuu mielistelemään 'hoviaan').


      • Anonyymi
        naisia... kirjoitti:

        Kuvaamiasi naisia varmasti on paljonkin. Eri asia on sitten, onko kyse narsismista. Narsistin merkittävin tuntomerkki on oman kokemukseni mukaan kyvyttömyys ymmärtää, miltä toisesta ihmisestä tuntuu. Kaikenlaisia ikäviä ihmisiä olen minäkin tavannut, mutta vain narsistilla on tämä ominaisuus.

        Suomi24 on huora


    • kokonaan

      sillä siitä pääsee. Eikä ykspuolinen kommunikointi johda mihinkään. Sun ei tarvi tehdä mitään. Alat vain täysipainoisesti elämään omaa elämääs ja kehittään itsellesi kaikkea muuta.

      • toinen sinä

        Ala käyttäytyä aivan tavanomaisesta poikkeavalla tavalla; tämä on ehkä AINOA narsistiin tepsivä keino. (tietysti, jos väkivallan uhka on olemassa, se tietenkin rajoittaa mahdollsisuuksia)


      • Anonyymi
        toinen sinä kirjoitti:

        Ala käyttäytyä aivan tavanomaisesta poikkeavalla tavalla; tämä on ehkä AINOA narsistiin tepsivä keino. (tietysti, jos väkivallan uhka on olemassa, se tietenkin rajoittaa mahdollsisuuksia)

        Huora suomi24


    • ex-uhri

      Minä kirjoitin vuosi sitten tänne palstalle otsikolla "mitä tehdä kun mies ei rakasta". Tuolloin olin aivan lopussa ja lähellä itsemurhaa.. minulle ei tullut mieleenkään että vika olisi avokissani, sillä tämä narsku oli saanut minut uskomaan, etten ole tarpeeksi rakastettava ja minä onneton kyselin täältä miksei mies rakasta minua! Eikä tullut mieleenkään, että mies olisi luonnehäiriöinen, kaikki vika tuntui olevan minussa... Onneksi sitten ihmiset täällä huolestuivat tekstistäni ja ohjasivat narsistien uhrien tuki-palstalle. No, ei mennyt kauaa, kun tunnistin avokkini narsistiksi, ellei jopa psykoksi. Eikä siitä taas kulunut kauaa, kun irrottauduin hänestä.

      Miten pääsin irti? No, ensimmäinen askel oli tänne kirjoittaminen. Toinen narsistien uhrien tuki-palstan lukeminen. Lopullisen tuen sain muutamalta hyvältä miesystävältä, jotka näkivät kärsimykseni ja kannustivat hankkiutumaan miehestä eroon. Erovaiheessa olin menettänyt täysin itseluottamukseni, elämänhaluni, naiseuteni, itsekunniotukseni, otteeni elämästä...mutta nyt vuoden jälkeen olen palautunut, hieman rikkinäinen, mutta jotenkin kasassa.

      Hanki apua, keskustele asiasta sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole "sokeita" miehellesi ja ole vain sellaisten ihmisten seurassa, jotka ovat kannustavia. Siinä minun neuvoni eroon pääsemiseksi. Lähde vielä kun sinulla on voimia, ne ehtyvät yllättävän nopeasti narsistin seurassa.

      • Jolli

        Kannattaa juuri, kuten kerrot, hakea apua 'ulkopuolelta', eli mistä vain sopivasta paikasta. Nimittäin lähipiirin on usein hyvin vaikea nähdä, mitä on tekeillä (- ja usein he eivät edes halua nähdä); narsisti on usein miellyttävä ihminen suhteen ulkopuolella, suorastaan hurmaava.


      • ex-uhri

        Ehkä kamalin piirre mun narskussa oli se, ettei uskonut mihinkään mitä minä tunsin. Jos itkin, se oli näyttelemistä. Jos olin kaatokännissä, teeskentelin senkin. Hän ei ihan selvästikään uskonut, että muilla voi olla tunteita, että niiden näyttäminen ei ole teeskentelyä. Itse hän ei koskaan itkenyt/masentunut. Häntä harmitti kyllä asiat.

        Hirveä tenttaaminen aina siitä sainko orgasmin ja jos olin saanut, piti kuvailla miltä se tuntui, että hän uskoisi. Ja sittenkin väitti, että kyllä sen pitäisi tuntua siltä ja siltä jos se on oikea orgasmi. Hän tiesi paremmin, miltä naisen orgasmin pitää tuntua, koska oli lukenut aihetta käsitteleviä kirjoja. Ylikiinnostunut kaikesta seksiin liittyvästä, mutta käytännössä todella yksipuolinen ja "eloton" niissä asioissa. Huomautteli minulle, jos näytin nauttivan liikaa seksistä, se oli kuulemma itsekästä.

        En saanut ollenkaan tilaa ilmaista tuntemuksiani ja lopulta olinkin täysin laamaantunut. Itkeskelin kyllä paljon, ja tuolloin hän saattoi haukkua kehitysvammaiseksi tai sanoa "taasko sä teet kuolemaa" tms. Yhden kerran lievä pahoinpitely, jota pyysi anteeksi.

        Olin hänen mielestään itsekäs, kun kysyin rakastiko hän minua. Pelkän "välittämisen" olisi hänen mielestään pitänyt riittää. Itse hän kyllä syytti minua, etten rakasta oikeasti, kun vaadin vastarakkautta. Uskoin jo itsekin ihan tosissani olevani itsekäs ihailua vaativa narsisti silloin kun tänne kirjoitin eka kerran aiheesta.

        Existään hän jauhoi jatkuvasti ja kaikki heistä olivat joko mielisairaita tai muuten säälittäviä.
        No, ite teen tässä samaa. Pakko kirjoittaa, että saan pyyhittyä nuo muistot pois.

        Nyt kun olen yhteydessä häneen, hän kitisee, kuinka kurjaa hänellä on jne. Mutta saa maistaa omaa lääkettään: minä en enää usko häntä. Hän sitäpaitsi jopa paljasti seurusteluaikana minulle, että pyrkii olemaan säälittävä exiensä silmissä, jotta näillä olisi huono omatunto hänen hylkäämisestään. Vielä olen (onneksi?) säilyttänyt sinisilmäisyyttäni sen verran, että ellei olisi tuota paljastanut, olisin saattanut mennä halpaan.

        Alussa hän oli silmissäni todella hurmaava ja älykäs ja kiihottava ihminen. Vaikeinta eroon pääsemisessä oli se että minulla oli vain yksi ystävä silloisessa kaupungissa ja tämäkin miehen lumoissa. Ei ymmärtänyt yhtään, miksi jätin niin mielenkiintoisen ja älykkään miehen, johon olin niin rakastunutkin. Vaihdoin kaupunkia vähäksi aikaa, ja se oli kyllä elämäni parhaita ja silmät avaavimpia siirtoja.


    • naikkonen 100

      Lähde heti kun voit on neuvoni! Mut on jo pahoinpidelty pahasti ja rahoja varastettu. Lisäksi meillä on lapsi. Varo narskua oikeesti ei leikin asia. Tuhoaa sun psyykenkin kokonaan!

      Täältä apua myös:

      http://www.narsistienuhrientuki.info/

    • Anonyymi

      Jouduin työpaikassa narsistin kynsiin. Vuoden kestin ja senkin silleen, että joka kerta oli vaikeaa mennä työhön.

      • Anonyymi

        Narsistisesti käyttäytyvän kaverit ryhtyi levittelemään perättömiä asioita työpaikassa ja sen paljasti yksi heistä, kun radiosta kuului uutisista jonkun poistuneen luvatta "majapaikastaan." Kysyin, että mistä? Sain vastauksen, että sieltä on karannut. Vastasin heti, että eihän rakennusta ole käytetty kymmeniin vuosiin mihkään tarkoitukseen. Sain vastauksen, että sinähän sen tiedät, kun olet ollut "siellä." Vastasin, että mitä ja mistä tällainen väittämä? Todista ja kerro koska ns. aikajanassa. Pystyn todistamaan väittämäsi perättömäksi aina ja sen, että missä olen ollut milloinkin. ( henkilörekisteri )


    • Anonyymi

      eli sinä ja ystäväpiirisi (joka varmasti koostuu vain naisista) tuli siihen tulokseen että miesystäväsi on narsisti. Ehkäpä vika onkin sinussa? Ehkäpä hän käy vain laittelemassa sinua, mutta tietää ettei sinun kanssa ikinä voi mitään vakavaa tulla?

    • Anonyymi

      Onnea vaan sulle😄pahenee vaan.

    • Anonyymi

      Kuule!
      Se on niinkin helppoa kun teet ittelles selväks sen ettei se oikeasti tarkoita sua kohtaan yhtään mitään vaan kaiken vain itseään varten ja sanoakseen.
      Ja jos se yrittää perään taas lepytteleen ni sano että jos tuut ni poliisit kutsun.

      • Anonyymi

        Ei niistä muuten pääse


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe