paljon työnnätte jalkaprässistä?

juhox

siis tarkotan nini että paljon menee maximissa??

52

36423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön 2

      Oma ennätys on 130 kiloa mutta en kyllä usko siihen. Painojen täytyy kyllä olla eripainoiset kuin mitä niissä imoitetaan. Paljonkohan toi on kyykätessä? Sen ainakin tiedän että jos yritän niin ylös en ainakaan pääse :)

      • milla

        Noita kahta ei voi verrata. Jalkaprässissä voi työntää paljon enemmän painoa koska siinä on selkä tuettu. Tämä siis kommenttina edelliseen kirjoittajaan joka vertasi näitä. Eivät ole verrattavissa. En tiedä mikä on maksimi koska en ole koskaan kokeillut ja tuskin koskaan kokeilenkaan. Miksi rikkoisin paikkojani turhaan? Treeneissä (kolme kertaa 15 kerran sarja) minulla on maksimissaan 60kg, mutta tavallisesti 40-50kg painoa. Itse olen yli nelikymppinen nainen ja painoa on 72kg.


    • sdlkj
      • Ei se kannata

        Ei ole terveellistä. Päästä voipi suoni pamahtaa..?


    • Fitney

      toi prässi on ollut joskus mun bravuuri. Tykkäsin tehdä jalkoja kovaa ja mun ennätykseni on 200 kilolla ( kelkan paino 40 kg) n. 10 toistoa (10 vuotta ja ennen lapsia sitten :(
      - kiva kuitenkin muisteloida, kún kerran kysyt :)

      Olen nainen ja painoni n. 55kg (myös silloin)

      Tänä päivänä teen 50 - 60 kilolla, mutta teen pitkiä sarjoja.

      • Pekka Poro

        Toi 200kg on ihan kelpo tulos 55kg naiselta.


    • vajaa 30 mies

      kelkka 400kg*6 viimeisessä sarjassa. Kyykystä tulee tällä hetkellä 210kg.Itsellä painoa 110kg

      • tyttö 23v

        kuntosalilla käynnin, ennen vain kävin heiluttelmassa liian kevyitä puntteja, eikä tulosta tullut. Nyt olen n. kuukauden tehnyt töitä tosissaan ja lähinnä tutustunut liikkeisiin joita en edes aiemmin ole tehnyt, kuten maastaveto. Jalkaprässissä on noussut nyt enimmillään 140kg (kelkka 50kg 90kg)...tässä sitten parannettavaa eli harjoittelu jatkuu. Teen yleensä 3 sarjaa 20-8 toistoa/sarja liikkeestä riippuen.
        tyttö 163/59


      • luuseri

        oma paino n.70kg prässi 6*16 340kg kelkka(n.20-30kg). syväkyykky 155kg


      • Anonyymi

        25 vuotiaana tein sarjaa 370 kilolla, painoin 75 kg. Pelasin jääkiekkoa. Pituutta 176 cm.


      • Anonyymi

        Nostin 20-vuotiaana 380 kg:n sarjaa 5 kertaa. Painoin 70 kg.


    • prässääjä

      Olen vähän alle 30 vee nainen, ennätys on 6 toistoa 250 kilolla. Normaalisti teen 150-200 kilolla 10-20 sarjoja. Olen kuitenkin vain kuntoilija.

      • netta_

        Olen alle vuoden salilla käynyt, 24v 175/57 nainen, ennätystä en ole koittanut mutta 120kg:lla meni 10 toistoa. Yleensä teen kuitenkin 15 sarjoja jollain 80-110 kg:lla.

        Pitkänä ihmisenä pelkään vähän polvien puolesta, tuntuu että ne itselläni melko heikot... voiko prässillä repiminen helposti kipeyttää/vammauttaa polvia? Oikean asennon koitan tietysti aina pitää eikä liian syvää kulmaa. Kumpi on terveellisempi polville, kyykkäys (laitteessa) vai prässi?


      • prässääjä
        netta_ kirjoitti:

        Olen alle vuoden salilla käynyt, 24v 175/57 nainen, ennätystä en ole koittanut mutta 120kg:lla meni 10 toistoa. Yleensä teen kuitenkin 15 sarjoja jollain 80-110 kg:lla.

        Pitkänä ihmisenä pelkään vähän polvien puolesta, tuntuu että ne itselläni melko heikot... voiko prässillä repiminen helposti kipeyttää/vammauttaa polvia? Oikean asennon koitan tietysti aina pitää eikä liian syvää kulmaa. Kumpi on terveellisempi polville, kyykkäys (laitteessa) vai prässi?

        Onhan se prässi polville ja etenkin selälle paljon turvallisempi kuin vapailla painoilla tehty kyykky.
        Mutta kun prässin kelkan työntää yläasentoon pitää varoa ettei suorista polvia "lukkoon", siis ylisuoraksi. Ja polvien pitäisi pysyä koko liikkeen samassa linjassa nilkkojen kanssa, ettei polvet länkötä toisiaan vasten, aseta jalkaterät levylle siinä asennossa mihin varpaat kävellessä luonnollisesti osoittaa, se kertoo sitten polvien oikean suunnan.


    • meizi

      80 kilolla menee noin kuusi kertaa, olen 15-vee ja käynyt salilla vajaa vuoden

      • Anonyymi

        Jaaha itek menee 10x 275kg ja itseki 15 mutta normaalisti sadalla settejä vedän


    • Urpo

      Prässissä käytetty paino riippuu kovasti paljon siitä miten liikkeen tekee. Monet mättää koneeseen henkilöauton verran painoa ja nitkuttaa 10 sentin liikettä ja toiset taas pienemmällä painolla niin että on polvet leuassa. Lähde nyt sitten noita vertailemaan.

      • Wiivi

        Meikäläisellä nousee noin 290kg 5 kertaa. Oon 19v tyttö ja treenaillu 4 vuotta.


    • Papu

      Jokainen tehköön oman tarpeensa mukaan. Mä oon vetäny salila punttii 20 vuotta. Mulle sopii semmonem 300 kg prässiin, reidet aika paksut ja lihaksikkaat reenin ansiosta. Kukin tyylillään, halujensa mukaan! Voihan se olla se olla, että kyykky on paras reisiliike, mutta mulla toi prässi on tehonnut hyvin! Tsemppiä kaikille!

    • meikäläinen turusta

      Onko eri merkkiset ja malliset jalkaprässit vertailukelpoisia, noin niikuin kilojen suhteen? Eikös laitteen välitykset ja tekniikka vaikuta aika paljon tuloksiin.

      Ainakin itse saan oman salin "kelkka"-mallisella prässillä enemmän kiloja ylös kuin
      "vaijeri/talja"-tyyppisellä...

      • prässääjä

        Tällä hetkellä käyn kahdella eri salilla, "ennätykset" tehnyt norman merkkisellä uudella perinteisellä kelkkaprässillä, toisen salin kelkkaprässi on joku vanhan mallinen ja siihen voin laittaa vain alle puolet siitä painosta kuin toiseen prässiin. Ja vaikuttaahan ne eri kaltevuuskulmat, kaikissa laitteissa ei voi edes säätää. Talja ja vipuvarsi prässit on taas ihan eri asia.


    • hardcore training

      tuossa taannoin otin 16 toistoo 565kg ilman polvitukia tai vyötä mitä näkyy että jotkut käyttää pråssissä tosin siinon jo 5*15 sarjaa alla syvä kyykkyä. painoa on 110 ja pituutta vaivaiset 178

    • Sanna.,,

      450-500 riippuen kaudesta. Jaloissa on tosiaan voimaa, ja reidet ovat kasvaneet kolmessa vuodessa aika paljon. Nykyään harrastan kovaa prässitreeniä ja kyykkäystä. Kyykystä tosin nousee vain 85-90kg.

      • juoksija.

        aika hitostipa riippuu. 69kg mies ja 145 90asteen kyykystä en edes tee kun 3 testikyykkyy buosittain mavea eniten jaloista. niin prässis menny vain 200 ja naksati vasen kylki.


    • + -

      Tuohan riippuu prässistä... toisen mallisessa enemmän toisessa vähemmän.

    • punttimimmi2

      tän hetkisellä salilla menee 3*6-8 170 kilolla ja 56 kiloinen nainen olen. taitaa tosin nuo prässit olla niin erilaisia, että aika turhaa vertailua:)

    • mona.mike

      kelkka 230 kg...on vanha polvivamma niin en ole kokeillut rajojani...
      en ole bodari mutta harrastan 3 krt/vkossa salia...
      40 nainen 160 cm ;)

    • --..--

      Tämäkin tulos riippuu niin paljon prässistä ja kulmasta. todella usein näkee prässissäkin tehtävän vajaalla liikeradalla ja että pienikin nitkahdus lasketaan toistoksi. jos jalat eivät käy 90 kulmassa niin se ei ole toisto.
      Noh tämä huomioon ottaen oma tulokseni on 3-4x 400Kg

    • djkfhsadjkfhalfhaskl

      meillä on salilla sellainen jalkaprässi, jota en ole missään muualla ennen nähnyt. prässi on siis täysin vaakatasossa, se on painopakallinen, ja siinä jalkojen sijaan liikkuu se "kelkka", jossa istutaan. osaako kukaan sanoa, onko tämä mitenkään verrattavissa muihin jalkaprässeihin.

      epäilisin, että tuolla on aika paljon kevyempi tehdä, kuin "tavallisilla" jalkaprässeillä, mutta jos näin on, on meko kummallista, että painopakassa on max. vain 230kg.

      • hurjaa3

        Olin tulossa kysymään samaa... itse luulen, ettei ko. laitetta voi verrata sellaiseen, missä selkä paikallaan ja "jalkaosa" liikkuu.

        Hurjia painomääriä kuitenkin nostatte. Oletan että olette miehiä. :D Itse teen 3x10x91kg


    • Öljypoltin

      Sellaisessa "nivelprässissä" 430kg 6 kertaa tai vaihtoehtoisesti suoralla kelkalla 240kg 6 kertaa "syväkyykyä". Painoa 70kg, pituus 170cm, mies. Maksimeja en ole kokeillut. Eli prässillä on väliä.

    • öööööslksljaaswkl.

      20 kiloa ;)

    • iltsudii

      käyn itse vaan pari kertaa viikossa salilla ja jalkaprässistä nousee parhaimmillaan 180 kg, jonka teen 10x2 toistolla.

    • minä vastaan minä

      Tällä hetkellä 200 kg kelkan paino (60 kg) 12 kertaa. Teen yleensä 3 sarjaa max painoilla lämmittelypainojen jälkeen. Loppukesästä menee 260 kg kelkka ;-)

      En tosin tee 90 asteen kulmaan, koska en pääse sinne ilman painojakaan selkää pyöristämättä. Riittää että ottaa niihin lihaksiin mihin pitääkin, ei ole tarkoitus pamauttaa selkää p*skaksi. Täytyy muutenkin tehdä kroppaa kunnellen eikä niitä suurisuisempia rehvastelijoita.

      Vapaan kyykyn otin vasta treeniin mukaan. Totuttelen 90 kg 10 toistolla. Hyvin varovasti.

      Nainen 40 , 57 kg 162 cm.

      • minä vastaan minä

        Päivitys ;-)

        200 kg kelkan paino (onkin 80 kg!) 15 kertaa!


    • pippidiu

      En oo prässissä ikinä maksimeja koittanut, mutta kyykyssä menee 65kg smithillä (sisältäen tangon painon, vapaana en ole uskaltanut nuin paljoa kyykätä koska pelkään selän ja polvien takia). Vois kokeilla joskus jos menisi 80-100kg prässissä.. :)
      niin ja en ole kuin vasta pari kk salitreenannut, aiemmin tanssinut kyllä 10-vuotta
      ikää 20-v. pituus 170cm ja painoa 100kg (joista 40kg ihan rasvaa eikä lihasta :D)

      • 8+3

        eikös smith-laitteenkin kyykky ole ihan eri kuin vapaalla tangolla...? Siinähän jalat on ihan eri asennossa jotenkin edempänä ja kaikkea.. Ja prässeissäkin on suuria eroja.
        Itse katselin yksi päivä salilla kun about vajaa nelikymppinen hoikka (lue hentorakenteinen) nainen meni prässiin ja alkoi latoa järkkyjä määriä painoa, sanotaanko jotain lähemmäs 100kg (kelkan painosta en tiedä yhtään). Oli sitten pakko jäädä katsomaan salaa sivuun, koska itse laitan prässiin painoja n.50-60kg. No hommahan meni juuri niinkuin arvata saattoi - jalat liikkuivat ehkä juuri sen 10cm ja toistokerrat oli epämääräisiä. Kaiken lisäksi nainen "sarjojen" välisissä tauoissa hän lepuutti jalkoja ylhäällä pitäen kelkkaa omin voimin eli ei lukinnut kelkkaa ollenkaan. Siinä polvet ojossa vähän hengitteli ja taas jatkoi vemputusta. Mutta en minä arvostele, kukin tekee tosiaan tyylillään, mutta ehdin jo säikähtää että olenko minä parikymppinen hyväkuntoinen treenaja noin surkea, että vanhat jumppa-akatkin vetää mua kaksi kertaa kovemmilla painoilla! Eli tekniikallakin on vähän vaikutusta, kuinka paljon se prässi OIKEASTI nousee. Enkä minä itse ainakaan vertaile kauheasti omia käyttämiäni painojani muihin, sillä pääasia on, että itse tietää ja tuntee liikkeen/treenin tehon oikeissa lihaksissa ja kehityksessä.


    • 17+2

      3x12 sarja menee 150kg kelkka, jonka painosta ei hajua. Tuo siis leveällä jalkojen asennolla, polvet rintaan- tyylillä (eli niin syvään kuin pääsee).

      Olen nainen, 29v.

    • nene123

      kelkka 160kg, menee 3x10
      Enempää en ole kokeillut ;D
      16v

    • vierasvvieras

      maksimi paino punttiksel, jossa mä käyn 150kg. ja oon tyttö!

    • --..--

      Sellanen 450 Kg menee prässillä.
      mutta jälleen mainittakoon että prässitulokset eivät ole vertailukelpoisia keskenään, jos on käytetty eri prässiä. Kyykky vapaalla tangolla sitten taas on, koska se on kaikille sama.

    • edullisetv
    • nainenkuntoon

      Teen pitkiä sarjoja alle 15x 2 100-150 ja kaksi kertaa lyhyemmän 3-5 sarjan 200-220 kg .vm -71

    • Juuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      400kg max 17v 130kg jätkä

    • vm43

      Prässikilojen vertaaminen on täysin huuhaa hommaa!

    • gtrggrgrr

      600kg.............

    • 57kgtyty

      Yhdellä jalalla maksimi 150-160kg. Kahdella en ole kokeillut maksimia, mutta lyhyttä sarjaa 240-260.

    • Kjhkhvkhvb

      ...niin...? Niinkuin tuossa on jo muutama maininnutkin, niin prässi maksimi on todella harhaan johtava ja ei millään lailla ole vertailu kelpoinen... eli miksi vertailla tuloksia?
      Prässeissä On isoja eroja. Esim. Salilla missä itse treenaan on kaksi jalkaprässiä ja itselläni on sarjapainoissa yli sadan kilon ero, riippuen kumpaa käytän... prässi on muutenkin apuliike...

    • 221rttg

      itsehän en työnnä vaan vedän.

    • jalkakyykky

      Todellakin voin sanoa ettei kannata muihin verrata,koska erisaleilla on eri prässit kovin monesti.

      Laiteet siis tulisi olla samoja,sekä kaikkien nostajien tulisi tehdä sama liike ,toisin sanoen prässi ei oikeastaan hyödytä jos ei tee syvälle saakka,voima taso mitataan oikeasti niin että kyseessä on jalkakyykky.

      Jalkaprässillä voidaan tehdä kehonrakennusmielessä lähinnä,voima mielessä se ei ole tehokas nostamaan oikeaa kyykäys voimaa.

    • Anonyymi

      Työnsin parhaimmillani 25 vuotiaana viiden sarjaa 370 kilolla. Enää menee 280 kiloa, olen 64v. mies.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe