Rautaruukille (Raaheen) kesätöihin..

c'ya

Olen menossa kesätöihin ruukille ensi kesänä. voitin työpaikan arvonnassa, eli en edes mitenkään hakenut ko. työtä.

En ole aikaisemmin ollut siellä töissä joten jos joku tietää, niin minkäslainen palkka siellä on? Kuulemani mukaan hyvä, mutta :P
Kuinka pitkiä työpäivät ovat? Mitä työhön kuuluu? Milloin työajankohdasta ilmoitetaan?

Jos noihin joku osaisi vastata, niin olis tosi hieno homma :)

8

1524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummastelija kakkonen

      Milläs ihmeen arpajaisilla siellä Raahessa jo ensi kesän työpaikkoja jaellaan? Onko sinulla tarkempaa teitoa työtehtävästä tai työsuhteen kestosta? Entäpä minkä ikäinen olet?

      • Nimetön

        Olin ammattikoululla taitaja 9 kilpailuissa, jonka yhteydessä arvottiin kolme 3viikon kesätyöpaikkaa ruukille ja kolme 2vkon kesätyöpaikkaa jonnekkin muualle. Mulla ei ole mitään tietoa mistään muusta kuin että työ kestää 3 viikkoa. Olen 15 vuotias, elokuussa 16.


    • kesätyöläinen

      Itse olen ollut nyt pari kesää ruukilla töissä ja hyvin olen viihtynyt. En tosin ole Raahen tehtaalla vaan toisella paikkakunnalla, mutta luulisin, että asiat ovat Raahessa aika samanlaisia.

      Meillä työajat riippuu siitä mitä työtä teet. Päivävuoro on 7-16.30 ja sitä tehdään arkisin, sitten on aamuvuoro 6-14, iltavuoro 14-22 ja yövuoro 22-6. Koska olet vielä alle 18 v. niin luulisin, ettet ainakaan yövuoroa tekisi...

      Se mitä työhön kuuluu, selviää tarkemmin vasta työpaikalla, riippuu siitä mihin hommaan sut on valittu. Palkka vaihtelee koulutuksen ja työkokemuksen mukaan. Itse olen tehnyt kesätöitä jo useampana kesänä, ja tuntipalkkakin on lähellä kymmentä euroa. Sinun palkkaasi on vaikea sanoa, mutta kyllä se luultavasti hyvä on. Mielestäni ruukilla kesätyöntekijöiden palkat ovat olleet hyviä.

      • kesätyöläinen

        Jos olet siis tehtaan puolelle menossa töihin, niin ihan yleisesti voisin vielä tehdastyöstä sanoa, että se koostuu monesti koneiden valvomisesta ja valmistelusta tuotantoa varten. Yleensä työ on varsin leppoisaa, ja hommia joutuu paiskimaan toden teolla lähinnä silloin, kun koneet eivät toimi kunnolla.


    • minä

      Kannattaa nyt kummiskin huomata, notta työ kestää vaan kolme viikkoa. Siinä ajassa ei mittään ihmeellisiä hommia kannata opettaa, joten veikkaan työn olevan haravointia tai muuta hyödyllistä päivävuorossa. Palkkakin on sit todennäköisesti sen mukaisesti pienemmästä päästä.

      • Nimetön

        eihän se palkka nyt mitään suurempaa luokkaa voi ollakaan, kun ei minkäänlaista koulutustakaan työhön ole.. mutta kuulemma parempi palkka jos vertaa esim jos on kaupungilla töissä.


    • wertyui3

      Mikähän on tänhetkinen tilanne?

    • kirppu4

      Onko teille ilmotettu jo rautaruukilta? itekin sinne hain mut en oo mitää viel kuullu :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe