Rautaruukille (Raaheen) kesätöihin..

c'ya

Olen menossa kesätöihin ruukille ensi kesänä. voitin työpaikan arvonnassa, eli en edes mitenkään hakenut ko. työtä.

En ole aikaisemmin ollut siellä töissä joten jos joku tietää, niin minkäslainen palkka siellä on? Kuulemani mukaan hyvä, mutta :P
Kuinka pitkiä työpäivät ovat? Mitä työhön kuuluu? Milloin työajankohdasta ilmoitetaan?

Jos noihin joku osaisi vastata, niin olis tosi hieno homma :)

8

1533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummastelija kakkonen

Milläs ihmeen arpajaisilla siellä Raahessa jo ensi kesän työpaikkoja jaellaan? Onko sinulla tarkempaa teitoa työtehtävästä tai työsuhteen kestosta? Entäpä minkä ikäinen olet?

• Nimetön

Olin ammattikoululla taitaja 9 kilpailuissa, jonka yhteydessä arvottiin kolme 3viikon kesätyöpaikkaa ruukille ja kolme 2vkon kesätyöpaikkaa jonnekkin muualle. Mulla ei ole mitään tietoa mistään muusta kuin että työ kestää 3 viikkoa. Olen 15 vuotias, elokuussa 16.

• kesätyöläinen

Itse olen ollut nyt pari kesää ruukilla töissä ja hyvin olen viihtynyt. En tosin ole Raahen tehtaalla vaan toisella paikkakunnalla, mutta luulisin, että asiat ovat Raahessa aika samanlaisia.

Meillä työajat riippuu siitä mitä työtä teet. Päivävuoro on 7-16.30 ja sitä tehdään arkisin, sitten on aamuvuoro 6-14, iltavuoro 14-22 ja yövuoro 22-6. Koska olet vielä alle 18 v. niin luulisin, ettet ainakaan yövuoroa tekisi...

Se mitä työhön kuuluu, selviää tarkemmin vasta työpaikalla, riippuu siitä mihin hommaan sut on valittu. Palkka vaihtelee koulutuksen ja työkokemuksen mukaan. Itse olen tehnyt kesätöitä jo useampana kesänä, ja tuntipalkkakin on lähellä kymmentä euroa. Sinun palkkaasi on vaikea sanoa, mutta kyllä se luultavasti hyvä on. Mielestäni ruukilla kesätyöntekijöiden palkat ovat olleet hyviä.

• kesätyöläinen

Jos olet siis tehtaan puolelle menossa töihin, niin ihan yleisesti voisin vielä tehdastyöstä sanoa, että se koostuu monesti koneiden valvomisesta ja valmistelusta tuotantoa varten. Yleensä työ on varsin leppoisaa, ja hommia joutuu paiskimaan toden teolla lähinnä silloin, kun koneet eivät toimi kunnolla.

• minä

Kannattaa nyt kummiskin huomata, notta työ kestää vaan kolme viikkoa. Siinä ajassa ei mittään ihmeellisiä hommia kannata opettaa, joten veikkaan työn olevan haravointia tai muuta hyödyllistä päivävuorossa. Palkkakin on sit todennäköisesti sen mukaisesti pienemmästä päästä.

• Nimetön

eihän se palkka nyt mitään suurempaa luokkaa voi ollakaan, kun ei minkäänlaista koulutustakaan työhön ole.. mutta kuulemma parempi palkka jos vertaa esim jos on kaupungilla töissä.

• wertyui3

Mikähän on tänhetkinen tilanne?

• kirppu4

Onko teille ilmotettu jo rautaruukilta? itekin sinne hain mut en oo mitää viel kuullu :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe