LAIHDUTUSSESSIO

Innemon

Huomenta vaan kaikille!
Mitenkäs viikko on mennyt?
Itselläni tuli nyt pudotusta - 900grammaa, eli aamun paino oli 85.1 kg. Oli kyllä kiva huomata että alaspäin mennään mutta hiivatin hitaasti. Siitä kiitos xenicalille?
Tänään olisi myös painonvartijoiden punnituspäivä, mutta olen nyt taas kerran ajatellut missata koko kerhon, koska näyttöä ei ole mielestäni riittävästi; olen varma että painoni nousee iltapäivään mennessä sen 1- 2 kiloa kuten minun painoni yleensä nousee, joten se tarkottaa sitä, että pudotusta ei olisi sitten ollenkaan tai peräti plussaa ja sekös sitten taas minua ahdistaa enkä halua maksaa siitä 10,- Kyllähän minä tiedän miten KUULUU syödä, pointti onkin vaan siinä, miten sitä noudatan...
..joten seli seli seli...
Liikunta on myös jäänyt vähemmälle, pyöräillytkään en ole kunnolla varmaan viikkoon, nyt taas sain päähäni punttisalitreenit, mutta saas nähdä miten pitkäjännitteisyyteni riittää...ja huomaan miten inhoan läskistä mahaani....yök!
Mutta hei, aurinkoista viikkoa kaikille; ja yritetään yhdessä!!!

16

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jes! Vaaka näytti tänään 75kg! 16 kiloa ollaan miinuksen puolella. Enää n. 4,5kg niin ollaan normaalipainosen puolella! :) Ja toi 4,5kg olis ihan kiva saada pois heinäkuun alkuun mennessä, katsotaan nyt miten käy...

Tsemppiä kaikille alkaneeseen viikkoon! :)

• Maximamma

Onnittelut meille! Ei olla ainakaan lihottu viime viikolla!

Mullakin taas kilo poissa, mutta riittäähän näitä, vielä 18 kg ainakin.

Tuskastuttavan hidastahan tämä on. Itse kuvittelin, että tässä aluksi lähtis jotenkin ripeämmin, mutta ei. Vähän suunnitellu tässä, että alkaisin Nutrilett-kuurille. Saisko sillä vähän vauhtia tähän alotukseen?

Välillä ahistaa tosissaan, kun miettii, että miten mä itteni oon tähän tilaan päästäny.

• Missäs ryhmäläiset? Kovin on hiljaista ollut tällä viikolla! Olis ihan kiva, että te muutkin kävisitte kertomassa tuloksianne, motivoi meitä muitakin :)

Mulla vaaka näyttää sitä 75 kiloa. Olis ihan kiva jos tämän kuun aikana pystyis vielä puoltoista kiloa saamaan pois, toki olis kiva jos lähtis kakski kiloo, mut se on kyl unelmointia :)

Mutta tänne kuuluu siis ihan tasasen rauhallista. Työasiat kun vielä sais selviksi niin kaikki olis hyvin.. :)

Palaillaan taas..

• verso

Se taiskin olla vaan kuukautiset minkä takia ei paino tippunu viime viikolla vaikka paikat tuntukin hieman kiinteytyneen. Maanantai aamuna vaaka sit vähän heitteli ja näytti välillä 63,9 eli että muutama sata gramma olis tippunu. :) Mut nyt en oo uskaltanu käyä punnittemassa itteeni.. söin eilen vähän pähkinöitä ja sitten rusinoita vähän enemmänkin. Auttakaa, miten mä voisin estää itteeni syömästä niitä?? Karkkia ja tällasta en enää oo syönykään, mut rusinoita on menny ihan kiitettävästi. Se on niin turhauttavaa, kun muuten syön puuroa ja hedelmiä ja muuta terveellistä (Ja vielä tykkään niistä ihan hirveesti:), mut sitten kun syön vähäsen rusinoita niin tulee syötöä koko paketti. Oon niitä ihmisiä, jotka ei vähän otettuaan voi olla syömättä koko pussia..

Sori, piti kyllä käyä jo eilen täällä, mutta oli vähän kiire päivä.
        Iloinen olen teidän kaikkien muiden onnistumisesta. :)

• ostamatta!
        verso kirjoitti:

Se taiskin olla vaan kuukautiset minkä takia ei paino tippunu viime viikolla vaikka paikat tuntukin hieman kiinteytyneen. Maanantai aamuna vaaka sit vähän heitteli ja näytti välillä 63,9 eli että muutama sata gramma olis tippunu. :) Mut nyt en oo uskaltanu käyä punnittemassa itteeni.. söin eilen vähän pähkinöitä ja sitten rusinoita vähän enemmänkin. Auttakaa, miten mä voisin estää itteeni syömästä niitä?? Karkkia ja tällasta en enää oo syönykään, mut rusinoita on menny ihan kiitettävästi. Se on niin turhauttavaa, kun muuten syön puuroa ja hedelmiä ja muuta terveellistä (Ja vielä tykkään niistä ihan hirveesti:), mut sitten kun syön vähäsen rusinoita niin tulee syötöä koko paketti. Oon niitä ihmisiä, jotka ei vähän otettuaan voi olla syömättä koko pussia..

Vanha kikka, mutta toimii edelleen. Yleensä ei tule syötyä sitä mitä ei ole saatavilla.

• verso
        ostamatta! kirjoitti:

Vanha kikka, mutta toimii edelleen. Yleensä ei tule syötyä sitä mitä ei ole saatavilla.

..mää yritän.

• Emiliina
        verso kirjoitti:

Älä Verso ole liian ankara itsellesi! Älä tee liian ehdottomia sääntöjä, koska kielletty hedelmä houkuttaa aina. Anna itsellesi lupa syödä makeaa VÄHÄN.

Määrän rajoittamiseksi kannattaisi ehkä kokeilla sitä, että ostat niitä vähän tulitikkuaskia isompia pieniä rusinapakkauksia, etkä sitten avaa enää toista kun olet yhden tyhjentänyt. (Paras tietysti olisi jos niitä myytäisiin vain aski kerrallaan, mutta sikäli kuin tiedän, pakkauksessa on kymmenen rasiaa.)

Rusinat ovat kuitenkin "pienempi paha" kuin makeiset, koska niissä on sokerin lisäksi kuitua ja rautaa ja muita hivenaineita. Itsekin syön niitä makeisten korvikkeena, mutta määrä jää yleensä pariin kouralliseen.

• ongelma.
        Emiliina kirjoitti:

Älä Verso ole liian ankara itsellesi! Älä tee liian ehdottomia sääntöjä, koska kielletty hedelmä houkuttaa aina. Anna itsellesi lupa syödä makeaa VÄHÄN.

Määrän rajoittamiseksi kannattaisi ehkä kokeilla sitä, että ostat niitä vähän tulitikkuaskia isompia pieniä rusinapakkauksia, etkä sitten avaa enää toista kun olet yhden tyhjentänyt. (Paras tietysti olisi jos niitä myytäisiin vain aski kerrallaan, mutta sikäli kuin tiedän, pakkauksessa on kymmenen rasiaa.)

Rusinat ovat kuitenkin "pienempi paha" kuin makeiset, koska niissä on sokerin lisäksi kuitua ja rautaa ja muita hivenaineita. Itsekin syön niitä makeisten korvikkeena, mutta määrä jää yleensä pariin kouralliseen.

on se että olevat hävyttömän hintaisia. Hinta taisi olla yli 15€/kg noissa pikku rasioissa.
        Itse tekisin niin, että viikolla söisin hedelmiä ja sitten viikonloppuna ostaisin yhden tavallisen lootan rusinoita.

• Emiliina
        ongelma. kirjoitti:

on se että olevat hävyttömän hintaisia. Hinta taisi olla yli 15€/kg noissa pikku rasioissa.
        Itse tekisin niin, että viikolla söisin hedelmiä ja sitten viikonloppuna ostaisin yhden tavallisen lootan rusinoita.

Tuli mieleen tuosta makeanhimosta yleensä: sillä on taipumus iskeä silloin, kun ruokailusta on kulunut vähän liian pitkä aika. Verensokeri on toisin sanoen pudonnut liian alas, ja elimistö toimii silloin, niin kuin sen kannalta on järkevää eli lähettää aivoihin viestin "nyt tarttis saada jotain, mikä nostaa verensokeria nopeasti" - toisin sanoen makeaa.

Jos makeanhimo iskee illalla tai illansuussa, on melkein varma, että kyse on siitä, että on päivä yritetty kärvistellä liian vähällä syömisellä. Oikeasti laihduttajan pitäisi kuitenkin syödä viisi kertaa päivässä, kunnon aamiainen, terveellinen lounas (ja jos lounasaika on myöhäinen, siinä välillä välipalaa), välipala (esim. hedelmä, jugurtti tai pieni voileipä) iltapäivällä, päivällinen ja vielä viimeiseksi kevyt iltapala.

Oma laihtumiseni käynnistyi tänä keväänä juuri sillä tavalla, että rupesin syömään iltapalaa, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Olen siitä päätellyt, että iltapala tasoittaa verensokerin heittelyitä vielä seuraavana päivänäkin ja ehkäisee "mussutushimoa".

• verensokerista
        Emiliina kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta makeanhimosta yleensä: sillä on taipumus iskeä silloin, kun ruokailusta on kulunut vähän liian pitkä aika. Verensokeri on toisin sanoen pudonnut liian alas, ja elimistö toimii silloin, niin kuin sen kannalta on järkevää eli lähettää aivoihin viestin "nyt tarttis saada jotain, mikä nostaa verensokeria nopeasti" - toisin sanoen makeaa.

Jos makeanhimo iskee illalla tai illansuussa, on melkein varma, että kyse on siitä, että on päivä yritetty kärvistellä liian vähällä syömisellä. Oikeasti laihduttajan pitäisi kuitenkin syödä viisi kertaa päivässä, kunnon aamiainen, terveellinen lounas (ja jos lounasaika on myöhäinen, siinä välillä välipalaa), välipala (esim. hedelmä, jugurtti tai pieni voileipä) iltapäivällä, päivällinen ja vielä viimeiseksi kevyt iltapala.

Oma laihtumiseni käynnistyi tänä keväänä juuri sillä tavalla, että rupesin syömään iltapalaa, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Olen siitä päätellyt, että iltapala tasoittaa verensokerin heittelyitä vielä seuraavana päivänäkin ja ehkäisee "mussutushimoa".

Mehän ollaan kaikki erilaisia ja minulla esim hiilariaikoina riitti 3 ateriaa (syömiskertaa) päivässä. Ei ollut himoja eikä kovin ihmeellisiä verensokeri heittelyitäkään (lihoa kyllä onnistuin kun ikä meni yli 30). Koska 3 ateriaa riitti ennenkin, niin nyt VHHn myötä tuo sama määrä riittää ihan hyvin ja entistä helpommin. Voin hyvin lähteä 10:00 aikaan pyöräilemään yli tunniksi ilman että verensokeri heittelee tai että tulisi heikotuksia ja aamupalana on ollut vain pari kuppia kermakahvia. Eli edellisestä syömisestä on aikaa sellaiset 14-15h.

Ihminen on monimutkainen eläin ja jokaisen pitäisi kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten.

• verso
        verensokerista kirjoitti:

Mehän ollaan kaikki erilaisia ja minulla esim hiilariaikoina riitti 3 ateriaa (syömiskertaa) päivässä. Ei ollut himoja eikä kovin ihmeellisiä verensokeri heittelyitäkään (lihoa kyllä onnistuin kun ikä meni yli 30). Koska 3 ateriaa riitti ennenkin, niin nyt VHHn myötä tuo sama määrä riittää ihan hyvin ja entistä helpommin. Voin hyvin lähteä 10:00 aikaan pyöräilemään yli tunniksi ilman että verensokeri heittelee tai että tulisi heikotuksia ja aamupalana on ollut vain pari kuppia kermakahvia. Eli edellisestä syömisestä on aikaa sellaiset 14-15h.

Ihminen on monimutkainen eläin ja jokaisen pitäisi kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten.

Verensokeristani en oikein tiedä, mutta sen tiedän, että tuo makeanhimo yllättää juuri illalla. Tai en ole oikein varma, onko se edes himo makeaan, mutta kun päivällä on töitä tehtävänä ja on muiden ihmisten seurassa, ei edes kaipaa mitään naposteltavaa. Illalla kun on yksin ja kaipaa jotakin mukavaa stressaavan päivän jälkeen, niin tulee monesti syötyä jotakin makeaa tai muuten hyvää.. Voi hyvinkin olla, että syön päivällä liian vähän. Yleensä syön aamupalan, lounaan, välipalan ja iltapalan..ja aamupalakin on joskus pari hedelmää, kun silloin ei ole hirveä nälkä. Eli ongelmani on iltasyöminen.

• sitä että
        verso kirjoitti:

Verensokeristani en oikein tiedä, mutta sen tiedän, että tuo makeanhimo yllättää juuri illalla. Tai en ole oikein varma, onko se edes himo makeaan, mutta kun päivällä on töitä tehtävänä ja on muiden ihmisten seurassa, ei edes kaipaa mitään naposteltavaa. Illalla kun on yksin ja kaipaa jotakin mukavaa stressaavan päivän jälkeen, niin tulee monesti syötyä jotakin makeaa tai muuten hyvää.. Voi hyvinkin olla, että syön päivällä liian vähän. Yleensä syön aamupalan, lounaan, välipalan ja iltapalan..ja aamupalakin on joskus pari hedelmää, kun silloin ei ole hirveä nälkä. Eli ongelmani on iltasyöminen.

söisit illalla ihan kunnon ruuan/iltapalan.
        Vaikka kanaa ja kasviksia, öljyä paistamiseen ja kenties juustoraastetta päälle, mutta ei mitään runsashiilarista.
        Itse söin yhdessä vaiheessa ruuan töiden jälkeen ja sitten oli pakko syödä vielä monta leipää illalla (ja kenties jotain muuta). Nyt syön kevyen välipalan töiden jälkeen ja kunnon ruuan ilta kahdeksan aikaan. Kokonaiskalorit on pienemmät näin, eikä tule mitään napostelua harrastettua.

• Jiiiikooo

Täällä sitä pyöritään. Elämä on niin kiireistä, ettei paljon ehdi miettimään laihduttelua. Paino on edelleenkin sama, mitähän tässä on mennyt, varmaan joku yli kuukausi samoilla kiloluvuilla. Toisaalta olen tyytyväinen, mutta kun sitä matkaa olisi vielä jäljellä noin 10kg! ..mutta annoinhan itselleni aikaa jouluun saakka.

Perjantaina meille tulee koira, ja sitä odotan ihan pähkinöinä! Siitä tulee kasvaessaan oikein oivallinen lenkkikamu, ja liikunnan määrä kasvaa. Ehkä se muutenkin tuo vähän järjestystä ja kurinalaisuutta tähän elämään. Sinänsä kiva, että kun minä teen töitä kotona, niin on siinä sitten joku joka vähän rytmittää elämää.

Ruokailuja pitäis vähän järkeistää. En ole sinänsä syönyt paljon, mutta kotosalla tulee syötyä niin harvoin, niin sitten syö kerralla ehkä isompia annoksia. Täytyy varmaan miettiä tuota juttua uudestaan..

Nyt alkaa parin päivän siivoustalkoot täällä kotona, kevätsiivot on vähän myöhässä. Siinä sitä tulee arkiliikuntaa! :)

Tsemppiä kaikille, ei luovuteta!

Jiko

• Innemon

teille tulee? Minkärotuinen, uros vai naaras? Miten päädyitte kyseiseen rotuun...
        Kerro heti :-)
        Mulla on ollut ihan kauhee koirakuume jo koko talven ja siksi olen niin intsinä asiasta...

• Pippuri

Heippa!

Muuttoa puuhastellessa on mennyt viimeiset pari viikkoa, joten en ole pahemmin päässyt koneelle. Myös paino on tainnut pysyä lähes samana (kehtaanko myöntää, etten ole uskaltanut vaa'alle viikkoo, mutta silloin viimeksi oli lähtenyt -1.5 kg) Tullut kyllä luultavasti jo takaisin. : )

Mietin, josko testaisin tässä joku viikko, viikon nutrilettkuuria, ja toisen viikon vaikka sen rinnalla tavis ruokaa... Onko kokemuksia?

Tehtiin oppilaiden kanssa tänään muuten todella hyvää, mutta kevyttä kana-vihanneswokkia. Oppilaatkin tuntuivat innostuvan siitä, vaikka yleensä kaikki rasvainen jne. on heidän mielestä parasta, etenkin poikien : ) Mutta mausteillakin saa hyvää aikaan... ainakin toisinaan!

Tsemppiä kaikille, ja toivottavasti minullakin on ensi kerralla parempia kuulumisia ; )

• verso

..mutta eikö ookin kauheen näkönen toi nainen tossa mainoksessa, joka mainostaa jotain omenaviinietikkakapseleita tai jotain sellasta.. Siis en mää mitenkään ihmisiä ulkonäon perusteella arvioi, enkä mää tässä sitä tarkotakaan vaan sitä, että tollanenko on naisihanne nykyään..? Siis tiesin, että se ihanne on anorektisen laiha, mutta toi näyttää jo kuvottavalta, kun kylkiluut näkyy ihan selvästi ja rinnat näyttää siltä kun ne olis kiveekin kovempia. Ja siis okei, jos naisihanne on tollanen (tai siis ei ollenkaan okei..), mutta se että tollanen kuva on mainoksessa, jonka pitäis antaa kuva terveestä ihmisestä ja mainostaa jotain joka on terveellistä. Miksi tää maailma on mennyt tällaiseksi..:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      356
      2561
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      436
      2509
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      113
      1412
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1144
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      75
      932
    6. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      841
    7. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      833
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      815
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      118
      770
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      739
    Aihe