Palkankorotuksesta insinööritoimistossa

Insinööri - työkokemusta hi...

Omaan työkokemusta yhteensä hiukan yli vuoden ja nykyisessä työpaikassani, insinööritoimistossa Uudellamaalla olen ollut kohta vuoden töissä.

Olen ajatellut, että työskentelen nykyisellä lähtöpalkallani, noin 2050€/kk(koeajanpalkka) vuoden ja haen sen jälkeen palkankorotusta.

Kysyisinkin, että mikä olisi sopiva palkankorotus euroissa/kk ja kuinka tuosta palkankorotuksesta kannattaisi omalle esimiehelle mennä ehdottamaan? Millä tavalla muut olette yleensä tuon asian hoitaneet?

Tietysti en kysy tai halua vastauksia tyyliin, että vaihda paikkaa jne. vaan asiallisia vastauksia.

Insinööri kumartaa ja kiittää jo etukäteen asiallisista vastauksista!

3

2112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ins

on kokemusta vähän yli 1v ja palkka on vielä sama kuin alussa eli 2000 €/kk, tosin en ole töissä pk-seudulla vaan Lounais-Suomessa, jossa palkat ovat hieman matalammalla tasolla muutenkin. Ajattelin vuoden vaihteessa pyytää 2300 €/kk perustellen sitä sillä, että palkkaa ei nyt joka vuosi kuitenkaan tule lisää pyydettyä, joten ko. summa olisi kohtuullinen vielä muutaman vuoden päästäkin. Tosin pk-seudulla voit mielestäni pyytää enemmänkin, esim. 2500 €/kk, ainakin monet pk-seudulla tuon tienaavat, joilla on saman verran kokemusta. Tai hieman varovaisempi voisi olla jos pyytäisit 2400 €/kk, ei sillä ainakaan kasvojaan menetä!

• Aihetta ainakin olisi.

Lopettakaa nyt nuo insinöörin puuhastelunne jos ette kykynen saamaan edes suositeltavaa alkupalkkaa. Kyllä lähtöpalkan pitäisi olla sellaiset 2400€/kk ja vuoden päästä ainakin satanen lisää.
        Teitä ei ilmeisesti edes hävetä? Menkää vaikka raksalle duuniin niin saatte sen palkakorotuksenne.

• ins
        Aihetta ainakin olisi. kirjoitti:

Lopettakaa nyt nuo insinöörin puuhastelunne jos ette kykynen saamaan edes suositeltavaa alkupalkkaa. Kyllä lähtöpalkan pitäisi olla sellaiset 2400€/kk ja vuoden päästä ainakin satanen lisää.
        Teitä ei ilmeisesti edes hävetä? Menkää vaikka raksalle duuniin niin saatte sen palkakorotuksenne.

Luin insinööriliiton sivuilta, että oliko joka neljäs vai kolmas kun tienaa alle suositellun palkkatason. PK-seudulla olevia ei voi verrata tänne maakuntiin, siellä maksaa asunnotkin 3*enemmän niin miksei sitten palkkakin olisi parempi. Riippuu muuten täysin alasta ja tietenkin työstä mikä on palkka. Insinööri voi saada insinöörille kuuluvasta työstä eri palkkaa riippuen onko alaisia, kuinka suuri vastuu...? On niin paljon eri laatuista työtä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72