Miten alastulo tehdään niin ettei nilkat murru ja joustomatka jaetaan pidemmäksi.
Laskuvarjohyppy
5
2290
Vastaukset
- ja laskeutuminen
Nykyaikaisella varjokalustolla pääsee laskeutumaan erittäin pehmeästi,koska olen itse hypännyt pyöreillä kuvuilla niin siihen aikaan oli tiukka jalkojen yhdessäpitäminen erittäin tärkeää ja laskeutuminen joustettiin kaatumalla,tätä alastuloa harjoiteltiin paljon.
Käsittääkseni myös patjavarjolla laskeutuessa on suotavaa pitää jalat yhdessä.
http://www.seniorskydivers.com/linkit.htm - ja helevetin korkealta
paljon maksaa?
vastatkaa pian tai rahat menee jonnekkin....
plussana olisi tandemparina nainen :) - Hamsori
ns. Höyhennät alastuloasi vetämällä rivakkaasti ohjaimista(roikkuvat remmit) noin lantion tasolle. Jokaisella on oma tasonsa joka määräytää painon ja laskuvarjon koon mukaan. Tämä taso voidaan kokeilla korkeammalla sakkaustestillä, jossa ohjaimet vedetään niin alas kuin mahdollista jolloin varjo sakkaa, ja tuntuu kuin putoaisi selkä edellä. Höyhentäessä EI saa vetää ohjaimia sakkausrajaa asti!
Siinä juttua omasta kokemuksesta ja muistista...- sitten tässä
Alastuloa pehmennetään nykyisillä liitävillä varjoilla ('liitovarjo', 'patjavarjo') vetämällä ohjauslenkkejä alaspäin (kuten edell. viestissä kerrottiin), jolloin varjon takakulma alkaa jarruttamaan liitonopeutta.
Varjon liitokulma hetkellisesti tämän jarruttamisen ansiosta muuttuu, vajoaminen vähenee ja varjon nopeus hidastuu. Oikein ajoittamalla (sopiva korkeus ja jarrutuksen määrä suhteutettuna varjon ominaisuuksiin) tämä 'höyhennys' mahdollistaa pehmeän laskun.
Väärä korkeus tai jarrutuksen voima aiheuttaa että höyhennys tulee liian aikaisin tai liian myöhään, saaden aikaan kovemman alastulon. Liian korkealla tehty höyhennys saa aikaan että vajoaminen alkaa taas kiihtyä ja liian matalalla tehty höyhennys ei ehdi vaikuttaa, jolloin vauhti on vielä kova.
Huomaa: lasku tehdään vastatuuleen!
Tärkeää ensimmäisillä hypyillä on nykyäänkin pitää alastullessa jalat yhdessä ja kaatua oikeaoppisesti. Näin jalat pysyvät ehjänä. Tätä opetellaan kurssilla.
Kurssilla opetetaan myös tätä kevennyksen ajoittamista ja ensimmäisillä hypyillä oppilaalla on radiovastaanotin kypärässä, josta hän kuulee kouluttajan käskemänä loppuvetokäskyn (eli sen 'höyhennys'käskyn. Muutaman hypyn jälkeen oppilas osaa jo ajoittamisen itsekin.
- mmit72
on ihan hyvä osata niin että se on selkäytimessä jos tulee huono tilanne. ennen ainaki opeteltiin peruskurssilla ja osaan sen vieläkin 10 vuoden takaa niin että olen fillarin sarvista lentäessäkin pehmittänyt alastuloa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192695Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701111Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2141098- 401015
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38941- 5928
- 36906
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827