Laskuvarjohyppy

Laskuvarjohyppy

Miten alastulo tehdään niin ettei nilkat murru ja joustomatka jaetaan pidemmäksi.

5

2342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja laskeutuminen

Nykyaikaisella varjokalustolla pääsee laskeutumaan erittäin pehmeästi,koska olen itse hypännyt pyöreillä kuvuilla niin siihen aikaan oli tiukka jalkojen yhdessäpitäminen erittäin tärkeää ja laskeutuminen joustettiin kaatumalla,tätä alastuloa harjoiteltiin paljon.

Käsittääkseni myös patjavarjolla laskeutuessa on suotavaa pitää jalat yhdessä.

http://www.seniorskydivers.com/linkit.htm

• ja helevetin korkealta

paljon maksaa?

vastatkaa pian tai rahat menee jonnekkin....

plussana olisi tandemparina nainen :)

• Hamsori

ns. Höyhennät alastuloasi vetämällä rivakkaasti ohjaimista(roikkuvat remmit) noin lantion tasolle. Jokaisella on oma tasonsa joka määräytää painon ja laskuvarjon koon mukaan. Tämä taso voidaan kokeilla korkeammalla sakkaustestillä, jossa ohjaimet vedetään niin alas kuin mahdollista jolloin varjo sakkaa, ja tuntuu kuin putoaisi selkä edellä. Höyhentäessä EI saa vetää ohjaimia sakkausrajaa asti!

Siinä juttua omasta kokemuksesta ja muistista...

• sitten tässä

Alastuloa pehmennetään nykyisillä liitävillä varjoilla ('liitovarjo', 'patjavarjo') vetämällä ohjauslenkkejä alaspäin (kuten edell. viestissä kerrottiin), jolloin varjon takakulma alkaa jarruttamaan liitonopeutta.

Varjon liitokulma hetkellisesti tämän jarruttamisen ansiosta muuttuu, vajoaminen vähenee ja varjon nopeus hidastuu. Oikein ajoittamalla (sopiva korkeus ja jarrutuksen määrä suhteutettuna varjon ominaisuuksiin) tämä 'höyhennys' mahdollistaa pehmeän laskun.

Väärä korkeus tai jarrutuksen voima aiheuttaa että höyhennys tulee liian aikaisin tai liian myöhään, saaden aikaan kovemman alastulon. Liian korkealla tehty höyhennys saa aikaan että vajoaminen alkaa taas kiihtyä ja liian matalalla tehty höyhennys ei ehdi vaikuttaa, jolloin vauhti on vielä kova.

Huomaa: lasku tehdään vastatuuleen!

Tärkeää ensimmäisillä hypyillä on nykyäänkin pitää alastullessa jalat yhdessä ja kaatua oikeaoppisesti. Näin jalat pysyvät ehjänä. Tätä opetellaan kurssilla.

Kurssilla opetetaan myös tätä kevennyksen ajoittamista ja ensimmäisillä hypyillä oppilaalla on radiovastaanotin kypärässä, josta hän kuulee kouluttajan käskemänä loppuvetokäskyn (eli sen 'höyhennys'käskyn. Muutaman hypyn jälkeen oppilas osaa jo ajoittamisen itsekin.

• mmit72

on ihan hyvä osata niin että se on selkäytimessä jos tulee huono tilanne. ennen ainaki opeteltiin peruskurssilla ja osaan sen vieläkin 10 vuoden takaa niin että olen fillarin sarvista lentäessäkin pehmittänyt alastuloa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      27
      5324
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3885
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3197
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2810
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      285
      1312
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1193
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1139
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      396
      1112
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      214
      1091
    Aihe