Miten alastulo tehdään niin ettei nilkat murru ja joustomatka jaetaan pidemmäksi.
Laskuvarjohyppy
5
2431
Vastaukset
- ja laskeutuminen
Nykyaikaisella varjokalustolla pääsee laskeutumaan erittäin pehmeästi,koska olen itse hypännyt pyöreillä kuvuilla niin siihen aikaan oli tiukka jalkojen yhdessäpitäminen erittäin tärkeää ja laskeutuminen joustettiin kaatumalla,tätä alastuloa harjoiteltiin paljon.
Käsittääkseni myös patjavarjolla laskeutuessa on suotavaa pitää jalat yhdessä.
http://www.seniorskydivers.com/linkit.htm - ja helevetin korkealta
paljon maksaa?
vastatkaa pian tai rahat menee jonnekkin....
plussana olisi tandemparina nainen :) - Hamsori
ns. Höyhennät alastuloasi vetämällä rivakkaasti ohjaimista(roikkuvat remmit) noin lantion tasolle. Jokaisella on oma tasonsa joka määräytää painon ja laskuvarjon koon mukaan. Tämä taso voidaan kokeilla korkeammalla sakkaustestillä, jossa ohjaimet vedetään niin alas kuin mahdollista jolloin varjo sakkaa, ja tuntuu kuin putoaisi selkä edellä. Höyhentäessä EI saa vetää ohjaimia sakkausrajaa asti!
Siinä juttua omasta kokemuksesta ja muistista...- sitten tässä
Alastuloa pehmennetään nykyisillä liitävillä varjoilla ('liitovarjo', 'patjavarjo') vetämällä ohjauslenkkejä alaspäin (kuten edell. viestissä kerrottiin), jolloin varjon takakulma alkaa jarruttamaan liitonopeutta.
Varjon liitokulma hetkellisesti tämän jarruttamisen ansiosta muuttuu, vajoaminen vähenee ja varjon nopeus hidastuu. Oikein ajoittamalla (sopiva korkeus ja jarrutuksen määrä suhteutettuna varjon ominaisuuksiin) tämä 'höyhennys' mahdollistaa pehmeän laskun.
Väärä korkeus tai jarrutuksen voima aiheuttaa että höyhennys tulee liian aikaisin tai liian myöhään, saaden aikaan kovemman alastulon. Liian korkealla tehty höyhennys saa aikaan että vajoaminen alkaa taas kiihtyä ja liian matalalla tehty höyhennys ei ehdi vaikuttaa, jolloin vauhti on vielä kova.
Huomaa: lasku tehdään vastatuuleen!
Tärkeää ensimmäisillä hypyillä on nykyäänkin pitää alastullessa jalat yhdessä ja kaatua oikeaoppisesti. Näin jalat pysyvät ehjänä. Tätä opetellaan kurssilla.
Kurssilla opetetaan myös tätä kevennyksen ajoittamista ja ensimmäisillä hypyillä oppilaalla on radiovastaanotin kypärässä, josta hän kuulee kouluttajan käskemänä loppuvetokäskyn (eli sen 'höyhennys'käskyn. Muutaman hypyn jälkeen oppilas osaa jo ajoittamisen itsekin.
- mmit72
on ihan hyvä osata niin että se on selkäytimessä jos tulee huono tilanne. ennen ainaki opeteltiin peruskurssilla ja osaan sen vieläkin 10 vuoden takaa niin että olen fillarin sarvista lentäessäkin pehmittänyt alastuloa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 553640
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.413080Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1512914SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.722363Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s581869Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1041676Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai681140- 821111
- 511086
Miten tällaista voi tapahtua
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?43994