Harjoittelusta

Tiikeripuu

Sellaista kysyisin, jos joku viisaampi osaisi kertoa; Olen reippaasti ylipainoinen nainen ja painonpudotus meneillään. Käyn kolmesti viikossa kuntosalilla ja kerran viikossa vauhdikkaampaa aerobista. Olen vaan alkanut miettiä, että kannattaisiko minun mieluumin käydä salilla vain kahdesti ja lisätä samalla aerobisen määrää? Olen kyllä saanut hyviä tuloksia kuntosaliharjoittulusta ja olen motivoitunut, mutta aika ja jaksaminen ei riitä paljon enempään liikunnan harrastamiseen. Teen nyt kaksijakoista ohjelmaa ja tuntuu että jos käyn vain kerran per ylä- tai alakroppa niin tuntuu aika vähältä.Tällä hetkellä toinen osa tulee viikonaika kahdesti. Mitäs tuumaatte?j

10

879

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jees, elikä skippaa kolmas salireeni pois ja vaihda tilalle aerobinen liikunta. Uinti,sauvakävely,pyöräily,vaeltaminen metsässä,soutaminen(jos mahdollista),ratsastus tai jopa jooga,pilates.method putkisto... Aerobisten liikuntojen tulisi olla yksi lyhyt kestoinen (1/2 h)kovilla sykkkeillä,yksi normaali kestoinen (45-60min)sellaisilla sykkeillä että hengästyt,mutta pystyt puhumaan vaikka kaverin kanssa sekä yks pitkäkestoinen(60-120min)rauhallisilla sykkeillä. Lihas kuluttaa kyllä enenmmän energiaa kuin läski,mutta jos olet nyt vast aalkutaipaleella painonpudotuksen kanssa,en suosittelsi että ahnehdit liikaa,sillä motivaatio voi olla aika hukassa parin kuukauden päästä! Ruokavaliota voisit muuttaa enemmän proteiini pitoisemmaksi,eli jättäää pastat,perunat ja kumppanit pois,kuitenkin tumma leipä ja puuro aamupalalla olisi hyvät,jotta saisit aamulla heti hiilihydraatteja jotta jaksaisit,mutta muuten tietenkin salaatit,hedelmät ja vähä rasvainen liha ois ehdottomat! Pastan,perunoiden yms jättäminen vaatii aluks totuttelua,mutta ei ole loppujen lopuksoi todellakaan vaikeaa. Suosittelen,oma painoni aínakin tippuu tuolla tavalla. Jees,mut kaks kiertävää salitreeniä ja aerobiset päälle.Muista vaihtaa liikuntalajeja,jottet tylsisty! Tsemppiä!!

• Pekka Poro

Mitä sä sitten syöt, jos et syö perunoita, pastaa tai riisiä? Mun mielestä noiden jättäminen pois on vitun tyhmää ja turhaa.

• fjalkjf
        Pekka Poro kirjoitti:

Mitä sä sitten syöt, jos et syö perunoita, pastaa tai riisiä? Mun mielestä noiden jättäminen pois on vitun tyhmää ja turhaa.

Noi kaikki kannattaa kyllä säilyttää, peruna erityisesti, mutta pasta ja riisi kannattais vaihtaa vain tummiin vaihtoehtoihin :)

• Gotleetti
        fjalkjf kirjoitti:

Noi kaikki kannattaa kyllä säilyttää, peruna erityisesti, mutta pasta ja riisi kannattais vaihtaa vain tummiin vaihtoehtoihin :)

" Noi kaikki kannattaa kyllä säilyttää, peruna erityisesti, mutta pasta ja riisi kannattais vaihtaa vain tummiin vaihtoehtoihin :)"

Ei kannata. Menee rahaa hukkaan ja ero on mitätön.

Enempi vaikuttaa ruoan kokonaisuus. Kannattaa vaikka lisätä reilusti tomaattia. tms.

• Pekka Poro kirjoitti:

Lihaa,kalaa,kanaa,kasviksia,kaikkia proteiini tuotteita.Pasta on limaista,riisi ei maistu miltään eikä perunoita jaksa yksin asuva keittää:)

• Gotleetti kirjoitti:

" Noi kaikki kannattaa kyllä säilyttää, peruna erityisesti, mutta pasta ja riisi kannattais vaihtaa vain tummiin vaihtoehtoihin :)"

Ei kannata. Menee rahaa hukkaan ja ero on mitätön.

Enempi vaikuttaa ruoan kokonaisuus. Kannattaa vaikka lisätä reilusti tomaattia. tms.

Jes,joku on mun puolella!!!

• Gotleetti

" Teen nyt kaksijakoista ohjelmaa ja tuntuu että jos käyn vain kerran per ylä- tai alakroppa niin tuntuu aika vähältä."

Suosittelen että alat treenaamaan salilla kaikki kerralla ... ei tunnu enää liian vähältä.

• Tiikeripuu

Joo, olen jo aikaisemmin tehnyt kahdesti viikossa koko kroppaa kerralla omin ohjein ja minusta se tuntui ihan hyvältä. Ohjaajalta sain kuitenkin kaksjakoisen ohjelman ja nyt olen sitä kuukauden verran noudattanut. En oikeastaan ole erityisemmin huomannut eroa aiempaan.Kuntosaliharjoittelua on nyt yhteensä takana reilut kolme kuukautta.
        Ruokapuoli on jo kunnossa, täysjyvätuotteet käytössä ja perunaa en pahemmin ole koskaan syönyt. Kesällä tarkoitus olisi lisätä kasvisten määrää ja vähentää viljaosastoa.
        Ruoalla painon pudotus onkin tuttua juttua ja liikuntaa olen alkanut harrastaa ihan muutenkin kuin vain painonhallinnan vuoksi joten monipuolisuus ja mielekkyys on tärkeää kun haluan siitä osan elämäntapaa.

• Tiikeripuu kirjoitti:

Joo, olen jo aikaisemmin tehnyt kahdesti viikossa koko kroppaa kerralla omin ohjein ja minusta se tuntui ihan hyvältä. Ohjaajalta sain kuitenkin kaksjakoisen ohjelman ja nyt olen sitä kuukauden verran noudattanut. En oikeastaan ole erityisemmin huomannut eroa aiempaan.Kuntosaliharjoittelua on nyt yhteensä takana reilut kolme kuukautta.
        Ruokapuoli on jo kunnossa, täysjyvätuotteet käytössä ja perunaa en pahemmin ole koskaan syönyt. Kesällä tarkoitus olisi lisätä kasvisten määrää ja vähentää viljaosastoa.
        Ruoalla painon pudotus onkin tuttua juttua ja liikuntaa olen alkanut harrastaa ihan muutenkin kuin vain painonhallinnan vuoksi joten monipuolisuus ja mielekkyys on tärkeää kun haluan siitä osan elämäntapaa.

Elikä hyvin menee! Muista myös hyötyliikunta.Päivittäisenä määränä tunutt vähältä,mutta ajatteleppa koko viikon satsia,yllättävää!

• fyssari

Mielestäni olisi hyvä idea lisätä sitä aerobista liikuntaa. Eli 2x sali ja väh. 2x aerobinen viikossa. Ylimääräisen rasvan saa lähtemään sillä aeobisella, ja sitten lihasmassan lisäminen salilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe