vito oisko pakuksi

immu

suunittelin pakun vaihtoa mersu vitoon onko kokemuksia tyyppivikoja ,kokemuksia

40

24714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itä-Suomessa

      ainakin on huono maine Vitoilla.Tulee "veiviä"koneen kyljestä ulos jne.Odottavat uusia "uhreja"merkkiliikkeen vaihtorivissä.Näillä on yleensä ajettu noin 40000km.Myös se kertoo jotain,miksi niitä on vaihdettu pois.Tällaisia negatiivisiä asioita olen mm.kuullut myös ko.merkin asentajilta.Toivottavasti olen väärässä.Mutta näin on vain asiat kuultu.

      • mersu

        No jos nyt muutamassa vitossa on vikoja niin tarkoittaako se sitä että niitä kaikissa olisi! Osa ihmisistä on tympeätä koulukuntaa että ne yleistävät asioita. Kertokaa joku mulle että onko olemassa autoa jossa EI ole vikoja jne jne.. Luulen että ei löydy.


      • essir

        poika puhuu. Taas joku kummin kaiman velipojan tuttu
        kerto että voi v....u. Katsosit vähän ympärillä
        olevaa maailmaa, tietäisit mitä puhut. Viton koneet
        käy vielä kun moni vastaava paku on uusioraaka-aineena. Eli tässä taas yksi potaskan
        puhuja. Minä yritän etsiä Vitoa vm. 2004 >> mutta
        kaikilla ajettu melkein 100 tuhatta tai yli.
        Mitähän savolaispoeka tarkoittaa 40000 km ja veiviä
        tulee ulos.
        Vito on tehty ajamista varten, eli kaikki ei rahattomat voivat nauttia siitä.


      • ########
        essir kirjoitti:

        poika puhuu. Taas joku kummin kaiman velipojan tuttu
        kerto että voi v....u. Katsosit vähän ympärillä
        olevaa maailmaa, tietäisit mitä puhut. Viton koneet
        käy vielä kun moni vastaava paku on uusioraaka-aineena. Eli tässä taas yksi potaskan
        puhuja. Minä yritän etsiä Vitoa vm. 2004 >> mutta
        kaikilla ajettu melkein 100 tuhatta tai yli.
        Mitähän savolaispoeka tarkoittaa 40000 km ja veiviä
        tulee ulos.
        Vito on tehty ajamista varten, eli kaikki ei rahattomat voivat nauttia siitä.

        Olen nyt ajanut omallani n.30000km (vm.-04) enkä voi sanoa nauttineeni ajosta hetkeäkään.
        Ja mitä tohon mainitsemaasi rahattomuuteen tulee, niin ei kai rahakkaat Vitoa osta, kyllä niillä ajelee etupäässä tälläset keskituloiset.
        Varakkaat voivat ostaa kunnon autoja.


      • vito 110 cdi

        Täällä itäsuomessa vitoa pidetään hienona asiantuntijoiden käyttämänä autona,japsilla ja vanhalla ladalla ajavat kadehtivat vito kuskeja,
        koska tietävät mercedeksen laatu ja teho sekä hintasuhteen olevan kohdallaan


      • mercedes

        vitossa laatu ja hinta sekä kestävyys kohdallaan nm. kokemusta on kaikki joilla ei ole kokemusta
        haukkuvat ovat kuulleet hevosmiesten tietotoimiston uutisia siskon miehen kaiman kummipoika tietää. eli
        Vito on huippupeli ja kestävä en koskaan vaihda muuta merkkiä en voi vaihtaa huonompaan


      • itä-suomessa
        mercedes kirjoitti:

        vitossa laatu ja hinta sekä kestävyys kohdallaan nm. kokemusta on kaikki joilla ei ole kokemusta
        haukkuvat ovat kuulleet hevosmiesten tietotoimiston uutisia siskon miehen kaiman kummipoika tietää. eli
        Vito on huippupeli ja kestävä en koskaan vaihda muuta merkkiä en voi vaihtaa huonompaan

        uskomme mersuun ja niistä vito paras


      • vito 110 cdi

        olet kuullut paskaa ja kateellisten tietotoimiston uutisia Vito paras pakuista


      • vito cdi
        mersu kirjoitti:

        No jos nyt muutamassa vitossa on vikoja niin tarkoittaako se sitä että niitä kaikissa olisi! Osa ihmisistä on tympeätä koulukuntaa että ne yleistävät asioita. Kertokaa joku mulle että onko olemassa autoa jossa EI ole vikoja jne jne.. Luulen että ei löydy.

        olet oikeassa vito huippua uuniperunat toista väittää kuuleensa kaverin kaiman mummolta


      • jahaa

        No johan on. Jos täältä lukemalla tekee päätöksen minkä pakettiauton ostais, niin tulis siihen tulokseen että ei tohdi ostaa mitään.


      • 45465
        ######## kirjoitti:

        Olen nyt ajanut omallani n.30000km (vm.-04) enkä voi sanoa nauttineeni ajosta hetkeäkään.
        Ja mitä tohon mainitsemaasi rahattomuuteen tulee, niin ei kai rahakkaat Vitoa osta, kyllä niillä ajelee etupäässä tälläset keskituloiset.
        Varakkaat voivat ostaa kunnon autoja.

        Mersu nyt on aina ollut "edustusauto"

        Mersua parempia autoja toki on, Jaguar, BMW, Audi, Lamborgini, Ferrari yms... ongelma on vain siinä että kyseiset merkit ei tee tila-autoja isompia pakettiautoja


    • faija

      Ostin 108D/97 Viton 1/2 vuotta sitten.Mittarissa 116 t km. Huoltokirjan mukaan hyvin pidetty.
      Talvella ja kostealla kelillä todettu puhaltimen teho surkeaksi. Varsinkin kuskin puolella tuulilasin vasen reuna ja sivulasin etureuna vaativat kumilastaa ajon alussa. Muutenhan tuo on toiminut ~ 10 tonnia ilman ongelmia, paitsi se mittarivika pienellä nopeudella.

      • MB vito

        Vaihdappa raitisilmasuodatin niin tuulilasin
        kosteus/jäätymis ongelmat poistuvat.
        suodatin löytyy keskipaikan jalkatilasta, koelaudan alta.


      • spedde
        MB vito kirjoitti:

        Vaihdappa raitisilmasuodatin niin tuulilasin
        kosteus/jäätymis ongelmat poistuvat.
        suodatin löytyy keskipaikan jalkatilasta, koelaudan alta.

        Vitossa kyllä toimii perustekniikka, itellä on vanha -98 108d vito ja onhan siinä pikkuvikoja ollut muttei mitään ylitsepääsemätöntä. Ruoste on suuri ongelma näissä vitoissa, itse ostaisin nyt uuden koska sittenhän ei ole ongelmaa koska mersun takuut toimii. Mutta vanhan kanssa saa olla tosi tarkkana.... Ite ostin hyvin meikatun auton ja vuodessa ruostu ihan paskaksi. Kaipa ne on mersulla parantanut ruostesuojausta koska ainakin vanhemmissa vitoissa ja sprinttereissä on ruoste tuttua ja johtuu tehtaan valmistusvirheestä.


      • patu12
        MB vito kirjoitti:

        Vaihdappa raitisilmasuodatin niin tuulilasin
        kosteus/jäätymis ongelmat poistuvat.
        suodatin löytyy keskipaikan jalkatilasta, koelaudan alta.

        Kerrotko vähän tarkemmin tuon raitisilmasuodattimen paikan, vai onkohan autossani ollenkaan paikallaan...? On se meinaan edellisistä autoistani vähä helpommalla löytyny.


      • vito 110 cdi
        patu12 kirjoitti:

        Kerrotko vähän tarkemmin tuon raitisilmasuodattimen paikan, vai onkohan autossani ollenkaan paikallaan...? On se meinaan edellisistä autoistani vähä helpommalla löytyny.

        vitolla jo 98000,ostaessa oli ajettu 100000, 200000 huolto tehty eli latusin remmi vaihdettu kiristäjineen
        yhteensä ajettu 198000 koneeseen lisätty voimaa ja vääntöa, on huippu peli ei mitään häiriötä kulutus jää 6.4 l tasasella ajolla sanon ,että vitolla ajaa elämänsä oarhaat kilometrit,ei pidä välttää vaikka ladakuskit kateellisena tuijottaa


    • antle

      Itselläni on Vito 112 -03 cdi ja on toiminut todella hyvin.Muita pakuja on ollut ducato/hiace ja Vito on kyllä kehityksestä paljon muita edellä.Varaosat on suurin piirtein saman hintasia muihin verrattuna.Suosittelen!

      • tyytyväinen vito fani

        mulla vito 108 vm97 ajettu 305000km ja edelleen tyytyväinen, hyvä ajaa ja pieni kulutus !


    • VW tästä eteenpäin

      ahtoputket irti/halki/rikki
      Polttoainesuuttimet mäsänä
      umpiot vuotaa
      ruoste
      Turbo
      siinä muutamia "vikoja" mut kyllä niistä pääsee yli euroilla hyvä ja tehokas muuten :/

    • kevyttä ajoa

      Olen melko tyytyväinen Vitooni, muutamat asiat kuitenkin ihmetyttää. Yksi sellainen on vaihteiden kankeus talvisisa oloissa, kakkosen päälle saanti tekee tiukkaa. Onko kyse pelkästään öljyjen tahmeudesta? Vito on 06 ja ajettu 80 000, startti vaihdettiin takuuseen, takajouset simahtivat kuukausi sitten (liike 600 € / huoltamo 170 €, kannatti vertailla). Tietenkin talvella kevyt perä vaivaa, onko jollain kokemusta mikä rengasmerkki auttaisi asiassa?

      Syitä miksi valitsin Viton: Hyvin äänieristetty paku, pieni polttoaineen kulutus (kesällä vakionopeuss. n 7 l /100 km)

      [email protected]

    • KAI_SE_ON_VW

      Joo Vitoa olen hakenut , sitä etuvetoista malliia -96 - 2003 ja yleensä niillä on menty ne 300 - 400tkm ja omistajat tuntuu myyvän kun rahat remontteihin ei riitä eli rahamiehet ajaa vitolla.
      Ainakin 8 vitoa olen käynyt kattomassa ja osassa vuotaa kannentiiviste osassa (cdi) mallit on jotain käynnistys /sammutus ongelmia ,suuttimet vuotaa , nafta haisee hyttiin asti , ruostetta toisissa aivan sikana, ei vain jaksa vakuuttaa , tosin noilla kilometreillä ei tietysti uutta autoa saakkaan mutta kun hinnat on silti korkeita.
      No Vitosta ei kyllä voi Mersua puhua kun se tehdäänkin aivan muualla kuin Saksassa.

    • Mustalaisten tekemä

      Mulla ollu noita pakuja useampia ja vielä useampia ajanut. VW on hyvä ajaa ja muutenkin kiva, mutta kallis ja on tuota korjaamistakin riittänyt (kalliit varaosat).
      Ducatossa tilaa ja suht. pieniruokainen, mutta ainakin minun (vm.2001) kova metelöimään ja liukkaalla pienellä kuormalla kuin hiase takaveto (auto meinas viedä kuskia). Hiase karu kiikku ja ruostuu, mutta helppo myydä vanhana, jos ei muuten niin afrikkaan. Ford kovaääninen ja paljon pientä "huollettavaa" esim. pyörän laakerit. Nissani oli myös, tosin pikalämä, eipä toiminut pakkasella (alle -15 astetta). Nyt on Vito, murheita: en tykkää kuudesta vaihteesta, huonot ensiasennusrenkaat (bridgestone) ja onhan se perä vähän kevyt tyhjällä kuormalla. Toisaalta, vakiona Eberit, puoliautomaatti ilmastoinnit, ajonvakautus, hyvät peruutusvalot (hiasessa ja nissanissa niitä ei käytännössä ole), aika hyvät ajovalotkin, aika hiljainenkin ja on nämä kolme ja puoli vuotta toiminut ilman vikoja.

    • 'Pakukuski 78

      Kokemuksia hiaceista, ducatoista, transiteista ja vitoista... Jos pakua laitat niin ota ihmeessä hiace, tekniikka pelaa kuin unelma ja on huolettomia kilometrejä, ainoa järkipaku.. Jos haluat hetkessä puhkiruostuvan laatikkovammasen niin laita sillon vito. Viton eduksi täytyy toki sanoa että se on hyvä ajaa, suht hiljanenkin se on. Ja jos vitoon päädyt niin ota toinen halpa auto varalle niin voit ajaa sille kun vito seisoo korjaamolla.

      • ford miea

        Ja jos auton haluat ota transit 2.5d mekaanisella pumpulla. Toimii kuin kello ja ei huolia ja osat halpoja


      • foord/mb
        ford miea kirjoitti:

        Ja jos auton haluat ota transit 2.5d mekaanisella pumpulla. Toimii kuin kello ja ei huolia ja osat halpoja

        Elkää vaan hiacea ostako niin surkee kiikku ja kovaruokainen. Jos autoa haet vito 2.3d tai transit 2.5d molemmat mekaanisella pumpulla satamiljoonaa kertaa parempia ku vw transporter tai hiace.


      • Pakukuski
        foord/mb kirjoitti:

        Elkää vaan hiacea ostako niin surkee kiikku ja kovaruokainen. Jos autoa haet vito 2.3d tai transit 2.5d molemmat mekaanisella pumpulla satamiljoonaa kertaa parempia ku vw transporter tai hiace.

        Monta Vitoa omistaneena voin kertoa että nykyinen, syksyllä vanhaksi jäävä malli todella hyvä.
        Ei ruostu eikä 68000 kilometrin jälkeen ole ainuttakaan takuuaikaa tarvinnut korjauttaa. Kilometrit
        Mulla tulleet lähes kaikki 2013 aikana. 113cdi 4x4. Viime kesäkuussa tuli 11000 joten tulee autossa istuttua...
        Ensimmäinen Vito mulle oli se ensimmäinen malli vuonna 95 ja siinä oli sitten aivan kaikki vituil...
        Tuulilasi putosi kesken ajon, automaatti hajosi, suuttimet, etupään tukvarret murtuivat.. Jne.
        Ainoa josta en tiedä mitään enkä siten kommentoi on manuaaliaski, sitä ei ole yhdessäkään Vitossa ollut.
        Kommentoidaan tuosta uudesta vitosta sitten vuoden päästä lisää. Aina pelottaa kun tulee kokonaan uusi auto
        Eikä vain facelift.


      • Pakukuski
        foord/mb kirjoitti:

        Elkää vaan hiacea ostako niin surkee kiikku ja kovaruokainen. Jos autoa haet vito 2.3d tai transit 2.5d molemmat mekaanisella pumpulla satamiljoonaa kertaa parempia ku vw transporter tai hiace.

        Monta Vitoa omistaneena voin kertoa että nykyinen, syksyllä vanhaksi jäävä malli todella hyvä.
        Ei ruostu eikä 68000 kilometrin jälkeen ole ainuttakaan takuuaikaa tarvinnut korjauttaa. Kilometrit
        Mulla tulleet lähes kaikki 2013 aikana. 113cdi 4x4. Viime kesäkuussa tuli 11000 joten tulee autossa istuttua...
        Ensimmäinen Vito mulle oli se ensimmäinen malli vuonna 95 ja siinä oli sitten aivan kaikki vituil...
        Tuulilasi putosi kesken ajon, automaatti hajosi, suuttimet, etupään tukvarret murtuivat.. Jne.
        Ainoa josta en tiedä mitään enkä siten kommentoi on manuaaliaski, sitä ei ole yhdessäkään Vitossa ollut.
        Kommentoidaan tuosta uudesta vitosta sitten vuoden päästä lisää. Aina pelottaa kun tulee kokonaan uusi auto
        Eikä vain facelift.


      • jokupakuvaan
        ford miea kirjoitti:

        Ja jos auton haluat ota transit 2.5d mekaanisella pumpulla. Toimii kuin kello ja ei huolia ja osat halpoja

        mun kello ainakin jätättää,ja sitä saa vetää jokapäivä.jos ei ole huolia ni samakai se mitä ne osat maksaa,jos niitä ei tarvi.


    • qweqwqwe

      karmeassa ruosteessa monet uuden kopan takaveto vitot. neliveto kohisee ja rohisee.

    • hiasemies

      No johan taas vanhan aiheen löysitte.
      Mutta vito on kauhee mätä paska,sähkövikoja,jouset katkee,suuttimet vuotaa,
      alusta kolisee jo uutena,kardaanin saa vaihtaa vuosittain,vaihteisto ei kestä.jne,
      Ja mainitaan vielä kerran että RUOSTUU KÄSIIN. Joo ja kauhee sisämelu,suuri kulutus sekä muutoinkin aika surkea ajettava.
      Ostohinta tähtitieteellinen ja liikkeestä kun ajaa ulos ei oo enää minkään arvoinen,
      eikä kukaan järkevä tommosta edes huoli.
      Hiace sen sijaan on tuon vastakohta, en äkkiseltään keksi mitään moitteita.
      Vieläpä jää hiacen omistajalle jemmaan vuosittain ainakin etelänmatkan verran.
      Vito kuski kantaa ne rahat marmori varaosatiskille ja korjaamolle.

    • Piirinuohooja

      Täälläkin taas Hiaceuskoa tarjolla.Muut vääräuskoisia.

    • Europekuski

      Ei ole muuta kokemusta kun se, mitä liikenteessä näkee niin näyttäisi olevan melko herkkä ruostumaan.

    • pakulla kilsoja

      Kyllä takaveto vitolla ajetaan monta hiasea hautaan(lue afrikkaan).
      Jos työkseen joutuu pikku pakulla oikeesti kilometrejä ajamaan,liki ainoa vaihtoehto on vito.
      Hiasella saa korviinsa meluvamman,ja perse puutuu jo parin tunnin ajosta.
      Eipä ole kovin monella taksina hiasea,enkä juurikaan ammattiajossa nähnyt-
      Miksiköhän?Tähän voisi joku hiaseuskovainen antaa kommenttia.

      • UntaNäit

        Mikä vitsi !. Että tuollaisella sähkövikaisella , vinkuvalla , rohisevalla , kolisevalla vitolla ajetaan oikein monta hiacea hautaan. Oot kyllä pahasti harhainen.


    • Bussi

      Eipäs nyt puhuta pehmosia,tiedän tässä lähikylällä kaksi hiace busia takseina.
      Vitoa en edes muista nähneeni taksina,tulee kaiketi vikoineen liian kalliiksi.
      Molemmissa hiaceissa olen matkannu,ja voin sanoa kyydin olevan mahtavaa.
      Jopa kuljettaja nauttii työstään,harvapa pääsee ajelemaan oikealla carsport hiacella.
      Ei ole kuulemma ollut taksirengeistäkään pulaa,sen jälkeen kun transporterit vaihtuivat toyotoiksi.

    • timpurikin

      Eipä niitä vanhoja Espanjan Vitoja missään näy. Ja Afrikkaan niitä ei huolita. Missä ne ovat, vai paalissa ? Kyllä ne taksit ovat VW, tai Sprinttereitä.
      Orivedellä kesällä 850.000 ajettu taksi Hiace, Kardaanin ristinivel vaihdettu ja kansipahvi hapertui niissä lukemissa. Muuten oli tyytyväinen .
      Omassa, 2001 vain hehkut uusittu. Uutena suojattu.
      80 melko hiljasesti leveillä pehmeillä Misukoilla.

    • Tosimersukuski

      Itsellä irtosi vitosta kansi kesken muuttokeikan,vähän rupes vituttaa keskellä korpea.Onneksi oli mukana olutta ja makkaraa

    • laajempinäkökulma

      "Ja mitä tohon mainitsemaasi rahattomuuteen tulee, niin ei kai rahakkaat Vitoa osta, kyllä niillä ajelee etupäässä tälläset keskituloiset.

      Varakkaat voivat ostaa kunnon autoja."


      Köh Köh Köh...
      Varakkaat voivat ostaa mitä haluavat, ei ole väliä, eikä aina tarvitse olla uutta.
      Vaikka olisit lottomiljönääri, ei sinun mikään pakko ole uutta autoa ostaa.

      Näistä "keskituloisista" minä en ymmärrä ensinnäkään mitään, koska
      se rahaa pitää olla säästössä mahdollisimman paljon, paskat minä mistään
      tuloista. Säästöt sen varakkuuden sanoo.

      Ei ne asiat aina niin mene miten suomi24:ssa sanotaan siis oikeassa maailmassa..

    • Getalife

      Kyllä alkaa aina niin vituttaa, kun näitä palstoja lukee.. Kiva olis nähä minkä näkösiä/ikäsiä tyyppejä täällä kommentoi.. Mitä helvetin väliä sillä on, kuka milläkin haluaa ajaa?! Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Kun näitä juttuja lukee, niin ei kyllä vois uskoa, että kellään olisi edes mopokorttia saati auton ajamiseen vaativaa, on sen verran lapsellista paskaa. Jos joku esittää asiallisen kysymyksen, niin vastatkaa asiallisesti ja nimenomaan SIIHEN KYSYMYKSEEN, joka on esitetty, älkääkä ruvetko pilejänne mittailemaan ja kinaamaan/dissaamaan, niin kuin jotkut persesilmättömät pennut. Hankkikaa saatana elämä, niin ei tarvii joka palstalla noita teidän idioottimaisia paskajuttuja lukea!!

      PS. Valvojat vois ottaa linjan ja poistaa jatkossa kaikki postaukset, jotka ei liity oleellisesti esitettyyn kysymykseen. Jaksais moni varmasti paremmin lukee palstaa..

    • merkeissävaltavaterot

      Olennaisinta on saada asianmukaista keskustelua autoista. Ei jokaisen ajattelevan ihmisen ole mielekästä laittaa rahojaan tuottamattomaan korjaamolla seisovaan pakettiautoon, varsinkaan jos on yleisesti tiedossa että ko merkki vähät välittää kaupanteon jälkeen asiakkaistaan.

      Aikuiset ihmiset osaavat suodattaa asioita joita lukevat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2226
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      123
      1305
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1135
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe