Milloin pitäisi punnita?
Jotkut neuvoivat, että aamulla alasti heti vessassa käynnin jälkeen, mutta eikö tuo ole hieman itsensä huijaamista? Meinaan, että aamulla yleensäkin on n. kilon laihempi, koska on ollut 12 tuntia syömättä ja menettänyt hengityksen myötä painoa. Kuintenkin paino ns. normalisoituu päivän aikana sen kilon verran ainakin.
Mie punnitsen yleensä päivällä tai illalla. Pidän sitä jotenkin oikeampana tuloksena. Vai teenkö sittenkin väärin?
Punnitus /milloin?!
17
2759
Vastaukset
- vaakaan :(
Eli itse käyn sekä aamulla (kyllä...alasti ja heti vessassakäynnin jälkeen :) jolloin vaaka näyttää sellasta 57.7 tällä hetkellä, sitten vielä illalla (edelleen...alasti :) jolloin vaaka näyttää siinä 58.4 kumpi näistä nyt on se oikea lukema, luulisin että päälle 58 kuitennii.
- avaus!
Mitä väliä sillä sitten on? Voithan sinä ottaa sen erotuksen huomioon punnitusajasta riippuen.
On täällä oikeitakin ylipaino-ongelmia. Ei tuollainen asenne voi olla enää "normaalia", eihän?- se sinua
noin rupes ärsyttämään, sekun pudotat itsekkin sieltä sadastakilostas kuuteenkymppiin..taitaa olla turhan raskas urakka teikäläiselle vai?
- ja voita väliin.... :)
se sinua kirjoitti:
noin rupes ärsyttämään, sekun pudotat itsekkin sieltä sadastakilostas kuuteenkymppiin..taitaa olla turhan raskas urakka teikäläiselle vai?
Aikas ikäviä ihmisiä liikkeellä taas...
Painonhallinta kun on toki tärkeää kaikille, mutta sellaisille, jotka eivät tiedä mitään kymmenien kilojen pudotuksesta, eivät mielestäni kuulu tällaisille palstoille norkoamaan.
Voisi olla hyvä idea saada normaalipainoisille "laihduttajille" oma sivusto, joilla vertailla omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan. Varsinaisille laihdutussivuille pitäisi kuitenkin olla selkeä painorajoitus! - vastauksen
se sinua kirjoitti:
sait sitten aikaan pitkällisen mietinnän jälkeen, onnittelen sinua siitä!
Et kuitenkaan voi kieltää, että on aivan naurettavaa ja "sairasta" puhua punnituksesta tuollaista sontaa, kun täällä on oikeitakin painonsa kanssa kamppailevia ihmisiä.
Ota sinäkin järkeä edes hitusen mukaan ja lähde vaikkapa lenkille. (en tarkoita HK:n Sinistä) - asenne
ei ole normaalia, minusta aloittaja esitti kysymyksen johon vastattiin, olen samaa mieltä itsekkin että tämä palsta kuuluu myös meille jotka yrittävät tiputtaa tai ovat jo tiputtaneet muutaman kilon, ei täällä missään lue että "tämä palsta on vain yli kymmenen kiloa laihduttaville tai/ja vielä ylipainoisille".
Aloittaja kysyy asiaa, mutta luulen että ihan yksiselitteistä vastausta ei tähän löydy koska paino voi tosiaan vaihdella 05kg-2kg vuorokauden sisällä, mutta ainahan se aamulukema on piristävämpi :o)
- Kikka 6
Minusta aamupaino on kyllä paljon oikeampi kuin minään muuna ajankohtana punnittu. Iltapainohan on täysin riippuvainen päivän aikana syödyn ravinnon määrästä ja painosta. Litra vettäkin painaa jo kilon, joten sitä painoa kertyy päivän aikana helposti paljonkin.
- Eihän sillä
ole mitään merkitystä pitkässä juoksussa milloin punnitsee. Itse punnitsen aamulla ennen syöntiä ja ilman vaatteita. Painon laskua voi seurata parhaiten, kun punnitsee itsensä aina samoissa olosuhteissa. Nyt olen (taas kerran) kaalikeittokuurilla kolmatta päivää ja hyvin menee. Parempi olisi jos osaisi syödä kohtuudella aina, ettei tarvitsisi ottaa näitä kuureja. Mutta kun ei niin ei.
Hyviä kevätpäiviä kaikille. - laihax
No voi helevetti! Kysyin nyt vain mielipidettä milloin kandee itsensä punnita. Ei tarvi ottaa tuollaisesta pulttia. Enkä muuten ilmoittanut missään omaa painoani (se ei tee kysymyksestäni sen tärkeämpää tai vähäpätöisempää, haloo!). Jos rupee jurppiin jotkut aiheet, niin onko niitä pakko lukea ja vielä tulla kommentoimaan?!
Laihduttamista sekin on, jos vaikka yrittää päästä kahdesta kilosta eroon. Kuka on sanomaan, ketkä tällä palstalla saavat aiheita aloittaa ja kommentoida? Tuolla on Lihavuus palsta niille, joilla on oikeita ylipaino-ongelmia. Laihdutuksen ja tämän palstan käyttö pitäisi suvaita kaikille. Jos itseä alkaa ahdistamaan niin voihan olla käyttämättä koko foorumia.- asenneongelma!
Jatka sinä vaan punnitustasi, vaikka varttitunnin välein ja lopeta tuo mussutus.
Asiasta ovat täällä ihmiset sinua ja kaltaisiasi opastaneet. Ja ennen muuta, opettele edes hieman käytöstapoja ja palaa sitten takaisin jos ei vaaka miellytä. Terve! - neitinapsuva-83
asenneongelma! kirjoitti:
Jatka sinä vaan punnitustasi, vaikka varttitunnin välein ja lopeta tuo mussutus.
Asiasta ovat täällä ihmiset sinua ja kaltaisiasi opastaneet. Ja ennen muuta, opettele edes hieman käytöstapoja ja palaa sitten takaisin jos ei vaaka miellytä. Terve!aloittajalle,käy milloin käyt vaa-alla mutta yritä se tehdä noin samaan aikaan,varsinkin jos usein käyt..minä itse käyn kerran viikossa ja aamuisin yleensä,sen muistaa parhaiten ja ei tartte vaatteita riisua kun eivät vielä edes ole päällä =)
- laihax
asenneongelma! kirjoitti:
Asiasta ovat täällä ihmiset sinua ja kaltaisiasi opastaneet. Ja ennen muuta, opettele edes hieman käytöstapoja ja palaa sitten takaisin jos ei vaaka miellytä. Terve!Tuota noin.. edelleenkin olen vain kysynyt mielipidettä milloin kannattaa punnita. En ole missään maininnut kuinka monta kertaa ja milloin itseni punnitsen. Tämä on kolmas viesti jonka tähän viestiketjuun kirjoitin ja kirjoitan vain tällä nickillä.
Käytöstapojen kertaaminen ei tekisi pahaa muillekaan, varsinkaan niille jotka tulevat arvostelemaan muiden "huolenaiheita". Minulla kihahti, koska asialliseen kysymykseen ei voida vastata asiallisesti. - joo-ooo
laihax kirjoitti:
Tuota noin.. edelleenkin olen vain kysynyt mielipidettä milloin kannattaa punnita. En ole missään maininnut kuinka monta kertaa ja milloin itseni punnitsen. Tämä on kolmas viesti jonka tähän viestiketjuun kirjoitin ja kirjoitan vain tällä nickillä.
Käytöstapojen kertaaminen ei tekisi pahaa muillekaan, varsinkaan niille jotka tulevat arvostelemaan muiden "huolenaiheita". Minulla kihahti, koska asialliseen kysymykseen ei voida vastata asiallisesti.Siis ehkä itse luet vaan vastatukset kireään sävyyn, ei kaikki ole sulle rumasti/epäkohteliasti kirjoittaneet. Minun mielestä aamu punnitus on parasta sillä eihän se veden ja ruuan paino ole esim lihavuutta tai vastaavaa. Eli aamulla vaan vaa-alle pissin jälkeen ja mielellään pelkissä pikkuhousuissa.
- Janita
Itse punnitsen aina aamuisin ja _ainoastaan_ kerran viikossa. Jos tuijottelen vaakaa joka päivä, niin hermostun kun tuloksia ei näy heti.
Yleisesti ottaen oon kuullut suositeltavan, että painoaan tarkkailevan tulisi punnita itsensä aamuisin. - jokunen
Jos pidät aamupunnitusta itsesi huijaamisena, niin käy sitten illalla punnitsemassa. Saahan sitä itse tehdä mitä haluaa.
Mutta on se iltapunnituskin omalla tavallaan huijaamista. Jospa ei syökkään koko päivänä niin ei voi tulla painoa lisää. Ja olikos se terveellistä, hmmm. - : ) : ) : )
Ei sillä ole niin väliä mihin aikaan päivästä punnitsee, kunhan vain käy puntarilla samaan aikaan joka päivä. Itse käyn puntarilla aamuisin, koska silloin painooni ei vaikuta se mitä olen syönyt ja juonut, joten pidän sitä oikeana painona. Ja tärkeintähän on että tietää onko laihtunut vai lihonut.
- geri
kun lyöt lapun seinään ja katsot kuukauden päästä tuloksia niin näet painokäyrän ja erotat sieltä vielä viikon kevyimmän päivän koska sellainenkin on olemassa joten aamu on hyvä aika.pääset kärryille missä menet.
zekkaa jos vielä on vanhat mutta hyvät sivut www.bodyplanet.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331