Geelit, trikoot, sykemittarit, kengät,

energiajuomat, palautumisju...

Geelit, trikoot, sykemittarit, kengät, palautumisjuomat, energiajuomat, juoksulasit, juomapullo, juomapulloteline, rannetietokone, erikoisruoka, lisäravinteet, lisähiilihydraatit, proteiinijuomat, proteiinijauheet, hierova nestesaippua, erikoisdeodorantti...?

Alan lehtien perusteella juoksija on hyvä vasta sitten, kun hänellä on nuo kaikki.

Onko sinulla?

Minulla ei vielä ole...

46

1865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuh.

      Mulla on vasta kaksi tuon listan mainitsemaa artikkelia. Prkl, en voi siis juosta, täytyy hölkätä.

      • Anonyymi

        Olen aina liikkunut paljon kukaan ei kertonut esim bakerin kystasta joka on rasitus vamma ja pirullinen. Liikaa ei pidä harrastaa opin kantapään kautta


    • Parrujalka

      Geelit, trikoot(lyhyitä ja pitkiä), sykemittarit, kengät(kenkiä), palautumisjuomat, energiajuomat, pyöräilylasit (lisäksi piilolinssit), juomapullo(t), juomapullotelineet/vyö, rannetietokone, lisäravinteet, lisähiilihydraatit, proteiinijuomat, proteiinijauhee, lippiksiä, paitoja.

      Nuo löytyy minulta pelkästään juoksuun.

      Lisäksi löytyy suksia, neljä polkupyörää (työmatka-, maasto-,hybridi- ja kilpapyörä), rullaluistimet, jääkiekkoluistimet.

      Onhan sitä tavaraa kertynyt vuosien aikana :)

      On sitä kuitenkin tullut vuosien varrella harrastettuakin monenlaista urheilua.

    • Hararara

      Ja sykemittarin avulla alkoi ymmärtämään miten helppoa on kunnon kohottaminen. Ei se ole kieli vyön alla juoksemista.

      • anssi k.

        Sama vika, sykemittari on todella loistava hankinta! Tosi kätsä seurata omia toimintojaan "urheilu"suorituksen aikana. Ja kunto kohoaa!


    • millamagia

      Ei ole. :-)
      Kahdet juoksukengät on ja kolmannet yleislenkkarit joilla hätätapauksessa juokseekin. trikoita löytyy kasa mutta niitä käytän sisäliikuntaankin ja pyöräilyyn. Sykemittari on lainassa kaverilta. Sellaisen hankin kun tämä pitää palauttaa koska haluan seurata energiankulutustani. Juomapullo on, utta sitäkin käytän muussakin liikunnassa. Palautusjuomatiivistettä on, mutta en ole senkään suhteen mikään friikki.
      Muita juttuja tuosta listasta ei ole. Liikuntaan liittyviä juttuja on reppu ja kassi ja kasa pyyhkeitä (yleisessä käytössä muussakin elämässäni). En ole paha varustelija.

      • lenkkareita

        löytyy 8 paria, sykemittari, trikoot, shortsit, teknisiä paitoja, juoksutakki, kunnon sukkia aika läjä, juomavyö, hikinauha, lippis, addun lasit, mut mä olenkin melkein pro. Vielä kun sais vauhtia jostain.


    • kahdet on

      - paljon vihanneksia ja hedelmiä
      - Kengät välttämätön investointi!!!!! kahdet on

      - Olen hyvä juoksija, koska parannusta tapahtuu kuukausittain. Oleellista on juoksumäärät, tehot ja lepo.

    • mutta kun

      Tietokoneita voi harrastaa kotona ja kaikki mömmöt ja taikajuomat voi unohtaa. Mutta muut jutut Jees ja vettä perään. Energiajuomia ja kivennäislisiä tarvitaan vasta helteisillä Maratooneilla, joten perusharrastaja pärjää ilman niitä.

      • vielä tarkennus

        Sykemittari siksi, että oppii juoksemaan tarpeeksi hiljaa, mikäli olet harrastaja, et himourheilija.


    • Löytyy

      Löytyy trikoot,kengät.Ja palautumisjuomat nautitaan yli 10 lenkkien jälkeen.

      • potsi

        Sykemittaria tarvitsee sen ensimmäiset 3kk kunnes alkaa itse tunnistaa 'sykealueet'.

        Kannattaa ennemmin vaikka satsata johonki juoksija 'kirjallisuuteen' (lehdet,kirjat) kuin tuhlailla rahojaan kaikkeen turhanpäiväiseen. :/


      • potsi
        potsi kirjoitti:

        Sykemittaria tarvitsee sen ensimmäiset 3kk kunnes alkaa itse tunnistaa 'sykealueet'.

        Kannattaa ennemmin vaikka satsata johonki juoksija 'kirjallisuuteen' (lehdet,kirjat) kuin tuhlailla rahojaan kaikkeen turhanpäiväiseen. :/

        Näyttäkää minulle ihminen joka käyttää JUOKSULASEJA.

        Niin minä näytän teille Suomen hölmöimmän ihmisen. =(


      • potsi kirjoitti:

        Näyttäkää minulle ihminen joka käyttää JUOKSULASEJA.

        Niin minä näytän teille Suomen hölmöimmän ihmisen. =(

        Oikeat juoksijat käyttävät juoksulaseja 😏


      • CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Oikeat juoksijat käyttävät juoksulaseja 😏

        Näitä löytyy: Juoksukengät, juoksutrikoot, juoksutakki, juoksusukat, juoksuhanskat, juoksupipo, juoksulasit, juoksuvyö, juoksukello, juoksugeelit.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Näitä löytyy: Juoksukengät, juoksutrikoot, juoksutakki, juoksusukat, juoksuhanskat, juoksupipo, juoksulasit, juoksuvyö, juoksukello, juoksugeelit.

        Onko dexal vyö pikku pulloilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko dexal vyö pikku pulloilla?

        Nathan vyö 2x300ml pulloilla. Vyön taskuun mahtuu puhelin ja geelit. Voisi olla isommatkin pullot ja lokerot...


      • CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Nathan vyö 2x300ml pulloilla. Vyön taskuun mahtuu puhelin ja geelit. Voisi olla isommatkin pullot ja lokerot...

        Löytyy myös vanha Nathan juoksuliivi pikku pulloilla, mutta siihen ei älypuhelin mahdu eteen.


    • Anonyymi

      Ei ole.
      Kysy huomenna uudestaan.

    • Anonyymi

      Hankkijan lippalakki ja Kärkkäiseltä hankitut Sport verkkarit. Toimii

    • Anonyymi

      Nyt näkkee lenkillä taasen trikoita ja juomavöitä.
      On tuo immeellistä jotta ei Kupsin verkkareissa vältä lenkkeillä

      • Anonyymi

        Joko juoksette palstan tytöt bikinisortseissa ja urheilurintsikoissa? Suomessa liika kylmä oikealle kesäpukeutumiselle vielä. Heinäkuussa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko juoksette palstan tytöt bikinisortseissa ja urheilurintsikoissa? Suomessa liika kylmä oikealle kesäpukeutumiselle vielä. Heinäkuussa sitten.

        Näin viikko takaperin ukon sortseissa ja lyhkäsessä paidas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin viikko takaperin ukon sortseissa ja lyhkäsessä paidas

        Sama. Tytöt pukeutuu vielä trikoisiin ja takkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Tytöt pukeutuu vielä trikoisiin ja takkeihin.

        Härmän jätkä ei palele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Härmän jätkä ei palele.

        Juu. Kovat partaukot lenkkeilee sortseissa heti kun mittari yli nollan.


    • Anonyymi

      Hesarissa juttu sykemittaririippuvuudesta. Minä en ole riippuvainen. Sykemittari on renkini. Uskollinen palvelija, joka tallentaa lenkit. Ilman menisi lenkit hukkaan.

    • Anonyymi

      En ehkä ole oikea juoksija, mutta keskivertokuntoilijaa paremmin kulkee. Viimeisin tulos puolimarathonilta 1:23. Koskaan en ole sykemittaria tai trikoita käyttänyt. Kengät tarvii kyllä, mutta eipä niidenkään tarvitse olla uusinta uutta.

      Tottakai harrastajille koitetaan myydä kaikenlaista, ja moni tykkää ostella. Ei siinä mitään, mutta mitenkään pakollista se ei ole. Ei ollut Lasse Virenilläkään tietokonetta ranteessa.

      • Anonyymi

        Eikä pomppukenkiä. Niin sitä Lasse kuitenkin juoksi kovempaa kuin tämän päivän pomppukenkätietokonepremiumit.


      • Anonyymi

        Itse juoksen lenkillä aikaa, en kilometrejä. Pärjään sekuntikellon kanssa lenkillä. Puolessa välissä käännyn takaisin. Nykyään lähes kaikki juoksijat ovat GPS:n ja sykemittarin orjia.


      • Anonyymi

        Vau, 1 tunti 23 minuuttia on todella kunnioitettava aika! Saavutuksesi puolimaratonilla on todella vaikuttava. Jokaisella meistä on oma tapamme harjoitella ja saavuttaa tavoitteita. Sykemittarin käyttäminen tai sen puuttuminen ei määrittele sitä, kuinka aito tai "oikea" juoksija olet. Tärkeintä on nauttia liikunnasta ja saada siitä hyvää oloa. Jatka samaan malliin! Mutta muista kuitenkin, että toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas urheiluteknologiasta, mä näistä kaikista, sen takia käytän mittareita tukemaan harjoituksiani.


      • Anonyymi

        Kova aika. Itse olen juossut vain 1.40. Sykemittari on ristiriitainen apuväline huonokuntoiselle. Toisaalta painostaa juoksemaan liian kovaa, että saisi lenkiltä hyvän gps-vauhdin, toisaalta pitäisi noudattaa sykerajoja. Ehkäpä ilman mittaria nämä sujuisivat luonnostaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova aika. Itse olen juossut vain 1.40. Sykemittari on ristiriitainen apuväline huonokuntoiselle. Toisaalta painostaa juoksemaan liian kovaa, että saisi lenkiltä hyvän gps-vauhdin, toisaalta pitäisi noudattaa sykerajoja. Ehkäpä ilman mittaria nämä sujuisivat luonnostaan?

        Muistan ajan, jolloin hankin ensimmäisen gps-trackerin. Tulihan sitä vauhtia liikaa pidettyä ihan liikaa ja vedettyä never easyä. Ilman mittausta olin mennyt rennommin ja hitaammin. Nykyään sitä osaa jo mennä rennosti mittarinkin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan ajan, jolloin hankin ensimmäisen gps-trackerin. Tulihan sitä vauhtia liikaa pidettyä ihan liikaa ja vedettyä never easyä. Ilman mittausta olin mennyt rennommin ja hitaammin. Nykyään sitä osaa jo mennä rennosti mittarinkin kanssa.

        Minulla toimii juuri toisinpäin. Mittaria tarvii siihen, että pysyy vauhti oikeana eikä karkaa liian suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan ajan, jolloin hankin ensimmäisen gps-trackerin. Tulihan sitä vauhtia liikaa pidettyä ihan liikaa ja vedettyä never easyä. Ilman mittausta olin mennyt rennommin ja hitaammin. Nykyään sitä osaa jo mennä rennosti mittarinkin kanssa.

        Nykyään käytän kelloa lenkin aikana vain ajan ja matkan seuraamiseen. Syke ja vauhtidatan tsekkaan vasta lenkin jälkeen. Näin mittari ei vie liikunnan iloa eikä vapauden tunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pomppukenkiä. Niin sitä Lasse kuitenkin juoksi kovempaa kuin tämän päivän pomppukenkätietokonepremiumit.

        Muistan kun olin lapsi 90-luvun alkupuolella niin sille naureskeltiin kun Risto ulmalalla,Harri hänninesellä ja tommy ekblommilla ei oiken tossu kulje arvokisoissa mutta nyky suomalaisia vastaan olisivat kyllä ihan ylivoimaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pomppukenkiä. Niin sitä Lasse kuitenkin juoksi kovempaa kuin tämän päivän pomppukenkätietokonepremiumit.

        Pomppukengillä juoksu rentoa. Askel singahtaa eteenpäin kantapään kautta pyörähtäen. Kateelliset vinkuu kun premiumrunnerit juoksee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pomppukengillä juoksu rentoa. Askel singahtaa eteenpäin kantapään kautta pyörähtäen. Kateelliset vinkuu kun premiumrunnerit juoksee.

        Juu. Itse huomasin jo yli 10v sitten hyvien lenkkareiden edut pitkillä matkoilla. Nyt niitä saa kevyinä ja nopeina.


    • Anonyymi

      saako karhun kierroksella tailwindit talon piikkiin vai pitääkö tuua itse etelästä?

    • Anonyymi

      Jouluksi hommaat

      • Anonyymi

        Ostin black fridaysta juoksulasit jouluksi.


    • Anonyymi

      Trikoot on koska niillä on yksinkertaisesti mukava juosta verrattuna toppahousuihin (talvi) tai löysiin shortseihin (kesä).

    • Anonyymi

      Talvijuoksuhousut. -10C:ssä ainakin vielä menee ilman kerrastoa.

    • Anonyymi

      Geelit = ks. kohta lisähiilihydraatti
      Trikoot = on, liikkuvuus ja lämmittävyys hyvässä balanssissa
      Sykemittari = kello mittaa rannesykkeen
      Palautumisjuoma = ei, tuoreet hedelmät ja normaali ruoka
      Energiajuoma = ei, hirveä määrä lisäaineita
      Juoksulasit = ei ole, huurtuvat mulla
      Juomapullo/teline = fillarissa kyllä, juostessa ei paitsi helteellä
      Erikoisruoka = mitä se on?
      Lisäravinteet = voimaharjoittelussa kreatiini, muuten normaali ruoka
      Lisähiilihydraatti = 1.tyypin diabetes, oman turvallisuuden vuoksi aina on jotain smoothieta ja pastillia matkassa. Muutenkin tällainen "ei tarvi hiilarii" -elvistely on vähän noloa terveelläkin

    • Anonyymi

      Opiskeluaikaan hölkkää aloittaessa ei ollut mitään noita. Oli vain Adidaksen verkkarit ja 40€ lenkkarit.

    • Anonyymi

      Listalta puuttuu juomaliivi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe