Mulla on ongelmana noi ojentajat. Olen kokeillut dippiä, alastyöntöä taljassa, kickbackia, ojentajapunnerrusta, ranskalaista punnerrusta.. Kaikki noi sujuu hyvin niin pitkään kun ei tunnu missään, sitten kun alkaa edes vähän tuntumaan niin en saa enää pidettyä tekniikkaa kunnossa ja liike tuntuu lähinnä jossain rinnassa. Kapealla penkkipunnerruksella olen saanut edes vähän paremmin tuntumaan.
Haukkarit saa helposti turvoksiin ja liikkeet tuntumaan siellä missä pitää, mut noi ojentajat.. Sarjan alku ei tunnu missään, sitten kun alkaa vähän tuntumaan en saa pidettyä oikeata asentoa ja työ siirtyy muualle kuin ojentajiin. Kyynärpäät leviävät väkisin jne.. Onko enää mitään muita liikkeitä? Tai vinkkejä miten sen asennon saisi pidettyä vähän kovemmassakin väännössä..?
Ojentajaliikkeet
5
519
Vastaukset
- sdflkj
siis?! jos teet dippiä, ojentajapunnerrusta, ranskalaista punnerrusta yms, käytät aivan väkisin niitä ojentajia koska kyseiset liikkeet on harvinaisen vaikea tehdä niin ettei ojentajat astuisi peliin.. haluaisin nähdä ranskalaisen punnerruksen tehtävän rinnalla ;)
tee kapeaa penkkiä niin että jätät 1/3 irti rinnasta (pinnat alle), ranskalaisen punnerruksen otsaan tai leukaan ja älä tee kickbackiä ollenkaan, niin kyllä ne ojentajat siitä vahvistuu vaikka tuntumaa ei huomaisikaan. sarjapainojen kasvu on tärkeämpää.- hilppa
Tuossa ranskalaisessa ongelmana on ollut lähinnä se että ne kyynärpäät leviää ja sitten sattuu (jotenkin hermot jää huonosti). Olen tosin vain otsaan tai taaemmas tehnyt, pitää tuohon leukaan sitten kokeilla. Kapeassakin penkissä on aika tarkkaa tuo mihin sen tangon laskee, jos menee vähänkin rinnan alapuolelle niin jo pistelee sormia (hermot varmaan taas..).
Mut kiitti vinkeistä! Huomenna testailemaan :) - alan harrastaja
hilppa kirjoitti:
Tuossa ranskalaisessa ongelmana on ollut lähinnä se että ne kyynärpäät leviää ja sitten sattuu (jotenkin hermot jää huonosti). Olen tosin vain otsaan tai taaemmas tehnyt, pitää tuohon leukaan sitten kokeilla. Kapeassakin penkissä on aika tarkkaa tuo mihin sen tangon laskee, jos menee vähänkin rinnan alapuolelle niin jo pistelee sormia (hermot varmaan taas..).
Mut kiitti vinkeistä! Huomenna testailemaan :)Itse teen ojentajia vaihtelevilla liikkeillä ja painoilla.
Tee ensin isoilla tinoilla vapaammalla tyylillä ja tiputa painoja ja tee paremmalla kontrollilla loput.
Varmasti kasvaa patit käsissä.
Esim. Kapea penkki isot romut, ranskalainen isoilla,
taljaväännöt ja käsipainot pienillä ja puhtaasti.
Vaihda kahvoja ja otetyylejä. Käytä "kyynär-rättejä" jos omistat. Mä käytän aina... tulehtu joskus aika useasti ja moni treeni meni perseelleen sen takia. - sdlkj
hilppa kirjoitti:
Mut kiitti vinkeistä! Huomenna testailemaan :)jos liike tuottaa kipua niin sitä ei tehdä vaan käydään näyttämässä sitä ojentajaa/kyynärpäätä lääkärille sen sijaan että telotaan se pahempaan kondikseen. siellä voi olla joku rasittuma tai muu joka tarvitsee lepoa/hoitoa.
- hilppa
sdlkj kirjoitti:
jos liike tuottaa kipua niin sitä ei tehdä vaan käydään näyttämässä sitä ojentajaa/kyynärpäätä lääkärille sen sijaan että telotaan se pahempaan kondikseen. siellä voi olla joku rasittuma tai muu joka tarvitsee lepoa/hoitoa.
asennon saa pidettyä oikeana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855