"Juoksijan polvi"

vaivainen

Millä keinoin pääsen eroon tästä vaivasta? Kyseessä on siis vas. polven ulkosyrjän jänne. Olen kokeillu tulehduskipulääkekuuria, kylmähoitoa, venyttelyä, pelkkää lepoa jne mutta aina alkaa jossain vaiheessa uudelleen vaivaamaan, jonka jälkeen esim portaiden nousu tai lasku on melkein mahdotonta. Kengissä ei vikaa ole jos ei sitten juoksutekniikassa. Olen juossut pääasiassa mäkisillä hiekkateillä.

7

10077

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivasta

tänään hierottiin reidet ja kyllä jotain ihmettä tapahtui kun kireys loppui lähes siihen paikkaan.

- Suosittelen käymään säännöllisesti hieronnassa
      - harjoita myös muilla tavoilla alakropan lihaksia kuin pelkästään juoksemalla (lähentäjät,loitontajat, etu/takareidet)
      - KÄY STRETCHING JUMPASSA lämmittely pelkästään hölkällä ei avaa kireitä lihaksia, stretching jumpassa taaseen tehdään monipuolisemmin lämmitykset

Jos vain juokset käy kuten kaikille kuntoilijoille, seinä tulee ennemmin tai myöhemmin vastaan, ja siihen loppuu kuntoilu joksikin aikaa. Eli kyllä aikaa pitää löytyä monipuoliseen kuntoiluun tai tulee näitä "sairaslomia".

• Polvesta

Ne mäkiset reitit ei varmaan oo kyllä hyväksi tolle polvelle. Mä jouduin kans paranteleen samaa vaivaa pitkään ja loppujen lopuksi lepoo ja vielä lepoo auttoi. Kauhee menohalu olis ollu mutta 2 kk täysin juoksematta autto. Jalan lihaksia oon nyt yrittäny harjottaa ja tuntuu, että polvivaivat on hellittäny.

• työmies

Itselläni oli sama vika monta vuotta, hieronta ja kylmägeeli eivät auttaneet.Kävin alan asiantuntijan luona. Hän tutki juoksu askellustani ja totesi sen vääräksi. Minulle tehtiin uudet pohjalliset , jotka korjasivat väärän askellukseni. Polvikivut loppuivat kokonaan.

• askeltaja

minulla kyseinen vaiva ilmaantui tossujen vaihdon yhteydessä ja syynä oli kipeytyneen jalan liiallinen pronaatiotuki. Tällähetkellä toisessa jalassa on pronaatiota tukeva tossu ja toisessa neutraali ja ei ole enää kipeytynyt.

• riina-liina

Itse olen löytänyt avun hierojalta. Reiden ulkosyrjällä olevan kalvon liika kireys aiheutti tulehduksen polveen. Nyt käyn säännöllisesti urheiluhierojalla, joka venyttää tuota kalvoa. Omatoimisesti sen venyttely ei tunnu millään kunnolla onnistuvan.

• tuuli-luuli

Tuntuu, että usein se venyttely olisi se helpotus. Itselläni ollut sama vaiva ja tuntuu, että alkaa hiukan helpottaa, kun vain jaksaa venytellä etenkin ulkoreittä. Yksi hyväksi kokemani asento on laittaa kipeä jalka noin 90 asteen kulmaan lattialle makaamaan ja toinen jalka taaksepäin ja nojailla siitä sitten ylävartalolla koukussa olevan jalan päällä. Koukussa oleva jalka on siis kokonaan lattiaaa vasten. Käsillä voi tukea, jollei pysty nojaamaan koko painolla. Tuntuu mielestäni ulkoreidessä. Tosin itsellenikin on fysioterapeutti sanonut, ettei ulkoreittä oikein saa venytettyä itse.

• Itselläni

Pakaroiden ja reiden ulkosyrjän venyttelyn ohella tukipohjallisten hommaaminen..pronaatiotuki minulla on juoksukengissäni, mutta tukipohjallinen auttoi vieden vaivan pois..(tulee kylläkin uudestaan jos jolkuttelee huonoilla kengillä pitemmän lenkin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1476
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      916
    5. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      12
      892
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      858
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      821
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      74
      732
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe