http://www.thailandmarathon.org/
Tavoitteeni on juosta maraton seuraavan Thaimaanreissuni aikana. Olen juossut siellä ennenkin, mutta vain normaalitreenejäni. Aivan fantastista, voin sanoa! Kesäisin lämpöä on päivällä 38, illalla 35 ja yöllä 30 ja kosteus aivan omaa luokkaansa. Talvella lukemista voi ottaa n. 8 astetta pois.
Onko muita kiinnostuneita tai onko joku jopa käynyt jo juoksemassa?
•THAILANDMARATHON•
12
741
Vastaukset
- juoksija nn
kuuleshan nyt! ei voi sanoa edes juoksijaksi jos ei ole kokenut ainuttakaan thaimaan maratonia! ja nuo maratonit alkaa aamulla klo 4 aikoihin. talvella lämpötila ainakin khon kaenissa jää pariinkymmeneen asteeseen.pattayalla meri lämmittää yölläkin ja ollaan lähella 30 astetta.mutta se kosteus!!! mun mielestä siinä ei ole mitään että juoksee maratonin täällä kylmässä pohjolassa.maratonin esi-isäkin juoksi lämpimässä...tosin thaimaata selvästi kuivemmassa ilmastossa. vasta silloin ymmärtää mistä maratonissa on kyse. siksi siis suomen maratoneja ei voida laskea.
- -ninnea-
Täällä on yksi tyttö joka on menossa Thaimaahan juoksemaan... Enpä ole montaa suomalaista siellä nähnyt, eniten ehkä Pattayan maratonilla ja toisena tuo upea Khon Kaenin maraton.
Suosittelen tuota kisapaketin ostamista. Siinä on kaikki mitä tarvitsee tankkaamiseen.
Mihin kohtaa matkaanne juoksu osuu? Itse menen neljäksi viikoksi ja juoksu on kolmannen viikon lopussa. Näin ehtii tottua lämpöön ja kosteuteen sekä vielä palautua ennen kotimatkaa. - Henna85
-ninnea- kirjoitti:
Täällä on yksi tyttö joka on menossa Thaimaahan juoksemaan... Enpä ole montaa suomalaista siellä nähnyt, eniten ehkä Pattayan maratonilla ja toisena tuo upea Khon Kaenin maraton.
Suosittelen tuota kisapaketin ostamista. Siinä on kaikki mitä tarvitsee tankkaamiseen.
Mihin kohtaa matkaanne juoksu osuu? Itse menen neljäksi viikoksi ja juoksu on kolmannen viikon lopussa. Näin ehtii tottua lämpöön ja kosteuteen sekä vielä palautua ennen kotimatkaa.Olen menossa ensimmäiselle maralle Tukholmaan parin viikon päästä:) en halua juosta yhtäkään Suomessa vaan tavoitteena on aina juosta ulkomailla :0)
Itsekin haluaisin Thaimaan maralle, just nättiä! Mitä maksaa kyseinen matkapaketti? ja onko vaikeeta juosta kun on niin kostea ilma?
Itse olen käynyt kerran Thaimaassa (Krabilla) ja oli kyllä kaunista!=)
hauskaa maraa kaikille sinne thaikkuihin! - maantieperhonen
Henna85 kirjoitti:
Olen menossa ensimmäiselle maralle Tukholmaan parin viikon päästä:) en halua juosta yhtäkään Suomessa vaan tavoitteena on aina juosta ulkomailla :0)
Itsekin haluaisin Thaimaan maralle, just nättiä! Mitä maksaa kyseinen matkapaketti? ja onko vaikeeta juosta kun on niin kostea ilma?
hauskaa maraa kaikille sinne thaikkuihin!Muaki kiinnostaa juosta maraton Thaikuissa! Kiinnostais kuulla kokemuksia... Osallistuminen ja pakettien tilaaminen onnistuu kyllä netistä. :)
- Maratonia kunnioittaen
Suomalainen maraton on vain Maratonin suorituksen halveksimista! Kyllä oikea maraton juostaan LÄMPIMÄSSÄ! Ja silloin lämpötila alkaa vähintään kolmosella...
- masahki
Maratonia kunnioittaen kirjoitti:
Suomalainen maraton on vain Maratonin suorituksen halveksimista! Kyllä oikea maraton juostaan LÄMPIMÄSSÄ! Ja silloin lämpötila alkaa vähintään kolmosella...
Minkälaisessa kelissä suurimmat maratonit juostaan? Voin vastata itselleni. Kylmässä. Suurin osa kovista ajoista juostaan keväällä ja syksyllä. Naurattaa kyllä tuollainen jonkun thai-maran hypetys. Japanissakin maratonit juostaan syksyllä tai keväällä. Ehkä joku hölkkääjä voi pitää itseään niin kovana juoksijana, kun on juossut maratonin kuumassa. Maraton ei ole mikään erikoinen suoritus, sen pystyy juoksemaan kuka tahansa terve ihminen. Maratonin juokseminen kovaa on sitten ihan eri juttu.
- Kaukomaratonisti
masahki kirjoitti:
Minkälaisessa kelissä suurimmat maratonit juostaan? Voin vastata itselleni. Kylmässä. Suurin osa kovista ajoista juostaan keväällä ja syksyllä. Naurattaa kyllä tuollainen jonkun thai-maran hypetys. Japanissakin maratonit juostaan syksyllä tai keväällä. Ehkä joku hölkkääjä voi pitää itseään niin kovana juoksijana, kun on juossut maratonin kuumassa. Maraton ei ole mikään erikoinen suoritus, sen pystyy juoksemaan kuka tahansa terve ihminen. Maratonin juokseminen kovaa on sitten ihan eri juttu.
Ja näin siis puhuu henkilö joka ei ole koskaan juossut maratonia lämpimässä.
Käväise joskus vaikka Bangkokin maratonilla 35 asteen lämmössä ja tule sitten sanomaan, että maratonin juoksee kuka tahansa terve ihminen... Useimmilla kun jo pelkkä 4 - 5 tunni oleskelu ulkona tuottaa ongelmia tuossa lämpötilassa ja KOSTEUDESSA!
Älkää koskaan verratko Suomen ja Thaimaan lämpötiloja, koska ne eivät ole mitenkään vertailukelpoisia. Thaimaassa on suomalaisittain suorastaan järkyttävä kosteus! - Thaireissaaja
masahki kirjoitti:
"..keväällä tai syksyllä."
Thaimaassa on lämpöä talvella 32, keväällä 40, kesällä 38 ja syksyllä 35. Ja kuten tuolla edellä on ilmennyt, kosteus on mahtava!
Eli siitä sopii valita "kylmä" eli nopea maratonkeli. :) Taitaa suomipojulla tulla jo paaniikki päälle, kun tulee lentokentältä ensimmäisen kerran ulos löylyyn. "Herrajumala! Eihän täällä voikaan olla ulkona! :D - Thaireissaaja
Henna85 kirjoitti:
Olen menossa ensimmäiselle maralle Tukholmaan parin viikon päästä:) en halua juosta yhtäkään Suomessa vaan tavoitteena on aina juosta ulkomailla :0)
hauskaa maraa kaikille sinne thaikkuihin!Olen juossut Thaimaassa kesäisin, tosin en maratonia mutta normaaleja lenkkejäni. Illalla on helpointa juosta ennen pimeän tuloa. Kesäisin lämpötila on silloin vain 35 eikä aurinko porota. Thaimaassa olen tehnyt sellaisen havainnon, että aurinko ei "ota" samalla tavalla kuin Suomessa. Tämä johtuu siitä, että se paistaa suoraan ylhäältä - tai sen verran pohjoisesta, että mulla menee itä ja länsi sekaisin. Väljä t-paita päälle ja menoksi. Juomaa voi ottaa mukaan, mutta lämpenevät nopeasti ja tiivistyvä kosteus kastelee paikat.
Maratonia varten kannattaa mennä paria viikkoa aikaisemmin tottumaan saunamaiseen ilmaan ettei mene pupu pöksyyn. Maltti on valttia ja tankkaukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Thaikuissa juodaan pullovettä eli ei tarvitse pelätä järjestäjien juomia. Paikalliset juoksevat aika hitaasti, ilmeisesti pienestä koosta johtuen.
Thaimaassa on sellainen valikoima juoksukenkiä, että suomalaisella menee helposti sormi suuhun. Maksoin 15 € sellaisista kengistä mistä Suomessa saa pulittaa ainakin 35 €.
PS. Älkää menkö hakemaan juomaa kaupasta hikisenä...voi tulla kuume! Ostakaa jostain kioskityyppisestä ettei tarvitse mennä sisälle. Tämän olen oppinut, tosin kuume meni yhdessä yössä ohi.
PS. 2. Hikiset (suolaiset) vaatteet pysyvät litimärkinä ulkona ja haisevat sisällä. Käyttäkää pesulapalveluita niin saatte ne kuivattuina takaisin. - masahki
Thaireissaaja kirjoitti:
"..keväällä tai syksyllä."
Thaimaassa on lämpöä talvella 32, keväällä 40, kesällä 38 ja syksyllä 35. Ja kuten tuolla edellä on ilmennyt, kosteus on mahtava!
Eli siitä sopii valita "kylmä" eli nopea maratonkeli. :) Taitaa suomipojulla tulla jo paaniikki päälle, kun tulee lentokentältä ensimmäisen kerran ulos löylyyn. "Herrajumala! Eihän täällä voikaan olla ulkona! :DKyllä tämä suomipoju on thaimaassa juossut. Pisin lenkki on ollut harjoituspäiväkirjan mukaan 35km ja aikaa siihen kului tavalliset 2,5h, siis Thaimaassa. Kerran oon myös kympin juossut paikallisessa kisassa ja siihen taisi kulua hieman yli 35min. Eli jatkakaa vaan sitä hölkkäilyä, minä teen tulokseni viileässä.
- äärimmäisen kiinnostunut
masahki kirjoitti:
Kyllä tämä suomipoju on thaimaassa juossut. Pisin lenkki on ollut harjoituspäiväkirjan mukaan 35km ja aikaa siihen kului tavalliset 2,5h, siis Thaimaassa. Kerran oon myös kympin juossut paikallisessa kisassa ja siihen taisi kulua hieman yli 35min. Eli jatkakaa vaan sitä hölkkäilyä, minä teen tulokseni viileässä.
Kerro lisää, please!
Missä juoksit kympin ja minkälainen tapahtuma mielestäsi oli. Ja paljonko oli aika normaalia huonompi?
- Thaireissaaja
..juossut jonkin verran. Ks. toinen viestini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865199
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h764696Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232464Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241860- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141429- 1851318