Bodycombat

Cidynia

Kävin viime viikolla katsastamassa tämän ja se tuntui hukkaan heitetyltä ajalta. En saanut edes hikeä pintaan, saatika sitten, että lihaksissa olisi tuntunut joltain. Kannattaako jatkaa vai poistua takavasemmalle? Kertokaa omia kokemuksianne.

13

3143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin

hektistä hyppelyä puolelta toiselle. sopii pitkän stressaavan työn orjille, painetaan vielä 8t päivän päätteeksi 1t hirveää hetkutusta...

lihasten ja nivelten rasitus varmaan kovaa sellaisessa rynkytyksessä. kuntonyrkkeily ja taistelulajit sitten eri asioita.

• Miiru

Outoa jos et edes hionnut.
      Minkälaisessa bodycombatissa mahdoit olla. Oliko siinä huono ohjaaja vai eikö se ollut Les Millsin tunti lainkaan? Vai etkö pysynyt mukana?

Mulla on kyllä ihan toisenlaista kokemusta siitä, nimenomaan Les Millsin Bodycombatista. Se on kyllä aerobista ja hikistä hommaa, edellyttäen niinkuin kaikessa liikunnassa, että et löysäile. Lihasten kasvattamista sen ei kuulukaan olla. (Tosin hetkeen en ole sillä tunnilla ollut, joten en tiedä millainen tämä viimeisin ohjelma on).

Olen minäkin ollut ns. boxbic tunnilla, jonka pitäisi muka olla suunnilleen vastaava, mutta siinä en saanut hikeä pintaan. Oli tosi turhauttavaa ja tylsää.

Niinkuin edellinen vastaaja vinkkasi, minä tapaan "hetkutella" koko ajan, siis niitä pieniä nyrkkeilyhyppyjä, you know :)

• Cidynia

Mukana pysyminen ei tuottanut vaikeuksia, tein pikkuhyppyjä koko ajan, kun ei ole tapana mennä löysäilemään tunneille, mutta en siitä huolimatta saanut hikeä pintaan:D Toisaalta voi olla, että se on tarkoitettu ehkä huonokuntoisemmille. En taida kyllä enää mennä sinne aikaani kuluttumaan.

• Miiru

voin sanoa ja taata etten ole huonokuntoinen. Juoksen pitkiä juoksulenkkejä monta krt. viikossa ym ym. ja tätä oon tehnyt jo parikymmentä vuotta..

Mut eiks se tunti sitten ollut Les Millsin, vai eikö se ohjaaja osannut hommaansa?

• kalypson

Ihan loistava laji! Hiki tulee todellakin pintaan kovakin kuntoisella ihmisella ja lihaksia särkee.. liikkeet pitää tehdä oikein eli tekniikka pitää hio, voimaa käytettävä, sekä olla liikkeessä täydellä teholla... se on itestä paljolti kiinni. Itsepuolustushan on treeniä tulevalle, et tarvi siihen välttis kontaktia. Oiva tapa purkaa aggressiot!!

• adnmaänmaet

Combatissa saa painaa sata lasissa alusta loppuun, jos niin haluaa.
        Kun koregrafia on tuttu ja tekniikka alkaa olemaan hallussa, saa vaikka tajun lähtemään, jos muuten vain riittää sisua painaa.
        Nykyinen ohjelma 27 on vielä katutappelumeininkiä, joten agressiot saa purettua takuuvarmasti.
        Ekat kerrat menee tietty opetellessa, joten menepäs aloittaja kokeilemaan uudestaan vaan ja asenteen kanssa!

• Cidynia
        adnmaänmaet kirjoitti:

Combatissa saa painaa sata lasissa alusta loppuun, jos niin haluaa.
        Kun koregrafia on tuttu ja tekniikka alkaa olemaan hallussa, saa vaikka tajun lähtemään, jos muuten vain riittää sisua painaa.
        Nykyinen ohjelma 27 on vielä katutappelumeininkiä, joten agressiot saa purettua takuuvarmasti.
        Ekat kerrat menee tietty opetellessa, joten menepäs aloittaja kokeilemaan uudestaan vaan ja asenteen kanssa!

Olen käynyt nyt 4 tunnilla ja aika pelleilyltä tuntuu edelleen. Olen harrastanut ammattilaistasolla kickboxingia ja Les Millsin bodykombat on mielestäni ihan vitsi. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta itselläni ei tosiaan tule edes hiki koko touhussa. En ole halukas ohjaajaa syyttelemään, koska hän vaikuttaa ainakin ihan ammattilaiselta. Ihmettelen kyllä tosiaan miten juoksija saa siellä hien pintaaan, itse juoksen maratoneja ja kummalta vaikuttaa.

• dgnmaädmaä
        Cidynia kirjoitti:

Olen käynyt nyt 4 tunnilla ja aika pelleilyltä tuntuu edelleen. Olen harrastanut ammattilaistasolla kickboxingia ja Les Millsin bodykombat on mielestäni ihan vitsi. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta itselläni ei tosiaan tule edes hiki koko touhussa. En ole halukas ohjaajaa syyttelemään, koska hän vaikuttaa ainakin ihan ammattilaiselta. Ihmettelen kyllä tosiaan miten juoksija saa siellä hien pintaaan, itse juoksen maratoneja ja kummalta vaikuttaa.

Kickboxing on kickboxingia ja jumppa on jumppaa.
        Jos et ymmärrä näiden eroa, et voi syyttää kuin itseäsi.
        Tottunut liikkuja osaa ottaa hien pintaan lähes tunnilla kuin tunnilla.
        Kaikki ei sovi kaikille, joten pysy ihmeessä siellä metsässä tai maantiellä vaan, jos asenteesi on noin huono.

• Miiru
        Cidynia kirjoitti:

tällä palstalla itsesi paremmuudella, mutta
        turha lässyttä muiden huonosta kunnosta, kun siitä sinulla ei ole mitään käsitystä. Olen varmaan elämäni aikana juossut paljon enemmän kuin sinä. Ärsyttävä ylemmyydentunto sinua vaivaa. Ehkä siksi et saa edes hikeä pintaan kun asenne on jo se että ei täällä kukaan mitään osaa. Minä "Cidynia" olen kick-boxing mestari... ugh...

Eihän Bodycombatissa edes opeteta aidosti itsepuolustusta, sehän on ihan selvää. Turha sinun sinne tunnille sillä asenteella on mennäkään että oppisit "taistelemaan". En ymmärrä miten edes kick-boxing "mestarina" kuvittelet niin. Sehän on päivän selvä että se on tehty helpoksi jokamiehen sovellukseksi, jota voi harrastaa jokainen, hyvällä mielellä.
        Olen minäkin harrastanut karatea ja ymmärrän kyllä selkeästi näiden kahden eron, pitäisi sinunkin se ymmärtää. Jos haluaa harrastaa oikeata kamppailulajeja, silloin pitää tietysti mennä sen lajin pariin, mitä haluaa harjoitella.

Mutta huomaatkos - kaikki muut ovat sitä mieltä että laji on ihan hyvä. Joten olisiko se vika sittenkin "siellä päässä".

• Miiru
        Miiru kirjoitti:

tällä palstalla itsesi paremmuudella, mutta
        turha lässyttä muiden huonosta kunnosta, kun siitä sinulla ei ole mitään käsitystä. Olen varmaan elämäni aikana juossut paljon enemmän kuin sinä. Ärsyttävä ylemmyydentunto sinua vaivaa. Ehkä siksi et saa edes hikeä pintaan kun asenne on jo se että ei täällä kukaan mitään osaa. Minä "Cidynia" olen kick-boxing mestari... ugh...

Eihän Bodycombatissa edes opeteta aidosti itsepuolustusta, sehän on ihan selvää. Turha sinun sinne tunnille sillä asenteella on mennäkään että oppisit "taistelemaan". En ymmärrä miten edes kick-boxing "mestarina" kuvittelet niin. Sehän on päivän selvä että se on tehty helpoksi jokamiehen sovellukseksi, jota voi harrastaa jokainen, hyvällä mielellä.
        Olen minäkin harrastanut karatea ja ymmärrän kyllä selkeästi näiden kahden eron, pitäisi sinunkin se ymmärtää. Jos haluaa harrastaa oikeata kamppailulajeja, silloin pitää tietysti mennä sen lajin pariin, mitä haluaa harjoitella.

Mutta huomaatkos - kaikki muut ovat sitä mieltä että laji on ihan hyvä. Joten olisiko se vika sittenkin "siellä päässä".

vielä ihan rautalangasta vääntäen.. en sanonut myöskään että bodycombat vastaa maratonia... sekin kai pitäisi olla itsestään selvää..

• milla :-)

Se on kyllä ihan sinusta itsestäsi kiinni jos et saa tuosta irti mitään. Useimmille hyväkuntoisillekin tuo on ihan rankkaa liikuntaa ja sitäpaitsi aivan sikahauskaa! :-) Ei kaikista lajeista ja tunneista tarvitse kaikkien tykätä joten käy niillä joista pidät enemmän. Liikunnan kannalta tuo on kyllä ihan hyvä jumppa joten ei kannata mollata turhaa.

• tseimsdiin

kun esimerkiksi televisiosta katsastaa urheilua, niin ei hiki meinaa tulla millään. Eikä kyllä lihaksissakaan tunnu.

Ens kerralla jos menet älä tyydy vain katsastamaan, tee myös jotain.

• combat

jos vaan tekee jotain, eihän se tietenkään tule jos ei tee mitään!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe