Pakkohan tästä aiheesta on nyt tälläkin foorumilla on keskustella.... On nimittäin sen verran historiallinen tilanne kyseessä.
Aivan uskomatonta! Ei meinaan millään käsittää, että Lordi tosiaan teki sen mitä Suomi on yrittänyt 40 vuotta ,eli voittaa euroviisut !
Aivan huippuporukka . 292 pistettä !!!! Se on viisujen kaikkienaikojen piste-ennätys! Kukaan maa ei ole koskaan aikaisemmin saanut niin paljon pisteitä !
Olin alusta lähtien sitä mieltä ,että Suomesta lähti kerrankin maamme viisukarsintojen parhaat ja oikeasti hienoon menestykseen pystyvät edustajat viisuihin, mutta ihan voitosta asti en ainakaan minä sentään uskaltanut unelmoida.
Tuolle loistavalle ja rohkealle bändille todella suo tun voiton, niin paljon he joutuivat kaikenmaailman kohujuttujen ja tekopyhien ruikuttajien riepoteltavaksi (niin suomalaisten, kuin ulkomaalaistenkin taholta) , sen jälkeen, kun Suomen viisukarsinnat voittivat.
Mitäköhän mieltä nämä Lordia häpeävät ja "Koko Eurooppaa nauraa meille"- vouhottajat nyt ovat ? Häpeämässä itseään kenties ? Syytä ainakin olisi .
Lordi voitti euroviisut !!!!
26
1995
Vastaukset
- kuulu
todellakaan tälle palstalle tää aihe.Vai aiotko jotenkin tanssia tätä "musiikkia"?Eikä se ole iskelmää.
Kyllähän täälä oli kommentteja ( eikä ehkä niin kovin ilahtuneita) silloin, kun selvisi kuka
Suomea viisuissa tänävuonna edustaa, joten kyllä kai aiheesta saa nytkin kirjoittaa, kun tuli sentään ainutlaatuisen upea voitto :D
Ja sen verran iloinen olen ,että kyllä mä ainakin voisin vaikka tanssia Lordin biisin tahdissa ja saa se mukaansatempaava biisi jalan ainakin vipattamaan .
Ei tippaakaan kiinnosta jotkut eilen valitut uudet tangomarkkinafinalisistit tämän jälkeen.
Iskelmämusiikki on lempimusiikkiani, mutta kyllä mä sen tajuan ,että sinne viisuihin on ensivuonnakin lähetettävä vähän jotain yhtä räväkkää , eikä mitään iskelmäartistia joikaamaan.
Suomi olisi jo muutama vuosi sitten voittanut viisut, jos olisimme tajunneet ( tai yleisöhän olisi tajunnut, mutta raati ei ) lähettää NightWishin sinne.
- .rita
Nuo joita nimittelet vouhottajiksi ovat tosiasiassa vain ilmaisseet mielipiteensä samalla lailla kuin sinäkin.Ei kellään ole syytä hävetä omaa mielipidettään varsinkaan sitä ertyisesti kysyttäessä.Onhan se tietysti hyvä että Lordi voitti,tottakai,mutta turha puhua musiikista tässä yhteydessä.Itse en tippaakaan ole kiinnostunut eurojoikumisista,pakosta vaan seurannut,mut hyvä jos joku saa kansalliselle itsetunnolleen kohotusta kauan odotetusta voitosta.Ja todellakin,tälle aiheelle on foorumi toisaalla,tää on iskelmämusiikille tarkoitettu.
No, joo mielipiteitä on monenlaisia, mutta kyllä se alkoi ärsyttämään, kun etukäteen lyötiin omaa edustajaa, kun vierastasikaa. Ainakaan turhan hyvästä kannustuksesta ei voinut monia nirppanokkaisia suomalaisia "syyttää".
Kyllä siinä biisissä on ainakin sen verran musiikista kyse ,että siinä on erinomainen ja tarttuvamelodinen kertosäe.
Vaikka tosiasiahan on se ,että Euroviisut ovat viimevuosina menneet kokoajan enemmän ja enemmän showmeiningiksi ja ns. friikkisirkukseksi. Itse musiikki on vaan vähän niinkuin kuokkavieraana. Suomalaiset ovat aiemmin ottaneet aivan liian vakavasti koko euroviisutouhun.
Lordi oli todella piristävä ja edukseen erottuva esiintyjä viisuissa siellä kaikenmaailman alusvaatekekkuloijien joukossa.
Ja fakta on myös se,että Tomi Metsädolla tai Annika Eklundilla ei olisi ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia pärjätä tuolla viisuissa.
Ja jos oikein aletaan nipottajiksi ja ryppyotsaisiksi pilkun n...joiksi ryhdytään, niin ei kai täälä sitten saa tangomarkkinoistakaan keskustella, koska tangohan ei ole iskelmää.- .rita
Justiinax kirjoitti:
No, joo mielipiteitä on monenlaisia, mutta kyllä se alkoi ärsyttämään, kun etukäteen lyötiin omaa edustajaa, kun vierastasikaa. Ainakaan turhan hyvästä kannustuksesta ei voinut monia nirppanokkaisia suomalaisia "syyttää".
Kyllä siinä biisissä on ainakin sen verran musiikista kyse ,että siinä on erinomainen ja tarttuvamelodinen kertosäe.
Vaikka tosiasiahan on se ,että Euroviisut ovat viimevuosina menneet kokoajan enemmän ja enemmän showmeiningiksi ja ns. friikkisirkukseksi. Itse musiikki on vaan vähän niinkuin kuokkavieraana. Suomalaiset ovat aiemmin ottaneet aivan liian vakavasti koko euroviisutouhun.
Lordi oli todella piristävä ja edukseen erottuva esiintyjä viisuissa siellä kaikenmaailman alusvaatekekkuloijien joukossa.
Ja fakta on myös se,että Tomi Metsädolla tai Annika Eklundilla ei olisi ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia pärjätä tuolla viisuissa.
Ja jos oikein aletaan nipottajiksi ja ryppyotsaisiksi pilkun n...joiksi ryhdytään, niin ei kai täälä sitten saa tangomarkkinoistakaan keskustella, koska tangohan ei ole iskelmää.Kukahan siellä oikein on alusvaatteissaan kekkuloinut.Nyt rupeekin harmittamaan kun en oo seurannut ;D toivottavasti joku hyvännäköinen miespuolinen ;D
Ja mitä tulee tangoon,niin tämä on tanssi&iskelmäkeskustelu,joten jollei ole iskelmää niin ainakin taatusti on tanssimusiikkia,se siitä pilkunvillaamisesta.Ja vielä sellainen pointti että kyllähän noista tangokuninkaallisista jossain vaiheessa tulee iskelmälaulajia.
En väitä ettäkö Metsäketo tai Eklund,sen paremmin kuin joku muulla ehdokkaista olis ollut paremmat menestymismahikset,kai sinne tuo örinä sit kannatti laittaa jos voitto on niin epätoivoisen tarpeellinen. .rita kirjoitti:
Kukahan siellä oikein on alusvaatteissaan kekkuloinut.Nyt rupeekin harmittamaan kun en oo seurannut ;D toivottavasti joku hyvännäköinen miespuolinen ;D
Ja mitä tulee tangoon,niin tämä on tanssi&iskelmäkeskustelu,joten jollei ole iskelmää niin ainakin taatusti on tanssimusiikkia,se siitä pilkunvillaamisesta.Ja vielä sellainen pointti että kyllähän noista tangokuninkaallisista jossain vaiheessa tulee iskelmälaulajia.
En väitä ettäkö Metsäketo tai Eklund,sen paremmin kuin joku muulla ehdokkaista olis ollut paremmat menestymismahikset,kai sinne tuo örinä sit kannatti laittaa jos voitto on niin epätoivoisen tarpeellinen.No, valitettavasti kyseessä ei ollut ketään hyvännäköinen miespuolinen, vaan yhden naislaulajan tanssitytöt, jotka olivat unohtaneet kokonaan päälysvaateensa ja korseteissaan ja sukkanauhoissaan kekkaloivat siinä lavalla. Tosin onneksi se esitys ei päässyt varsinaiseen finaliin.
Lordi ei ole mitään örinää, vaan kyllä niistä sanoista saa ihan hyvin selvää. Sellainen kamala blackmetal- musiikki on sitten taas ihan erikseen. SE on örinää.
Sitäpaitsi laulutyyli, jolla Lordin laulusolisti laulaa ei onnistu millään heikolla äänellä, vaan vaatii ääneltä hyvin paljon ,jotta se kestäisi.- .rita
Justiinax kirjoitti:
No, valitettavasti kyseessä ei ollut ketään hyvännäköinen miespuolinen, vaan yhden naislaulajan tanssitytöt, jotka olivat unohtaneet kokonaan päälysvaateensa ja korseteissaan ja sukkanauhoissaan kekkaloivat siinä lavalla. Tosin onneksi se esitys ei päässyt varsinaiseen finaliin.
Lordi ei ole mitään örinää, vaan kyllä niistä sanoista saa ihan hyvin selvää. Sellainen kamala blackmetal- musiikki on sitten taas ihan erikseen. SE on örinää.
Sitäpaitsi laulutyyli, jolla Lordin laulusolisti laulaa ei onnistu millään heikolla äänellä, vaan vaatii ääneltä hyvin paljon ,jotta se kestäisi.Tuo kun sanotaan"ketään"vaikka mun korvissani kuuluisi sanoa"kukaan"on häiritsevää.Voisitko kertoa mulle onko se jossain päin maata murteeseen kuuluva sanonta vaiko ihan kieliopillinen virhe?En oikeesti halua viilata nyt sitä kuuluisaa pilkkua vaan olen kummeksunut asiaa ennenkin joissain viesteissä.
Ja sitten siitä riisuutumisesta,tuosta päätellen siellä on aiemminkin yritetty päästä tehokeinoilla voittoon.Eivät sitten onnistuneet riisuutumalla... - Markoooooooo
Justiinax kirjoitti:
Ja jos oikein aletaan nipottajiksi ja ryppyotsaisiksi pilkun n...joiksi ryhdytään, niin ei kai täälä sitten saa tangomarkkinoistakaan keskustella, koska tangohan ei ole iskelmää."No, joo mielipiteitä on monenlaisia, mutta kyllä se alkoi ärsyttämään, kun etukäteen lyötiin omaa edustajaa, kun vierastasikaa"
SIIS ÄLÄ VIITSI. KUN LUKEE ALOITTAMASIA KESKUSTELUJA NIIN OMA PÄÄTARKOITUKSESI ON MOLLATA KAIKKI ARTISTIT JA ORKESTERIT. EIKÖ NIIN? - täsmälleen
Markoooooooo kirjoitti:
"No, joo mielipiteitä on monenlaisia, mutta kyllä se alkoi ärsyttämään, kun etukäteen lyötiin omaa edustajaa, kun vierastasikaa"
SIIS ÄLÄ VIITSI. KUN LUKEE ALOITTAMASIA KESKUSTELUJA NIIN OMA PÄÄTARKOITUKSESI ON MOLLATA KAIKKI ARTISTIT JA ORKESTERIT. EIKÖ NIIN?Oot kyllä ihan oikeessa.Kyseisen nimimerkin"kannanotot"on yleensä haukkumisia jollei kyseessä ole T.Kansa.
Markoooooooo kirjoitti:
"No, joo mielipiteitä on monenlaisia, mutta kyllä se alkoi ärsyttämään, kun etukäteen lyötiin omaa edustajaa, kun vierastasikaa"
SIIS ÄLÄ VIITSI. KUN LUKEE ALOITTAMASIA KESKUSTELUJA NIIN OMA PÄÄTARKOITUKSESI ON MOLLATA KAIKKI ARTISTIT JA ORKESTERIT. EIKÖ NIIN?No, se nyt on vähän eriasia. Mä EN suureen ääneen kailota tuolla kaupan kassajonoissa tai kirjoittele lehtien yleisönosastoille, että: " kyllä se ja se on sitten ihan kamala esiintyjä, kyllä sitä saa hävetä... yms. "
Jos ja kun mä nyt tänne KESKUSTELUpalstalle olen joistakin laulajista/orkestereista/lauluista kirjoittanut mielipiteeni, niin ei se nyt mun mielestä ainakaan ole ihan sama juttu.
Ja se on ihan ymmärrettävää , että se biisi ja esiintyjät ei ole kaikkien mieleen ja siitä saakin sanoa mielipiteensä, mutta sitten kun aletaan piispoista ja muista kirkonmiehistä lähtien ilman parempaa tietoa solvaamaan ihan perättömyyksiä, kuten Lordia saatananpalvojiksi tms. niin se on väärin ja ihan falskia touhua..rita kirjoitti:
Tuo kun sanotaan"ketään"vaikka mun korvissani kuuluisi sanoa"kukaan"on häiritsevää.Voisitko kertoa mulle onko se jossain päin maata murteeseen kuuluva sanonta vaiko ihan kieliopillinen virhe?En oikeesti halua viilata nyt sitä kuuluisaa pilkkua vaan olen kummeksunut asiaa ennenkin joissain viesteissä.
Ja sitten siitä riisuutumisesta,tuosta päätellen siellä on aiemminkin yritetty päästä tehokeinoilla voittoon.Eivät sitten onnistuneet riisuutumalla...Rita olikin taas näemmä tarkkana, kuin porkkana :) Ihan selvä kieliopillinen virhehän tuo "ketään" on. Oikea muotohan olisi just tuo mainitsemasi "kukaan".
Sorry, tuo virhe aiemmassa kirjoituksessani.- .rita
Justiinax kirjoitti:
Rita olikin taas näemmä tarkkana, kuin porkkana :) Ihan selvä kieliopillinen virhehän tuo "ketään" on. Oikea muotohan olisi just tuo mainitsemasi "kukaan".
Sorry, tuo virhe aiemmassa kirjoituksessani.Eipä tuo nyt niin vaarallista ole ;D kunhan nyt pisti silmään.
- Annabella
Justiinax kirjoitti:
No, se nyt on vähän eriasia. Mä EN suureen ääneen kailota tuolla kaupan kassajonoissa tai kirjoittele lehtien yleisönosastoille, että: " kyllä se ja se on sitten ihan kamala esiintyjä, kyllä sitä saa hävetä... yms. "
Jos ja kun mä nyt tänne KESKUSTELUpalstalle olen joistakin laulajista/orkestereista/lauluista kirjoittanut mielipiteeni, niin ei se nyt mun mielestä ainakaan ole ihan sama juttu.
Ja se on ihan ymmärrettävää , että se biisi ja esiintyjät ei ole kaikkien mieleen ja siitä saakin sanoa mielipiteensä, mutta sitten kun aletaan piispoista ja muista kirkonmiehistä lähtien ilman parempaa tietoa solvaamaan ihan perättömyyksiä, kuten Lordia saatananpalvojiksi tms. niin se on väärin ja ihan falskia touhua.ABBA aikoinaan Ruotsille.
Kohtuutta siihen vouhkaamiseen sillä ne Euroviisut ovat järjestyksellisesti kalliit bileet,ja Suomeassakin on muitakin kuin LORDIN FANEJA,nimittäin no jokainen tietää ,jos haluua tietää..
- tosi hieno-
hieno homma, oon tässä toitotellut itselleni että suomi voitti siis VOITTI euroviisut, siis oikeesti VOITTI! uskomatonta! Nipistäkää mua, mut miten tää lordi liittyy iskelmään ja tanssiin????
- Daniel
Vastauksena tuohon, että kuinka Lordi liittyy tanssiin ja iskelmään. Euroviisuthan ovat kautta aikojen olleet lähinnä iskelmäkilpailu, jonka tarkoituksena on esitellä kunkin maan omaa kansallista musiikkiainesta. Lordi oli mukana mm. TV2 "Estradilla" sarjassa tulleessa Muistathan konsertissa yhdessä Katri Helenan, Fredin ja Marionin kanssa. Siinä "Hard rock hallelujah" äänestettiin kaikkien aikojen euroviisuksi.
- Lordies
No niin, tulipahan ainakin 110%:sti todistettua epäileville Tuomaille, että Hard Rock Halleluja on ehdottomasti aivan oikeutetusti ansainnut Kaikkienaikojen Suomalainen viisubiisi-tittelin, UPEAA !!!! Joten lienemme jatkossa Justiinax tästä asiasta samaa mieltä???
Joo, kyllähän se tässätapauksessa on selvä ,että kun Lordi hommasi ihkaensimmäisen viisuvoiton Suomeen, niin kyllä se on silloin myös tuon kaikkienaikojen Suomalaisen viisubiisi- tittelinkin ihan aiheesta ansainnut.
- Amppari
Mykistävän upea oli tuo Lordin viisuvoitto ! Ansaisivat voiton, bändi vaikuttaa sympaattisilta hirviöiltä ja heidän esityksensä oli parasta viisuissatänävuonna.
Se täytyy kyllä sanoa ,että VIELÄKIN hienompaa olisi ollut jos Suomi olisi voittanut jo silloin, kun viisut olivat vielä todella arvostettu ja korkeatasoinen MUSIIKKItapahtuma ( esim, joskus 70-luvulla).
Nyt se touhu on mennyt aikatavalla sellaiseksi pelleilyksi ja ulkomusikaaliset seikat ovat pääosassa.
Mutta onhan tämäkin ihan hienoa, kun se voitto tuli nyt vuosikymmenien yrittämisen jälkeen.- Tommi
Kyllä Suomikin pärjää kun lähetetään kunnon kamaa,eikä mitään sillanpäitä.
- lahtisenpoika
Euroviisuvoitolla ei ole minkään valtakunnan merkitystä, ei edes musiikin saralla. Musiikin asiantuntijat eivät arvosta kyseistä kilpailua pätkääkään.
Lordin voitto osoitti, ettei Euroviisuissa ole mitään merkitystä itse musiikilla. - Mutterimanteli
mutta mikä on mitallin kääntö puoli?
Todellisuus on tarua ihmeellisempi.
Kuinka suuria uhrauksia joudutaan tekemään ,että saadaan järjestettyä ensi vuonna huippu show täällääkin?Ei nekään halpaa lystiä ole.Voi vaan sanoa ,että pahin on vielä edessä.Vaikka nyt Lordia on siellä ja täällä. - miNä vaan
homma, mutta viinapullon kanssa kulkeminen huonoa mainosta Suomelle...
- ...niin
Todella typerää se pullon heiluttelu samoin kuin se että pistää tupakan sauhuamaan ensitöikseen kameroiden edessä.Junttila mikä junttila,ja ollaan niiin ylpeitä Lordista.
- keisuviisu
...niin kirjoitti:
Todella typerää se pullon heiluttelu samoin kuin se että pistää tupakan sauhuamaan ensitöikseen kameroiden edessä.Junttila mikä junttila,ja ollaan niiin ylpeitä Lordista.
Olen ihan samaa mieltä kanssasi, lahtisenpoika! Onhan se varmasti historiaa tuo voitto, mutta itse laulu ja sen esittäjät varsinkaan eivät meikäläistä innosta. Saa nähdä rupeaako tämä voitto nousemaan niin sanotusti hattuun Lordilla...Halu päästä linnan juhliin vain "työasu" yllä antaa jo siitä viitteitä...
- rienaajax
Kuinka voisin ihailla laulajaa, joka ei voittanut kisoja omilla kasvoillaan...? Ja laulajaa, joka huutaa "halleluja" paholaisen puku yllään? Ja jos saa kutsun Linnan juhliin, pysyköön pois, jos ei voi maskiaan riisua! Itsenäisyyttä pitää voida kunnioittaa ihan omana itsenäänkin! Asiasta saa olla muutakin mieltä, niin musiikista kuin muustakin. Onneksi.
- ruususuni
Ensin oli Sillanpää ja enkelin siivet euroviisuissa, siiten paholaisen naamio...mitähän ensi vuonna? Ettei vain keijukaisia tai joulupukkia..tai miten olis Uuno Turhapuro?
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742