Kielen halkaisu

tappulainen

Tehdäänkö missään päin suomessa kielen halkaisua? Voiko siitä olla jotain haittaa makuaistin suhteen tai muuten? Sit ko kielen alapuolella on se ihmeen kapee kaveri niin voiko sitä leikata poikki? :o.

44

24771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteyttä

      Mad Maxiin Tampereella. Siellä niitä molempia tehdään.

    • väristykset...

      Se on tietenkin jokaisen oma asia mitä kropalleen tekee mut inhotuksen väreet kyllä käy kun ajattelen tuollaista itsensä silpomista.Mikä sellaisessa on hienoa?

      • ........

        onkohan sellanen kiva kun on eläkeiässä?


      • irokeesi
        ........ kirjoitti:

        onkohan sellanen kiva kun on eläkeiässä?

        kun ihminen on tarpeeksi sitä, mitä kielenhalkaisuun tarvitaan, hän tuskin kovin kriittisesti iänkään karttuessa muuttuu. turha olettaa että ne ympäritatuoidut ja silvotut vartalonmuokkaajat yhtäkkiä vanhetessaan menettävät entisen ääripersoonansa ja rauhoittuvat normaalin esimerkkieläkeläisen tasolle.


      • Nimetön

        Mä vaan jostain oon saanu päähäni tällasen ajatuksen ja oon halunnu tehä halkasun jo ainakin 5 vuotta... x) Siinä vaan on koju viehättävä piirre... :)


      • Anonyymi
        ........ kirjoitti:

        onkohan sellanen kiva kun on eläkeiässä?

        Muistoja ne on🥰


    • irokeesi

      mad maxissa tehdään vähän kaikkea. itse ei kieltä kannata nyyppien alkaa halkomaan vaikka jotkut sitä tekevätkin, siinä on hyvin huomattava riski vuotaa kuiviin tai tukehtua turvonneeseen kieleensä. makuaisti ynnä muut eivät muutu, ellei nyt halkaisu mene täysin perseelleen. puhuminenkin luonnistuu yleensä ihan samalla tavalla kuin ennenkin.
      ja kielen alapuolen jänne on helposti leikattavissa, sitä tehdään ihan hammaslääkärissä.

      tuolta vähän infoa. http://wiki.bmezine.com/index.php/Tongue_Splitting_FAQ

      • snow

        Siellä kerrottiin, että se näyttää kivalta. Niinkö? Saakohan muuten kielen kursittua yhteen jos siihen kyllästyy? ihan mielenkiinnosta kyselen =)


      • ...
        snow kirjoitti:

        Siellä kerrottiin, että se näyttää kivalta. Niinkö? Saakohan muuten kielen kursittua yhteen jos siihen kyllästyy? ihan mielenkiinnosta kyselen =)

        Jussi tekee myös kielenhalkaisuja Helsingissä, Paradise tattoo & piercing -liikkeessä.
        http://fabulousparadise.com/

        Myöhemmin jos haluaa kielen umpeen niin menee tietääkseni ihan niin että halkaistut reunat rikotaan ja se alkaa kasvamaan joko itse umpeen tai sitten muutamalla tikillä tms kiinni.


      • noinniin

        olen pitkän aikaa haaveillut tuollaisesta operaatiosta mutta en ole tiennyt että sitä tehdään suomessa. notkeutuuko kieli jos sen alla oleva jänne leikataan vai miten se vaikuttaa kielen käyttäytymiseen?


    • (molemmat)

      yritin kerran ite tota halkaisemista, oli kauheeta, verta suihkus ja lopulta jouduin sairaalaan ommeltavaks... kannattaa harkita vielä, älä ainakaa rupee ite tekemää!!!

      • Tappulainen

        En mene ite itteeni halkomaan... x) (vaikka mieles on käyny) Mut ammattilaiselle tuun meneen lähipäivinä haljottavaks... :D


    • hyi vittu

      kamalaa, miten joku voi ees ajatella tollasta!!! hyihyihyi!!! tuut varmasti katumaan sitä jossain vaiheessa elämääs!!!

      • Tappulainen

        Tuskin tuun katuun... Oon muutenkin sairas ainakin kaveripiirini mielestä... Mut siitä ei puhuta sen enempää...


    • Tappulainen

      Nyt ko tuli puheeks nää omituisuudet niin tietääkö kukaan tehdäänkö hammaslääkärissä tai jossain muualla sellassii torahampaita? x) Sellaset olis meinaan kans kiva hankkia... :P

      • kait tekee

    • blackmagicwoman

      Vielä vajaat 20 vuotta sitten lapsilta leikeltiin kielen jänteitä jos ei osannut sanoa sitä R- tai S- kirjainta oikein.. vieläköhän mokomaa tehdään?

      • nenn-uu

        Lainaus: ''Vielä vajaat 20 vuotta sitten lapsilta leikeltiin kielen jänteitä jos ei osannut sanoa sitä R- tai S- kirjainta oikein.. vieläköhän mokomaa tehdään?''

        itte ainaski tommoseen suostuisin, s-vika ollu aina, nyt kyl parantumaan päin, joka päivä harjotellaan '' ässää'' peilin eesä :D


      • mut
        nenn-uu kirjoitti:

        Lainaus: ''Vielä vajaat 20 vuotta sitten lapsilta leikeltiin kielen jänteitä jos ei osannut sanoa sitä R- tai S- kirjainta oikein.. vieläköhän mokomaa tehdään?''

        itte ainaski tommoseen suostuisin, s-vika ollu aina, nyt kyl parantumaan päin, joka päivä harjotellaan '' ässää'' peilin eesä :D

        Eihän s-vialla oo mitään tekemistä kielijänteen kanssa.Ja r-vikakin johtuu väärästä lausumistekniikasta eikä siis tartte mitään silpomisia tehdä.Tai se on tosi harvinaista.Tiedän kun itse aikuisena opettelin ärrän ja koko lapsuuteni siitä kärsin,ja kas kummaa,siihen olis auttanut se että joku olis viitsinyt vaivautua opettamaan sen mulle.Olen katkera.


      • Falofalo
        mut kirjoitti:

        Eihän s-vialla oo mitään tekemistä kielijänteen kanssa.Ja r-vikakin johtuu väärästä lausumistekniikasta eikä siis tartte mitään silpomisia tehdä.Tai se on tosi harvinaista.Tiedän kun itse aikuisena opettelin ärrän ja koko lapsuuteni siitä kärsin,ja kas kummaa,siihen olis auttanut se että joku olis viitsinyt vaivautua opettamaan sen mulle.Olen katkera.

        Itsellänihän on r-vika ollu aina, enkä ole jostain syystä viitsinyt opetella. Sukunimessä kuitenkin on ärrä ja näin "aikuisena" joutuu sanomaan joka vitun paikkaan ja alkaa ärsyttämään. Saiskohan itsenään niskasta kiinni ja alkais opettelemaan.
        Joo, ja anteeksi paljon tälläinen aiheesta poikkeaminen. Sattu vaan tämä kommentti eteen ku selailin halkomis juttuja. :)


      • asdf

        "Vielä vajaat 20 vuotta sitten lapsilta leikeltiin kielen jänteitä jos ei osannut sanoa sitä R- tai S- kirjainta oikein.. vieläköhän mokomaa tehdään? "

        Oman siskon pojalta ainakin jotain leikeltiin tossa muutama kuukausi sitten, kun on lausumisessa vaikeuksia. Eli kyllä vielä tehdään. Mutta ei johtunut R- ja S- kirjaimen lausumisesta, vaan siitä että lausuu kaiken väärin. Tämän jälkeen alkoi puhe sujua paremmin.


      • tuota hintaa
        asdf kirjoitti:

        "Vielä vajaat 20 vuotta sitten lapsilta leikeltiin kielen jänteitä jos ei osannut sanoa sitä R- tai S- kirjainta oikein.. vieläköhän mokomaa tehdään? "

        Oman siskon pojalta ainakin jotain leikeltiin tossa muutama kuukausi sitten, kun on lausumisessa vaikeuksia. Eli kyllä vielä tehdään. Mutta ei johtunut R- ja S- kirjaimen lausumisesta, vaan siitä että lausuu kaiken väärin. Tämän jälkeen alkoi puhe sujua paremmin.

        niin..onko kellään mitään havaintoa paljon tuo kielen halkaisu sitten maksaa..ite en oo mistään löytänyt mitään hintoihin viittaavaa ;< hintoja kehiin kiiiiitoooooshhh!


      • R-Vikanen
        mut kirjoitti:

        Eihän s-vialla oo mitään tekemistä kielijänteen kanssa.Ja r-vikakin johtuu väärästä lausumistekniikasta eikä siis tartte mitään silpomisia tehdä.Tai se on tosi harvinaista.Tiedän kun itse aikuisena opettelin ärrän ja koko lapsuuteni siitä kärsin,ja kas kummaa,siihen olis auttanut se että joku olis viitsinyt vaivautua opettamaan sen mulle.Olen katkera.

        r vika johtuu joko siitä että on liian iso tai pieni nielu ja siinä ei kyl oo mitään pahaa jos jolloki on r vika (miehellä) nii älä koita hankkiutua eroon siitä tää on kivaa pärrrrrrrisytellä :D ja naiset tykkää :P


      • Anonyymi

        Tehtiin mullekkin, r-vian takia, silti rahisee kuin säkki lekasoraa. Operaatiosta ei oo kuin n. 10 vuotta, hammaslääkärissä.


    • tongue split

      itse mietin jossain vaiheessa kielenhalkaisua, mutta sitten kuulin joitakin faktoja asiasta.
      mm. maksaa n. 300€
      tekeminen kestää n. 30min.
      halkaisun ajaksi kieli puudutetaan, mutta operaation loppupuolella puudutus ei enää vaikuta ja kieleen sattuu aivan prkleesti.
      kun kieli on halkaistu se pitää joka aamu repiä auki n. 2viikon-2kuukauden ajan, koska se umpeutuu.
      Siinä olis jo jotakin tietoo.

      • termari

        halkasu ei kestä 30 min vaan ihan muutaman minuutin..ite valmisteluihin menee paljon kauemmin..
        ja puudutus riittää kyll koko peraation ajan, mut kivut on kyl kovat ku puudutus loppuu..
        ja itellä ei ainakaan kerran päivään repiminen auttanu vaan öisinki oli 3 tunnin välein kello soimassa, et nous ylös repimään auki..
        Mad maxin hinta on 250€ kyseiselle operaatiolle ja siihen kuuluu takuu, koska kieli menee kuitenki umpeen vähän vaikka kuinka repis auki..
        Itellä halkastu 2 kertaa ja viel kolmannen kerran menossa kunhan kerkee :)


      • Anonyymi

        Wau...


    • everyoneloveslary

      Lari tekee Individual Ink nimisessä liikkeessä, turussa. Hiton asiallinen, mukava ja varsinkin ammattitaitonen kehonmuokkaajaukkeli, suosittelen !

    • Jennaaee

      Kieli alkaa kasvaa vähitellen ite takasin joten sitä uudelleenkasvanutta kudosta pitää jonku puolen vuoden päästä vähän trimmata.

    • j0xuz

      paljon mahtaa tuo maksaa????

      • lapsukainen

        Halkaistulla kielellä voi tehdä hauskoja temppuja, mitä ei normikielellä pysty. Kiinnostaisi minuakin... :)


      • nvhfc

        450 euroo ?? luin yhest jutust


      • Anonyymi
        nvhfc kirjoitti:

        450 euroo ?? luin yhest jutust

        Menee luultavasti ajan mukaan hinta


    • Kiinnostunut...

      Miten se itse operaatio tehdään, halkaitaanko kieli kerta vedolla vai vähitellen?

      Ja tossa ku luki nii alko kammottaa enimmäkseen se, et sitä pitäisi olla repimässä koko ajan auki, et olisko mahdollista laittaa siihen halkion väliin jotain mikä estäis sen uudelleen kiinnittymisen?...

    • tonyaaaaa

      Tommonen halkaistu kieli olis ihan kiva, mutta joo; rupes hieman epäilyttään toi sen repiminen aina tietyn ajan välein... D:

    • Kukkeli kuu

      Sattuuks se kielen ite repiminen, jottei umpeen mee?

    • krikkolanriku

      Eikö riitä, että vittusi on halkaistu? Kaikenlaisia älyttömyyksiä, aivovaurion haluja moiset!

    • fhghhf
    • halluuuu

      en tiijä mikä siinä viehättää !
      oisko turussa jotain jotaki paikkaa?
      ja kuinka paljon kysene operaatio maksais :)?

    • mAngo

      kysyin eräässä lävistysliikkeessä kielen halkaisusta ja makuaisti heikkenee 40%, syömisestä tulee kuullemma erittäin hankalaa ja kielen tunto katoaa.

      • ^Lilith

        Mistähän lävistysliikkeestä olet moista tietoa saanut mAngo?


      • shallow1

        sua on kyl kustu silmään ja litrakaupalla


    • joo.oon.tyhmä.:D

      miten se sitte "revitään auki"? otetaan kielen puolista kiinni vaan, vai? :o

    • Anonyymi

      Kieli on sitten kuin kobralla. Halleluijaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe