Sauvojen pituus rullaluisteluun??

Japaduu

Terve, millä laskukaavalla oikean pituiset sauvat luisteluun? Pituus 183 cm.

5

8679

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy laskuri:

Oikea sauvojen pituus saadaan käyttämällä laskukaavaa 0,9 x oma pituus. Sauvojen mitat ovat 2,5 cm välein.

Sauvat tulee aina valita luistelijan tarpeiden mukaan. Kevyessä puistoluistelussa ei sauvalta tarvita samoja ominaisuuksia kuin vauhdikkaassa fitness-tyyppisessä treenaamisessa.

Laskuri antaa 183 pituiselle 165cm pituus suosituksen.

Itse olen 182 ja aiemmin olen vetänyt 'vauhdikkaampaa' 165cm mutta kun vanhat sauvat alkoivat tuntua lakritsilta ja päätin hankkia uudet niin aioin ostaa 167,5cm mutta koska kaupassa ei niitä ollut niin ostin 170 ja ajattelin lyhentää. Mutta nyt kun olen niillä vetänyt niin en niitä kuitenkaan lyhennä tuntuvat ihan sopivan mittaisilta. Hankinta hetkellä kannattaa muistaa että jatkaminen maksaa uusien sauvojen hinnan mutta lyhentäminen on halvempaa, eli mieluummin liian pitkät kuin lyhyet.

• mukaan

eli jos omaa luisteluhiihdon tekniikat suosittelisin kaavaksi 0.86*oma pituus. Tällöin suoritukseen saa hyvän rytmin eikä tarvi kurotella kauas eteen.Tasatahdille voi sitten olla pidemmätjos tykkää sillee mennä, saa olla eri mieltäkin, siteeratakseni nimimerkkiä JTS!

• jts

moni lykkää liian pitkällä kepillä!!ylämäkitehot om poissa..joutuu kurottamaan eteen iha liikaa!
      eikä kerkee pitämää tempoa yllä jos ois tarvetta..riippuu myös paljo hartia ja käsivoimista minkä mittane sauva on!
      mun mielipide on ett sulle on 165 sm aika passeli..eikä yhtää yli!
      kokeile erimittasia..jos on mahollisuus..ja ylämäkeen!!
      kyllä sen huomaa mikä käy!!
      ite oon 170..ja sauva 153..esimerkiksi!!

• Anonyymi

Vanha ketju, mutta aina ajankohtainen aihe, joten jatketaas ketjua.
      Eli luistelutyylin sauvojen pituuden kaavaksi ilmoitetaan useilla sivuilla tuo mainittu "oma pituus * 0,9 + 2,5cm"

Mutta kun kyseistä kaavaa suositellaan suurimmaksi osaksi hiihtoharrastajien keskuudessa luistelutyykin suksille.

Henkilö on luistimet jalassa paljon pidempi kuin sukset jalassa.
      Eli pitäisikö tämä erotus ottaa kaavassa huomioon?

Esim 125mm renkailla olevat luistimet ovat jo melko korkeita, ja ne suksien mukaan mitoitetut sauvat alkaa tuntumaan jo melko lyhkäsiltä.

• Anonyymi

Ei myydä enää. Koirajärjestöjen lobbauksen seurauksena, sama järjestö sai muutettua jopa kevyenliikenteen kävelysäännöt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4327
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      110
      4144
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      36
      4060
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      64
      3909
    5. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3354
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      64
      3228
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      146
      3208
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1582
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1521
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1105
    Aihe