Olen ruvennut itsekseni harjoittelemaan kitaran soittoo. Soinnut ja sointujen vaihto onnistuu jo melko hyvin, mutta mistä sen tietää miten kauan yhtä sointua soitetaan? Ja näkeekö nuoteista lyödäänkö sointua ylös vai alas? Kitarassani on nytten nylonkielet, mutta haluaisin siihen teräskielet, onko siihen mahdollista vaihtaa ne? Jostain olen kuullut että kaikkiin nylonkielisiin kitaroihin ei saisi teräskieliä laittaa
Tyhmä kysymys soinnuista
9
1216
Vastaukset
- missään tapauksessa
Nylonkielisiin ei parane mennä metallikieliä laittamaan.
Voimat on kertaluokiltaan erilaisia noissa kielissä ja kaula antaa periksi jostakin kohtaa noiden metallikielien kanssa. Jos ei samantien niin ajan kanssa.
Metallikielisen soittaminen on muutenkin aika erilaista kuin nylonkielisen. Itse en tuollaista nylonkielistä osaa rämistää laisinkaan, kun taas metallikielinen on paljon lähempänä sähkökitaraa. - Kitarisa
Ensinnäkin: älä ihmeessä laita metallikieliä nailonkieliseen. Johan ne maksaakin enemmän.
Kun soitat nuoteista niin kyllä sen näkee että kuinka monta tahtia sitä sointua siinä soitetaan. jos et nää, niin niin sitten sun pitää harjoitella korvakuulolta, eli kuuntelet biisiä nauhalta ja sitä kautta opit tajuamaan milloin ne soinnut vaihtuvat.
Mutta aloitappa ihan helpoista kappaleista, eli sellaisista joissa tulee neljä tahtia yhtä sointua, eli lyöt siis aina neljä kertaa per sointu.- JzD
Mitä semmosia helppoja biisejä tiiät missä tulis neljä tahtia yhtä sointua? Kiitos vastauksista! :)
- Erekkiiii
JzD kirjoitti:
Mitä semmosia helppoja biisejä tiiät missä tulis neljä tahtia yhtä sointua? Kiitos vastauksista! :)
Green Day - Boulevard of Broken Dreams
Sointukerto: E molli, G, D, A molli. Toistetaan E mollista lähtien 4 kertaa, sitten alkaa kertosäe.
Kertosäe: C, G, D, A molli. 4 ketaa tämäkin C:stä lähtien.
Soitetaan siten, että 2 alas jokaista ja vaihtuu. Eli E molli 2 alas, vaihtuu, G 2 alas, vaihtuu, D 2 alas, vaihtuu, A molli 2 alas, jne...
Sama homma kertosäkeessä, C 2 alas, vaihtuu, G 2 alas, vaihtuu, D 2 alas, vaihtuu A molli 2 alas, jne...
- LeonardF
Voi kyllä vaihtaa teräskielet nylonkieliseen kitaraan, mutta kitara saattaa mennä rikki. Ja opettele ensin perussoinnut (A,E,G,Am etc)
- Well..
Yhtä sointua soitetaan niin kauan kunnes tulee toinen sointu!
- sentään ihan noinkaan
Voihan sitä taukojakin olla?
- saa soittaa
rajattoman ajan. Vaikka ammusta iltaan.
- basistibassobassoonparas
Osta basso
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658